Розробка "Створення сприятливих умов для успішної адаптації першокласників"

Про матеріал

Початок навчання у школі є важливим етапом у житті дитини. Відбувається дуже багато змін. Тому матеріал містить рекомендації щодо успішної адаптації першокласників у школі.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

otrisovat_kopiya.jpg 

 

 

 

 

 

 

Із досвіду роботи

Давидової Ірини Миколаївни,

вихователя групи продовженого дня

Володимирівської філії

Томаківського НВК "ЗОШ І-ІІІ ст. ДНЗ" №1

 

 

 

 

     Початок навчання у школі є важливим етапом у житті дитини. Відбувається дуже багато змін. Змінюються умови  життя й діяльності - нові  стосунки , контакти й обов'язки.  Змінюється соціальний статус - був дитиною, став школярем , і вчать не мама з татом чи бабуся з дідусем , а школа.  Усе життя маленького  першокласника підпорядковане тепер школі.

      Про період , пов'язаний з адаптацією дитини  в школі , багато написано наукових праць , адже саме в перші місяці  починає формуватися система стосунків  дитини  із однолітками , учителями ,  які вплинуть на подальше навчання .  стиль спілкування та самореалізацію.

      Звикання до школи проходить нешвидко. Згідно зі статистикою  , тільки 50 відсотків  дітей  пристосовуються до нових умов протягом півроку. Іншим потрібно більше часу. Багато першокласників хворіють у перші місяці навчання:  скаржаться на головний біль , втому .  перевантаження . іноді плачуть.

       На успішність адаптації впливають деякі фактори:

- готовність організму дитини до початку систематичного навчання , до навантажень ;

-стан здоров*я:

-чи відвідувала дитина дитячий садок:

3.png-особливості життя дитини в сім*ї:

-психогогічна готовність

до шкільного життя:

-режим дня у школі та

вдома.

 

 

 

 

 

Якщо першокласник успішно адаптується,це відразу видно. Навчання викликає радість , у дитини відсутній страх перед невідомим. Учень справляється із програмою . із задоволенням виконує домашні завдання. Гарно . доброзичливо спілкується із однокласникам вчителем.

45091601-Cartoon-happy-family-Stock-Vector-daughter.jpg 

 

 

 

 

 

 Задля успішної фізіологічної та психологічної адаптації у нормативних документах прописані певні особливості організації навчально-виховного процесу в перших класах, як-то:

-навчання відбувається лише в першу зміну;

- уроки тривають 35 хв.;

- перші два тижні не більше трьох уроків на день;

 -перерви тривають від 15 хв.;

-на кожному уроці проводять фізкультурні хвилинки ;

-домашні завдання не передбачені ;

-один день на тиждень є розвантажувальним;

- протягом першого місяця навчання один урок на день проводять надворі ;

-оцінювання здійснюється словесно;

-оцінки не фіксують у шкільній документації;

- для груп подовженого дня передбачено денний сон (півтори години) та облаштування відповідних кімнат;

- основним методом навчання першокласників є гра.

 

 Щоб адаптація першокласника була успішною ,повинні виконуватися такі умови:

- треба  враховувати інтереси дитини , її власна думка повинна враховуватися:

 -і в школі , і в сім*ї повинен панувати мікроклімат любові, взаємоповаги;

 учитель та вихователь повинні демонструвати віру в успіх дитини;

 - ні в якому разі не давати  негативну оцінку дитині,  не критикувати;

  - акцентувати увагу на успіхах дитини , а не на невдачах;

  -у навчанні та вихованні використовувати гру , наочність;

    -уроки . заходи проводити тільки на позитивних емоціях ;

   -не допускати стресові ситуації на уроках.

297.png 

 

 

 

 

 

 

 

  Надзвичайно важливе місце в адаптації дитини до школи належить сім*ї.    Тому  важливо      надавати батькам  рекомендації  з урахуванням індивідуальних особливостей їхньої дитини.

                                 Як можуть допомогти батьки?

1. Пояснити дитині, що означає «бути школярем» та для чого це потрібно. Розповідати про школу, про існуючі в ній правила, щоб дитина була обізнана і, відповідно, відчувала себе впевнено, не боялася і не сумнівалася у своїх здібностях.

2. Продумати режим дня і суворо його дотримуватися.

3. Навчити першокласника задавати вчителю питання (не боятися і т.д.).

4. Розвивати навички емоційного контролю, вміння підкорятися правилам.

5. Пояснити, що означає «акуратно», «старанно», формувати самооцінку.

6. Розвивати комунікабельні здібності.

7. Підтримувати бажання вчитися.

8. Вислуховувати уважно дитину, радити, як діяти в тій чи іншій ситуації.

9. Активно взаємодіяти з учителем і шкільним психологом.

 

Без названия.jpg    5 важливих правил у

 спілкуванні з дітьми.

 

Діти часто не розуміють власних потреб

та почуттів, але у кожного з них є 5

 найбільших потреб, які у кожної дитини

 виявляються в різній мірі. Знання цих

 потреб будуть корисні не лише батькам,

 а і вчителям. Деякі діти найбільше цінують

 час, який проводять з ними батьки, для інших важливіші подарунки чи допомога, а є діти які цінують обійми. Батькам корисно

знати про ці важливі потреби, щоб завжди мати тісний контакт з власними дітьми, а також вплів на них.

1. Слова підтримки – Дорослі рідко хвалять дітей, частіше помічають помилки ніж досягнення. Якщо для Вашої дитини найважливішою Вашою допомогою є слова підтримки – хваліть.

 

2. Час – Вам необхідно потрапити у світ вашої дитини. Постарайтеся, щоб його інтереси стали Вашими. Не жалкуйте для дитини часу. Грайте, навчайтеся, розмовляйте дивлячись в очі дитині, так, щоб дитина знала, що Ваш дорогоцінний час належить лише їй.

 

3. Подарунки – Не зловживайте подарунками. Вони можуть втратити вплив на Вашу дитину, а у дитини сформується неправильна система цінностей. Якщо Ви ретельно вибираєте подарунок, даруйте його зі словами «Цей подарунок я вибрав тому, що дуже люблю тебе». Навіть відмовляючись, щось подарувати можна виражати любов. Наприклад «Ні, ми не будемо купувати змію, я дуже сильно люблю тебе».

4. Допомога – Батьки постійно допомагають своїм дітям, але наступного разу, коли зробите для дитини щось особливе, скажіть, що це ви робите тому, що дуже любите його.

5. Ласка – Кожній дитині необхідна ласка. Але є діти для яких ласка найцінніший вияв любові батьків. Важливо знайти індивідуальний підхід для кожної дитини. Якщо у Вас багато дітей, пам`ятайте всі вони різні та по своєму неповторні. Враховуйте вік дітей, темперамент, індивідуальні особливості.  

Отож , від того , які умови створять маленькому першокласнику дорослі-учителі , батьки , шкільний психолог , вихователі- залежить . яким буде місце дитини у школі, чи буде  їй там комфортно і затишни , чи навпаки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

otrisovat_kopiya.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
2 серпня 2018
Переглядів
1191
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку