Світ буде кращим (Інтегрований курс)

Про матеріал

Дана розробка має на меті формування уявлення учнів про поняття екології, її складові, вплив людини на засміченість вулиць, міста, природи, екологію, вчити правильно поводитись з відходами, з'ясувати позитивну і негативну діяльності людини щодо сміття , вчити берегти природу, спрямовувати свою діяльність на охорону , захист природи, заохочувати дітей уявити світ прекрасним, веселковим; стимулювати до відчуття позитивних емоцій.

Перегляд файлу

Тема: Світ буде кращим

Мета: Формувати уявлення про поняття екології, її складові, вплив людини на засміченість вулиць, міста, природи, екологію, вчити правильно поводитись з відходами, з’ясувати позитивну і негативну діяльності людини щодо  сміття , вчити берегти природу, спрямовувати свою діяльність на охорону , захист природи, заохочувати дітей уявити світ прекрасним, веселковим; стимулювати до відчуття позитивних емоцій.

Обладнання: дитячі малюнки з екологічним спрямуванням, м’яч для гри , ілюстрації природи, плакати з теми,   аудіо запис пісні «Світ буде краще», вбрання для дівчинки-лісової мавки, малюнки до правил збереження та охорони природи стосовно сміття, ілюстрації знаків утилізації відходів, машин для переробки сміття, схема процесу розкладу відходів, іграшкові смітники та предмети сміття для розподілу в них.

Хід уроку

 

I. Організація класу.

 

Йдемо в гості до природи

Є в ній різна дивина:

В небі – зорі, в річках – води,

В полі – квіточка ясна,

А зимою є сніжинка,

Літо дощик принесе,

Є метелик і пташинка –

І таке цікаве все.

 

II. Мотивація навчальної діяльності.

 

Відгадування загадок.

 

1)У зеленому лісочку

Під мережаним листочком

Червоніє невеличка

Спіла ягідка  (суничка).

 

2 )Барвисте коромисло через річку повисло (райдуга).

 

3) Наче птиця, має крила,

Все літає і співає:

-Я медок вам ношу,

Не чіпайте, бо вкушу (бджола).

 

- Що пов’язує всі ці слова-відгадки?

 

III.Оголошення теми.

 

Учитель. Перелічені нами відгадки – це складові природи.

Тема нашого уроку: " Світ буде кращим".

Сьогоднішній урок допоможе:

 а)познайомитися з поняттям «екологія», «утилізація відходів»;

 б) навчитись аналізувати, як людина може покращити стан природи вмінням утилізувати сміття;

 в)розглянути шляхи збереження природи.

 

IV. Вивчення нового матеріалу.

1) Розповідь вчителя.

-Екологія це наука, що вивчає відношення живих організмів та їх вплив на оточуюче середовище. Екологія має такі розділи:екологія тварин, екологія рослин, екологія людини, загальна екологія.

2)Зповнення таблиці. Бесіда за нею (вплив неживої природи на живу, висновок).

 

 

 

 

3)Робота з підручником «Я і Україна», стор. 70.

 

Прочитання вірша П. Сиченка «Вмійте природу любити», бесіда за ним.

 

4) Інтерактивна вправа «Посади рослину».

 

(Вчитель кидає учневі м’яч і називає рослину. Гравець повертає мяч і називає місце, де цю рослину можна посадити. Пролісок – ліс, калина – луки, ялина – ліс, сон-трава – ліс, ковила – луки, троянда – садок, звіробій – луки, малина – ліс, сад).

 

 

Фізкультхвилинка.

 

Добре те, що сонце світить!

Добре те, що віє вітер!

Добре те, що цей ось ліс

Разом з нами ріс і ріс!

Добре гратися надворі!

Добре вчитися у школі!

Добре плавати в ставку!

Добре те, що я живу!

 

5)Сценка.

Прихід до класу дівчини - Лісової Мавки (лунає аудіо запис диску «Звуки природи» - пташиний спів).

Мавка:

- Я Мавка лісова, донька лісу та матінки природи.

  До школи я прийшла.

  У лісі біда! Допоможіть!

  Геть засмічений ліс склянками, банками, пакетами та іншими  

  відходами.

 

Учень Бруднуля:

- Ну то й що? Усе сміття перегниє, буде знову чисто та привітно.

 

Мавка:

-Ти помиляєшся, Бруднуля. Поглянь лише сюди. (Огляд таблиці про тривалість процесів утилізації різних предметів.)

-Бананова шкірка перегниє за 3-4 тижні,

 -паперовий пакет – за 1 місяць,

-бавовняна ганчірка – за 5 місяців,

-шерстяна шкарпетка – за 1 рік,

-деревина-за 10-15 років,

-шкіряні черевички-за 40-50 років,

-жерстяна банка – за 100 років,

-алюмінєва банка – за 200-500 років,

- одноразовий підгузок – за 500-600 років,

-пластиковий жбан – за 1 млн. років,

- склянки – ніколи.

Вчитель:

- Діти, давайте розсудимо наших гостей, хто правий і чому?

-Які ще правила поводження в лісі ви знаєте?

(Розбір ситуацій за малюнками – видобування соку з берези, зривання першоцвітів, пошкодження грибниці, розпалювання багать, вирубка лісів, ламання гілок дерев, винищування тварин, пташок, забруднення річок промисловими відходами, забруднення повітря заводами, сміття на вулицях міста і в природних зонах.)

 

Складення правил збереження та охорони природи.

Мавка:

- Тепер я бачу, що природа в дбайливих руках та запрошую вас з батьками до лісу на відпочинок.

 

6) Додаткова інформація (повідомлення учня):

 

• за один сонячний день 1 гектар лісу поглинає  із повітря 120-280 кг вуглекислого газу і виділяє 180-200 кг кисню
• одно дерево середнього розміру  виробляє стільки кисню, скільки  необхідно для дихания трьом людям

• один гектар хвойних дерев затримує  за рік 40 тон пилу, а листяних - 100 тон.

 

7) Розповідь вчителя про сучасні технології, що не забруднюють довкілля (повітряні млини, сонячні електростанції, заправка для електромобілів, що працює на сонячних батареях, самокат, що працює на водороді – екологічному пальному).

 

 Фізкультхвилинка

 (під пісню «Світ буде кращим», бесіда за словами пісні про сміття.)

 

8).Розповідь вчителя про звалища та смітники.

- По всьому світу постійно викидається все більше і більше сміття, і ці відходи накопичуються на звалищах і смітниках. США загалом викидають більше сміття на людину за рік, ніж інші країни світу. Українці викидають теж дуже багато сміття. У 1980 році в Україні було викинуто 240 тон сміття кожною людиною. Цей показник зріс до 318 тон на людину у 1990 році, у 1996 році – вже 400 тон. На звалищі в Черкасах уже знаходиться в три рази більше сміття, ніж воно може вмістити, і воно отруює оточуючі ліси і річку Дніпро. У нас в Харкові всі відходи звозяться на Безлюдівський смітник, Дергачівський полігон.

  Всі відходи стають частиною потоку твердих відходів країни, який, на думку фахівців, постійно зростає. Сьогодні на кожну особу припадає близько чотирьох фунтів сміття щоденно. І якщо додати все, що ми викидаємо, то зрозуміло, чому ми стоїмо перед кризою знешкодження твердого сміття: викидається достатня кількість заліза та сталі для постійного забезпечення всіх виробників автомобілів країни; достатня кількість алюмінію для щоквартальної повної перебудови комерційного повітряного флоту; достатня кількість офісного паперу для побудови стіни висотою 3,7 м та довжиною від Лос-Анжелесу до Нью-Йорку.

   Небезпечні відходи: Термін "небезпечні відходи" є неточним визначенням твердих відходів. Небезпечними є займисті, отруйні, нестабільні або радіоактивні відходи, чи ті, що містять небезпечні речовини, наприклад, пестициди або свинець. Хоча більшість цих відходів є в твердому або напівтвердому стані або зберігається в бочках чи каністрах, які вважаються твердими відходами, деякі з них перебувають у рідкому або газоподібному стані. Наприклад, частиною потоку твердих відходів не вважаються небезпечні відходи з фабрик та стічних труб, що стікають безпосередньо у водні системи, та небезпечні радіоактивні матеріали, які виробляються військовими та атомними електростанціями. Однак, обидва типи відходів призводять до різкого зростання кількості відходів та спричиняють значне забруднення.

Понад 70 % небезпечних відходів виробляється хімічною промисловістю. Але малі компанії та домашні господарства також викидають щорічно величезну кількість сміття.

  Оскільки обсяг сміття продовжує зростати, а значна його частина не підлягає біодеградації, більшість закритих звалищ переповнюється. А в багатьох місцевостях все важче знайти безпечні ділянки для нових закритих звалищ.

   Повторне використання та переробка того, що ми раніше викидали, необхідне як економічної, так і з екологічної точок зору. Якщо люди не спалюватимуть та викидатимуть таку кількості продуктів, як раніше, то суспільство і фірми заощаджуватимуть гроші та ресурси.

9)Вивчення пісеньки «ВІДХОДИ У БАЦІ ДЛЯ СМІТТЯ»

(Співати на мелодію пісні «33 корови»)

25 шматків у баці для сміття, 25 шматків.

Витягни один, а відтак гукни: 24 шматки у баці для сміття!

 

 

10) Бесіда про утилізацію.

 

-Отже, яка проблема турбує жителів нашого міста?

 

-Що треба робити, щоб наш район, наше місто було чистим?

 

-Які види сміття ти бачиш найчастіше?

 

- Які шляхи ми можемо знайти, щоб не звалювати різного виду сміття де-інде?

-Як можна розподілити сміття за групами? (Скло, пластмаса, залізо, папір-тканина, продуктові відходи.)

 

-Як ваша сімя може допомогти утилізувати сміття? (Пластик помити, скласти, скло відокремити, моторне мастило доставити до авторизованого центру, картонні коробки сплющити, папір розподілити за групами – папір для писання, картон, газетний, журнальний  папір.)

 

-Чи можна дати старим смітниковим речам «нове життя» або утилізувати їх? Яким чином?

(Папір, картон здати на макулатуру, із жерстяних банок виготовити форми для випікання тіста, із пляшок зробити декоративні вази, із коробок із-під соку виготовити поробки. )

 

Хвилинка релаксації (під аудіо запис «Звуки природи»)

 

11).Розповідь вчителя з ілюструванням.

*Знаки утилізації.

*Харківські підприємства, що займаються переробкою сміття:

*підприємство «Нікопласт» (виготовлення полиетиленових пакунків)

*АСС «Харківпласт» (виготовлення пластмасових виробів)

*завод «Харпластмас» (виготовлення пластмасових виробів).

 

*Машини для переробки відходів – гранулятор, пресформи.

 

V.Закріплення вивченого матеріалу.

 

1)Робота з прислівями.

 

Чистота навкруги – запорука здоровя.

Багато лісу – не рубай, мало лісу – зберігай, нема лісу – саджай!

Одна людина залишає в лісі обгортку, сотня – тону сміття, тисяча – пустелю.

Чисто не там, де прибирають, а там, де не смітять!

Чисте повітря – здорова людина.

Де засмічується природа – там немає майбутнього.

 

 

2)Завдання: розподілити предмети-сміття за групами до моделей баків сміття: папір (картон, обгортка з цукерки, газета), скло (пляшки, дзеркало), продуктові відходи (бананова шкірка. Картопляні шкірки), жерстяні відходи (банки), пластмаса (іграшки, пакети, одноразовий посуд).

 

 

 

VII. Підсумок уроку.

Складення памятки «ТРИ КЛЮЧІ»

1)ЗМЕНШУЙ кількість сміття. З цією метою уникай купівлі ретельно запакованих виробів, продуктів одноразового використання або непотрібних виробів. Ремонтуй поламані речі та зашивай одяг, а не викидай його.

2)ПОВТОРНО ВИКОРИСТОВУЙ все, що можливо, наприклад, зворотній бік використаних аркушів паперу використовується для чернеток, порожню тару - для зберігання продуктів, а старі тканини - для ганчірок. Ви також можете віддавати вбрання, з якого ви виросли, книги, які ви прочитали, та іграшки, якими ви більше не бавитеся, і тоді хтось інший може ними скористатися.

3)ПЕРЕРОБЛЯЙ все, що можна. Наприклад, в багатьох місцях збирають скло, алюміній, газети та деякі пластмаси для виготовлення вторинних продуктів. Ти також можеш переробити залишки їжі та скошену на подвір'ї траву, виготовивши з них компост.

 

 

 

 

doc
Додано
29 жовтня 2018
Переглядів
665
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку