Конспект уроку для 8 класу
Тема: Створення і редагування комп’ютерної публікації.
Мета уроку:
Формування ключових компетентностей:
Формування предметної компетентності:
Тип уроку: формування вмінь і навичок.
Обладнання: комп’ютери класу, презентація, мультимедійна дошка;
Основні терміни та поняття: комп’ютерна публікація, шаблони, текстові редактори та процесори.
Структура уроку
ХІД УРОКУ
І. Організація класу до уроку
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Доброго дня! На минулому уроці ми з вами розпочали вивчати нову тему. Це комп’ютерні публікації, види публікацій. Ознайомились з програмою, яка дає можливість створити певну публікацію, вона навіть спрощує вам роботу, надає шаблони для створення публікацій. Розпочати наш урок я хочу таким прислів’ям.
«Маленька праця краща за велике безділля.»
Цими словами давнього прислів’я я хочу націлити вас на активну роботу. Тому що, навіть якщо ви не встигаєте зробити роботу в повному обсязі, ви все одно не ледарі, ви працювали, і намагались створити чудову публікацію.
То ж давайте пригадаємо матеріал минулого уроку!
Пригадай:
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Метою нашого уроку є більш детальне ознайомлення з публікаціями: брошурами, буклетами, візитками, оголошеннями, запрошеннями та багатьма іншими видами публікацій. Ми продовжуємо ознайомлюватися з пакетом Microsoft Office. І починаємо більш глибоко вивчати програму Microsoft Office Publisher.
IV. Вивчення нового матеріалу
Процес створення публікації розпочинається з розробки структури та
дизайну відповідного типу публікації. Потрібно ознайомитися із шаблонами
публікацій даного типу, з’ясувати тематику та перелік питань, які будуть висвітлюватися в публікації, добрати матеріали до публікації:
назву, заголовки та тексти статей, ілюстрації до них, елементи оформлення
тощо. Далі потрібно перейти до безпосереднього створення публікації
за таким алгоритмом:
1. Запустити програму Publisher.
2. Вибрати серед видів публікацій той, який планується створити.
3. Вибрати у списку шаблонів потрібний, оформлення якого відповідаєтемі публікації.
4. Вибрати кольорову схему.
5. Вибрати набір шрифтів.
6. Унести за потреби зміни або створити новий набір службових відомостей.
7. Установити кількість сторінок публікації на одному аркуші паперу.
8. Вибрати кнопку Створити.
Для внесення змін у текстове поле шаблону потрібно вибрати це поле
і ввести новий або вставити попередньо скопійований текст. Якщо текст
у полі не поміщається, то маркери редагування стають червоними, поряд
з переповненим текстовим полем може з’являтися прямокутник з трьома
крапками .
Уміст статей у ряді публікацій розміщують у кілька стовпців (колонок).
Автоматичне продовження тексту в наступних текстових полях статті називають перетіканням тексту.
Для зв’язування текстових полів потрібно вибрати початкове текстове
поле та у групі елементів Зв’язування вкладки Формат тимчасового розділу
Знаряддя для текстових полів вибрати кнопку Установити зв’язок. Вказівник у вигляді слід підвести до текстового поля, з яким планується встановити зв’язок (курсор повинен набути вигляду нахиленої чашки, з якої виливаються літери), і натиснути ліву кнопку миші. Поле, з яким створюється зв’язок, повинно бути порожнім.
Для розірвання зв’язку треба вибрати відповідне текстове поле та у групі елементів Зв’язування вкладки Формат тимчасового розділу Знаряддя для текстових полів вибрати кнопку Розрив.
Редагування та форматування графічних об’єктів у публікаціях Publisher здійснюються майже в такий самий спосіб, як у Word і PowerPoint. Однак є певні особливості:
Для створення нового підпису під графічним об’єктом потрібно вибрати кнопку Підпис у групі Стилі рисунків вкладки Формат тимчасового розділу Знаряддя для зображень, обрати один з варіантів розміщення підпису та ввести текст.
V. Формування практичних умінь і навичок
Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки).
А тепер переходимо до виконання практичних завдань, кожна дитина отримує індивідуальну картку, з алгоритмом виконання завдання та самим завданням.
Завдання. «Створення простої комп’ютерної публікації»
Хід роботи
Вправи для зняття зорового навантаження та розслаблення очей:
Обговорюємо
Рефлексія
Додатки