2 клас
Тема місяця.
Тема тижня.
Тема дня. Виготовлення моделі ракети з геометричних фігур
Мета: познайомити дітей з історією ракетної техніки, складовими частинами ракети
та їх назвами; вчити виготовляти ракету із геометричних фігур за прикладом; розвивати навички конструювання; виховувати естетичні почуття.
Формувати групу компетентностей:
-Загальнокультурну компетентність для вдосконалення знань про навколишній світ та його особливості;
-Компетентність спілкування державною мовою для правильного
використання термінологічного апарату, спілкування під час пояснення
навчального матеріалу; популяризувати Конвенції ООН з прав дитини;
-Здоровʼязбережувальну компетентність шляхом свідомого ставлення до
власного здоров’я та здоров’я інших;
- Компетентність в природничих науках для формування в учнів практичних
навичок дослідження;
- Компетентність уміння вчитися впродовж життя шляхом спостереження
природних явищ і процесів та їхніх наслідків;
-Інформаційну компетентність для здійснення пошуку інформації в різних
джерелах.
Очікувані результати:
З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, прохання, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі
Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось /кимось )
Розповідає, що має бути зображено на ілюстраціях до прослуханого оповідання, казки, вірша (хто?, що?, де?, коли?)
Використовує різні форми привітання, прощання
Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо)
Обирає для написання висловлення відповідне оформлення (шрифт, розмір, колір тощо)
Створює в групі прості медіапродукти (стіннівка, колаж тощо) з допомогою вчителя/ вчительки, враховує мету й аудиторію
Провадить (самостійно або в групі) прості спостереження / досліди
Розповідає про власні емоції, які виникають під час спостереження та експериментування
Визначає, які органи чуття знадобляться для обраного дослідження
Провадить (самостійно або в групі) прості спостереження / досліди
Використовує інформацію, отриману з відомих мені та запропонованих іншими джерел (книги, фільми тощо)
Співвідносить зображення / описи об’єктів та явищ живої і неживої природи з відомими йому / їй із довкілля або інших джерел об’єктами та явищами
Розпізнає об’єкти довкілля (за кольором, смаком, формою, звуком тощо)
Описує зображення предметів за допомогою відповідних органів чуття
Пропонує нові способи використання рукотворних (штучних) об’єктів
Обладнання: підручники, зошити, ілюстративний та роздатковий матеріал,
відеоматеріали, кольорові олівці та фломастери.
Тип уроку: урок формування компетентностей.
Зміст заняття:
І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності
Метод «Настрій космонавта»
Уявіть себе космонавтом. Намалюйте свій настрій на обличчі космонавта.
ІІ. Етап цілепокладання
Метод «Хмара слів»
Оголошення теми та мети уроку
Сьогодні ми з вами помандруємо у космос, дізнаємося про історію створення ракет та виготовимо ракети з геометричних фігур.
ІІІ. Етап цілереалізації
Давно — давно люди мріяли літати. Спочатку вони піднімалися в небо на повітряних кулях, дирижаблях.
Але людина мріяв про польоти до зірок і інших планет.
Діти, як називається наша планета? (земля)
Як називають жителів нашої планети? (земляни)
Учитель (показує глобус). Це модель нашої землі.
Чому на ньому багато блакитного кольору? (моря і океани). А це суша жовтого і зеленого кольору материки. Суша розташовується на меншій частині землі. Чоловік дивився на небо і думав: А хто там?
Робота з художнім твором
Він мріяв про космічні далі. Щоб здійснити мрії людини, потрібно було багато працювати, вивчати різні науки, винаходити літальні апарати, які могли вийти в космос. Мрія народила легенду про Ікара.
https://www.youtube.com/watch?v=PcS4bc2dRnA
Ще в давні часи геніальні люди намагалися сконструювати крила і навіть випробовували їх. Зазвичай безрезультатно. Потім були створені повітряні кулі, дирижаблі.
Проте навіть найдосконаліший дирижабль пересувався повільно, і люди продовжували мріяти про крила. І тоді з'явились перші літаки, які називалися аеропланами.
Вони вдосконалювалися і перетворилися на сучасні літаки –лайнери. Їх можна побачити як в погожий ясний день, так і вночі, коли вони нам здаються різнокольоровими вогниками. Інколи, подивившись на нічне небо можна побачити яскраву зірку, яка рухається. Це супутники Землі.
https://www.youtube.com/watch?v=X0oe3h_M0y4&t=10s
Хто першим полетів у космос? (миші, собаки). Першою в космос полетіла собака, а не людина, треба було перевірити безпеку польотів, дізнатися дії космічних явищ на живі істоти. Собак довго тренували, одягали скафандри і шоломи.
Космічні кораблі облітали навколо Землі і поверталися на землю.
Робота вчених тривала і вони винайшли потужні ракети, які доставляли кораблі.
Ось все було підготовлено для польоту в космос людини. Як називається місце звідки здійснюється запуск ракет та кораблів у космос? ( космодром)
12 квітня 1961 року з космодрому Байконур стартував космічний корабель — супутник «Восток». Космодром знаходиться у Казахстані. Хто був першою людиною яка побувала у космосі? (Юрій Гагарін) Він піднявся в космос і облетів навколо землі.
А першим українцем був Леонід Каденюк, а жінкою Валентина Терещенко.
Фізхвилинка.
Ми у Космосі літаєм
Зараз всі відпочиваєм
Руки вгору, руки вниз
кругом себе обернись
Ми планети підкоряєм
Ну і трішки пострибаєм
Відеовікторина з лего-цеглинками
https://www.youtube.com/watch?v=xeNlITzv_Ts&t=75s
Інтерактивна вправа
https://learning.ua/mova/druhyi-klas/zavershuiemo-tekst
Письмо. Штрихування
Арттерапія. Створення аплікації космосу
Розглянути сонячну систему розповісти дітям назви планет.
Перегляд відеоматеріалів. https://www.youtube.com/watch?v=LkBo2HHxxjk
Робота з геометричним матеріалом.
Складіть з геометричних фігур ракету.
ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий
Арттерапія
Рефлексія в вигляді арттерапії з музичним супроводом.
Намалюйте планету, яка вам сподобалася. На планеті намалюй свій настрій на кінець уроку.
Метод «Шолом астронавта»
Діти по черзі одягають шолом і розказують, що вивчали на уроці.