17 липня о 18:00Вебінар: Чи може наука сформувати підприємницьку компетентність?

Урок. «Структура паливно-енергетичного комплексу. Загальна характеристика паливної промисловості Украіни.»

Про матеріал

Мета : Розкрити зміст і структуру поняття «паливно-енергетичний комплекс»« паливна промисловість», ознайомити з вугільними басейнами України та найважливішими їх родовищами, з місцезнаходженнями їх на карті.

Ознайомити учнів з проблемами галузі та перспективами її розвитку.
Розвивати вміння аналізувати, виділяти істотні ознаки, узагальнювати, робити висновки, складати та аналізувати таблиці, схеми, працювати з картами, підручником, додатковою літературою, розв'язувати кросворди, встановлювати міжпредметні зв'язки. Виховувати економічну культуру господарювання.

Перегляд файлу

 

РАЙГОРОДОЦЬКА  ЗОШ  I-III СТ.

 

 

 

 

 

 

 

 

Відкритий урок на тему :

 

«Структура паливно-енергетичного комплексу.  Загальна характеристика паливної промисловості  Украіни.»

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

Підготовила :

        Цивковська Л.В.

вчитель географії

Райгородоцької ЗОШ

I-IIIступенів,

спеціаліст вищої категорії

 

 

 

 

 

 

 

 


Тема: Структура паливно-енергетичного комплексу.  Загальна характеристика паливної промисловості  Украіни.

Мета : Розкрити зміст і структуру поняття «паливно-енергетичний комплекс»« паливна промисловість», ознайомити з вугільними басейнами України та найважливішими їх родовищами, з місцезнаходженнями їх на карті.
Ознайомити учнів з проблемами галузі та перспективами її розвитку.
Розвивати вміння аналізувати, виділяти істотні ознаки, узагальнювати, робити висновки, складати та аналізувати таблиці, схеми, працювати з картами, підручником, додатковою літературою, розв’язувати кросворди, встановлювати міжпредметні зв’язки. Виховувати економічну культуру господарювання.
Обладнання: карти, атласи, таблиці, схеми, діаграми, підручники, комп’ютерна презентація

Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь і навичок.
                                           

                                                Хід уроку:


І. Організаційний момент.
Добрий день,діти!

Усім бажаю доброго настрою, творчої праці, взаєморозуміння, хорошого спілкування. Ми завжди з вами налаштовані на успіх. А що для вас успіх?

(Відповіді учнів,вчитель підводить підсумок,що таке успіх)

У – уміння навчатися і працювати

С – співробітництво в групі

П – подолання  труднощів

 І – ініціативність

Х – хороший настрій 

І І. Мотивація навчальних досягнень учнів

На попередньому уроці ми з вами ознайомилися з фундаментальною галуззю народного господарства… (Промисловістю). Сьогодні на уроці ми будемо вивчати одну із головних галузей нашої промисловості, без продукції якої ми не можемо обійтися ні в інших галузях народного господарства, ні в побуті, ні в повсякденному житті,  а яку саме ви зараз дізнаєтесь.

  • Перегляд відео-фільму «Шахтарі»
  • Як ви гадаєте, якою буде тема нашого уроку. Чому ви так рішили?


ІІІ. Вивчення нового матеріалу. Повідомлення теми уроку. Постановка мети і завдань.

  • Як ви зрозуміли тема нашого уроку: Структура паливно-енергетичного комплексу.  Загальна характеристика паливної промисловості  Украіни.
    Сьогодні на уроці ми познайомимося:
  • З поняттям «ПЕК»,
  • Галузями  паливної промисловості ,
  • Проблемами і перспективи розвитку галузей паливної промисловості,а також:

. Керуючись типовим планом давати характеристику галузі.
. Показувати на географічній карті райони і центри видобутку паливних ресурсів,

Але перед тим ,як вивчати нову тему ,давайте згадаємо основні поняття,які нам сьогодні знадобляться.

  1. Що таке промисловість, галузь, спеціалізація?
  2. Які паливні корисні копалини ви знаєте?
  3. Які чинники впливають на розміщення підприємства різних галузей?
    ( Транспортний, сировинний, паливний, енергетичний, трудовий, водний, споживчий, кваліфіковані кадри, природні умови,екологічний)

 

Прийом  «Асоціативний кущ».З  чим у вас асоціюється слово ПЕК

(Діти відповідають,вчитель записує на дошці і робить висновок.)

. Паливно-енергетичний комплекс – це сукупність підприємств, що спеціалізується на видобутку, переробці та споживанні палива, виробництва електроенергії та передачі її споживачу.

 

Давайте познайомимося із структурою ПЕК.

 

 

  • Як ви гадаєте, чи забезпечує країна себе паливними ресурсами?  Для того, щоб відповісти на це питання , давайте проаналізуємо діаграму

http://bal.znaimo.com.ua/tw_files2/urls_204/9/d-8795/8795_html_60709f6d.png

 

 

 

А для того ,щоб краще зрозуміти ,як Україна забезпечена паливними ресурсами  ми з вами розділимося  на групи і проведемо дослідження ,а результати своєї роботи  запишемо у таблицю.

 

Загальна характеристика паливної промисловості

 

 

Галузі паливної промисловості

Райони видобутку

Центри видобутку

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План вивчення галузі

1. Назва галузі.

2. Значення галузі.

3. Характеристика районів видобутку паливних корисних копалин.

4. Центри видобутку.

5. Проблеми і перспективи розвитку.

Метод групового дослідження.

Робота в групах, «Творча лабараторія»

I група – вугільна промисловість

II група – нафто-газова промисловість

III група – електроенергетика

 

Правила роботи в групах.

  1. Клас повинен почути кожного учня під час презентації .
  2. За відповідь група отримує від 1б. до 12 б. Оцінюється вчителем, який дає загальний бал.
  3. Консультант групи, порадившись, розподіляє бали між членами групи; в залежності від того, як хто працював і відповідав.
  4. Відповідь групи повинна зайняти близько 5 хв.
  5. Оцінювання учнів в групі займає близько 30 сек.

Музична пауза. Фізхвилинка.

Групи почергово дають характеристику галузей ПЕК.

(Мультимедійні презентаціі груп.Кожна група після презентаціі заповнює таблицю)

Ділова гра «Якби я був міністром ПЕК». Скласти програму розвитку ПЕК на 10 років

Практична робота № 6. Позначення на контурній карті основних районів вугле-, газо- і нафтовидобування, нафто- і газопроводів.

IV Закріплення

  • Графічний диктант

1. Паливно-енергетичний комплекс - це сукупність підприємств, що спеціалізується на видобутку, переробці та споживанні палива, виробництва електроенергії та передачі її споживачу.

2. Галузі паливної промисловості відносяться до невиробничої сфери.

3. Основний район видобутку камяного вугілля Донецький вугільний басейн.

4. Найстарішим районом видобутку нафти є Карпатська провінція.

5. Найбільше рдовище бурого вугілля – Олександрія.

6. Торфяні розробки ведуться на півдні України.

7. Рудовища горючих сланців на Україні майже не розробляються.

 

Ключ для перевірки:

1.            2.             3.             4.          5.            6.             7.

 

 

V Підсумок уроку

-Що нового ви дізналися на уроці?

-Чи задоволені ви результатом своєї роботи?

Якщо так ,то пам ятайте  мудрість : «Що не розвивається , те вмирає». Тож не зупиняйтеся на досягнутому.

Якщо ні,то нехай вам у нагоді стануть слова Сенеки-старшого: «Краще вивчити зайве, ніж нічого не вивчити».

Самооцінювання і оцінювання вчителем роботи учнів у группах

VI. Домашнє завдання

  1.    Вивчити тему «Структура ПЕК»
    2) На контурній карті нанесіть галузі спеціалізації ПЕК

3)  Підготовити міні-проект «Вплив ПЕК на екологічний стан Донбасу»

docx
Пов’язані теми
Географія, Розробки уроків
Додано
20 жовтня 2018
Переглядів
259
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку