Заняття для старших дошкільників « Сторінками книжки «Математика.»»
Вихователь:Тетяна Шкарупа
Мета :ознайомити дітей із знаком «+»; сформувати уявлення про додавання як об’єднання груп предметів;вчити знаходити в довкіллі відомі цифри; порівнювати множини за кількістю елементів та визначати відношення; учити виконувати словесну інструкцію; закріплювати знання про геометричні фігури ; вчити орієнтуватися на інформаційно – ігровому полі ; розвивати логічне мислення ,окомір,дрібні м’язи кісті рук, увагу; виховувати працьовитість , відповідальність.
Вихователь демонструє дітям зображення математичного знаку «+»:
« Діти, до нас сьогодні завітав цікавий гість. Хто це?( відповіді дітей). Вірно, діти, до нас завітав знак додавання! А для чого він потрібен? Що він робить?( відповіді дітей). Розумнички , знак додавання усе - усе збільшує, додає.»
Гостра наче птиця ( одиниця)
Вихователь: « Діти, а який настрій у математичного знаку?( відповіді дітей). Так, дітки, знак «+» дуже засмучений. Він прийшов до нас по допомогу. Адже в книжці « Математика», де він жив разом з іншими математичними мешканцями сталася біда. Злюка Мінус вирішив, що цифри не потрібні людям та всі числа зменшив до 0. Що таке , діти, «нуль»?( відповіді дітей). Вірно, нуль означає нічого немає. Пусте місце.
- Діти, а чи взагалі потрібні нам числа ( цифри)?( відповіді дітей)
- Давайте допоможемо нашому гостю та відправимося у подорож сторінками книги математика та відшукаємо всі числа, збільшимо їх!
А щоб відшукати першу сторінку книжки необхідно зробити 4 кроки вперед та 5 кроків вправо.».
Вихователь:
Завдання№1
« Щоб потрапити на наступну сторінку нам необхідно прописати цифру 1.
Давайте спочатку пропишемо її в повітрі. « Носик»- « ніжка». Прописуємо згори - вниз.
А тепер пропишіть, будь ласка, цифру 1 в ваших зошитах»
Робота за столами - діти прописують цифру 1 в зошитах.
Коментар вихователя: « Діти, візьміть , будь ласка в праву руку ( хто пише лівою рукою - в ліву) олівець . Покажіть як ви його тримаєте!( вихователь виправляє положення рук дітей). Розумнички! А тепер починаємо прописувати зверху – вниз, « носик»- « ніжка», « раз»- « два», « раз»- « два». Прописуємо, не відриваючи руки. Не натискайте, будь ласка, сильно на олівець, щоб він не плакав та не ламався.
Слідкуйте за своєю спиною, Спинки рівні, голову низько не схиляємо».
Пальчикова гімнастика:
Давай-но пальці рахувати :
Один, два, три, чотири, п*ять,
Один, два, три, чотири, п*ять.
Десять пальців, дві руки -
Це твої помічники.
Вихователь: « Молодці! Першу сторінку заповнили одиничками. Тепер тут не пусте місце… Віддамо цю сторінку Плюсику !
А ось і наступна сторінка книги Математика! Діти , яке наступне число після числа 1?( відповіді дітей). Розумнички! Отже ,по порядку в нас яка сторінка?( відповіді дітей). Вірно, відкрилася друга по порядку сторінка! Адже ми пам’ятаємо секрет, що коли ми називаємо наступне число - ми додаємо одиничку! До 1 додати 1 буде ?( відповіді дітей)
Завдання №2 «Знайди цифри»
1)Знайди у квітках цифри і наведіть їх кольоровим олівцем.
Вихователь: « Розумнички! От вже й друга сторінка у нашого друга Плюсика.
А наступна сторінка яка?( відповіді дітей). Вірно, третя. А як ви це з’ясували?( відповіді дітей).
Завдання № 3 «Смачні яблучка»( порівняння)
в червоному яблучку ?Скільки в зеленому яблучку ? ( порівняйте)
2) Скільки черв’ячків в низу ? Скільки черв’ячків в верху?( порівняйте)
Так, діти третю сторінку ми пройшли , яку тепер нам сторінку потрібно найти ? ( відповідь дітей)
Завдання № 4 «Збери посуд»
Одна дитина працює біля дошки.
Пройшли ми і четверту сторінку нашої книжки
Завдання №5 «Зустріч Равлика і Метелика » ( графічний диктант)
Завдання № 6
Коректурна таблиця «Весела математика»
Вихователь: « Ось ми й в групі! Молодці!
Діти, де ми сьогодні були? Що робили? Що для вас було новим? Що було складним? Чому?( відповіді дітей)
Що ще б цікавого ви б хотіли узнати про цифри? Чи сторінками якої книжки ви б хотіли ще по подорожувати?( відповіді дітей).
Молодці , на цьому наша подорож закінчилася.
КОНСПЕКТ
ЗАНЯТТЯ ДЛЯ СТАРШИХ ДОШКІЛЬНИКІВ
«Сторінками книжки «Математики»»
Вихователь КЗ «ДНЗ (ясла –садок)
№186 КСТ» КМР
Шкарупа Т.В.