Наразі ситуація така, що звична система освіти створює перешкоди для учнів з обмеженими можливостями: наприклад, якщо деякі приміщення школи недоступні для учнів на візках, або якщо студентам з певними особливостями розвитку не вистачає адекватної підтримки для опанування навчальної програми. Тому перший крок до впровадження навчання за новим підходом НУШ — створити комфортне освітнє середовище.
ОСВІТНІЙ ПРОСТІР НУШ: ОСОБЛИВОСТІ Й ПЕРЕВАГИ ІНКЛЮЗІЇ
Інклюзивність — це спільна відповідальність. Тому й створення інклюзивного середовища повинно бути відповідальністю для всіх зацікавлених сторін. Школи, що знаходяться на шляху впровадження інклюзії, поділяють обов'язки між учителями загальної освіти, вчителями спеціальної освіти, консультантами, вчителями англійської мови. Справжня інклюзія залучає до шкільного співтовариства всіх дорослих: від батьків дітей з ООП і вчителів до допоміжного персоналу (консультанти, терапевти, помічники, психологи і соціальні працівники).
При цьому, всі учасники освітнього процесу отримують ряд переваг:
Учні отримують безцінні навички спілкування і взаємодії. Інклюзивна практика в школах робить навчання і академічну успішність більш доступними для всіх.
Інклюзивна освіта дозволяє учням з ООП повною мірою виявити весь спектр їх освітніх можливостей, включаючи навчання та відпрацювання важливих соціальних навичок. Крім того, інклюзія сприяє різноманітним дружнім відносинам і спілкуванню, збагачуючи тим самим життя всіх учнів.
За статистикою, учні в інклюзивних школах менше пропускають заняття, мають менше проблем з поведінкою та підвищену самооцінку. Коли всі учні відчувають себе включеними і важливими членами шкільної спільноти і суспільства в цілому, вони більше зацікавлені власною освітою.
Інклюзивні школи роблять важливий вклад в розвиток суспільства, підвищуючи загальний рівень толерантності і визнання потреб включення людей з особливими потребами.
Всі учні та вчителі користуються відмінною системою підтримки: адаптація планів навчання, консультації психологів тощо