STREAM-проєкт "Вишивка - наш оберіг"

Про матеріал
Вишивка – невмирущий оберіг українського народу. Вона є одним з перших національних здобутків, ще з сивої давнини. Вишивка має багату історію, а також з нею пов’язано чимало українських традицій. Вишиванка – символ здоров’я, краси та щасливої долі, одяг вільних людей, символ української сили та сучасна зброя.
Перегляд файлу

STREAM – проєкт «Вишивка – наш оберіг»

Актуальність: Вишивка – невмирущий оберіг українського народу. Вона є одним з перших національних здобутків, ще з сивої давнини. Вишивка має багату історію, а також з нею пов’язано чимало українських традицій. Вишиванка –  символ здоров’я, краси та щасливої долі, одяг вільних людей, символ української сили та сучасна зброя.

Ключові слова: вишивка, символ, традиції, звичаї, оберіг.

Вступ: Вишивка — це документ українського народу! Це оберіг! В орнаментах вся магія любов і історія кожного регіону моєї улюбленої країни!

Мета проєкту: розвиток особистості учнів, мотивація їх до вивчення  та пізнання традицій українського народу, формування творчого стилю мислення, дослідницьких навичок, здатності до самонавчання через здійснення компетентнісного підходу під час реалізації Stream-проєкту.

Завдання проєкту:

-формувати у здобувачів освіти систему знань про вишивку,

-ознайомити з різними видами вишивки,

-розширити та узагальнити знання традицій та обрядів українського народу,

-вчити критично мислити,

-дослідити закодоване своє ім’я у вишивці,

-пробудити пізнавальні інтереси до символів та кольорів української народної вишивки,

-формувати ключові компетентності,

-прищеплювати любов та повагу до традицій українського народу,

-прививати бажання мати вишиванку і зберігати успадковані від попередніх поколінь вишиті речі,

-виховувати креативність, естетичний смак, дбайливе ставлення до вишивки, почуття відповідальності й уміння працювати в колективі.

Тип проєкту: інформаційно-пошуковий

Тривалість проєкту: середньостроковий

Учасники проєкту: здобувачі освіти

Обладнання: вишиті речі, стрічки червоного то чорного кольорів, сітка, клей, ножиці, дерев’яні планки.

Фасилітатори проєкту: Ткачук І.П.

Синхронізовані предмети:

  •      українська мова,
  •      математика,
  •      інформатика,
  •      я досліджую світ,
  •      образотворче мистецтво,
  •      музичне мистецтво.

Предмет

Тема уроку

Завдання за предметами

 Результат з предмета (продукт проєкту)

Українська мова

Відкриваємо таємниці вишиванки

Розширити та узагальнити знання традицій та обрядів українського народу, формувати у здобувачів освіти систему знань про вишивку, формувати ключові компетентності.

 

Сенкан «Вишиванка».

Математика

Складання та розв’язування задач.

Узагальнити й систематизувати вміння розв’язувати задачі,  знаходити периметр, площу, розвивати логічне мислення, формувати ключові компетентності.

Підготовка матеріалів для фотозони.

Інформатика

Віртуальна екскурсія до музею вишивки. Створення презентації.

Формувати навички і вміння працювати з середовищем редактора презентацій, формувати ключові компетентності.

Презентація «Вишивка в українській сім’ї»

Образотворче мистецтво

Вишивка. Кодування свого імені в національному орнаменті.

Пробудити пізнавальні інтереси до символів та кольорів української народної вишивки,

вчити читати візерунки, дослідити закодоване своє ім’я у вишивці, виховувати естетичний смак.

Малюнок закодованого імені, значення символів та кольору

Я досліджую світ

Вишивка – код нації. Виставка вишивки «Із бабусиної скрині».

Виготовлення фотозони «Вишивка – наш оберіг».

Ознайомити з різними видами вишивки, виховувати естетичний смак, прививати бажання мати вишиванку і дбайливе ставлення до неї, виховувати почуття відповідальності й уміння працювати в колективі.

