Свято для учнів 1-2 класів " День Наума"

Про матеріал
Даний матеріал розкриває суть цікавого свята Наума- свята навчання. Сценарій можна використати для роботи на ГПД, на уроках ЯДС, в позакласній роботі. Адаптований для учнів 1-2 класів.
Перегляд файлу

Захід з виховної роботи.

                              Свято « День Наума»
14 грудня відзначається день пророка Наума.

Ведучі:

  1. Святий Наум – покровитель всіх, хто навчається. В народі він має ще одне ім’я – Грамотник. Наум був монахом . Мандруючи по селах він безкоштовно вчив дітей.
  2. Не можна під час навчання їсти, бо заїси вивчене.

 Якщо закінчив читати, то закрий книжку, бо вивчене забудеться.

 

  1. Прийшов Наум, щоб подивитись,
    Чи добре учням в школі вчитись?
    Чи гарні парти, щоб сидіти,
    Чи поважають старших діти?
  2. Чи всі батькам допомагають,
    І як вони тоді встигають,
    Коли уроків є багато?
  3. Чи всі навчаються завзято?     
    Прийшов Наум дітей навчати,
    Щоб день цей довго пам'ятати. 

 

Вчитель.

 Саме в цей день  в давнину починалося навчання в сільських  школах, тому що  закінчувалися всі польові роботи, тож можна було братися і до науки. Навчання тривало 3-4 місяці, доки поле знову не кликало селянина до роботи. В  Україні на той час  всі чоловіки були грамотними тому що навчання було перевагою  хлопчиків, дівчаток  привчали до домашньої роботи та рукоділля.

Увечері мати школяра готувала горщик пшоняної або гречаної  каші. На вечерю обов’язково приходив з букварем  хрещений батько і благословляв похресника на науку.

 

 

Міні-сценка
Дійові особи: кашоїд, хрещений батько, мати, батько.
 

 

 

 

  1. Хрещений батько:

 -Доброго вечора у вашій хаті!
 

  1. Господиня: 

Добрий вечір, проходьте. Сідайте ось тут, будь ласка. Як добре, що ви завітали до нас на день Наума.
 

1. Хрещений батько:

 - Ставте діжку, застеляйте кожухом, будемо підстригати хрещеника, щоб добре в голову лізла наука.
 

  1. Господиня: (Дає діжку і кожух)

 - А я тим часом приготую пшоняну кашу на ознаку доброго навчання. (Пішла варити кашу)
 

1.  Хрещений батько:

 Батюшка Наум, виведи синка на ум. (три рази).

Сідай, сину, до столу.

Повторюй за мною:  це —аз, це - буки...
 

(Батько говорив, а хрещенник повторював ).
 

1. Хрещений батько: Що ж, сину, думаю буде тобі наука даватися.
 

2. Господиня: - Їж, синку, нехай навчання для тебе буде легким.
Адже "треба чимало каші з"їсти", щоб опанувати наукою.
 

Вчитель: Вранці син з батьком йшли до церкви. Коли повертались додому, мати подавала кашу на сніданок і благословляла на добре навчання.
 

2.Господиня: (з іконою) Благословляю тебе, сину.
 

  1. Батько: (витягує свячену вербову галузку і тричі стьобає нею
    сина, примовляючи:)

 - Святою вербицею, якою Христа зустрічали, виряджаємо тебе, щоб тобі, сину, наука давалась.
 

Ведучі:

  1. Щороку на свято Наума учні приносили до школи горщик із кашею, в'язку бубликів для вчителя та  подарунки.

        А після уроків сідали і пригощали один одного – звідси пішов вираз      «однокашники».

 

  1. З цією традицією пов’язаний  вислів «дати березової каші». 

Школярів, які провинилися чи не проявляли належного старання до науки, сікли березовими різками.  Від свята Наума  пішли і  приказки

 

  1.  «Святий батюшка Наум, виведи синка на ум»
  2.  «Прийшов Наум – берись за ум»
  3.  «Я не знаю ні «аз», ні «буки» – прийде Наум і змусить до науки»
  4.  «Не всякого Наум поставить на ум»

 

8. Вас пророк Наум чекає
Всіх у грі перевіряє.
Чи уважні, чи старанні,
Чи кмітливі, чи слухняні.
Хто загадки відгадає?
Хто у грі перемагає?

 

Загадки загадують по черзі хлопці та дівчата.

 

9. Він великий світлий,чистий,

Сяють вікна променисто.

Парти в два ряди стоять.

Діти вчаться тут читать.

Хто вгадав уже із вас?

Ну, звичайно ,що це…… (клас ).

 

 

 

10. Із собою її ношу,

Не ламаю , а пишу.

Дуже добра штучка-

Самописна …(ручка) 

 

11.Цю найкращу в школі книжку,

Знає будь-який школяр.

До усіх книжок доріжку

Прокладає нам…(буквар)

 

 

На день святого Наума доброю  традицією  було  навчати  дітей  музики.

Віки,  роки спливали,

Їх пам’ять берегла…

Ще нот тоді не знали,

А музика була!

Пісня « Чудо острів»

Кінець свята.

 

Пісня   ЧУДО – ОСТРІВ

Слова на мелодію пісні «Чудо – острів.»

1 к.

Чудо – острів тут звучать пісні,

Чудо – острів всюди чути сміх.

Чудо – острів весело тут жить,

Чудо – острів з усіма дружить.

П – в 

Чудо – острів – наша школа,

Ось яка вона чудова – 2 рази.

Наша школа .

( Приспів повторюється два рази .)

2 к.

Чудо – острів, ми не знаєм бід,

Чудо – острів, всім відкритий вхід.

Чудо – острів, хто провів тут час,

Пам’ятати буде завжди нас.

П – в

3 к.

Чудо – острів, весело живем,

У країну Знань по нім пливем.

І для себе можна тут знайти

Добру славу й з нею в світ іти.

П – в

 

Слова на мелодію пісні «Чудо – острів.»

 

В сценарії використані ресурси інтернету.

 

 

doc
Пов’язані теми
Класному керівникові, Сценарії
НУШ
Додано
13 червня 2023
Переглядів
377
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку