Мета: узагальнити, систематизувати й перевірити знання, вміння та навички учнів з теми «Північна Америка»; виховувати товариськість, зацікавлювати учнів вивченням предмета, стимулювати активність, ініціативність, схильність до пошуку.
Узагальнення з теми «Північна Америка»
Мета: узагальнити, систематизувати й перевірити знання, вміння та навички учнів з теми «Північна Америка»; виховувати товариськість, зацікавлювати учнів вивченням предмета, стимулювати активність, ініціативність, схильність до пошуку.
Обладнання: фізична карта світу з позначенням Бермудського трикутника; атласи; підручники.
Тип уроку: узагальнення й контроль знань.
Форма проведення: урок-рейтинг.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Привітання.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.
Сьогодні ми завершуємо вивчення теми «Північна Америка». Нагадаю, що це був материк парадоксів:
Отже, перевіримо рівень засвоєння знань з теми. Для цього продовжимо спілкування в малих групах. Будемо поглиблювати навички колективного обдумування та розв’язування навчальних проблем. Визначимо. Чи вмієте ви застосувати набути знання на практиці. Також зможемо поглибити свої знання і побачити результати діяльності групи «Північна Америка».
Тематичне оцінювання проходитиме у формі уроку-рейтингу.
Кожен з вас намагався під час вивчення теми набрати найбільшу кількість балів. Ці бали заносяться до рейтингової таблиці і діляться на 100. Отримується та кількість балів, яка буде додана до результату, заробленого на уроці. Перед кожним етапом уроку буде повідомлено кількість балів, що може бути отримана в результаті. Максимум – це 12 балів за всі види роботи.
Допомагатимуть учителю на уроці два учні-експерти (ті, що набрали на уроках максимально можливу кількість балів, для заохочення їм оцінка виставляється автоматично).
IІІ. Індивідуальна робота за картками «Назви об’єкт на карті».
Кожному учневі індивідуально дається контурна карта Північної Америки, на якій знаком питання визначено певний об’єкт. Учень повинен написати, що це за об’єкт.
Бали виставляють учні-експерти :найвищий – 3 бали. Результати заносять до рейтингової таблиці.
ІV. Робота в малих групах за картками.
Наступний етап – робота в малих групах. Об’єднуються учні в групи за принципом сусідства. Поділ і правила роботи в групі для учнів звичні.
Утворено 6 груп за темами:
Кожній групі, назва якої відображає один з аспектів вивченої теми, роздається комплект карток «Упізнай об’єкт за формою». Кожному учневі – одна картка.
Бали виставляються у рейтинговій таблиці учнями-експертами: найвищий – один бал.
Робота проводиться з метою визначення порядку виступу груп у наступному етапі і для стимулювання активності учнів.
V. Робота в малих групах за творчими завданнями.
Кожній групі дається завдання: за 3 хвилини зобразити символ теми, яку вони представляють, і провести його захист у вигляді реклами. (Паралельно з предмета «Початки економіки» вивчається реклама і види реклами). Захист повинен містити фактичні відомості з кожної теми. На захист відводиться 1-2 хвилини.
До рейтингового листка переносяться результати самооцінювання власної участі в роботі малої групи. (Кожен учень індивідуально заповнює листок самооцінювання).
VІ. Конкурс гербів територій.
Кожен учень перед вивченням теми мав упереджу вальне завдання: на заключний урок з теми принести сконструйовані герби територій. Роботи учнів заздалегідь перевіряються комісією у складі вчителів географії школи. Результати заносяться до рейтингової таблиці. На уроці можливо заслухати захист двох-трьох учнів-переможців.
Робота оцінюється максимум трьома балами.
VІІ. Дискусія «Займи позицію».
Учитель називає тему дискусії «Північна Америка – найкомфортніший материк для проживання серед усіх вивчених раніше материків».
Учні стають біля позначок «так» або «ні», які відповідають їхній позиції.
Обґрунтовують свої позиції аргументами. Уважно вислуховують позиції та аргументи інших.
Якщо після обговорення дискусійного питання учень змінив точку зору – може переходити до іншої позначки, при цьому висловлювати аргументи щодо зміни позиції.
Участь в дискусії оцінюється максимум двома балами.
VІІІ. Калейдоскоп цікавинок.
Матеріал може бути використаний на уроці в різних класах по-різному. Залежить це від рівня підготовленості учнів класу. Якщо учні швидко працюють, то вони встигають виконати це на уроці.
Огляд ілюстрацій рослин, тварин, товарів, завезених з Америки в Європу.
Презентацію виставки проводить учень з групи «Північна Америка».
А може, шепоче у сні.
Нічого він того не знає,
Але промовляє мені:
«Десь за полярним аж колом
Арктики дихає холод».
В. Власик (Канада)
У теплих водах лагідних морів.
Бодай хоч раз побачити єдине,
Але насправді, а не в мріях снів.
В. Власик (Куба)
Рагу не вміє готувати,
До цього «А» додати зможу,
Щоб вам країну відгадати.
В. Власик (Нікарагуа)
Та подивись лиш на Америку далеку…
Вона єднає два материки,
Її не знати просто не з руки.
В. Власик (Панама)
Либонь, ви знаєте слівце,
Яке я зараз загадав?
Скажіть, коли хто відгадав.
Колись давно російський цар
Америці цей край продав. В. Власик (Аляска)
При оцінюванні учнів у калейдоскопі цікавинок можна використати таку шкалу:
ІХ. Підсумок уроку.
Оголошуються результати роботи учнів за рейтинговою таблицею. Далі бесіда за питаннями:
Х. Домашнє завдання.
Скласти і описати проект триденного туристичного маршруту із зупинкою в трьох об’єктах Північної Америки.