STEM - освіта в початковій школі

Про матеріал
Презентація містить цікавий змістовний матеріал для атестації вчителів початкових класів та запровадження цього напрямку роботи в своїй професійній діяльності в НУШ.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

STEM – освіта в початковій школі

Номер слайду 2

Моє кредо: Ми залишимо дітей без майбутнього, якщо продовжимо вчити їх сьогодні так, як вчили цьому вчора» Д. Дьюї

Номер слайду 3

Світ обертається навколо інновацій: нові ідеї, нові продукти, нові рішення існуючих проблем. Наука, технології, інженерія та математика є основою для інновацій. Розвиток STEM-напрямків в освіті має вирішальне значення для розвитку суспільства.

Номер слайду 4

Слово STEM означає: S – Science (природничі науки)T – Technology (технології в загальному розуміння, не лише комп’ютерні)E – Engineering (інжиніринг, проектування, дизайн)M – Mathematics (математика).

Номер слайду 5

STEM — підхід до організації процесу навчання, який поєднує науку, технологію, інженерію та математику. Відповідно до нього, базою для набуття знань є проста та доступна візуалізація наукових явищ. Вона дозволяє легко освоїти знання з урахуванням практики, роботи з технологіями та глибокого розуміння природних процесів, ознайомлюючись з ними на практиці.

Номер слайду 6

STEАM-освіта – це педагогічна технологія формування та розвитку розумово-пізнавальних і творчих якостей здобувачів освіти, рівень яких визначає конкурентну спроможність особистості на сучасному ринку праці

Номер слайду 7

Головна мета STEM-освіти – виховати учня, здатного самостійно вивчати великі масиви інформації, користуватися новими технологіями та творчо підходити до пошуку рішень. Під час впровадження методів STEM-освіти у навчальний процес рекомендовано стежити за реакцією учнів та збирати зворотний зв'язок. Разом ви зможете зробити навчальний процес цікавим та плідним.

Номер слайду 8

Номер слайду 9

В основі STEM-освіти лежить :

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Навчання STEM здійснюється завдяки :

Номер слайду 12

У чому переваги STEM - освіти ?

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Основні аспекти STEM-освіти

Номер слайду 17

STEM-освіта – це компетентнісна модель навчання. Навчання за основними напрямками STEM-освіти дозволить сформувати в учнів найважливіші характеристики, які визначають компетентного фахівця:

Номер слайду 18

Якщо ви готові до освітнього челенджу – скористайтеся порадами, які допоможуть створити хороший STEM-урок.

Номер слайду 19

Чим STEAM-освіта відрізняється від традиційної

Номер слайду 20

Застосовуючи STEM із маленькими школярами, важливо не обтяжувати їх складними процесами та довгими поняттями. Ціль вчителя у STEM-освіті для школярів початкової школи – продемонструвати та максимально просто пояснити зв’язки між процесами, а також – посприяти самостійності в навчанні. Цим цілям якнайкраще відповідають досліди.

Номер слайду 21

Особливою формою міждисциплінарного STEАM-навчання є інтегроване навчання/діяльність, спрямоване на встановлення міждисциплінарних зв’язків, які сприяють розвитку цілісного і системного світогляду учнів та усвідомленню їхнього особистого ставлення до питань, що розглядаються на уроці.

Номер слайду 22

Основними завданнями вчителів є :

Номер слайду 23

Основними компонентами формування середовища STEAM-освіти є

Номер слайду 24

STEM-освіта є невіддільною частиною концепції Нової української школи (НУШ), адже націлена не лише на здобуття знань, а й на одержання компетенцій. Серед компетенцій НУШ, що перетинаються із цілями STEM:

Номер слайду 25

Номер слайду 26

Номер слайду 27

Номер слайду 28

STEM-проєкт - це групова навчально-пізнавальна, творча або ігрова діяльність учнів, яка має загальну ціль, методи, засоби діяльності передбачає інтеграцію трьох і більше дисциплін та спрямована на досягнення результату.

Номер слайду 29

Проєкт «Таємниці води»

Номер слайду 30

Проєкт «Таємниці води»

Номер слайду 31

🧪 Експеримент "Крокуюча вода"👉 Для цього знадобляться 5-10 пластикових стаканчиків (скільки вважаєте за потрібне), вода, харчовий барвник різних кольорів і паперові серветки. Розташуйте склянки в ряд, налийте трохи води в кожен другий стакан, а потім додайте в кожен барвник різного кольору. Після зробіть кілька смужок з паперових рушників і помістіть кожну з них в стакани - одним кінцем в стакан з водою, іншим - в порожній. В результаті вода поступово переміститься в порожні стаканчики, а в якості бонусу ви отримаєте цікаву художню інсталяцію.

Номер слайду 32

🧪 Експеримент «Хмара в банці»Налийте в банку третину гарячої води, а зверху на сіточку чи марлю покладіть шматочки льоду. Незабаром ви побачите, як у банці з’являється справжня хмаринка. Якщо ви приберете кришку, хмаринка вилетить і розсіється в повітрі. На цьому прикладі ви зможете пояснити дітям колообіг води в природі, а також наочно показати, як вона стає парою, льодом і, зрештою, знову водою. Крім того, діти зрозуміють, як працюють природні явища, як от дощ, туман, сніг чи ожеледиця.

Номер слайду 33

🧪 Експеримент «Вода й олія»Налийте в склянку воду, а потім – додайте олії. Попросіть дітей перемішати олію у воді, а потім, коли їм це не вдасться, запропонуйте вичерпати олію з води за допомоги ложки чи губки. Цей дослід продемонструє дітям різні властивості, що їх можуть мати рідини. На основі цього прикладу також вчителю буде легко пояснити, яку екологічну небезпеку становить нафта, що потрапляє у водні ресурси, обтягує їх плівкою та не пропускає кисень, необхідний для нормальної життєдіяльності флори й фауни.

Номер слайду 34

Проєкт «Пророщування насіння квасолі на вікні»

Номер слайду 35

Проєкт «Пророщування насіння квасолі на вікні»

Номер слайду 36

STEM – урок «Унікальний пахучо-медовий світ»

Номер слайду 37

Учні на уроці:

Номер слайду 38

STEM – урок «Унікальний пахучо-медовий світ»

Номер слайду 39

STEM – урок «Унікальний пахучо-медовий світ» Звуковий аналіз слова бджола. БДЖОЛА[ б, дж, о, л ,а, ]-6 б., 5 зв., 2 скл. Добір спільнокореневих слів до слова бджола. Бджола, бджоляр, бджільництво. Кросворд

Номер слайду 40

STEM – урок «Унікальний пахучо-медовий світ»Творчий проєкт «Бджілка Ляля»

Номер слайду 41

Проєкт «Сонячна система»

Номер слайду 42

Учні на уроці:

Номер слайду 43

Проєкт «Сонячна система»

Номер слайду 44

Проєкт «LEGO - конструювання»Учні на уроці пізнали конструктивні властивості окремих деталей, можливості їх з'єднання, комбінування, оформлення

Номер слайду 45

Дроби. Утворення і запис дробів. Порівняння частин. Учні на уроці навчалися шукати частину від цілого та ціле за його частиною. Учні за допомогою LEGO, підручних матеріалів та фруктів пояснювали значення чисельника і знаменника дробу, продемонстрували здатність до самоорганізації та саморозвитку.

Номер слайду 46

Використання STEM-ігор – це розширення можливостей для навчання, використання сучасних інтерактивних освітніх ресурсів для школи, вчителів, учнів. STEM-ігри допомагають адаптувати нові інформаційні технології в освітній процес.

Номер слайду 47

Learning. Apps.org. Онлайн-сервіс, який дозволяє створювати інтерактивні вправи. Їх можна використовувати в роботі з інтерактивною дошкою або як індивідуальні вправи для учнів. Дозволяє створювати вправи різних типів на різні теми. Призначений для розробки, зберігання та використання інтерактивних завдань з різних предметів. Тут можна створювати вправи для використання з інтерактивною дошкою.https://learningapps.org/

Номер слайду 48

Learning. Apps.org Гра «Знайди пару». Завдання передбачає з’єднання відповідних зображень та їх описів перетягуванням за допомогою лівої кнопки миші.

Номер слайду 49

Це навчальна платформа з вправами-іграми та можливістю створення змагань між учнями. Гру можна створити на комп’ютері чи в додатку і відправити посилання учням. Є можливість підключатися та грати в режимі реального часу з іншими гравцями у 180+ країнах світу. Процес перевірки розуміння, або обговорення якогось питання перетвориться в справжнюзахоплюючу гру!Kahoot https://kahoot.com/

Номер слайду 50

Проведіть інтерактивні уроки, комбінуючи слайди із запитаннями. Удосконалена аналітика допоможе легко виявити прогалини в знаннях учнів та підвищити рівень оцінки, підтримати навчальний пульс класу та персоналізувати інструкції для здобувачів освіти, яким може знадобитися подальша робо-та. Розробники платформи пра-цюють над тим, щоб додати можливість поєднувати звіти з декількох завдань для того, щоб оцінити успіхи учнів з часом. Kahoot https://kahoot.com/

Номер слайду 51

Тематичні онлайн-ігри. Наразі можна знайти десятки готових захопливих навчальних ігор, за допомогою яких можна закріплювати шкільну програму для учнів НУШ. Більшість з них українськомовні та безкоштовні. https://elpom.com.ua/

Номер слайду 52

https://elpom.com.ua/ЕЛЕКТРОННИЙ ПОМІЧНИК ВЧИТЕЛЯ

Номер слайду 53

MATIFIC (МАТЕМАТИКА)https://www.matific.com/ua/uk/home/maths/

Номер слайду 54

Додатки інтерактивних панелей,які можна використовувати для навчання молодших школярівhttps://prometheanworld.com.ua. Promethean

Номер слайду 55

Activ. Inspire. Програмне забезпечення, яке розраховане на створення та проведення цікавих інтерактивних уроків. Великий набір інструментів дає змогу вчителеві створити цікаві анімовані завдання для своїх учнів. https://prometheanworld.com.ua/shop/activinspire/

Номер слайду 56

Class. Flow. Завдяки цьому додатку можна проводити дистанційні заняття, залучати не лише учнів на віддалені, а навіть інших вчителів до спільної праці. Завдяки інструментам програми можна використовувати інтерактивний дисплей в робочому процесі та пожвавити роботу у класі. Мотивувати учнів, заохочуючи позитивний прогрес, можна за допомогою цифрових значків. https://prometheanworld.com.ua/shop/activinspire/

Номер слайду 57

Номер слайду 58

Головна ціль STEM-освіти – виховати учня, здатного самостійно опановувати великі масиви інформації, вміти користуватися новими технологіями та творчо підходити до пошуку рішень. На цьому шляху вчитель може використовувати перевірені формати роботи, а може – покреативити та придумати власні. У впровадженні методів STEM-освіти в навчальний процес слідкуйте за реакцією учнів та збирайте зворотний зв’язок – разом ви зможете зробити навчальний процес цікавим та плідним.

Номер слайду 59

Номер слайду 60

Упровадження принципів STEM-освіти в навчальний простір Нової української школи сприяє створенню принципово нової моделі навчання з новими можливостями для вчителів і учнів. Використовуючи міждисциплінарний підхід, інтеграцію шкільних предметів, практичну спрямованість, дослідницько-проєктну діяльність під час проведення занять, орієнтуючись у своїй діяльності на концепції НУШ і STEM, ми зможемо побудувати сучасне, економічно стабільне, з високим рівнем технологізації, розумне та щасливе суспільство.