18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Створення і редагування комп’ютерної публікації

Про матеріал
Поняття комп'ютерної публікації. Види публікацій. Структура публікації. Тема розглядається у 2 семестрі, майже одразу після канікул. Дана тема є дуже актуальною та потребує уваги як учнів так і вчителя. до розробки додано варіанти виконання практичних завдань та завдання в онлайн формі для перевірки знань.
Перегляд файлу

Конспект уроку для 8 класу

Тема: Створення і редагування комп’ютерної публікації.

Мета уроку:

Формування ключових компетентностей:

  •   вміння вчитися – розуміти мету навчальної діяльності, уміння виділяти головне, аналізувати, оцінювати, використовувати на практиці;
  •   соціальна – уміння адаптуватись і визначати особисті цілі та виконувати різні ролі і функції в колективі; підтримувати взаємини;
  •   загальнокультурна – дотримуватися норм мовленнєвої культури,  зв’язно висловлюватися в контексті змісту самостійно опрацьованого матеріалу підручника й додаткової літератури;
  •   здоров’язбережувальна – знати правила безпечної роботи з комп’ютером, учитись безпечно поводитися в комп’ютерному класі, формувати режим роботи;
  •   інформаційно-комунікаційна – уміння раціонально використовувати комп’ютер для пошуку та опрацювання інформації, уміння спостерігати та робити логічні висновки;

Формування предметної компетентності:

  •                 Ознайомити та сформувати в учнів основні особливості роботи з графічними і текстовими об’єктами під час створення комп’ютерних публікацій, зв’язками між об’єктами публікації, алгоритмом створення комп’ютерної публікації.  поглибити знання та поняття комп’ютерної публікації, програмних засобів для створення публікацій, вміти визначати види публікацій, навчитись використовувати шаблони для створення бублікацій, структурувати матеріали публікації, знати основні складові публікацій; розвивати вміння чітко й лаконічно висловлювати свої думки, збагачувати мовлення учнів; розвивати логічне й алгоритмічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки; формувати вміння застосовувати знання та навички в різних ситуаціях; виховувати старанність, акуратність під час роботи з документами; виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість. Розвивати культуру медіаграмотності.

Тип уроку: формування вмінь і навичок.

Обладнання: комп’ютери класу, презентація, мультимедійна дошка;

Основні терміни та поняття: комп’ютерна публікація, шаблони, текстові редактори та процесори.

Структура уроку

  1. Організаційний етап………………………………………………….3хв
  2. Актуалізація опорних знань………………………………………....5хв
  3. Мотивація навчальної діяльності………………………………… ...5хв
  4. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу…………………...15хв
  5. Засвоєння нових знань і способів дій………………………………10хв
  6. Підбиття підсумків уроку…………………………………………….5хв
  7. Обговорення домашнього завдання ……………………………….2хв

 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу до уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Доброго дня! На минулому уроці ми з вами розпочали вивчати нову тему. Це комп’ютерні публікації, види публікацій. Ознайомились з програмою, яка дає можливість створити певну публікацію, вона навіть спрощує вам роботу, надає шаблони для створення публікацій. Розпочати наш урок я хочу таким прислів’ям.

«Маленька праця краща за велике безділля.»

Цими словами давнього прислів’я я хочу націлити вас на активну роботу. Тому що, навіть якщо ви не встигаєте зробити роботу в повному обсязі, ви все одно не ледарі, ви працювали, і намагались створити чудову публікацію.

То ж давайте пригадаємо матеріал минулого уроку!

Пригадай:

  1. Що таке публікація?
  2. Які види публікацій ви знаєте?
  3. Які публікації відносять до друкованих?
  4. Які публікації відносять до електронних?
  5. Яка програма допомагає створити електронну публікацію?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Метою нашого уроку є більш детальне ознайомлення з публікаціями: брошурами, буклетами, візитками, оголошеннями, запрошеннями та багатьма іншими видами публікацій. Ми продовжуємо ознайомлюватися з пакетом Microsoft Office. І починаємо більш глибоко вивчати програму Microsoft Office Publisher.

IV. Вивчення нового матеріалу

Процес створення публікації розпочинається з розробки структури та

дизайну відповідного типу публікації. Потрібно ознайомитися із шаблонами
публікацій даного типу, з’ясувати тематику та перелік питань, які будуть висвітлюватися в публікації, добрати матеріали до публікації:

назву, заголовки та тексти статей, ілюстрації до них, елементи оформлення
тощо. Далі потрібно перейти до безпосереднього створення публікації

за таким алгоритмом:

1. Запустити програму Publisher.