Виставка різних видів вишивки, зустріч з вишивальницею, фотозона «Вишивка – наш оберіг»

Музичне мистецтво

Вивчення пісні «Вишиваночка моя». Слухання пісень про вишивку.

Розвивати музичні здібності, вміння аналізувати  прослухану музику, виховувати любов до народних традицій, виховувати почуття відповідальності й уміння працювати в колективі.

 

Вивчення пісні, танцювальний флешмоб.

Етапи проєкту

І Організаційний

  1. Створення творчої групи вчителів для опрацювання теоретичних відомостей про мейкерство та основи SREM-освіти.
  2. Розробка членами творчої групи структури, мети та завдань проєкту.
  3. Синхронізація програм для інтеграції навчальних предметів у межах проєкту.
  4. Розподіл доручень між членами творчої групи.

ІІ Практична реалізація

  1. Українська мова

Учні читали та аналізували легенди про вишивку, як оберіг, символ здоров’я, любові, щасливої долі. Знайомилися з історією вишивки, дізналися історію Дня вишиванки. Записували прислів’я та приказки про традиції та обряди, пов’язані з вишивкою. Ділилися цікавими фактами про вишивку. Складали сенкан «Вишиванка».

  1. Образотворче мистецтво.

Учні знайомилися з різними орнаментами, значенням символів у вишивці.. Дізналися значення кольору вишиванки. Узагальнили знання про традиції та обряди українського народу. Вчилися читати візерунки. Дізналися про закодовані імена у вишивці та намалювали кожен своє ім’я.

  1. Музичне мистецтво.

Учні слухали українські пісні про вишивку. Розучили пісню «Вишиваночка моя». Під мелодію музики придумали рухи та виконали танцювальний флешмоб.

  1. Інформатика

Учні віртуально подорожували музеями вишивки. На основі цього склали та презентували презентацію «Вишивка в українській сім’ї».

  1. Математика

Учні складали та розв’язували задачі, знаходили площу вишивки, периметр потрібної рамки для фотозони, знаходили у вишивці геометричні фігури, вимірювали довжину стрічки.

  1. Я досліджую світ.

Учні слухали та вели діалог з вишивальницею. Дізналися про різні види вишивки, орнаменти. Відвідали шкільний музей, де побачили старовинну вишивку нашого краю. Створили фотозону «Вишивка - наш оберіг».

 

ІІІ Презентація результатів проєкту

Результат проєкту фотозона «Вишивка – наш оберіг» був презентований на День вишиванки, фотозвіт був викладений на сайті ліцею.

 

ІV Підсумки

Наш ліцей прикрашає та оберігає фотозона «Вишивка – наш оберіг».

 

Список використаних джерел:

Легенди про вишиванки https://libsed.wixsite.com/libsed/post/%D0%BB%D0%B5%D0%B3%D0%B5%D0%BD%D0%B4%D0%B8-%D0%BF%D1%80%D0%BE-%D0%B2%D0%B8%D1%88%D0%B8%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BA%D0%B8

Пісня «Вишиваночка» https://www.youtube.com/watch?v=41WRpI6ICqo&ab_channel=%D0%9B%D1%8E%D0%B1%D0%BE%D0%B2%D1%8C%D0%A1%D0%B8%D0%B4%D0%B0%D1%88

Пісня «Моя сорочка вишиванка»

 https://www.youtube.com/watch?v=j9Rur-K8e_A&ab_channel=MaxStarepravo

Віртуальна екскурсія на виставку вишивки

https://www.youtube.com/watch?v=Uy7umLmpx3A&ab_channel=%D0%9C%D0%B0%D1%80%D0%B8%D0%BD%D0%B0%D0%86%D1%81%D1%94%D0%B2%D0%B0

Закодовані імена в орнаменті

https://uamodna.com/articles/zakodovani-imena-v-ukrayinsjkomu-ornamenti/,

docx
Додав(-ла)
Ткачук Інна
Додано
23 вересня
Переглядів
120
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку