Стем-проект з біології 7 клас з теми "Тип Членистоногі.Клас Комахи"

Про матеріал
Стем-проект містить підбір матеріалів для уроку узагальнення з теми "Тип Членистоногі,Клас Комахи-Бджола медоносна". Містить інсценізації, вірші, вироби з різних матеріалів до теми, а також його можна використати для проведення акції "Джміль та бджілка"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

STEM-ПРОЄКТ НА ПРИКЛАДІ УРОКУ «ТИП ЧЛЕНИСТОНОГІ . КЛАС КОМАХИ». ДОСЛІДНИЦЬКИЙ ПРАКТИКУМ «ДЖМІЛЬ ТА БДЖОЛА ».

Номер слайду 3

Презентація STEM-проекту. Біологія -7 клас Підготувала вчитель біології Невгодівської філії Овруцького ліцею імені Андрія Малишка Зубрійчук Ольга Михайлівна

Номер слайду 4

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}STEM-УРОК НА ТЕМУ : «ТИП ЧЛЕНИСТОНОГІ . КЛАС КОМАХИ .»

Номер слайду 5

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}STEM-УРОК НА ТЕМУ : «ТИП ЧЛЕНИСТОНОГІ . КЛАС КОМАХИ .»

Номер слайду 6

Тонкі крильця,Смугаста спідниця,Чорний поясок,Медовий голосок.  style.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 7

Бджола – це медоносна комаха, якавідома людям з давніх – давен.

Номер слайду 8

квіткамедсім’ядружбасонцепраця

Номер слайду 9

Коли ми хочемо сказати про працелюбну, старанну людину, ми порівнюємо її з бджолою. Цей маленький літаючий міні-завод виробляє дуже цінні природні продукти, які не можна підробити.

Номер слайду 10

Солодкий, та не цукор, липкий і смачний, та не цукерка.

Номер слайду 11

Бджоли збирають квітковий нектар і перетворюють його на мед. Мед – дужецінний продукт.

Номер слайду 12

Стоїть завод у полі. Який? А це секрет. Працюють в ньому бджоли,Виготовляють мед.

Номер слайду 13

Конкурс «Якби я був бортником »

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Ми захотіли дізнатися. Про життя бджіл. Про цінність продукції, зібраної бджолами. Які художні твори написані про цих комах. Що говорить народна мудрість про бджілок. Про значення бджоли в науці, культурі, історії. Як бджоли прикрасили українську мову.style.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 16

Робота над проектом. Створення креативних груп: «Науковці-Біологи », «Історики- Народознавці», «Натуралісти», «Поети»,«Письменники», «Художники», «Ерудити», «Математики ». Завдання для груп:«Науковці-Біологи ». Опрацювавши наукову літературу з цієї теми, з’ясувати про умови життя, будову тіла та інші цікаві факти про бджілок та джмелів. Повідомити про результати своєї праці .«Історики -Народознавці». Знайти прислів’я і приказки про джмелів та бджілок.«Натуралісти». Під час екскурсій і прогулянок та відвідин пасіки провести спостереження та зафіксувати коли джмелі та бджілки вперше весною з’являються на квітах.«Поети». Скласти вірші на бджолину тематику.«Письменники». Придумати казки та оповідання про бджілок та джмелів.«Художники». Створити ілюстрації до казок і оповідань.«Ерудити». Придумати загадки, ребуси і кросворди про джмелів і бджілок.«Комп’ютерний набір» . Друк зібраного матеріалу на комп’ютері.

Номер слайду 17

Звітують науковці-біологи

Номер слайду 18

Бджолина сім’я складається з матки,трутнів та робочих бджіл. Одна бджолина сім’я налічує 80- 100 тисяч бджіл. Нею керує одна матка.

Номер слайду 19

Тип — Членистоногі (Artropoda )Клас — Комахи (Insecta)Ряд — Перетинчастокрилі (Нуmеnорtеrа)Родина  — Бджолині (Арidae)Рід — Бджола (Арis)Вид — Бджола медоносна (mellifica)Систематика бджоли медоносної.

Номер слайду 20

Обов’язки бджіл залежать від віку комахи. З часом тіло робочої бджолизмінюється і виконує нові функції. З 1-го дня – чистити вулик. З 6-го дня – годувати личинок. З 12-го дня – будувати і ремонтувати воскові соти. З 19-го – охороняти вулик. З 26-го – облітати квіти, збирати пилокі нектар.

Номер слайду 21

Бджоли мають 5 очей. Три з яких у верхній частині голови і два попереду.

Номер слайду 22

Живуть бджоли сім’ями. Дикі бджоли живуть у дуплах. Для свійських – людина будує вулики. Сім’я медоносної бджоли складається з кількох тисяч робочих бджіл. Найголовніша у бджолиній сім’ї – матка. Вона відкладає яйця. Живе матка 5 років. Якщо загине матка, то загине і вся бджолина сім’я. Робочі бджоли чистять і охороняють вулик, будують із воску соти, вигодовують личинок, збирають пилок та нектар з квітів.

Номер слайду 23

Як спілкуються бджоли? Мовою танцю. Бджола бігає колами або вісімками й у різному темпі. Хитаючичеревцем, бджола повідомляє іншим,де вона знайшла корм і чи багато йоготам.

Номер слайду 24

Звітують Медики

Номер слайду 25

Номер слайду 26

Продукти бджіл

Номер слайду 27

Бджоли лікарі Мед дуже гарний омолоджувач, перевірено не одним косметологом. Кусаючи, бджола залишає своє жало і через декілька хвилин помирає. Мед найчастіше використовують в косметичній гігієні. Вважається, що він омолоджує шкіру. Прополіс та перга використовуються як і в косметології, так і при лікуванні багатьох хвороб . Як не дивно але навіть бджолиний підмор (тобто мертві бджоли) використовуються в медицині, і навіть не в народній, а в офіційній.

Номер слайду 28

Використання медув кулінаріїв медицинів косметології

Номер слайду 29

Звітують Артисти

Номер слайду 30

Навесні, щойно з’являються перші квіти, робочі бджоли вилітають з вулика. Вони збирають пилок і нектар. У другій половиніліта бджоли починають заготовляти мед на зиму.style.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 31

Номер слайду 32

Звітують синоптики

Номер слайду 33

Якщо бджоли вилітають вранці-рано –на ясну погоду. Бджоли сидять на стінках вулика – буде спека. Бджоли вилітають із вулика і залишаються поблизу – буде дощ. Бджоли скупчилися на стінках вулика – на велику спеку. Якщо влітку мало дощів,буде багато меду. Ранній виліт бджіл – на ранню весну.

Номер слайду 34

Як бджоли готуються до зими Готуючись до зими, бджоли не впадають у сплячку. З настанням холодів вони перестають рухатися, збиваються у купу, зігріваючи одна одну. А в цей час продовжу-ють живитися медом і цукровим сиропом,який їм спеціально постачають бджолярі. А скупчуються вони на листках, які утво-рені чашечками з воску і називаються стільниками. Бджоли затикають пропо-лісом усі щілини, зменшують льоток.

Номер слайду 35

Звітують пошуковці

Номер слайду 36

Що символізує бджола Бджола - надзвичайно багатогранний символ. Вона уособлює мудрість, родючість, працьовитість, ощадливість, порядок та чистоту.

Номер слайду 37

Як використовували бджолуу символіціЄгиптяни використовували бджолу як символ царськоївлади ще в 3000 році до нашоїери. Наполеон був великим шанувальником єгипетськоїісторії. Французький імператорзробив бджолу своїм гербом,пояснюючи це її працелюбністю.

Номер слайду 38

Бджола – медоносна комаха, що збирає квітковий нектар і переробляє його на мед. Щоб отримати 1 кілограм меду, бджолам необхідно облетіти близько 1 млн. квіток. У бджіл 5 очей. Вони розрізняють білий, жовтий і синій кольори, але сліпі до червоного кольору. Медоносні бджоли живуть великими сім’ями, члени яких мають свої обов’язки:прибиральниці;збиральниці;приймальниці;годувальниці;вартові;розвідниціПро медоносні рослини розвідниці повідомляють танцями. Дрібненькими кроками, підстрибуючи, бджола описує невеликі кола, змінюючи напрямок руху. На своєму тілі вони приносять запах квітів. Якщо описують вісімку, то летіти слід далеко, а якщо коло – близько. Чим довший танок у комахи – тим більше можна його зібрати. Бджоли – миролюбні комахи.rrrrrrrrrr

Номер слайду 39

Звітують Мовознавці та Літературознавці

Номер слайду 40

Юні поети та казкарі Вірш : Бджілка летіла ,на квітку сіла . Нектару попила ,пилку поїла Дякувала квітці ,далі полетіла . Джміль летів ,на квітку сів, медку поїв . А квітка не проста ,кульбабка золота. Радіонова Налія Петрівна учениця 6 класу Прищепа Юрій Олександрович та Радіонова Налія Петрівна презентуютьсвої проекти про бджіл та джмелів.

Номер слайду 41

Казка «Бджілка Мімі». Була собі бджілка Мімі. Ніхто з нею не хотів гратися ,тому бджілка вирішила полетіти до міста . Аж ось настав день, і вона полетіла до міста. Мімі літала містом і на неї всі поглядали . Літаючи ,вона залетіла до парку і зустріла натовп дітей ,які розглядали іншу бджілку та любувалися нею. Та інша , була така гарна ,така грайлива ,така чудова ,ніби актриса зі сцени. Мімі дуже їй заздрила , тому що вона відрізнялася від неї. Вони познайомилися ближче ,і міська бджілка сказала :мене звати Нікі . Після сказаного Нікі дуже зажурилася ,і сказала ,що в мене нікого немає з рідних , «я-сирота». Мої рідні загинули ,коли люди обробляли хімікатами поля . А в той час ,рідні Мімі всюди її розшукували ,і думали , що вже її не знайдуть . Мімі і Ніка порхали лукою з квіточки на квітку ,а коли добре стомилися вирішили перепочити . В кущах вони почули шарудіння та побачили Павучка. Павучок запитав :а ви хто такі ?Вони розповіли ,що їх звати Мімі та Ніка –ми «бджілки –чарівниці », та засумували . Тоді Павучок запитав ,може ви загубили свій рій ,мерщій повертайтеся назад ,бо на вас може чекати небезпека. Мімі сказала : ми повертаємося до мого дому ,де мене мабуть чекають рідні . Коли вони повернулися до свого вулика ,всі дуже раділи ,що Мімі жива і здорова . Нікі теж зраділа ,адже вона теж знову знайшла сім`ю . Шакалов Богдан Віталійович учень 4 класу Невгодівської філії .

Номер слайду 42

Працьовитий, як бджілка. Ледачий, як трутень. Летить, як муха на мед. Добрий, як з медом. Допався, як циган до меду. Жовтий, як віск. Ласий, як ведмідь до меду. Припав до води, як муха до меду. Раді люди літу, як бджоли цвіту. Слова, як мед, а діла, як полинь. Тане сніг, як воскова свічка. Хвалить, як медом мастить. Учні до школи йдуть, як бджілки гудуть. Людина працьовита, як бджола. Робить, як бджоли у вулику. Спішить до хати, як бджоли до вулика. Людей зібралось на свято, як бджіл у вулику.

Номер слайду 43

Гра «Впізнай комашку »

Номер слайду 44

Слово художникамі фотографам

Номер слайду 45

Номер слайду 46

Номер слайду 47

Номер слайду 48

Ми з дітьми заздалегідь домовились про форму представлення проєкту "Джміль та бджілка" - випуск лепбуку «Джміль та Бджола ». Залучені учні 1-7 класів Невгодівської філії .

Номер слайду 49

Номер слайду 50

Звітують творціДе у полі квітне гречка, Стоїть хатка невеличка. Ти зустрінеш там родину, Що працює без упину

Номер слайду 51

Конкурс поробок на бджолинну тематику. Залучені учні 6 класу «Ось налиті сонцем, ароматні соти,Це продукти праці, результат роботи».

Номер слайду 52

Номер слайду 53

Звітують історики

Номер слайду 54

Бджолина сім я схожа до королівства, але на престолі перебуває матка

Номер слайду 55

Що символізують бджоли. Бджола – символ Великої Богині; першопочатку світу; безсмертя; чистоти душі, творчої діяльності; працьовитості, невтомності. Уявлення про те, що бджоли живуть лише ароматом квітів, пізніше зробило їх ще й символом чистоти і помірності. У давніх слов’ян бджола символізувала кохання, бо поєднувала в собі “солод меду і гіркоту жала” На думку американського археолога Марії Гімбутас, бджола ще за часів неоліту була одним із втілень Великої Богині. У деяких міфологічних системах вона символізувала душу, Небо. Емблемою Афродіти (грецької богині вроди і кохання), а також Деметри, Діани і Персефони виступала саме бджола. Пізніше бджола стала емблемою Діви Марії. Українці називали бджолу "святою", німці давали їй назву "божа пташка" і "пташка Марії".

Номер слайду 56

Пам’ятникибджолам

Номер слайду 57

Герби міст у Львові ,Крапивницькому,Івано-Франківську,Ємільчино .

Номер слайду 58

Звітують математики

Номер слайду 59

Цікаво знати • У світі налічується близько 20 тис. видів бджіл. Палеонтологія стверджує, що бджоли в тому вигляді, в якому вони представлені тепер, з'явилися 40 мільйонів років тому. Медоносна бджола махає крилами зі швидкістю 11400 разів на хвилину. Саме це створює характерне бджолине дзижчання. Бджола напрочуд сильна,бо може підняти в повітря предмет у два рази більший за її власну вагу; •Сила зору бджоли більша за орлину. Гострота зору цієї комахи у 150 раз більша, ніж у людини; •Бджола у вулику виконує “круговий танець”, якщо вона знайшла джерело корму на невеликій відстані від пасіки.♦ Бджоли – природжені математики та невтомні трудівниці . Коли вони починають будувати стільники, то завжди дотримуються точних розмірів. Коли бджола повертається із взятком, вона може нести з собою стільки нектару, скільки важить сама. У сонячний день бджола здійснює щонайменше 10 таких вильотів. Щоб зібрати 1 кг меду, бджола робить 65 тисяч вильотів, відвідуючи при цьому мільйони квіток. Щоб зібрати 5-6 кг меду із гречки, ці трудівниці повинні відвідати 8-9 мільйонів квіток. 

Номер слайду 60

РАЗОМ ІЗ БДЖІЛКОЮБАЖАЄМО ВАМ УСПІХІВ!

pptx
Пов’язані теми
Біологія, Майстер-класи
Інкл
Додано
12 лютого 2023
Переглядів
1440
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку