Кейс-заняття «Про що розповіла бджілка»
(рекомендовано вихователям та батькам в роботі з дітьми 5 – 6 років)
Розділ: Природа.
Мета: Продовжити знайомити з світом комах. Розширити та уточнити знання про бджолу.
Яку інформацію отримають діти?
- Хто така бджола.
- Опис бджоли.
- Цікаві факти про бджіл.
- Спосіб життя бджіл.
- Чим харчуються бджоли.
- Як бджоли готуються до зими.
- Хто піклується про бджіл.
- Мед та його властивості.
Розділи програми
- Ознайомлення з природним довкіллям
- Дитина в соціумі
- Мовлення дитини
- Дитини в сенсорно – пізнавальному просторі
- Художня література
- Образотворча діяльність ( аплікація, ліплення)
Вступ
Діти, з приходом весни вся природа пробудилася, забуяла і зажила своїм клопітливим життям – пташки висиджують…(пташенят), дерева відцвіли та збираються подарувати нам урожай плодів… (яблука, груші, сливи, абрикоси). Тварини також зайняті своїми справами: відшукують поживу, облаштовують житло. Звичайно, було б цікаво спостерігати за сірим зайчиком, їжачком чи лисичкою, але, нажаль, у дитсадку ми не зможемо цього зробити. Проте в світі живої природи є такі істоти, спостереження за якими можна робити будь-де, бо живуть вони повсюди – у травичці, серед квітів та гілочок дерева, їх можна побачити літаючими в повітрі та мандруючими по землі.
- Хто ж це такі? (комахи) Вірно, діти – це комахи. Про яку комаху ми будемо говарити. ви дізнаєтесь відгадавши загадку.
Загадка.
Ця маленька трудівниця
Мед збирає як годиться:
Все у вулик, все у соти,
Не цурається роботи! (Бджола)
Отже, мова піде про бджіл. І сьогодні ви про них дізнаєтесь багато цікавого.
Етюд « Я - бджілка».
Мета: створити гарний, позитивний настрій, атмосферу довіри; зняття емоційного напруження.
Хід: Діти «перетворюються» на бджілок, за допомогою прекрас.
Ознайомлення з природним довкіллям
Розповідь про бджіл для дітей.
Діти, ви напевно бачили на квітах смугастих медоносних комах. Це бджілки. Вони мешкають в усіх куточках планети крім Антарктиди.
Мабуть, саме бджола є найбільш корисною у господарстві комахою нашої планети, адже завдяки їй люди з давнини мають можливість ласувати медом. Ще в давні часи люди навчилися спеціально розводити бджіл, а мед, отриманий з їх допомогою, протягом століть служив, як улюбленими солодкими ласощами, так і ліками.
Цікаві факти про бджіл.
Опис бджоли.
У бджілки красиве смугасте тільце жовто-чорного забарвлення. Бджола має велику, покриту волосками голову, з боків якої міститься двоє складних очей а між ними - три прості очка. Спереду відходять довгі вигнуті вусики. У темному вулику вусики мають найбільше значення.
Квітки бджоли розшукують за допомогою зору і нюху. Розрізняють всі кольори, а от червоних відтінків не бачать. На спині дві пари напівпрозорих крил. Ще у бджілок є три пари лапок і жало розташоване внизу черевця. Жалом бджоли боляче жалять, виділяючи при цьому отруту.
Комаха має також подовжений хоботок. Його бджола використовує, щоб висмоктувати нектар, який поміщає в комірки стільників, де він перетворюється на смачний і корисний мед. Мабуть, це краща риса бджіл. Адже тільки вони виробляють ласощі, які так люблять інші тварини, комахи і людина.
А чому бджола дзижчить?
Відомо, що у стані хвилювання бджола робить до 500 змахів крильцями за секунду. Така швидка вібрація крилець у повітрі й створює дзижчання (що більша частота змахів – то звук тонший). А підсилюють цей звук спеціальні отвори – дихальця, розташовані по боках під крильцями.
Чим живляться бджоли?
Самі бджілки харчуються нектаром і пилком рослин. Вони живлять комаху енергією і поживними речовинами.
Потребу у воді бджоли задовольняють за рахунок меду, де її міститься чимало. Однак можна побачити, як біля водопою бджоли п’ють воду, і не просто п’ють, а набирають її і несуть до гнізда. Вода їм дуже потрібна для приготування кашки личинкам, охолодження гнізда у спекотну погоду. Необхідні для організму бджіл речовини надходять у результаті споживання і перетравлення нектару і виготовлення з нього меду та пилку. У пошуках їжі бджоли пролітають дуже велику відстань.
Збираючи пилок і нектар, бджоли здійснюють дуже важливу і корисну функцію по запиленню квіток.
Ті, які живуть у вуликах, побудованих людиною, харчуються спеціально приготованим цукровим сиропом.
Спосіб життя бджіл.
Бджоли – одні з найкорисніших комах України. Це комахи з особливим устроєм життя. Пчілки живуть дружними, великими сім’ями. Не даремно бджіл називають сімейними комахами. Це тільки здається, що всі бджоли однакові. Проте під час роботи їх можна розрізнити. Молоді робочі бджоли годують молодняк, оскільки у них добре розвинуте маточне молочко. Старші бджоли займаються спорудою житла – у них посилено працюють воскові залози. Бджоли середнього віку виконують роль санітарів, і лише старі бджоли займаються тим, що носять мед. Як і багато комах бджоли з’являються на світ з яйця.
Шлях від яйця до повноцінної бджоли проходить через кілька стадій: спершу яйце перетворюється на личинку, потім в предлялечку і лялечку, з якої вже формується доросла бджола.
Значення бджіл у природі.
Люди з пасік отримують цінний продукт: мед, віск, квітковий пилок, маточне молочко, прополіс, бджолину отруту. Бджоли виконують майже 95% всієї запилювальної роботи.
Поміркуйте і скажіть:
Які обов’язки мають бджоли у бджолиній сім’ї?
Навіщо люди розводять бджіл?
Яка користь людям від бджіл?
Дикі бджоли в природі мешкають там, де їм заманеться.
Гніздо диких бджіл Гніздо диких бджіл
в щілині землі. в дуплі старого дерева.
Гніздо диких бджіл Гніздо диких бджіл
в норах, виритих у піщанику. під дахами будинків.
Гніздо диких бджіл на гілках дерев.
Побачивши бджіл на природі, будьте обережні , не чіпайте їх!
Будьте уважні! Ніколи навмисне не тривожте бджіл. Вони можуть вжалити жалом, яке розташоване на кінчику тулуба.
Обов’язково скажіть про це дорослим. Треба вийняти жало, а місце куди вкусила бджола промити водою з милом та прикласти лід.
Як захистити себе від укусів бджіл?
Ми приваблюємо до себе бджіл не тільки солодощами і фруктами, але й одягом. Бджолам подобаються яскраві кольори, а також квітчастий візерунок. Якщо поблизу з'явились бджоли, уникайте різких рухів - предмет, який повільно рухається, непомітний для комах і не провокує їх.
Не ходіть босоніж або у відкритому взутті по траві, будьте пильні біля, кущів, які квітнуть. Перед тим як понюхати букет, переконайтесь, що на квітах немає комах. Вікна вдома відчиняйте з заходом сонця, коли всі комахи повернулись до своїх гнізд.
Послухайте віршик- дражнилку про хлопчика Женю.
Поміркуйте і скажіть що він робив не так. Як треба поводитись при зустрічі з бджолою?
«Женя з бджілками не дружив,
Завжди бджілок він дражнив.
Женю бджілки не жаліли
За дражнила нажалили»
Дитина в соціумі
Хто піклується про бджіл.
Діти, а чи знаєте ви що таке пасіка? Пасіка – це місце, де розміщуються бджолині будиночки, вулики. Ву́лик надійно захищає бджолине гніздо від холоду й різких змін температури. Має достатній об'єм для розвитку сім'ї, розміщення запасів корму й хорошу вентиляцію. А людина, яка піклується про бджіл на пасіці, називається – пасічник. Повторіть ці слова «пасіка» і «пасічник» і запам’ятайте їх.
Виготовляють вулики з пінопласту, дерева, соломи чи інших теплих матеріалів.
У бджоли яскраве жовто-чорне забарвлення, воно попереджає, що бджолу краще не чіпати. А її жало – основна зброя для захисту. Бджола жалить дуже боляче. І тому, щоб захистити себе від укусів бджоли, під час роботи пасічники одягають спеціальні костюми та маски.
Як бджоли готуються до зими?
Навесні, щойно з’являються перші квіти, бджоли вилітають з вулика. Вони збирають пилок і нектар, а у другій половині літа бджоли починають заготовляти мед на зиму. Бджоли не впадають у сплячку.
З настанням холодів вони перестають рухатись, збиваються в купу і зігрівають одна одну. А в цей час продовжують живитися медом і сиропом, який їм спеціально постачають бджолярі.
Яку користь приносять бджоли?
Серед комах, що мешкають на планеті, бджола – найкорисніша для людини. Бджоли-трудівниці запилюють рослини, що продовжує життя на Землі, а також дарують цінні продукти. Відомо, що фармацевтичні препарати знищують патогенну і корисну мікрофлору, а от продукти бджільництва – природні антибіотики. Також бджоли в природі ведуть боротьбу з шкідливими комахами. Вибираючи весь нектар з квітів, жовто-чорні трудяги позбавляють інших комах засобів до існування
Дітям про мед.
Недаремно ж древні народи вважали, що бджоли не збирають мед з квіток, а приносять його прямо з неба, тому, що мед – це краплі сонячного світла, які проливаються дощами в небесному краї вічної весни. Яким же буває мед?
На закріплення пропоную пограти в гру «Яким медом пригостила бджілка?»
Мед який? (квітковий)
Мед який? (соняшниковий)
Мед який? (гречаний)
Мед який? (липовий)
Мед який? (акацієвий)
Мед який? ( рапсовий)
Досліджуємо мед.
Чи любите ви експериментувати? Пропоную вам взяти участь у дослідженні бджолиного продукту (мед.)
Завдання – провокація «Нектар з квітки».
Діти, а тепер ми з вами спробуємо як бджілки зібрати нектар із квітки. Чи можемо ми це зробити? (припущення дітей)
-Чому?
(Можливі відповіді дітей) Ми люди, а не комахи, ми важкі, у нас нема крил, у нас рот, а у бджоли хоботок і т. д.
-Вірно. Діти, а подивіться що це у бджілки на лапках? ( Показ картинки де на лапках у бджоли є пилок ).
Це пилок. Ось подивіться це маленькі жовтенькі крупинки і є пилком. Коли бджілка повзає по серединці квітки вона на свої лапки начіплює крихітні крупинки, вони притискаються один до одного і утворюються ось такі кульки. (Дорослий пропонує дітям розглянути покладений на тарілочку пилок зібраний у бджіл)
Запитання: Якого кольору пилок?
Чи має запах?
(Відповідь дітей)
Ми з вами за допомогою нескладного досліду зможемо цей крихітний пилок зібрати.
Дослід «Збір пилка з тюльпана»
Запропонувати понюхати тюльпан так, щоб на носі залишився пилок жовтого кольору. Ой, як ви гадаєте,що це? ( Відповідь дітей ).
Зібраний нектар бджоли несуть у стільники, де ретельно запечатують воском.Стільник - восковий лист з чарунками, який бджоли й оси роблять для зберігання меду, перги, виховання потомства та перебування дорослих комах. Ось так виглядають пусті стільники без меду, а це з медом.
У таких комірках нектар дозріває і перетворюється на мед. Бачите, скільки часу й зусиль потрібно аби ми могли ним поласувати.
Дослід « Чи мед розчиняється у воді?»
Цікаво, чи мед має здатність розчинятись у воді. Запропонувати розглянути матеріал необхідний для роботи ( прозорі стаканчики з водою; посудина з медом; дерев’яні палички.)
Хід досліду: На столі стоять прозорі стаканчики з водою. Діти спершу обстежують воду
( прозора, без запаху, без смаку).
Діти додоють у воду ложку меду і розколочують його. Що сталося? Якою стала вода?
( Відповідь дітей). Запропонувати спробувати воду на смак .Вона солодка.
Висновок: Мед розчиняється у воді.
Пропоную вам спробувати себе в ролі дегустаторів. Дослідимо продукт, який добули для нас бджоли. Дізнаємось про його властивості.
Дослід « Який мед?»
Для цього нам знадобляться: баночки з медом ( білий – акаційний, жовтий – соняшниковий, темний – гречаний , зацукрований, рідкий ); дерев’яні ложечки.
Хід досліду:
Висновок: мед може бути світлим або темним.
Всі ми, звичайно ж, любимо поласувати медом. Добувати його люди навчились давно, але раніше для цього потрібно було знищити весь рій. А українець Петро Іванович Прокопович першим у світі зробив вулик і рамку для збору меду. Його винахід дав можливість збирати мед, не знищуючи бджіл. Було це на початку ХIХ століття в селі Митченки Чернігівської області у 1814 році. Оце прогрес!
Розвиток мовлення
Завдання: Розучування вірша з допомогою мнемотаблиці.
Послухайте вірш. Про кого говориться у вірші? Я пропоную вам його вивчити, а щоб краще запам’ятати в нас є така підказка (показ мнемотаблиці з віршем; пояснення кожної картинки; читання вірша). Діти по черзі розповідають вірш спираючись на схему.
Мнемотаблиця до вірша «Бджілка» Яків Жарк
|
|
|
|
Бджілка |
літає серед квіток. |
В вулик збирає |
добрий медок |
|
|
|
|
Ох і солодкий сік у квіток. |
Дасть досхочу |
нам меду |
дідок. |
|
|
|
|
Скаже: — |
Жалійте, діти бджілок: |
Носять вони нам |
добрий медок |
Який гарний віршик, як легко ми з вами його вивчили. За це, поки ми читали віршика, залітала бджілка і принесла нам баночку меду, зараз ми з вами ласуватимемо ним.
Запитання:
- Про кого вивчали віршик?
- Так звідки ж береться мед?
- Куди бджілка складає медок?
- Мед який? Що сказав дідусь?
Діти, чи любите ви казки ? Сьогодні я пропоную вам стати казкарями.
Розгляньте ось ці картинки. За їх змістом складіть казочку про котика та бджілку. Придумайте назву казці.
Асоціативна квітка
Давайте складемо квітку зі слів, які на вашу думку мають відношення до
бджілки. В серединці квітки і буде слово «бджола». (Дорослий записує маркером слова, які діти асоціюють зі словом «бджола».)
Мед, пасіка, квіти , нектар, вулик , крила, літо, пасічник.
Чи знаєте ви який мед на смак?
Мета: вправляти у вмінні узгоджувати іменник з прикметником (липкий, солодкий, пахучий, світлий, темний, зацукрований).
Цікаво дізнатись, чи правильні відповіді ви дасте на запитання вживаючи слова «так» чи «не так»
У бджіл сильні крила, тому вітер і дощ їм дарма.
Бджоли живуть однією великою родиною.
Одна бджола може жалити багато разів.
Бджоли переносять на собі квітковий пилок з однієї квітки на іншій.
Люди роблять для бджіл спеціальні будиночки – вулики.
Взимку бджоли літають, але квітів не знаходять.
У бджіл чотири лапки.
Жало у бджоли у роті.
Мед не тільки смачний, але ще й дуже корисний.
Пасічником називають людину, яка доглядає за бджолами.
Театралізована діяльність
Галина Римар
Казочка-п’єса про бджілку Таню та її друзів
Мета: Вправляти дітей у діалогічному мовленні.
Пасічник біля вулика в масці трудиться. До нього підходять дівчинка й хлопчик.
- Дідусю, добридень!
- Й вам доброго дня!
- Над чим ви сьогодні мудруєте, га?
- Для малих трудівників я готую дім новий.
- В чому ж, діду, тут секрет?
- Буде скоро, дітки, мед!
До нового вулика прилітає бджілка Таня, обдивляється й мовить до інших бджілок:
- Ой, який чудесний дім! Поселімось, друзі, в нім.
Діти коментують те, що бачать:
- Бджілка швидко залітає, щось в горщечок наливає.
- А за нею дружно інші носять, носять без упину запахущу речовину.
- Де ж вони її беруть? Як вони її зовуть?
Представляють бджілку:
- Це - маленька бджілка Таня.
(Бджілка кланяється.)
Завжди вмита, чепурна, до роботи беручка.
Змалку мамі помагала - і хороша бджілка стала.
Бджілка:
- Час не гаю я дарма. З ранечку і до темна
з квітів я нектар беру і у вулик свій несу.
З нього бджілки зроблять мед.
Отакий він, наш секрет.
Трошки меду - для малят, наших діток-бджоленят.
Лишимо й на зиму, щоб всі бджілки їли.
І дідусю для малят - дівчаточок і хлоп’ят,
щоби силу мали, міцними зростали.
Діти:
- Ой спасибі, бджілко мила, за розмову і за діло.
- Квіти ми не будем рвати, їх ми будем доглядати.
Дідусь підходить:
- Квіти - це краса чарівна, це нектар, пилок безцінний.
Бджілки нам, крім меду, ще дають, як треба,
і прополіс лікувальний, й віск добротний, натуральний.
(Дає мисочку.)
- Ось і мед від бджілок вам і подяка за турботу.
Діти, скуштувавши:
- Ой спасибі, ну й смачний!
Разом діти і бджілки:
- Добре в світі як усім!
Дідусь:
- От і казочці кінець. А хто слухав - молодець.
Діти разом:
- Вам казочка, а нам - меду вазочка.
Що сказав дідусь?
Художня література.
Прекрасна влітку природа – шелестить зеленим листям ліс, достигають смачні ягідки та фрукти, дарують своє різнобарв'я найдивовижніші квіти. У повітрі літає безліч птахів та різноманітних комашок.Особливу увагу привертає маленька трудівниця – бджола. Про бджолу написано багато оповідань, віршів та казок.
Пропоную вам послухати цікаву казку. За яскравими ілюстраціями вам буде легко переказати її.
Зденек Мілер «Як цуценя захотіло меду»
Була десь зелена галявина, а на цій галявині лежало маленьке цуценя. Воно солодкопотягувалося і нюхало квітку.
Раптом прилетіла бджілка. «Що це таке – здивувалося цуценя, – якась волохата муха». Гавкнуло на неї, але бджілка не злякалася і полетіла далі з квітки на квітку.
Цуценяті дуже захотілося дізнатися, що це бджілка робить, і воно стало всюди за нею бігати.
Так прибігло воно до маленького червоного будиночка на чотирьох ніжках. Бджілка влетіла у будиночок, а цуценя, як не намагалося, не могло туди потрапити.
Прикро стало цуценяті. Сумне ходило воно навколо будиночка і думало: «Що ж там може бути?»
Раптом цуценя побачило ззаду дверцята. Не встигли бджілки схаменутися, як цуценя вже витягнуло величезні жовті стільники з медом.
Поклало їх на травичку і думає: «Ото я зараз наїмся».
Раптом з червоного будиночка вилетіла величезна чорна хмара і полетіла прямо на нього. Це були бджоли.
Бідолашне цуценя дуже злякалося. Кинулося воно бігти з усіх ніг, але лапки від меду стали липкими. Не встигло цуценя добігти до своєї буди, як його наздогнали бджоли. Влетіли за ним до конури, і звідти пролунали вереск і писк, дзижчання і дзявкання.
А коли бджоли полетіли, то довго-довго було тихо.
Бджоли так покусали цуценя, що дітям довелося його забинтувати. Лягло цуценя в конурі, поклало голову на лапки і заснуло.
Чи сподобалась вам казка?
Що знайшло цуценя у вулику?
Чого не слід було робити цуценяті?
У цієї казки є продовження. Ви його обов’язково послухаєте.
Я пропоную вам пофантазувати і придумати своє продовження казки.
Що приснилось цуценяті?
Послухайте цікаву казку.
В.Сухомлинського «Вранці на пасіці»
Був сонячний весняний ранок. З вулика вилетіла бджілка. Покружляла над пасікою та й понеслася вгору. Дивиться — на землі щось біліє. Спустилася — а то яблуня цвіте. Знайшла найпахучішу квітку, сіла на її пелюстки та й п'є солодкий сік. Напилася ще й діткам своїм набрала. Знову піднялася, полинула. Летить над лугом, аж бачить: на зеленому килимі багато золотих сонечок. Спустилася бджілка. Перед нею — цвіте кульбаба. Квітки великі, пахучі. Знайшла бджілка найпахучішу квітку. Сіла на золоте сонечко. І набрала багато-багато меду.
Повернулася бджілка додому. Віднесла мед у вулик, вилила в мисочки маленькі. Та й полетіла до подружки своєї. Розповіла їй про яблуню, про кульбабу. Та й полетіли вони разом. А сонце світило над усім світом. Воно гріло і яблуню, і зелений луг, і ставок. І бджоли радісно співали, бо є сонце. І золоті сонечка квітів.
Дайте відповіді на запитання:
1.Коли бджола вилетіла з вулика?
2.Що побачила вона пролітаючи над лугом?
3.З чим порівнюються квіти кульбаби?
4.Чому бджола радісно співала?
Хто Юрасика вкусив?
Проти сонечка квітник —
тут Юрась гуляти звик,
Зазирав у квітку кожну:
— Чи тебе понюхать можна?
— Нюхай, нюхай, та гляди,
щоб не скоїлось біди,—
шелестить увесь квітник.
Раптом наш Юрась у крик:
— Ой, ой, ой! —біжить щосили,-
мамо, квітка укусила. —
Мама каже: — Укусити
аж ніяк не можуть квіти.
Хто ж ,тоді, — Юрась питає, —
укусив мене? Не знаю.
Чи не можете, малята,
ви Юрасеві сказати?
Галина Демченко
Бджілка
Я гукнув учора бджілці,
Щоб зіграла на сопілці.
Але бджілка не змогла –
Дуже зайнята була.
Я сказав сьогодні бджілці,
щоб зіграла на сопілці.
Але бджілка не схотіла –
До квіток на луг спішила.
Завтра бджілці я скажу:
- Я тобі допоможу.
А як меду назбираєм –
На сопілці вдвох заграєм.
Сергій Цушк
Бджілка. Загадка-вірш.
Хоч і не пташка,
Крилечка має,
Поміж квітками
В полі літає,
Збере пилочок –
І шусть у дірку!
Бджілка.
Чого це над квітками
Схилилась дітвора? —
Малим цікаво знати,
Як бджілка мед збира.
А бджілка все кружляє,
Неначе каже нам:
— Жу-жу, жу-жу, малята,
Я меду не віддам!
І забавляться з вами
Не маю я часу —
Солодку краплю меду
У вулик понесу! Грицько Бойко
У народі кажуть:
Загадки
У вишневому садку чути пісеньку таку
-Джи –джи –джи,-на весь садок
Нам нектар – а вам медок.
Аж тремтить довкола гілка,
тут медок збирає …(бджілка )
Розмотався сам моток
Та й полинув на лужок.
На лужку сів на вербі
І змотався знов собі.
Хто в мішок його забрав,
За те пальці обсмоктав. ( Бджолиний рій )
Носять цей цукристий сік
Дружні бджоли з цвіту!
Кожна з них із року в рік
Робе так щоліта.
А для тебе не секрет,
Роблять з чого бджоли мед (з нектару)
Лічилки
Летів рій бджілок, зі ста лічилок.
Зійшлися діти, давай лічити.
Бо кожна бджілка, немов лічилка :
Кого укусить –жмуриться мусить …
Джміль, оса та бджілка –
От і вся лічилка.
Як дзвінок задзеленчить,
Дзвінко джмелик задзижчить :
Бджоли, бджоли, бджоленята,
вилітайте погуляти.
Математика
Відгадайте загадку. Про кого вона?
Наче птиця, крила має,
Все літає і співає:
Я медок вам ношу,
Не чіпай, бо вкушу,
Так лякає нас мала,
А звуть її… (Бджола)
Справжнім вісником весни серед комах є бджоли.
Бджілка-трудівниця залетіла до нас.
До роботи бджілка запросила враз.
Зараз на занятті бджілці допоможемо,
Разом з трудівницею все зробити зможемо.
Бджілка підготувала для вас цікаві завдання.
Лабіринт. Допоможи бджілці вписати цифри
«Допоможи бджілці в цифровий ряд.
знайти вулик»
.
Бджоли прилетіли до вулика. Посади бджілку
Порахуй скільки бджіл в кожному на свою квіточку
вулику і впиши цю цифру в квадрат.
.
ДОПОМОЖИ БДЖІЛЦІ ЗНАЙТИ СВОЮ ФІГУРУ.
Ну що, сподобалась вам розповідь про бджілку? Є чудовий спосіб зробити забавну бджілку за допомогою паперу.
Для цього нам знадобиться:
- щільний паперовий рулон від серветок, кольоровий папір жовтого кольору або картон;
- білий або блакитний папір для крилець бджілки; чорний папір для вусиків; білий – для очей;
- фломастери-маркери чорного та червоного-рожевого кольорів;
- ножиці, клей, олівець.
Хід роботи
1.Паперовий рулон обмотуємо папером жовтого кольору. Краї кріпимо клеєм.
2.З паперу чорного кольору вирізаємо три смужки однієї ширини, кріпимо на рулон.
3. З білого паперу вирізаємо крила, круг і дві тоненькі смужки ( вусики).
4.Прикріпляємо деталі до основи. Олівцем малюємо очі та ротик.
Бджілка готова!
Бджілки – невтомні трудівниці. Цілий день весною і літом вони трудяться на полях і збирають запашний нектар, несуть його в свої будиночки – вулики і переробляють на мед. Бджілок не треба боятись, адже вони допомагають людям. Ці маленькі комахи можуть вкусити тільки тоді, коли захищають себе. Щоб весело провести час спробуйте вдома зліпити бджолу з пластиліну.
Для роботи вам знадобиться: Стека: пластилін помаранчевого, білого, чорного, жовтого кольору.
Зробіть три кульки з помаранчевого пластиліну, різного розміру. З них зробіть голову, тулуб та хвостову частину бджоли.
Витягуючи пластилін пальцями сформуйте відповідні частинки і приєднайте одну до одної.
На саму меншу деталь – голову, наліпіть великі чорні очі та вусики.
З тоненьких коричневих смужок зробіть малюнок на хвостовій частині бджоли.
Гострим кінцем стеки зробіть кружечок мохнатим (слід проткнуть шарик багато раз).Прикріпіть по боках чорні лапки. Їх треба зробити тоненькими,
Два білі шарики приплюснути пальцями та зробіть крильця. Стекою нанесіть малюнок. Прикріпіть крильця до спини.
Бджілка з пластиліну готова!
На закріплення вивченої теми провести вікторину.
«Що я знаю про бджілку»
- Яка комаха «пригощає» нас медом?
- Скільки очей у бджоли?
- Якого кольору не розрізняє бджола?
- Якого кольору черевце у бджоли?
- Що несуть на своїх ніжках бджоли повертаючись до вулика?
- Хто доглядає за бджолами?
- Як називається будиночок де живуть бджоли?
- Що роблять бджоли з настанням холодів?
- Чим подобаються та не подобаються вам бджоли?