Тема: Світські дрібнички. Столовий етикет.
Мета: нагадати про поняття «етикет», продовжити ознайомлювати учнів з правилами етикету за столом; вчити дотримуватися елементарних правил харчування, правил поведінки за столом; виховувати культуру прийому їжі.
Обладнання: відеозапис №1, відеозапис№2.
Хід години спілкування
І. Вступна частина.
- Давайте пригадаємо, що ж означає слово «етикет»?
Етикет — це правила, в яких відображається належна поведінка людей у суспільстві.
- А що означає етикет за столом?
Етикет за столом — це перелік правил щодо поведінки людей під час при йому їжі.
- Кожна людина повинна знати і виконувати правила поведінки за столом. Деякі з них відомі вам. А про інші –ми сьогодні поговоримо.
ІІ. Основна частина.
1. Спочатку ми з вами завітаємо до ресторану і подивимось, як правильно по етикету вживати перші страви.
(Відеозапис№1 «Уроки етикету. Випуск4»)
Запитання для обговорення:
- За часів правління якого короля було створено перші правила етикету? (Французький король Людовік 14.)
- Який суп любив Наполеон? (каштановий)
- Як вживати суп, поданий у тарілці з однією ручкою? (пити)
- Як вживати суп, поданий у тарілці з двома ручками? (десертною ложкою)
- Чи можна студити суп дмухаючи на нього або мішаючи ложкою? (ні)
- Скільки потрібно набирати супу у ложку?( щоб не переливався)
- Як потрібно набирати суп у ложку? (від себе)
- Якою стороною ложки підносять суп до рота? (гострим кінцем)
- Яким способом можна запобігти скапуванню супу з ложки? (витерти об край тарілки, підставити скобочку хліба)
- Як правильно вживати хліб? (відламувати невеличкі шматочки, не кусати)
- Куди поставити ложку після закінчення їжі? (в тарілку)
2. Якщо ви втомилися, можемо пограти у гру.
ВЕРШКИ І КОРІНЦІ
— Якщо їмо підземні частини продуктів, потрібно сісти, якщо наземні — встати на повний зріст і витягнути руки вгору. (Картопля, квасоля, морква, помідор, буряк, огірок, ріпа, гарбуз)
3. Далі ми з вами з’ясуємо , як все ж таки правильно вживати страви з риби.
(Відеозапис №2, «Уроки етикету. Випуск 1.»)
Запитання для обговорення:
- На якій відстані потрібно сидіти за столом? (на відстані долоні)
- Чи можна класти лікті на стіл? (ні, тільки зап’ястя)
- Куди кладуть серветку, в скільки разів складають? (на коліна, вдвічі)
- За допомогою яких приборів їдять рибу? (Виделка(в лівій), лопатка(в правій))
- Чи можна їсти рибу за допомогою двох виделок? (так)
- Чи можна користуватись зубочистками за столом? (ні)
ІІІ. Заключна частина.
Гадаю, що сьогоднішня година спілкування стане вам в нагоді. А використати одержанні знання ми зможемо у нашій їдальні під час прийому їжі. Дякую за увагу.