Створення бази даних в MS Access

Про матеріал
Конспект уроку може бути у нагоді всім, хто вивчає або викладає тему "База даних в MS Access". Матеріал можна використовувати на уроках інформатики або спецпредметів і виробничого навчання і професії "Оператор з обробки інфйормації та програмного забезпечення" ІІ категорії
Перегляд файлу

План заняття (онлайн) з виробничого навчання 

Тема уроку:         Формування        запитів.      Простий     запит.         Перехресний запит. Використання виразів у запитах. Умова відбору.

Професія:Оператор з обробки інформації та програмного забезпечення Місце проведення: навчальна майстерня 

Тема програми: ООІ та ПЗ-2.4.7  Створення та підготовка баз даних

Тема уроку № 6: Формування          запитів.       Простий      запит.          Перехресний запит. Використання виразів у запитах. Умова відбору.

Мета уроку: Ознайомлення здобувачів освіти  з формуванням запитів, використанням виразів та умов відбору в базі даних Access.

Матеріали, обладнання, технологічна документація:

Персональні комп’ютери, програмне забезпечення,  індивідуальне  завдання.

Тип уроку:Урок розвитку та формування професійних вмінь та здібностей здобувачів освіти.

Методи: Розповідь майстра, демонстрація створення запитів, відповіді на питання здобувачів, бесіда.

Методична мета:Розвиток пізнавальної діяльності здобувачів при оволодінні професією. 

1.   Вступний інструктаж (30 – 45 хв.).

1.1.     Організаційна частина,  рапорт старости групи 

1.2.     Опитування здобувачів освіти з пройденого матеріалу:

1.       Що таке  база даних? – це сукупність даних, які мають властивості структурованості та взаємопов'язаності, а також незалежності від прикладних програм.

 СУБД – програма управління, призначена для зберігання, пошуку і обробки даних  в базі, називається  системою управління базами даних.

2.       Що таке реляційна модель даних? – це база даних, в якій всі дані, які доступні користувачу, організовані у вигляді таблиць,  а всі операції над ними зводяться до дій  з цими таблицями.  

3.       Яких принципів треба додержуватись при створені таблиць? – Призначення цілі створення бази даних, призначення таблиць, які входять в базу даних, задання структури таблиць (задання ключа і встановлення зв’язку між таблицями, введення даних і аналіз бази даних)

4.       Які обʼєкти БД передбачені в Access?- Таблиці, Запити, Форми, Макроси, Модулі

5.       Перерахувати режими, призначені  в Access для створення таблиць.  Конструктор, Майстер таблиць, Створення таблиці шляхом введення даних.

6.       В чому складається  особливість  поля типу  Лічильник? –  1. служить для введення числових даних;

2.  служить для введення дійсних чисел;

3.  imageдані зберігаються не в  полі, а іншому місці, а в  полі зберігається лише покажчик, де розташований текст;  

4.  має обмежений розмір; 

5.  має властивість автоматичногонарощування.

7.       Як і навіщо вводиться в таблицю ключеве поле? – для того, щоб звʼязати дані різних таблиць, кожна таблиця повинна містить  ключове поле.  Значення цього поля дозволяє  однозначно вибрати потрібну запис  в таблиці а також коректно встановити звʼязки між таблицями

8.       Що таке Форми и для чого вони призначені? — Форма – це обʼєкт бази даних, призначений для введення і відображення інформації. Форма обовʼязково  містить елементи (поля), в які користувач вводить дані. 

9.       Що таке Звіт и для чого він призначений? – це кінцевий результат виконання багатьох  задач  системи управління базами даних.

10.  Що таке Запит і для чого він призначеній? – об’єкти, які окрім пошуку потрібних даних, дозволяють змінювати їх та аналізувати. Часто вони використовуються, як джерела записів для створення  форм і звітів.

11.  Як задати  умову відбіру в Запитах? – перейти в режим Конструктора,  вибрати поле (наприклад, «Ціна»), в рядок Условие отбора ввести умову (наприклад, <15000  або  >=20000 ), перейти в режим Таблиці.

12.  Вимоги з охорони праці під час роботи за комп’ютером.

2.       Пояснення матеріалу з  розповіддю та показом трудових прйомів.

2.1       Показати побудову Запиту за допомогою Майстра запитів.

2.2       Повторити прийоми виконання робіт. 

2.3       Повідомити час на  виконання роботи (3 год).

3.       Самостійна робота здобувачів освіти: Створити базу даних «Склад», яка містить  три таблиці: «ТаблицяТовар», «ТаблицяПостачальник», «ТаблицяЗакупка».  Створити запити за допомогою майстра запитів: 

Запит №1.Назва: ЗапитПостачальники. Необхідні поля: НазваПостачальника, Телефон, Адреса (ТаблицяПостачальник);  

Умови: Вибрати тільки постачальників, що знаходяться у Ужгороді.

Запит №2. Назва: ЗапитТовари більше_20.  Необхідні поля: Дата, НазваПостачальника, Телефон, НазваТовар, Кількість. (Таблиця)

Умови:Вибрати тільки товари, кількість яких перевищує або допівнює 20 штук.

Запит №3.Назва: ЗапитТовару. Необхідні поля: Дата, НазваТовар, ОдВиміру, Кількість, Ціна, Сума.

+ поле, яке називається Сума  і обраховується як відношення Кількості на Ціну товару 4.1. Онлайн-консультації з метою перевірки виконання поставленого завдання  

4.2. Перевірка правильності виконання завдання.

5.     Заключний інструктаж.

5.1.     Підведення підсумків за виконання завдань.

5.2.     Аналіз типових помилок.

6.     Домашнє завдання 

1.  Створити базу даних «Склад»

2.  Створити зв’язки між таблицями

3.  Створити Запити: №1, №2, №3

4.  Відповісти на запитання:

Ø  Опишіть процес створення запиту за допомогою Майстра  запитів Ø Для чого служить запит на вибірку?

Ø  Як  можна створити перехресний запит

Ø  Для чого використовують перехресний запит?

Ø  Для чого служить рядок  Условие отбора у вікні конструктора запиту?

 

 

 

 

 

 

pdf
Додано
12 грудня 2022
Переглядів
608
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку