Урок 56. Створення та налагодження діаграм різного типу, вибір типу діаграми.
Цілі:
Тип уроку:
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Мотивацій навчальної діяльності
Діти розпочати наш сьогоднішній урок мені б хотілося з перегляду відеоролику (перегляд) Що об’єднує фрагменти?) (Різні типи діаграми)
Так от сьогодні ми з вами будемо вчитися створювати діаграми різного типу. Отже тема сьогоднішнього уроку «Створення та налагодження діаграм різного типу, вибір типу діаграми».
Де ми можемо використовувати діаграми ? (підчас навчальної діяльності)
Для чого використовується діаграма ? (Діаграми використовують для того щоб графічно показати відображення числових даних з певної інформації)
Ви вірно визначили, що діаграма дає можливість у стислій формі відобразити данні, порівняти їх. Ці знання та вміння ви зможете використати під час опанування навчального матеріалу на інших предметах та у подальшому житті. Кожен урок ми починаємо із повторенням правил безпеки життєдіяльності під час роботи в комп’ютерному класі . А зараз діти ми повторимо правила ТБ
ІІІ Актуалізація опорних знань
Слово вчителя
1. Повторення правил техніки безпеки (повторення правил безпеки на екрані)
Ми вже працювали з діаграмами, тож давайте повторимо. На робочому столі у вас є папка де знаходяться файли для сьогоднішнього уроку. Відкрийте будь ласка текстовий документ з назвою «Встанови відповідність» скопіюйте адресу та вставте в браузер. Перед вами гра де ви повинні до зображення підібрати назву діаграми, якщо підберете правильно то зображення зникає.
3.Вправа установи відповідність.
(види діаграм ) https://learningapps.org/3203785
Ви вірно впорались із завданням.
Діти давайте зараз спробуємо пригадати з яких об’єктів складається діаграма
1. Гра «Про об’єкти діаграми» (Презентація нанесення відповіді)
область діаграми;
назва діаграми;
область побудови діаграми;
легенда;
підпис значення даних;
підпис горизонтальної осі;
категорії даних
значення даних
IV. Постановка завдань уроку.
Слова вчителя
Ці всі вміння вам будуть потрібні під час виконання практичної роботи.
1. Аналіз діаграми. Колективне обговорення
- А тепер давайте проаналізуємо діаграму про продаж туристичних путівок у квітні, травні та червні. Давайте звернемось до підручника сторінка 209 перед вами діаграма давайте її проаналізуємо
- Яких путівок найбільше продали і коли? (Шерм-ель-Шейх, Кемер, Кемер) А яких путівок і куди продали найменше? (Херсон, Бердянськ).
- Скільки путівок продано у червні до Кемеру та Анталії, а скільки у цей місяць продали до Херсону?
- Порівняйте продаж путівок до Хургади з квітня по червень (у квітні булоо продано 112, у травні 135 у червні 68, тобто кількість проданих путівок поступово зменшується)
- Яка найменша кількість проданих путівок за цей період ?
Слово вчителя
- У цій діаграмі декілька рядів що дали можливість проаналізувати продаж туристичних путівок за 3 місяці. Давайте тепер спробуємо змінити тип діаграми. На робочому столі відкрити файл діаграма та перетворіть стовпчасту діаграму на кругову. Що змінилося у змісті діаграми?(Не всі дані які б хотілося побачити)
Отже діти кругова діаграма може бути побудована лише для одного ряду даних – коли дані є складовою одного цілого; за допомогою інших типів, як правило, можна відображати декілька рядків даних.
2. Самостійна робота на обрання необхідного типу діаграми .
- За допомогою табличного процесора можна будувати діаграми різних типів, але треба знати який тип обирати. Я пропоную зараз вам попрацювати самостійно та визначити для чого використовується та чи інша діаграма. Відкрийте файл типи діаграм. Перед вами діаграма визначте до якого типу вона відноситься та знайдіть у підручнику пояснення що вона демонструє.
(учні обирають файл та працюють на виконання завдання. Орієнтовні відповіді:
Стовпчаста діаграма – демонструє зміни даних за певний період часу й ілюструє співвідношення окремих значень даних.
Лінійчата діаграма – відображає співвідношення окремих компонентів.
Кругова – ілюструє як абсолютну величину кожного елемента рядка даних, так і його внесок у загальну суму.
Пелюсткова або сітчаста можна порівняти загальні значення з кількох наборів даних.)
3. Бліц опитування.
- перед вами діаграми розкажіть коли яку треба обирати ( відповіді дітей)
4 Розповідь вчителя «Як змінювати властивості окремих складових діаграм»
- Створену діаграму можна розміщувати в будь-якому місці аркуша електронної таблиці, також можна вилучати, форматувати й редагувати дані, змінювати розмір та за зовнішнім виглядом. Найчастіше розміщують діаграму поруч з даними. Перед переміщенням, зміною або вилученням діаграми слід її виділити. Форматувати та змінювати тип, джерело даних або місце розміщення можна зробити за допомогою інструментів на вкладках «Конструктор». Крім того, можна змінювати значення параметрів форматування будь-якого об’єкта на діаграмі – наприклад, розмір шрифту та інші властивості.
V Систематизація знань
Практична робота побудова діаграми (географія)
- Ці всі вміння працювати з діаграмою вам потрібно під час вивчення інших предметів – історія, географія, математики. Сьогодні я пропоную вам скласти діаграму за географічним матеріалом. Ряд перший буде виконувати завдання «Класифікація річок України» другий ряд буде виконувати завдання «Найвищі гори на землі» Перед вами текст, познайомтеся з ним, хто нам зачитає зміст завдання. ( ?) оберіть різний тип діаграми та побудуйте її.
Класифікація річок України
Дніпро -- третя за довжиною річка Європи. Довжина Україною -1090 км. Площа басейну складає 504 000 км2
Дністер – Довжина річки 1362 км, це найдовша з річок України, яка починається і закінчується на території України. Площа басейну складає 72 100 км2
Південний Буг – Довжина річки 806 км, це величезна ріка на півдні України, яка починається на Подільській височині на висоті 321 м над рівнем моря, і впадає в Бузький лиман Чорного моря. Площа басейну складає 63700 км2
Сіверський Донець – головна водяна артерія сходу України і величезний приток Дона. Довжина ріки 1053 км. Площа басейну складає 98 900 км2
Дунай – друга за довжиною в Європі річка, її загальна довжина – 2960 км, в Україні – 174 км. Площа басейну складає 817 000 км2
Річка Горинь - довжина якої складає 659 км (у межах України — 577 км). Площа басейну складає 27 700 км2
Річка Десна́ - довжина якої 1130 км — за водозбірною площею Десна посідає друге місце серед приток Дніпра. Площа басейну складає 88 900 км2
Сама́ра, а річка в Україні, в межах Донецької, Харківської та Дніпропетровської областей. Ліва притока Дніпра. Довжина річки складає 311 км. Площа басейну складає 22 600 км2
Річка Тиса довжина якої складає 26 км, площа басейну 489 км².
Інгуле́ць - річка на півдні України, довжина 549 км. площа басейну 13 700 км².
Найвищі гори на Землі
Гімалаях є гора Еверест висота якої складає 8848 м. Була вперше підкорена людиною 1953 року.
Гора Аконкагуа. Це найвища гірська вершина Південноамериканських Анд. Висота складає 6962 м. Перша відома в історії спроба сходження на гору було здійснена у 1897 році
Гора Мак-Кінлі, яка знаходиться в Північній Америці. Висота цього гірського велетня складає 6194 м. 1906 року Фредерік Кук заявив, що йому вдалося досягти вершини гори в.
Кіліманджаро гірський масив піднімається на 5895 м. над рівнем моря, і є найвищою точкою Африканського континенту. Кіліманджаро був підкорений лише в 1912 році
Гора Ельбрус є найвищою горою Росії. Вона є конусом згаслого вулкана і в своїй вищій точці має висоту 5642 м. 1829 року на Східну вершину піднявся один з провідників експедиції К. Хашіров
Масив Вінсон, який був відкритий в середині минулого століття, піднімається у висоту на 4892 м. Перше сходження на вершину відбулося 17 грудня 1966 року
Нова Гвінея – гора Пунчак-Джая висота становить 5030 м. Гора була підкорена в 1913 році під час «Третьої Південної Ново-Гвінейської експедиції»
VI. Узагальнення і закріплення нового матеріалу
Для завершення виконання робіт давайте підведемо підсумки. Я пропоную вам відкрити сторінку 213 вправа 2.
Давайте зараз проаналізуємо дані, відображених на різних типах діаграм. Зверніть увагу на дошку.
1. У 1996 року на олімпіаді в Анталії спортсмени України вибороли яких медалей найменше, а яких медалей найбільше ? (найменше це срібло, найбільше це бронза.
2. Дивлячись на лінійчату діаграму скажіть будь ласка в якому році і де спортсмени вибороли найбільше золоту медаль?
3. Зернимось до кругової діаграми що ви бачите ? (на круговій діаграмі демонструється частка медалей кожного виду в загальній масі).
Молодці діти ви правильно проаналізували дані за допомогою діаграми. А тепер дайте будь ласка відповіді на запитання.
Узагальнююча бесіда:
Яки матеріал ми сьогодні опрацьовували на уроці?
Для чого використовують діаграми?
Які діаграми бувають?
Як підібрати тип діаграми?
Оцінювання учнів
Урок наший добігає до кінця я пропоную вам зробити само оцінювання за критеріями.
Визначте на якому рівні ви володієте навчальним матеріалом з цієї тами.
Самооцінювання за критеріями
Що я знаю ? |
Що я вмію ? |
Де застосовую ? |
загальний бал |
|
|
|
|
Хто вважає що навчальним матеріалом володіє на високому рівні ? (учитель доповню та оцінює роботу учнів)
Хто вважає що навчальним матеріалом володіє на достатньому рівні ?
VII. Домашнє завдання:
Складіть дома діаграму за таблицею 32.1. сторінка 219