2. Вибрати серед видів публікацій той, який планується створити.

3. Вибрати у списку шаблонів потрібний, оформлення якого відповідаєтемі публікації.

4. Вибрати кольорову схему.

5. Вибрати набір шрифтів.

6. Унести за потреби зміни або створити новий набір службових відомостей.

7. Установити кількість сторінок публікації на одному аркуші паперу.

8. Вибрати кнопку Створити.

Для внесення змін у текстове поле шаблону потрібно вибрати це поле

і ввести новий або вставити попередньо скопійований текст. Якщо текст

у полі не поміщається, то маркери редагування стають червоними, поряд

з переповненим текстовим полем може з’являтися прямокутник з трьома

крапками .

Уміст статей у ряді публікацій розміщують у кілька стовпців (колонок).
Автоматичне продовження тексту в наступних текстових полях статті називають перетіканням тексту.

Для зв’язування текстових полів потрібно вибрати початкове текстове

поле та у групі елементів Зв’язування вкладки Формат тимчасового розділу
Знаряддя для текстових полів вибрати кнопку Установити зв’язок. Вказівник у вигляді слід підвести до текстового поля, з яким планується встановити зв’язок (курсор повинен набути вигляду нахиленої чашки, з якої виливаються літери), і натиснути ліву кнопку миші. Поле, з яким створюється зв’язок, повинно бути порожнім.

Для розірвання зв’язку треба вибрати відповідне текстове поле та у групі елементів Зв’язування вкладки Формат тимчасового розділу Знаряддя для текстових полів вибрати кнопку Розрив.

Редагування та форматування графічних об’єктів у публікаціях Publisher здійснюються майже в такий самий спосіб, як у Word і PowerPoint. Однак є певні особливості:

  • за замовчуванням у Publisher графічні об’єкти з файлів уставляються з обтіканням Навколо рамки;
  • для створення попереднього макета публікації місця розташування графічних об’єктів можна позначити з використанням Покажчика місця заповнення для рисунка.

Для створення нового підпису під графічним об’єктом потрібно вибрати кнопку Підпис у групі Стилі рисунків вкладки Формат тимчасового розділу Знаряддя для зображень, обрати один з варіантів розміщення підпису та ввести текст.

V. Формування практичних умінь і навичок

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки).

А тепер переходимо до виконання практичних завдань, кожна дитина отримує індивідуальну картку, з алгоритмом виконання завдання та самим завданням.

Завдання. «Створення простої комп’ютерної публікації»

Хід роботи

  1. Запустіть програму Publisher. Відкрийте пусту сторінку формату А4
  2. Створіть та відформатуйте публікацію ГРАМОТА для нагородження за перемогу у олімпіаді за зразком.
  3. Використайте в процесі створення грамоти:
  • Колірну схему
  • Фон
  • Шрифт
  • Малюнок Документи\Загальні\Символіка.png.
  1. Відредагуйте та відформатуйте тексти відповідно до зразка.
  2. D:\Диск_С\Desktop\Публикация1-page-0.jpgЗбережіть роботу з назвою ПУБЛІКАЦІЯ ГРАМОТА у власній папці.

 

 

 

 

 

 

Вправи для зняття зорового навантаження та розслаблення очей:

5 вправ для очей, які реально працюють | Голос українською ...

  1.         Підсумок уроку

Обговорюємо

  1.   Які є програмні засоби створення комп’ютерних публікацій?
  2.   Які можливості ви використали для створення публікації?

Рефлексія

  • Що нового сьогодні дізналися?
  • Чого навчилися?
  • Що сподобалось на уроці, а що ні?
  • Чи виникали труднощі?
  1. Домашнє завдання:
  1.               Для поглиблення знань з теми публікації, та всебічного розвитку виконати завдання за посиланням на онлайн платформі learningapps.org. (https://learningapps.org/1960190).
  2.               Також виконати тестове завдання з теми «Створення комп'ютерних публікацій»для перевірки та контролю знань з теми на сайті «НаУрок», використовуючи посилання (https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=793028) або код доступу 793028, просто введіть прізвище та ім’я, і код завдання.

 

 

 

 

 

 

 

Додатки

  1. Виконання завдання на онлайн ресурсі learningapps.org.
  2. Виконання тестового завдання на сайті «НаУрок»

 

 

 

 

docx
До підручника
Інформатика 8 клас (Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.)
Додано
12 квітня 2020
Переглядів
538
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку