Вчитель раніше був єдиним джерелом інформації, то зараз має організувати навчальний процес так, щоб діти самі пізнавали світ. Він, як і раніше залишається лідером процесу, але стає невидимим організатором. Учитель має зробити так, щоб учні самі дійшли висновків — саме тоді вони запам’ятовують суть.2
Універсальні дидактичні ігри Квест (від англ. Quest – «пошук») – інтерактивна гра з сюжетною лінією, ceнс якої полягає у поетапному вирішенні різних головоломок і логічних завдань. Її полюбляють і діти, і дорослі. Тому квест в межах уроку точно подобається школярам, головне вдало дібрати сюжет, який би відповідав віковим особливостям учнів.6
Універсальні дидактичні ігри. Незалежно від навчального предмету та вікових особливостей учнів використовую ігри наповнивши їх навчальним змістом.“Асоціативний кущ”, “Ланцюжок”, “Так чи ні”, , “Крокуй — говори”, “Знайди помилку”, “Хто зайвий? Що зайве”, Вікторини , Творче списування, Уроки — екскурсії.7