Створення проекту в об’єктно-орієнтованому середовищі програмуванні Lasarus із застосуванням різних компонентів та створення процедур опрацювання подій натиснення кнопок

Про матеріал

Створення проекту в об'єктно-орієнтованому середовищі програмуванні Lasarus із застосуванням різних компонентів та створення процедур опрацювання подій натиснення п'яти кнопок. Розробка уроку інформатики у 8 класі (Підручник Н.В. Морзе, інформатика 8 клас)

Перегляд файлу

1

 

Година програмування

Тема уроку. Створення проекту в об’єктно-орієнтованому середовищі програмуванні Lasarus

Мета уроку. Продовжувати формувати  основні поняття мов програмування. Розвивати практичні вміння та навички при розробці програм, застосовувати вже відомі знання в новій ситуації. Розвивати  уважність,  логічне мислення і творчу уяву, терпіння, вміння швидко працювати, розвивати профорієнтаційне бачення майбутнього учнів.

Виховувати інтерес до предмета, акуратність та уважність при введенні програмного коду,  повагу до видатних вчених інформатиків,  до свого здоров’я.

Матеріально – технічне  забезпеченя  уроку: комп’ютери класу, мультимедійний пристрій, маркерна дошка,  контрольно  – діагностична система, практичне завдання (інструкційна картка), стенди кабінету інформатики.

Тип уроку. Закріплення практичних знань та вмінь.

Хід уроку

  1. Організація класного колективу. Позитивний настрій на роботу. (Перевірка присутності учнів, їх зовнішнього вигляду та готовності до уроку. Оголошення теми та мети уроку.)
  2. Інструктаж з БЖД учнів.
  3. Мотивація навчання.
  4. Очікувані  результати.
  5. Актуалізація знань, умінь, навичок учнів  (мозковий штурм).
  6. Перевірка теоретичних та практичних знань і вмінь (контроль-тести на час)
  7. ФІзкультхвилинка
  8. Практична робота.
  9. Підведення підсумків уроку. Оцінювання учнів.
  10. Домашнє завдання.
  11. Рефлексія.
  12.  Практичний тренінг «Пальмінг» (по здоров’язберігаючих  технологіях).

 

 

 

 

 

Сьогодні присутні всі. Діти, ви гарно виглядаєте, всі здорові!

« Психологічна настанова до успіху»

Я трохи хвилююся. Хочу обговорити з вами  дуже важливі питання, відповісти на які, здавалося б, легко, але насправді – складно. Дуже хочу, аби наше  заняття було  вдалим і плідним. Тому заплющте очі. Побажайте в думках своїм однокласникам, собі й мені успіхів. Розплющте очі. Усміхніться один одному подумки побажайте успіхів на цілий день.

А для того, щоб впоратися на уроці з завданнями, будьте старанними і слухняними.

Сьогодні ми будемо продовжувати формувати  основні поняття мов програмування. Розвивати практичні вміння та навички при розробці програм, застосовувати вже відомі знання в новій ситуації. Розвивати  уважність,  логічне мислення і творчу уяву, терпіння, вміння швидко працювати, розвивати профорієнтаційне бачення майбутнього.

Загальні завдання наші такі:

Не просто слухати , а чути,

Не просто дивитись, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

Девіз уроку: «Вигадуй, пробуй, твори! Розум, фантазію прояви!»

Давайте згадаємо,  яких правил маємо дотримуватися в кабінеті інформатики

 

Діти, віднедавна, ми з вами вчимося за присутності всім відомих,  одних з найбагатших людей світу. Ви помітили їх? (стенд в кабінеті із відомими програмістами…)

Вони за вами спостерігають і також вас надихають на творчість! Сьогодні ми поставимо завдання наблизитись  до цих розумних людей.

Відомий актор Сільвестер  Сталоне  дуже вдало охарактеризував сильні правила життя, яких притримувались і Стів Джопс, і Білл  Гейтс, І Марк Цукенберг, і Сергій Брін та ін..

Ось послухайте:…

https://www.youtube.com/watch?v=FodzwhJ7VRM

Будьте готові тримати  удари сьогодні від мене. Тільки в жорстких умовах виростають люди, які  знають чого хочуть! Повірте в себе! Виберіть курс вашого життя! (слайди)

Для того, щоб наблизитись до  цих людей, ми перевіримо  вашу комунікабельність на співбесіді з трудовлаштування  в IT компанію – це перший удар (мозковий штурм). За кожну правильну відповідь ви будете отримувати 1 біткоїн – віртуальну валюту. В кінці уроку підрахуємо,  хто найближче стоїть до Стіва Джопса та Білла Гейтса.

Наступний удар –  перевіряємо , наскільки швидко ви орієнтуєтесь в різних ситуаціях, вашу реакцію. (Тест – контроль на час). Тут ви знову заробите валюту.

Третій удар – основний. Дізнаємось, як ви вмієте працювати  в команді, як практично застосовуєте попередні два досвіди тримати удар.

І так, Готові? Розпочинаємо.

І удар

  1. Назвіть основні елементи вікна Lasarus
  2. Які компоненти розміщуються на формі?
  3. Які спільні властивості мають текстове поле й текстовий напис? Які є особливі  властивості текстового поля?
  4. Як створити проект?
  5. Як зберегти проект?
  6. Як запустити проект на виконання?
  7. Які типи змінних ви знаєте?
  8. Що означає слово Var?
  9. Що в мові Free Pascal записують службовими словами begin та end?

Прочитай!

  1. (слайд) Що таке операція склеювання «+»?     B:=’clas’; C:=’8’; R:=B+C;
  • Label.Color:=clRed;
  • Label.Top:=200;
  • Label.Caption:=’Ми вивчаємо мову програмування Object Pascal!’;
  • Edit1.Text:=’Всім привіт!’;
  • Button1.Captoin:=’Кнопка номер один’;
  • Edit1.Clear;

 

  1. У яких випадках у середовищі програмування Lazarus властивості Enabled текстового поля слід надати значення False?

Як це записати? Edit2 не редагується

 

  1.  Які операції можна виконувати з текстовими  величинами?
  1. a1:=STrToInt(Edit1.Text);
  2. b1:=STrToFloat(Edit2.Text);
  3. a2:=STrToInt(Edit3.Text);
  4. b2:=STrToFloat(Edit4.Text);
  1. Як називаються ці змінні?

var

Forme1:TForm1;

s1,s2:string;

  1.  Яких помилок допускаються при складанні програм у середовищах програмування?
  2. З якою метою у програмах використовують коментарі?
  3. Які елементи управління можна використати на формі для передавання у програму логічних значень?
  4.  У чому різниця між елементами управління прапорець і перемикач та для чого застосовують групи цих елементів?
  5. Як визначити значення логічного виразу, що містить логічні операції and, or та not? (слайд 20)
  6. Що спільного й відмінного мають логічні операції and та or?
  7. Вкажіть порядок виконаня логічних операцій у логічних виразах:

А)  ɑ or not ɑ and b;

b) not ɑ or not b and ɑ;

c) (ɑ or not b) and (not ɑ or not b).

  1. Сформулюйте задачу 1, 2. (див. слайд)
  2. Встановіть відповідність. (див. слайд)

 

ІІ удар тести

1.Логічні вирази розгал   https://onlinetestpad.com/ua/tests/informatics/8class  \2. алгоритми роботи з обэктами та величинами\

http://ikt.pp.ua/%D1%82%D0%B5%D1%81%D1%82-%D0%BB%D0%B0%D0%B7%D0%B0%D1%80%D1%83%D1%81/    +\Лазарус. Основи програмування\

ІІІ удар

Працюємо в команді

  1. Визначити елементи, які потрібні при розробці екранної форми.
  2. Розробіть проект, розподіливши ролі: один створює об’єкти екранної форми, а інший – пише прогамний код опрацювання подій.
  3. Створіть проект для розв'язування задачі: Ви проходите співбесіду по трудовлаштуванню в ІТ компанію. Вибираєте 4 основні якості програміста і залишаєте поля для заповнення з розрахунку від 1 до 10 балів.
  1. Розмістіть на формі поля для введення початкових даних написи з текстами, що пояснюватимуть призначення полів, і чотири  кнопки, 4 фото програмістів.(1 – видиме при запуску, а інші невидимі).
  2. Написи: /Особистісні якості програміста/, /Бали/, /В якій компанії хочете працювати?/, 2 написи без текста. – для запису загальних балів та для введення Ініціалів.
  3. Розмістіть на формі елемент CheckBox для чотирьох якостей програміста.
  4. Розмістіть на формі елементи  RadioBox  для вибору компанії. (3)
  5. Установіть на першій кнопці напис Загальні бали, на другій – Персоналія, на третій – Відправити,  на четвертій – Вихід,  у текстових полів (6) – порожній текст, колір фону світлий.
  6. Складіть обробник події Click для першої кнопки, виконання якого приведе до виведення у Label загальної кількості балів.. (фото 1 зникає).
  7. Виконайте проект і переконайтеся, що результати його роботи правильні.
  8. Складіть обробник події Click для другої кнопки, виконання якого приведе до знаходження відповіді на друге запитання задачі : виведення його ініціалів  і введення їх в окреме  текстове поле. Фото 2 видиме.
  9. Виконайте проект і переконайтеся, що результати його роботи правильні.
  10. Складіть обробник події Click для третьої кнопки, виконання якого приведе до виведення в текстовому полі розгорнутої відповіді по співбесіді.  Фото 3 видиме, якщо співбесіда неуспішна. Фото 4 видиме, якщо співбесіда успішна або пропонуються курси.

Якщо загальна сума балів становить від 1 до 29, то результат: «Ви не пройшли співбесіду!», Фото 3 видиме

Якщо загальна сума балів становить від 30 до 35, то результат: «Пропонуємо навчальні курси та повторну співбесіду!», Фото 4 видиме

Якщо загальна сума балів становить від 36 до 40, то результат «Вітаємо! Ви пройшли співбесіду!»,  Фото 4 видиме

Якщо загальна сума балів становить більше 41, то результат: «Ви не Стів Джопс! Пробачте!» , Фото 3 стає видиме.

  1. Складіть обробник події Click для четвертої кнопки, виконання якого приведе до очищення тексту в полях та написів з відповіддю на запитання задачі.
  1. Збережіть проект у папці з іменем Співбесіда, створеній у вашій папці на диску D.
  2. Закрийте вікно виконання проекту.
  3. Закрийте вікно середовища Lazarus.

 

 

 

Підведення підсумків Оцінювання учнів.

  1. Домашнє завдання. (Створити зміни в програмі, щоб можна було вводити бали включно до 10).

 

Тренінг по оздоровленню зору.(за методикою професора Жданова)

 

 Best Music Russia. Sergey Chekalin.

 

 https://www.youtube.com/watch?v=HKSrCR-ZGGo  весна

Рефлексія.

 

 

docx
Додано
17 березня 2018
Переглядів
842
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку