Тема: Подорож Україною.
Мета:
-
збагачувати знання учнів про Україну, історичні та культурні символи українського народу;
-
познайомити учнів з видатними місцями України;
-
сприяти формуванню національної свідомості, осмислення себе як частини великого українського народу;
-
розвивати пізнавальний інтерес до історії рідного краю, мислення, пам’ять;
-
виховувати любов до рідної Землі, почуття патріотизму, гордості за свою Батьківщину;
-
бажання вивчати культуру рідного краю та берегти її.
Очікувані результати навчання:
-
дитина звертається та вітається, дотримуючись норм мовленнєвого етикету, використовує ввічливі слова;
-
об’єднується з іншими дітьми у групу, в пари для спільної діяльності;
-
читає правильно та виразно вголос різні тексти, залежно від мети читання;
-
розповідає, про що текст, відповідає на запитання за змістом прочитаного;
-
виявляє інтерес до подорожей Україною і світом;
-
добирає (з різних джерел) і повідомляє загальну інформацію про Україну та інші держави;
-
розуміє, що спонукає людей подорожувати;
-
читає, знаходить, аналізує та порівнює інформацію, подану в таблицях, графіках, на схемах, діаграмах.
Форма проведення. Урок-подорож.
Обладнання: презентація.
ХІД УРОКУ:
-
ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
1. Привітання.
Всіх до класу він скликає
Голосистий наш дзвінок,
І ми радо поспішаєм
На цікавий наш…
-
Розпочинаємо ж урок, часу не гаючи. І радість ми пізнаємо, лиш труднощі долаючи.
-
А запорукою успіху є усмішка. Тож передайте свою усмішку один одному, мені. Адже усмішка ще:
-
прикрашає обличчя;
-
підвищує настрій;
-
допомагає знайти нових друзів;
-
і навіть деколи, допомагає здійснювати бажання.
2. Емоційне налаштування.
-
Я знаю, що всі ви любите мандрувати.
-
А яку подорож вам хотілося б здійснити?
-
Звичайно, подорожі бувають різними. Можна сісти в літак і полетіти в далекі, невідомі краї. Але такий спосіб для багатьох недоступний.
-
Можна вирушити в мандрівку поїздом, автомобілем, велосипедом, пішки, навіть подумки “злітати” до зірок або уявити себе в таємничому підводному царстві. Але щоб здійснити будь-яку подорож, до неї треба підготуватися.
3. Гра “Я беру із собою в дорогу …”.
Вчитель замислює правило-критерій, за яким “у дорогу братимуть” певні предмети. Наприклад, це можуть бути всі круглі предмети або їстівні, що починаються з приголосної тощо. Він починає гру:
-
“Я беру із собою в дорогу кавун”. Інші учасники ставлять ведучому запитання, чи бере він із собою банан, апельсин, огірок тощо, і за відповідями “так” або “ні” намагаються відгадати правило.
-
АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
-
Я думаю, що ви вже зрозуміли, що сьогодні у нас буде незвичайний урок, а урок-подорож.
-
Послухайте уважно рядки вірша і подумайте, по якій країні ми будемо подорожувати?
Дитино, глянь навкруг, яка твоя земля:
Красива, дивовижна і єдина.
Усе тут дороге: ліс, гори і поля,
Бо це Вітчизна наша – Україна.
-
Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ». Метод «Мікрофон».
-
Діти, а що для вас Україна?
-
Які близькі за значенням слова можна дібрати до слова Україна? (Батьківщина, Вітчизна, рідний край.)
-
Які почуття у вас виникають коли ви чуєте слово Україна?
Радість вірність гордість бережливе ставлення
повага смуток
Україна єдність
любов
впевненість відвертість щирість
(Для мене Україна – це рідний край, де я народився, живу, де живуть і працюють мої батьки; це земля, на якій народився видатний український поет і художник Т.Г.Шевченко; це ліси та парки, гори, ріки і степи; це вулиця, на якій я живу, школа, мої друзі; це моя родина: тато, мама, сестричка, бабуся, дідусь, рідна домівка).
-
ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
-
Тема нашого уроку «Подорож Україною». Сьогодні урок буде присвячений дорогій Батьківщині. Ми здійснимо захоплюючу мандрівку нашою чудовою, мальовничою Україною, щоб більше дізнатися про свою країну, побачити її захоплюючу красу.
-
СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
-
Оскільки в нас урок-подорож. Хто мені скаже, що ж таке подорож?
-
Діти, щоб подорожувати, потрібно вибрати вид транспорту. Часу у нас мало, а країна наша – мала чи велика?
-
Діти (разом): Велика.
-
А яка вона велика, покажіть? (Діти розводять руки). Отже, нам потрібен дуже швидкий транспортний засіб. Відгадайте загадку:
В синім небі путь моя.
Швидше всіх літаю я.
Маю крила, хоч не птах.
Люди звуть мене … (літак)
-
Чи багато ми знаємо про Україну? Більшість думає, що так. Але починаючи мандрувати цією квітучою державою, вивчаючи звичаї різних регіонів, знайомлячись із особливостями їхньої культури, розумієш, що в Україні є дуже багато цікавого та незвіданого.
-
Діти, оскільки наша подорож уявна, ми будемо подорожувати на уявному літаку. Тож мотори завели! Полетіли!
-
Чого ви очікуєте від сьогоднішньої мандрівки?
-
В яких місцях України хотіли б побувати? А де вже були?
-
Про що б хотіли дізнатися на уроці? (Відповіді дітей).
-
Маршрут подорожі
-
Для того, щоб дізнатися маршрут нашої подорожі необхідно обчислити вирази.
Вчитель вмикає онлайн-гру
https://wordwall.net/uk/resource/31554394
-
Яка цифра найчастіше зустрічалась у виразах?
-
Кожна країна свiту обов’язково повинна мати свої три основні символи.
-
Що ж означає слово символ?
-
Давайте зазирнемо у словничок, що означає слово СИМВОЛ.
Символ — це умовне позначення якогось предмета, поняття чи явища.)
-
Україна також має 3 своїх символи. А які, ви зараз пригадаєте.
Послухайте таку казку-легенду і скажіть про які 3 символи йдеться у легенді.
Жила собі жінка. І мала вона трьох синів. Сини зростали чесними, сміливими, дуже любили свою неньку і готові були віддати за неї своє життя.
Виросли сини і розійшлися по світах, прославляючи свою матір. Найстаршому мати подарувала на згадку про себе золоту корону з трьома промінцями. Корона зігрівала людей, вела вперед.
Середньому сину мати дала в дорогу синьо-жовтий одяг. Сміливий і сильний був середній син, і прославив він свою матір добрими звитяжними вчинками.
А найменший син отримав у дарунок від матері соловейків голос. І де б він не був, усюди лунала його дзвінка урочиста пісня. За цей голос і величний спів люди дали йому ім'я.
-
Про які 3 символи йдеться у легенді?
-
Молодці, добре впорались із завданням. Час продовжувати далі.
-
Зараз ми з вами пограємо у цікаву гру «Продовж речення». Гляньте уважно, у мене на екрані є зачинені віконця, в ньому є малюнки.
https://wordwall.net/uk/resource/36718030
-
Оберіть віконце, яке Вам до вподоби.
-
А тепер скажіть, як ви гадаєте, що таке Батьківщина, дивлячись на свої малюнки. (Вислови дітей про Батьківщину).
-
Перша наша зупинка називається «Україна на карті»
https://wordwall.net/uk/resource/36718612
-
Відшукайте на ній столицю нашої держави.
-
Яку назву має це місто?
-
Чи були в Києві?
-
А що ви знаєте про це місто?
-
Як називається область у якій ми живемо. Чим славиться наша область?
-
Назвіть найбільші міста. Знайдіть їх на карті України.
-
Друга наша зупинка «Цікаві факти про Україну» Перегляд відео
https://www.youtube.com/watch?v=jLppojIJbpE
ТОП 10 місць відпочинку, які варто відвідати в Україні
https://www.youtube.com/watch?v=O0SmY3sVRK8
-
Зупинка «Поетична».
-
Україна – це рідна мова, чарівна пісня, народні обряди, стародавні традиції, це земля зі славною багатовіковою історією, оспівана поетами і возвеличина художниками.
-
Діти, я вам пропоную теж на мить стати поетами. Зараз ми спробуємо доповнити вірш, вставляючи певні слова.
https://wordwall.net/uk/resource/36719343
Ми дуже любим весь наш край,
І любим _______ (Україну),
Її лани, зелений гай,
В саду рясну _______ (калину).
Там соловейко навесні
Співає між _______ (гілками),
Та й ми співаємо _______ (пісні) –
Змагається він з нами!
-
Подорожуємо далі. Завели мотори. Полетіли. Наступна зупинка – Мальовнича Україна (створення лепбука «Моя-Україна»).
-
УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦЯ. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ.
«Любов у серці»
Сядьте вільно, розслабтесь, закрийте очі. Уявіть себе в нашому чарівному літаку . Ви сидите, вас ніхто не тривожить, вам зручно, спокійно, затишно і тільки звуки двигуна чути. Ваше серце сповнюється любов ю і добротою. А за віконцем пропливають чудові картинки природи нашої рідної Батьківщини.
-
Відкрийте очі, Ось ми й повернулися із мандрівки у наш клас.
-
Наша подорож скінчилась.
-
Що вам найбільше сподобалося?
-
Як називається наша Батьківщина?
-
Як називається головне місто нашої держави?
-
Які державні символи ви запам’ятали?
-
Які ще символи має наша країна? Назвіть їх.
-
Які прекрасні місця України ви б хотіли відвідати?
-
На ваших столах є сердечка. Давайте розмістимо їх на карті України, щоб наша Батьківщина була захищена теплом наших сердець.
(Дії учні супроводжують побажаннями для рідної Вітчизни, наприклад: «Я бажаю любій Україні добра, радості, миру, безпеки, процвітання, щастя, мудрих людей, щирості, доброзичливості, краси, спокою, здобутків тощо»).
-
Я бажаю вам, щоб всі ваші мрії здійснилися! Не забувайте, що ви – діти землі, що зветься Україною. Любіть Батьківщину. Вона у вас єдина
Любіть Україну, як сонце, любіть,
Як вітер, і трави, і води.
Красу її, вічно живу і нову,
І мову її солов’їну.
Всім серцем любіть Україну свою –
І вічно ми будемо з нею!