Сучасні сервіси Інтернету (інтерактивне спілкування, форуми, конференції, соціальні мережі). Сервіси веб-2.0. Геосервіси.

Про матеріал

Ви практично щодня користуєтесь Інтернетом. Деякі сервіси ви використовуєте дуже часто, а про деякі взагалі нічого не чули. Сьогодні ви познайомитесь із сучасними сервісами Інтернету, і надалі зможете почати їх використовувати.

Перегляд файлу

Урок 6.

Тема:  Сучасні сервіси Інтернету (інтерактивне спілкування, форуми, конференції, соціальні мережі). Сервіси веб-2.0.  Геосервіси.

Мета:

  • навчальна: познайомити учнів з сучасними сервісами Інтернету, сервісами веб-2.0.,  геосервісами;
  • розвивальна:  розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
  • виховна:  виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.

Тип уроку: засвоєння нових знань; 

Хід уроку

І. Організаційний етап

  • привітання
  • перевірка присутніх
  • перевірка готовності учнів до уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань

Дайте відповіді на запитання:

  • Глобальна мережа  це…………
  • Назвіть протоколи Інтернету……………..
  • Якими браузерами ви користуєтеся…………
  • Які пошукові системи ви знаєте для пошуку інформації………..
  • Якими послугами Інтернету ви користувались?
  • У чому полягає клієнт-серверна технологія?
  • Які засоби для спілкування за інтересами ви використовували або використовуєте?

ІІІ. Оголошення теми та мети уроку . Мотивація навчальної діяльності

 Ви практично щодня користуєтесь Інтернетом. Деякі сервіси ви використовуєте дуже часто, а про деякі взагалі нічого не чули. Сьогодні ви познайомитесь із сучасними сервісами Інтернету, і надалі зможете  почати їх використовувати.

IV. Вивчення нового матеріалу

Служби Інтернету

Сервіси (служби) Інтернету — це послуги, які надаються користувачам мережі Інтернет. Із основними сервісами Інтернету, або так званими сер­вісами Веб 1.0, ви вже ознайомилися раніше. Це служба пошуку й пере­гляду інформації, електронна пошта, групи новин, файлові архіви тощо.


Деякі служби сучасного Інтернету наведено на малюнку:

 

 

 

Значна частина служб призначена для спілкування користувачів Інтер­нету. Ці служби отримали назву ко­мунікаційних.

Кожна служба надає користува­чам Інтернету різноманітні послуги, які прийнято називати сервісами.

Розглянемо детальніше можливості деяких служб сучасного Інтернету.

1. Служби інтерактивного спілку­вання

Служби інтерактивного спілку­вання надають можливість групі ко­ристувачів обмінюватися текстовими, звуковими або відео повідомленнями через Інтернет у реальному часі. Популярними службами інтерактивного спілкування сьогодні є Skype, Viber, WhatsApp  та інші.

Більшість служб інтерактивного спілкування побудовано за клієнт-сер- верною технологією.

Для того щоб скористатися послугами служби інтерактивного спілку­вання, потрібно:

  • установити клієнтську програму вибраної служби;
  • зареєструвати обліковий запис;
  • виконати пошук користувачів, спілкування з якими вас цікавить, додати їх до власного списку контактів.

Для обміну повідомленнями користувачів у реальному часі з використанням служб інтерактивного спілкування потрібно, щоб обидва корис­тувачі були зареєстровані в одній і тій самій службі, їх комп’ютери були одночасно підключені до Інтернету та була б запущена клієнтська про­грама цієї служби. Якщо група користувачів обмінюється повідомлення­ми в Інтернеті в реальному часі, то таку форму спілкування називають чатом (англ. chat — бесіда).

Використовуючи програми служб інтерактивного спілкування, можна організовувати телеконференції (грец. tele — далекий, лат. confero — збираю) — обговорення певних тем групами співрозмовників, які знахо­дяться на значній відстані одне від одного. Відеоконференція передбачає використання засобів передавання відеоповідомлень під час спілкування учасників конференції.

Конференції, які організовують для обміну досвідом, навчання, презен­тації продукції та іншого, називають вебінарами (англ. web — павутиння, лат. seminarium — семінар, форма групових занять з предмета). Для проведення вебінарів можуть бути використані як клієнтські програми служб інтерактивного спілкування, так і спеціальні сайти — платформи для вебінарів, наприклад eTutorium (etutorium.com.ua), OnWebinar (webinar.ua), WIP education (webinar.ipo.kpi.ua), Google Hangouts (hangouts.google.com) та інші.

2. Форуми

Комунікаційні служби надають можливість користувачам мережі обмі­нюватися новинами, обговорювати проблеми тощо не лише в реальному часі.

