Тема: Створення та налагодження діаграм різного типу, вибір типу діаграми.
Предмет: інформатика
Клас: 9-Б
Вчитель: Кравченко Наталія Вікторівна
Мета уроку:
Обладнання: комп’ютери з операційною системою Windows і встановленим пакетом Microsoft Office, об’єднані в локальну мережу; інтерактивна панель.
Тип уроку: комбінований урок
Хід уроку
Сьогодні будемо відмічати прогрес кожного з вас у таблиці на дошці. Але перед тим, як почнемо, хочу запропонувати вам вибрати смайлик, який відповідає вашому настрою на початку уроку. Скажіть, чому саме такий настрій у вас на початку уроку?
Давайте згадаємо те, що ви вивчали на попередніх уроках. Зробимо це за допомогою інтерактивної вправи.
Перейдіть за посиланням https://wordwall.net/play/25553/208/187 та дайте відповіді на запитання. Всі, хто дадуть 5-6 правильних відповідей на питання, отримають по 1 балу.
Кожен з вас не раз чув слово «діаграма», але що ж воно означає?
В різних ситуаціях фахівця можуть цікавити як самі числа, показані в таблиці, так і тенденції у їх зміні, які показують діаграми. Отже, діаграми призначені для графічного відображення числових даних.
За допомогою діаграм, на яких зображені зміни у виробництві, аналізують економічний стан на підприємстві. Аналіз такої інформації дає можливість прийняти правильне рішення і підвищити конкурентну здатність продукції, яка виробляється, зробити її дешевшою і якіснішою.
В електронну таблицю вмонтовані спеціальні засоби, що носять назву ділової графіки, які дозволяють зобразити табличні дані у графічному вигляді.
Тема сьогоднішнього уроку: «Створення та налагодження діаграм різного типу, вибір типу діаграми». Презентація)
Діаграма – це графічне зображення, у якому співвідношення між числовими даними відображається з використанням геометричних фігур.
Діаграми в Excel 2010 будуються за даними, які подано в електронній таблиці. Діаграми в Excel 2010 динамічні – змінюючи дані в таблиці, діаграми автоматично змінюються.
В Excel 2010 можна побудувати діаграми одного з одинадцяти типів: стовпчаста, лінійчата, секторна, гістограма, графік тощо. Кожний із цих типів має кілька видів. Їх можна переглянути, відкривши списки відповідних кнопок на вкладці Вставлення в групі Діаграми.
На діаграмі можна виділити такі об’єкти: область діаграми, область побудови діаграми, заголовок діаграми, елемент даних, ряд даних, легенда, головна горизонтальна вісь, назви осей, підписаних даних. Усі ці об’єкти можна редагував та форматувати. Для цього використовують елементи керування вкладок Конструктор, Макет, тимчасового розділу Формат Знаряддя для діаграм.
Для побудови діаграми спочатку потрібно виділити діапазон клітинок з даними, за якими будуватиметься діаграма.
Далі можна скористатися таким способом:
Після створення діаграми її за бажанням можна відреагувати:
Окрім того, що діаграми потрібно вміти створювати, підбирати відповідний тим діаграми, дуже важливо вміти їх читати.
Подивіться на діаграми. Які висновки можна зробити?
5.1 Практичне демонстрування вчителем створення діаграми на основі таблиці.
5.2 Повторення правил ТБ.
5.3 Самостійне виконання практичного завдання учнями під керівництвом вчителя за інструктивною карткою
Завдання уроку:
Інтерактивна вправа на початку уроку |
1 бал |
Аналіз діаграм https://vseosvita.ua/test/go-settings?code=gzd431 |
3 бала |
Практичне завдання 1
|
4 бала |
Практичне завдання 2
|
4 бала |
Таблиця для практичного завдання:
Медалі на літніх Олімпійських іграх |
||||
Ігри |
Золото |
Срібло |
Бронза |
Загалом |
1996 Атланта |
9 |
2 |
12 |
23 |
2000 Сідней |
3 |
10 |
10 |
23 |
2004 Афіни |
8 |
5 |
9 |
22 |
2008 Пекін |
7 |
4 |
11 |
22 |
2012 Лондон |
5 |
4 |
10 |
19 |
2016 Ріо-де-Жанейро |
2 |
5 |
4 |
11 |
2021 Токіо |
1 |
6 |
12 |
19 |
Загалом |
35 |
36 |
68 |
139 |
7.1 Оцінювання учасників проекту.
Протягом уроку ми відмічали на дошці всі виконані вам завдання і бали за них. Кожен з вас може порахувати, скільки балів отримав за урок. Підсумкові оцінки свідчать про те, що ви не тільки засвоїли теоретичні знання з даної теми, а й вмієте застосувати їх на практиці.
7.2. Підбиття підсумків уроку.
Наш урок наближається до кінця. Давайте повернемось до нашого екрану настрою. Відмітьте, будь ласка, колір, що відповідає вашому настрою наприкінці уроку.
Шановні учні, мені приємно було працювати з вами на уроці, сподіваюсь, що це взаємно. Не забудьте привести в порядок робоче місце. Урок закінчено, до побачення.
4.3 Домашнє завдання (на дошці)
1) Прочитати параграф 32 у підручнику 8 класу, зробити опорний конспект.
2) Вправа 1 (с.219) - письмово
1