STEM-урок:
Навчальний міні-проєкт: «Мерехтливий світлодіод»
Досліджуємо напівпровідникові елементи з Arduino
Підготувала:
вчитель фізики та інформатики
ЗЗСО №45
Подільського району
м. Києва
Київ- 2020
Тема STEM-уроку:
Навчальний міні-проєкт: «Мерехтливий світлодіод!»
Знайомство з електронною платформою Arduino
Тип уроку: комбінований.
Вікова група: 11 клас (при можливості, залучення учнів та учениць 9-10 класів).
Тип STEM-проєкту: міжпредметний, дослідницький, короткотривалий (45 хв).
Форма уроку: групова.
Пояснювальна записка до уроку: дана розробка STEM-уроку може бути використана як елемент впровадження проєктно-дослідницької діяльності у загальноосвітніх навчальних закладах та має на меті залучити до наукової діяльності учнів/учениць 9-11 класів.
Мета: інтегрувати базові знання з фізики та інформатики на практиці за допомогою електронного конструктора KS0070 KEYESTUDIO UNO R3; показати учням практичне застосування знань про напівпровідникові елементи, зокрема - світлодіоди. Розкрити причинно-наслідкові зв’язки між спостережуваними явищами та теоретичними закономірностями. Продовжувати формувати інтерес учнівського колективу до наукових досліджень.
Зміст уроку буде спрямовано на розвиток в учнів наступних компетентностей:
Ключові компетентності
Математична - застосовування математичних методів для опису, дослідження фізичних явищ і процесів.
Природнича - вміння пояснювати природні явища і технологічні процеси;
- використання знань з фізики для вирішення завдань, пов'язаних із реальними об'єктами природи і техніки;
- здатність, за допомогою фізичних методів самостійно чи в групі досліджувати природу;
- оцінка значення фізики та технологій для формування цілісної наукової картини світу, сталого розвитку.
Інформаційно-цифрова - уміння використовувати сучасні пристрої для опрацювання, збереження, передачі та представлення інформації;
- використання сучасних цифрових технологій і пристроїв для вивчення фізичних явищ, для обробки результатів експериментів, моделювання фізичних явищ і процесів;
- ціннісні орієнтири у володінні навичками роботи з інформацією, сучасною цифровою технікою.
Ініціативність і підприємливість - уміння застосовувати фізичні знання для генерування ідей та ініціатив щодо проєктної, конструкторської та винахідницької діяльності, для вирішення життєвих проблем, пов’язаних із матеріальними й енергетичними ресурсами;
- оцінювати можливість застосування набутих знань з фізики в майбутній професійній діяльності, для ефективного вирішення повсякденних проблем;
- оцінювати власні здібності щодо вибору майбутньої професії, пов’язаною з фізикою чи технікою;
- ціннісне ставлення до фізичних знань, результатів власної праці та праці інших людей.
Обізнаність і самовираження- використання знань з фізики та інформатики під час реалізації власних творчих ідей.
Предметні компетентності (їхня суть розкривається в наскрізних змістових лініях):
1) уміння планувати, підготувати, спостерігати експеримент;
2) уміння застосовувати набуті знання на практиці та обробляти результати експерименту;
3) уміння інтерпретувати результати досліджень.
Обладнання: навчальний електронний набір для Arduino KS0070 KEYESTUDIO UNO R3, ноутбук або ПК, програмне забезпечення Arduino, проектор, Інтернет-підтримка; світлодіод, провідники.
Структура уроку:
Зміст уроку |
Час, хв |
Прийоми і методи |
І. Організаційний етап. Актуалізація опорних знань. Постановка навчальної проблеми. |
10 |
Питання класу. Фронтальна бесіда з елементами демонстрації. |
II. Організація вивчення матеріалу. |
20 |
Розповідь вчителя, бесіда;); спостереження й аналіз, виділення головного; записи на дошці і у зошитах. Виконання практичного завдання. |
III. Закріплення нового матеріалу. Рефлексія. |
5 |
Питання класу. Розв'язування якісних задач. Бесіда. |
IV. Домашнє завдання. Підведення підсумків уроку. |
5 |
Коментар учителя. |
Хід уроку:
І. Організаційний етап.
Привітання. Перевірка присутності.
Актуалізація опорних знань.
Необхідно актуалізувати знання, отримані учнями на попередніх уроках фізики та інформатики.
Перевірка домашнього завдання.
Питання класу
Для наочності при поясненні принципу дії світлодіода можна використати зображення з Інтернет-ресурсу (uk.wikipedia.org). Доцільно вивести зображення на екран за допомогою проектора.
Постановка навчальної проблеми.
Слово вчителя:
«В даному міні-проєкті ми спробуємо дослідити роботу світлодіода за допомогою електронної платформи Arduino».
II. Організація вивчення нового матеріалу.
Оголошення теми уроку.
Пояснення вчителя із записами в зошити (для наочності можна використати проектор, що виводитиме на екран інформацію з мережі Інтернет).
Слово вчителя: «Перед виконанням практичної частини уроку спершу пригадаємо з чого складається навчальний електронний набір для Arduino KS0070 KEYESTUDIO UNO R3».
Вчитель виводить на екран за допомогою проектора відповідну сторінку з Інтернет-мережі:
Завдання класу: необхідно назвати основні складові електронної дошки KS0070 KEYESTUDIO UNO R3 та назвати допоміжні елементи з набору електронного конструктора.
Питання класу:
Практична робота: «Мерехтливий світлодіод»
Мета: запрограмувати світлодіод; пояснити фізичні процеси, що спостерігаються.
Час виконання - 15 хв.
Необхідне обладнання:
Схема підключення:
Зразок програмного коду:
Алгоритм виконання роботи:
III. Закріплення нового матеріалу. Рефлексія.
Звітування учнями виконання практичного завдання.
Питання класу
IV. Домашнє завдання.
Опрацювати теоретичний матеріал уроку. Підготувати повідомлення про доцільність застосування світлодіодів на практиці: їх переваги та недоліки.
Підсумок уроку. Оцінювання учнів.
Інформаційні джерела (електронні ресурси):
https://wiki.keyestudio.com/Main_Page
https://wiki.keyestudio.com/Getting_Started_with_Arduino