Довготривалі (постійно діючі) телеконференції, у ході яких співрозмов­ники надсилають і читають текстові повідомлення у зручний для них час, називають форумами (лат. forum — площа для зборів).

Для організації форумів можуть створюватися спеціальні веб-сайти. Наприклад, на сайті Aquaforum (aquaforum.kiev.ua) організовано україн­ський форум акваріумістів, на сайті ZooCârr (zoosvit.ukrainianforum.net) — форум Всеукраїнської громадської організації «ZooCârr», на сайті Ваш Форум (forum.vash.ua) — форум мешканців Львова та Львівської області.

Також для організації форуму може бути надано частину сайту. У тако­му випадку тематика форуму, як правило, відповідає тематиці веб-сайту. Так, форуми на сайтах шкіл найчастіше присвячені обговоренню різних питань шкільного життя, на веб-сайтах музичних груп або виконавців — обговоренню їх музичної творчості, на сайтах міських адміністрацій — про­блемам міського життя тощо. Наприклад, на сайті Мої знання (mz.com.ua) організовано форум Мої знання — шкільний форум (forum.mz.com.ua) для  обговорення шкільних проблем учнями та вчителями різних шкіл України.

У структурі форумів створюються тематичні категорії, усередині них — розділи. У розділах можуть бути виділені підрозділи, які, у свою чергу, містять теми. Користувачі форумів вибирають цікаві для них теми, озна­йомлюються з існуючими повідомленнями — коментарями — та можуть залишати свої повідомлення у відповідь на існуючі.

Права користувачів на форумах різні. Користувачі з правами адміні­страторів (як правило, власники сайту або призначені ними особи) створюють категорії, розділи та підрозділи, теми форуму, мають можливість ре­дагувати та видаляти повідомлення, установлювати права для інших ко­ристувачів. Користувачі, яким надано права модераторів (англ. moderator — арбітр, голова зборів), стежать за дотриманням теми обговорення та кон­тролюють дотримання правил спілкування на форумі.

Коли користувач уперше потрапляє на форум, йому надається статус Гість (Відвідувач). На відкритих форумах Гість може переглядати пові­домлення, але для того, щоб узяти участь в обговореннях, більшість фору­мів вимагають реєстрацію. Щоб мати право запропонувати нову тему для обговорення, реєстрація обов’язкова

3. Соціальні мережі

Соціальні мережі — це служби Інтернету, які надають можливість по­шуку друзів і знайомих, забезпечують спілкування, представлення особи­стостей, розповсюдження ідей, поглядів, розміщення цікавих матеріалів тощо. Усередині соціальних мереж відбувається об’єднання людей за ін­тересами у вигляді груп користувачів за певною тематикою.

Найпопулярнішими у світі є соціальні мережі facebook (facebook.com) та linkedin (linkedin.com) — соціальні мережі для пошуку і встановлення ділових контактів. Популярністю в української молоді користуються соці­альні мережі UkrOpen (ukropen.net), Українці (ukrainci.org.ua), Ц.УКР (ц.укр), Google+ (plus.google.com) та інші. Учасники цих мереж об’єднані за різними ознаками — за спільними інтересами, місцем навчан­ня, роботи, відпочинку, служби в армії тощо.

Використовуючи засоби, що надають сайти соціальних мереж, можна спілкуватися з користувачами, яких включено до списку друзів, перегля­дати їхні фотографії та викладати для перегляду власні, повідомляти про події, що відбуваються у вашому житті, та цікавитися новинами ваших друзів. Крім того, на сайтах можна розмістити відеоматеріали, музичні записи, ігрові додатки та інше.

У соціальних мережах створю­ються групи за інтересами, до яких може приєднатися для спілкування з однодумцями будь-який користу­вач мережі.

У той самий час засоби соціальних мереж нерідко використовують шах­раї для отримання персональних да­них користувачів Інтернету. Крім того, соціальні мережі використову­ють учасники злочинних угруповань, у них відбувається розповсюдження неправдивих і пропагандистських відомостей.

Розміщуючи власні повідомлення в соціальних мережах, слід дбати про власну безпеку та про свій імідж. За цими відомостями користувачі мере­жі створюють уявлення про кожну особистість і відповідно до неї став­ляться.

 

Сервіси веб 2.0

Послуги Інтернету зі створення мережних спільнот, спільного зберіган­ня аудіо-, відео- та графічних файлів, колективного редагування гіпертекстових та інших документів називають соціальними сервісами Веб 2.0.

У числі сайтів, що надають сервіси Веб 2.0, популярними є сайти для спільного зберігання мультимедійних ресурсів. Ці сайти надають можли­вість перегляду, обміну та коментування збережених ресурсів різним користувачам. Приклади сайтів, що надають такі послуги, наведено в таб­лиці

На малюнку відображено схему з основними відмінностями поко­лінь веб-технологій.

Визначальною особливістю застосування сервісів Веб 2.0 здебільшо­го є необхідність попередньої реєстрації користувачів, коли користувач у реєстраційній формі має вказати свій логін і пароль, а також заповни­ти інші поля. Як правило, при реєстрації потрібно вводити адресу своєї електронної поштової скриньки. Після успішної реєстрації на зазначену електронну адресу користувача надходить повідомлення, у якому під­тверджується логін і пароль облікового запису в сервісі та вказується посилання, за яким слід перейти для підтвердження реєстрації. Маючи обліковий запис в окремому сервісі, як, наприклад, акаунт Google, корис­тувач отримує доступ до інших сервісів. Деякі сервіси доступні користу­вачам, зареєстрованим на певному веб-сайті.

Яке призначення геосервісів та як з ними працювати?

Геоінформаційні системи (ГІС) — це інформаційні системи, призначе­ні для збирання, зберігання, аналізу та відображення просторових даних. Вони дають змогу поєднати модельне зображення території (електронне відображення карт, схем, космо- й аерозображень земної поверхні) з да­ними табличного типу (різноманітні статистичні дані, списки, економіч­ні показники тощо).

Геосервіс — це сервіс Інтернету, що дає можливість отримувати та розміщувати матеріали з географічною прив’язкою на карті.

Геосервіси дають змогу вивчати фізичні й політичні карти, візуаль­но вивчати історичні, новинні дані та результати опитувань, створювати анотації до конкретних місць на карті й ділитися ними з іншими, отриму­вати географічні дані, створені іншими користувачами.

Завдяки використанню космічних зображень високої роздільної здат­ності місцевість легше «впізнається» та сприймається природно, стає можливим отримувати найбільш об’єктивну інформацію про сучасний стан місцевості та зміни, що відбулися.

Різні геосервіси можуть мати такі функції:

  • відображення об’єктів, маршрутів і їх пошук;
  • переміщення по карті, зміна масштабу відображення;
  • підключення даних до набору відображення та їх відключення;
  • підключення космічних знімків для відображення;
  • друк обраного фрагмента карти;
  • відображення даних за окремим об’єктом;
  • вимірювання відстаней.

До геосервісів належать сервіси, які побудовані на основі картографіч­ного сервісу, наприклад Google Карти (англ. Google Maps) і Планета Зем­ля (англ. Google Earth).

Сервіс Google Карти — набір додатків на основі безкоштовного карто­графічного сервісу й технологій Google для перегляду карт і супутникових знімків усього світу у веб-переглядачі.

Залежно від місцевості в сервісі Google Карти доступні різні режими відображення — у вигляді карти, супутникових знімків земної поверхні, перегляду вулиць, прокладання марштутів, відображення чи прихову­вання об’єктів місцевості, таких як визначні місця, зупинки громадсько­го транспорту, автомобільні заправки, заклади харчування тощо. Пере­хід між режимами та інші налаштування  можна обрати в меню в лівому верхньому куті карти

За допомогою інструментів у правому нижньому куті вікна можна масштабувати карту та показати місцезнаходження на карті.

Зареєстрований користувач, який має акаунт у сервісах Google, може розмістити дані про розташування на карті установи чи додати деяку на­зву місця, що буде опублікована після перевірки відповідною службою сервісу.

Геосервіс Вікімапія (http://wikimapia.org/) побудований на осно­ві картографічного сервісу та технології Вікі. Веб-сайт, побудований на основі технології Вікі, користувачі можуть самостійно змінювати чи до­повнювати за допомогою інструментів, що надаються самим сайтом. Для будь-якого об’єкта на карті зареєстрований користувач може вказати його межі та назву. Після цього для будь-якого користувача при наве­денні вказівника миші на такий об’єкт будуть відображені його межі та назва.

V.  Інструктаж з ТБ

VI. Засвоєння нових знань, формування вмінь

Виконайте завдання:

Вправа 1,2  ст. 33, вправа 3 ст. 34

VІІ. Підсумки уроку

Рефлексія

  • Що ми навчились на уроці
  • Що виявилось занадто важким

VІІI. Домашнє завдання

Підручник п. 4.1- 4.2  ст. 30-34

IХ.  Оцінювання роботи учнів

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.5
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Пацан Аня
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Велика Тетяна Петрівна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
26 квітня 2018
Переглядів
21313
Оцінка розробки
4.5 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку