Свято до української мови та писемності

Про матеріал

Сценарій свята "Дент української мови та писемності". Використані авторські задуми, що розкривають творчі здібності дітей третього класу. До сценарію можна додати танці, які прикрасять свято. Наш ранок починався гарним танцем, а потім виходили мудреці. Сподіваюсь, що мої задуми стануть комусь у пригоді.

Перегляд файлу

Свято мови та писемності

Мета: Формувати розуміння того, що українська мова – наш скарб, без якого не може існувати ні народ, ні Україна як держава. Розширювати знання про красу і багатство української мови. Ознайомити дітей з українськими обрядами і звичаями. Пробудити почуття національної гідності. Виховувати любов до рідної мови, рідного краю, його традицій, почуття поваги до всього свого, українського, бажання розмовляти рідною мовою.

Сценарний хід

Звучить музика . Виходять мудреці

Мудрець 1: Ох і далека ж дорога пролягла до вашого порогу!

Мудрець 2: Вітаємо вас, наше юне покоління у новому 21 сторіччі! Прийшли ми до вас недаремно! Світ такий широкий і безмежний, що нерідко і заблукати в ньому!

Мудрець 3: А допоможе знайти вірний шлях багатовікова особливість народу – мова! Адже в давні часи всі люди однією мовою говорили й усі одне одного розуміли.

Мудрець 1: І закортіло ж людям лишити пам’ять про себе довічну. Оту Вавілонську вежу звести.

Мудрець 2: Ото, якби до богів не захотіли б дібратися, то і по сьогодні однієї мовою рекли і один одного розуміли б.

Мудрець 3: Ох, чого вже нарікати. Добре що люди до писемності прийшли і можуть свої знання та вміння передавати один одному.

Мудрець 1: Та й поглянь, не тільки мовами люд різниться, а й своїми звичаями та традиціями.

Мудрець 2: А як же зробити так, щоб кожен чоловік на Землі шанував досвід минулого та примножував своїм внеском?

Мудрець 3: Знаю. Волею та силою мені даною наказую: девятого листопада кожного року відзначати День мови та писемності.

Мудрець 1: Підтримую. Так народи не забудуть своєї історії.

Мудрець 2: І вшанують свою мову, передану їм предками.

Учень 6: Тож, сьогоднішня зустріч – це ще одна сходинка до взаєморозуміння, до мовного єднання до якого ми всі так прагнемо.                

ПІСНЯ 1 Хай живе надія

  1. Мріє росточок явором стати,                         2. Ночі вишневі, в зоряній тиші

Пташка маленька - в небі літати.                           Вітер блакитно жито колише.

Вірить у диво кожна людина,                                Ми збережемо нашу єдину,

Вірить матуся в доньку і в сина.                            Рідну вкраїну, славну родину.

 

Пр. Хай живе, хай живе надія,

       Хай земля, хай земля радіє,

       Хай печаль серце оминає

       І добро всіх людей єднає.

Учень 1: Ми несподівано зустрілись із часткою старовини,

              Адже з легендами знайомі, і з ними разом ми росли.    

              Тепер запросимо усіх вас на наш космічний корабель!

              І помандруємо,  де мови жива одвічна  колибель.

Учень 2: На цій планеті живе вона – у віковічному серпанку     

               Та калиновому вінку, вродлива, бо прокинулася зранку

               Струнка і горда  серед руж червоних

               і солов’їв у сукнях волошкових!

Учень 3. Мова – краса спілкування,

Мова – як сонце ясне,                                                 

Мова – то предків надбання,

Мова – багатство моє.

Учень 4. Мова – то чиста криниця,

Де б’є, мов сльоза, джерело,                                     

Мова – це наша світлиця,

Вона, як добірне зерно.

Учень 5.  Мова – державна перлина,

Нею завжди дорожіть:                                                

Без мови немає країни –

мову, як матір любіть!

Учень 6:  Мова – найпрекрасніше диво, скарбниця, в якій зберігається історія кожого народу, його душа, звичаї, традиції та культура.                  

Вчитель: Спробуйте уявити один день свого життя без мови: ось ви прокинулись, мовчки одягаєтесь, снідаєте, йдете до школи. А що тут? Мовчазні друзі походжають широкими коридорами – ніхто ні з ким не спілкується, не розповідає про свої пригоди. Стоїть мертва тиша. І ось лунає дзвоник. Ви тихенько заходите до класу, сідаєте за парту. А що далі? Чи змогли б ми за таких обставин отримати освіту, відчути себе часткою суспільства? Вважаю, що ні. Отже, мова – найважливіший засіб спілкування. Життя без неї уявити неможливо, це найбільше і найдорожче добро кожного народу.

ПІСНЯ 2  Українська мова


1.Українська мова,

Мова барвінкова,

В лузі запашнім квітка польова.

Поруч ти зі мною,

Чаруєш красою,

У серцях гарячих ти жива.

Мово пустотлива,

Дзвінка і грайлива,

Мелодійна, легка, сонячна й проста.

Веселково-ніжна,

І морозно-сніжна –

Ти лікуєш серце і вуста.


Приспів:

Мово лебедина,

Ти одна-єдина,

Ти як соловейка пісня у гаю.

Мово калинова,

Дивна, загадкова,

Рідну свою мову я люблю.

  1. Українська мова

Лагідна, святкова,

Й будеш ти з народом завжди навіки!

Тож шануймо мову,

Бережімо мову,

Що дали навіки нам батьки!                             

Монолог Мови: Я невтомна й працьовита, не омину жодного закутка, жодної оселі. Загляну і в Карпатські гори , і в поліські простори , покружляю  дзвінкою луною і по Наддніпрянщині,  і в деснянських долинах. Не шкодую  ні сили,  ні багатоголосих барвів, дарую всім і кожному частинку своєї самобутної незрівнянної душі. Дзвеніла потічком у смерекових зрубах, співала жайворонком над білосніжними мазаночками і розливалася сосновим духом у поліських хатинах… От лиш панське ярмо уривало шию, напувало гірким потом.

Летіли роки, а я все не старіла, а я розквітала більше і яскравіше. Ніжними співанками, войовничими гімнами і просто старовинними стрілецькими піснями перекочувалася в степовому різнотрав’ї. Свічка надії ще палахкотить у моєму серці, і сію , сію свою запашну житню любов і колоскове мелодійне слово з гірким калиновим присмаком. Допоки живу я дзвінка і солов’їна , любіть і шануйте мене!

Учень 7: Яка велична і сумна планета рідної мови!  Самотньо їй було, але це в минулому, адже ми розуміємо, що наше майбутнє, безперечно, пов’язане тільки з нею!                                             

Учень 8: І коли, як не сьогодні на весь світ нам вигукнути українською: «Хай живе рідна мова!»                                                       

Учень 9: Російською: Пусть жывёт родной язык!                  

Учень 10:  Білоруською: Няхай жыве родная мова!                   

Учень11: Польською:  Niech żyje rodzimy język (Нєх жиє родзіний єдзик) Назар

Учень 12: Німецькою: Lang lebe die Muttersprache (Ланг лебе ді мутешпрехе)

Учень 13: Французькою: Vive la langue maternelle (Вів ла лянг матернель)

Учень 14: Італійською: Lunga vita alla lingua madre (Лунга віта аля лінгуа мадре)                                                                                        

Учень 8: Англійською: Long live the native language (Лонг лів зе нетів лангуеч)

І чуємо, як нас підтримують люди різних народів, які також не дозволяють знецінитися, зникнути мові!                         

Учень 9: О, рідна мова, світанкове диво!
В тобі чарівність, щастя, шум лісів,
Ти ніжна, світла, трепетна, красива,          
Найбільше диво в світі серед див.

Учень10. Бо ж мовою все можна розказати,
Минувшину і пройдені путі,
І почуття найвищі передати,                      
І радощі, й жалі усі в житті.

Учень 11. На всі події, є слова у мові,
На всі предмети, дії і думки.
І ці слова чарівні, пречудові                        
Душі ліричній, мабуть, завдяки.

Учень12. Тих українців, що її творили,
Що захищали дім свій і поля.                            
Що мріяли, кохали і любили
І їх почула матінка-земля.

Учень 13. Тому і мова стала промениста,
Чарівна, ніжна, світла і ясна.                             
І трепетна, співоча, чиста-чиста,
Казкова, мила, як сама весна.

Учень 14. Купана – цілована хвилями Дніпровими,
Люблена – голублена сивими дібровами,
З колоска пахучого, з кореня цілющого,                    
Із усмішки і сльози, сонця, вітру і грози.

Пісня 3 «Мова єднання»

  1. Синє небо над горою, найчарівніше з усіх

Ти під ним відчуєш волю і дитячий спогад слів.

Як побачиш синє море, степ безкрайній в далині,

Закохаєшся в дівочість української землі.

Приспів:

Краща мова єднання це українська

Нам Україну народила,

Краща мова кохання це українська

Сила небес їй дала крила.

2.Ми талантами своїми і красою вразим всіх

Бог нам дав єдине щастя, а у злі нам жити гріх.

Не цураймося ніколи усім серцем полюбить.

Бо життя безкрайнє поле, все життя безкрайня мить.

Приспів.

Сценка «Частини мови»

Вчитель: У 1934 році в Парижі на лінгвістичному конгресі провідні фахівці світу українську мову визнали третьою з-поміж усіх мов (після французької та фарсі) за мелодійністю, лексичним і фразеологічним багатством, величезними словотвірними можливостями, синтаксичною гнучкістю.   Ще через кілька років на аналогічному форумі мовознавців у Швейцарії, де за головний критерій оцінки бралася евфонічна система мови, її мелодійність, милозвучність, українську мову було названо другою після італійської. 

Та ось якось між частинам мови виникла  суперечка, хто із них найважливіший у мові.

 Частини мови сперечаються, вигукують: «я – головний, ні я – головний».

 Іменник: (виступивши вперед, поважно і гордовито промовив). Годі вам хвалитися. Скажіть, хто приносить найбільше користі нашій матері Мові? Безумовно, що я. Без мене ніхто не мав би імені. Я даю назви всім подіям, яких одягаю у свої сім відмінків,у два числа, три роди і чотири відміни. І в реченні можу виступати будь-яким членом…                                           

 

Прикметник: (перебиваючи). Гов, Іменнику! Я маю таке саме право. І, здається, без моєї прикмети ти не був би такий гарний і зрозумілий. Я прикрашаю всіх осіб і всі предмети. Візьмемо, наприклад, речення: «Надійшла весна». Воно бідне і просте. А запроси мене до цього речення і побачиш, яке воно стане гарне: «Надійшла весна прекрасна, багатобарвна, тепла, ясна». Візьми втямки, що я вказую і на приналежність предмета певній особі. У реченні виступаю означенням і присудком.                                

 

Числівник: (вступає в розмову). От сидіть тихо. Без мене не знаєте в якому році народилися, скільки років живете на цьому світі. А ну, спробуйте без мене купити у крамниці бубликів, цукерок чи ще щось. Серед вас я не пасу задніх, бо також маю відмінки, числа, а часом і три роди. У сполученні з Іменником буваю в реченні головним або другорядним членом.                

 

Займенник: (виходить і вступає в бесіду). Не тільки ви, а й я маю відмінки, роди й числа. Але скажіть мені, хто вас замінює, як іноді вас немає в реченні? От тоді я заступаю і тебе , Іменнику, і тебе, Прикметнику, і тебе, Числівнику, вказую на особи і предмети, на їх кількість та ознаки. З моєю допомогою присвоюють собі значення особи багатьох істот і неістот. А як про всіх вас запитати в реченні без мене? Хіба я так само в реченні не граю роль підмета, присудка, означення чи додатка?                              

 

Дієслово: (озивається). То все байки. Ви разом ледарі. Без мене ви тільки байдики б’єте, лежите на місці, як гнилі колоди. Я є тим механізмом, що вас усіх запускає в дію. От, наприклад, іменник «завод». Чи знаєте без мене, що він робить, або що з ним діється? Ні. А мої три часи в однині і множині,думаєте не мають великої вартості? Хто знає, чи була б нині написана Історія, коли б не мій минулий час. Окрім цього, своїм майбутнім часом потішаю старих і малих, малюю перспективу завтрашнього життя. У реченні також виступаю головним і другорядним членом.                           

 

Прислівник: (весь час крутячись біля Дієслова, бере слово). Дерете носа, не знаючи чому. Хіба тому, що кожна людина може змінювати вас, як їй заманеться. А я не з таких! Себе викривляти у різних відмінках, числах і родах не дам! От ще тримаюсь Дієслова і з Прикметником трохи родичаюсь. У реченні можу бути обставиною.                       

 

Прийменник: (вигукуючи). Отак, брате! Я також належу до тих, які нізащо не дадуть себе змінювати. Яким народився, таким буду назавжди. То лише такі, як Іменник, Прикметник, Числівник, Займенник, Дієслово, змінюють своє обличчя. Правда, я роблю їм послугу. Пояснюючи або зв’язуючи, я уточнюю думку в реченні. Подумайте самі, чи хто-небудь зрозуміє без мене таке речення: «Учень іде … школи». А покличте мене, і стане зрозуміло:: «йде він до чи зі школи».                                   

 

Сполучник: І навіщо підіймати стільки галасу? Я не дам себе змінити так само, як Прислівник і Прийменник. Зарубайте собі на носі, що я вас усіх з’єдную і без мене будь-яке з вас ходило як загублене телятко.     

 

Частка: (протискуючись крізь інші частини мови). А чи обійдетесь ви без мене, коли в реченні треба щось заперечити або обмежити? Я допомагаю Дієслову утворити форму умовного і наказового способу, висловити запитання, оклик, сумнів та інші почуття.                              

 

Вигук: (засмучено). Ой-ой, які тепер часи настали. Діти однієї матері не можуть порозумітися. Ох, коли б я умів говорити зрозуміліше, я б навчив вас розуму та довів до згоди. А то я тільки від радості, горя, страху, здивування можу піднести голос.                                 

 Виходить Мова, усміхнена.

Мова: Не сваріться, мої любі діти. Кожен з вас мені потрібний і важливий. Коли б не ви, мої соколята, не була б я така гарна мила у піснях і розповідях, у розмові й на письмі. Хай панують між вами дружба і злагода.       

 Усі частини мови беруться за руки і в один голос промовляють.

Всі: У дружбі і злагоді будемо здорові і щастя дамо нашій матері Мові.

Пісня 4 Райдуга

1.Хмарка вгору стелиться, наче дим,           2.Вітер повернувся й побіг у гай,

Плаче небо дощиком золотим.                  Крикнув до хмаринки він - "Доганяй!"

Ой, принесло ж літечко нам тепла,           Як прибіг до райдуги на місток,

І у небі райдуга розцвіла.                            Запросив хмаринку він у танок.

Приспів:

Райдуга, райдуга в барвах золотих,

Радості, радості зичу я для всіх.

Сонце закохано в небі посміхається,

Все про що мріяли нехай Вам збувається!

Вчитель: Прекрасна, багата, мелодійна українська мова. Слова – це крила ластівки, вона їх не відчуває, але без них не може злетіти. Тож маємо зробити все для того, щоб не згорнулися крила, щоб не обірвалася золота нитка, яка веде з давнини в наші дні.

Учень 15. Мова, наша мова – пісня стоголоса,
Нею мріють весни, нею плаче осінь.
Нею марять зими, нею кличе літо.                            
В ній криваві рими й сльози Заповіту.

Учень 16.Вона, як ніжна пісня колискова,
Заходить в серце й душу з ранніх літ,
Ця мова, наче пташка світанкова,                         
Що гордо лине в свій стрімкий політ.

5  Легенда про пісню відео

Якось Господь Бог вирішив наділити дітей всього світу талантами. Французи вибрали елегантність і красу, угорці – любов до господарювання, німці – дисципліну і порядок, діти Росії – владність, Польщі – здатність до торгівлі, італійці отримали хист до музики…

Обдарувавши всіх, підвівся Господь Бог зі святого трону і раптом побачив у куточку дівчину. Вона була боса, вдягнена  у вишивану сорочку, руса коса переплетена синьою стрічкою, а на голові багрянів вінок із червоної калини.

– Хто ти? Чого плачеш? – запитав Господь.

– Я – Україна, а плачу, бо стогне моя земля від пролитої крові пожеж. Сини мої на чужині, на чужій роботі, вороги знущаються з вдів і сиріт, у своїй хаті немає правди і волі.

– Чого ж ти не підійшла до мене скоріш? Я всі таланти роздав. Як же зарадити твоєму горю?

Дівчина хотіла вже піти, та Господь Бог, піднявши правицю, зупинив її.

– Є в мене неоцінний дар, який уславить тебе на цілий світ. Це пісня.

Узяла дівчина-Україна дарунок і міцно притисла його до серця. Поклонилася низенько Всевишньому і з ясним обличчям і вірою понесла пісню в народ. З тих пір і дивує весь світ українська пісня.

Учень 23. Завдяки мові ми маємо ще один національний дар, яким можемо пишатися. Це – пісня, милозвучна, як дзвінок, легка, мов пушинка. Дякуючи пісні, ми можемо висловити свої почуття, переживання, радість і смуток, любов і гнів.                                                                              

Пісня 6 «Пісня соловїна»  (Маша)


Не просила, не молила 
Не стелилася до ніг 
Розправляла доля крила 
Тай казала мені: 
"Треба жити, як співати 
А співати наче жить 
Людям душу віддавати 
Бо інакше болить." 

А наша пісня солов"їна 
Аж до неба лине. 
В горі не загине і не чекай. 
Все вже з вами буде 
Як ми добрі люди 
Тільки ж ти цю пісню не забувай. 
Пісня солов"їна рідна Україна, 
В горі не загине і не чекай. 
Все в нас з вами буде 
Бо ми добрі люди 
Тільки ж ти цю пісню не забувай. 

Як погляну на дорогу 
Тай нікуди не піду 
Бо немає більш нікого 
Соловейка в саду. 


Учень 17. О мово, ти, як дивная сопілка,
То звеселяєш, то хвилюєш нас,                        
Тобі вклонялась Леся Українка,
Й благословенний батько наш Тарас.

Учень 18. В тобі черпають силу життєдайну,
Ті, хто зі злом вступають у двобій.
У мові цій я бачу незвичайну                                              
Твою красу, народе славний мій.

Учень 19. Як гірко, що така пісенна мова
Для декого „не в моді” стала вже,                                     
Вони соромляться простого слова,
Невже це може статися, невже?

Учень 20. Ніхто не має права  забувати
Своєї мови рідної ніде,
Як ті пісні, які співала мати,                                        
І як своє дитинство золоте.                    

Учень 21. О рідна мово! Твої  ніжні звуки –
Це радості і щастя глибина.                                          
Так ти свята, як ті невтомні руки,
Що хліб ростять зі щедрого зерна.

Учень 22. Ти зіткана із сонця і блакиті,
Неначе доля чиста, осяйна,
Хоча багато різних мов на світі,                            
Але в моєму серці ти одна.

 Пісня 6 Діти України (Світлана Весна)

1.Дав нам Бог лани широкі і степи й поля

Дав нам Бог гори високі, ріки і моря

Дав нам Бог гаї зелені, пісню солов'я

Дав нам Бог молитву неба, мамині слова.

Приспів:

Діти України, квіти України

Діти України чисті як сльоза

Діти України, квіти України

Діти України це ти і я

Діти України, квіти України

Діти України це ти і я.

2.Дав нам Бог чудову мову, слово кобзаря

Душу сповнену любові, мудрості й добра

Тож співаймо українці, разом ти і я

Що би квітами рясними розцвіла земля.

Учень 24: Мова кожного народу неповторна і – своя;

     в ній гримлять громи в негоду, в тиші – трелі солов’я.

     На своїй природній мові і потоки гомонять;           

     зелен-клени у діброві по-кленовому шумлять.

Учень 25: Солов’їну, барвінкову, колосисту – на віки –

     українську рідну мову в дар мені дали батьки.

     Берегти її, плекати буду всюди й повсякчас,            

     бо ж єдина – так, як мати, мова в кожного із нас! 

Учень 26: Мова, наша мова, мова кольорова,

В ній гроза травнева, тиша вечорова.

Мова наша, мова - літ минулих повість,

Вічно юна мудрість, сива наша совість

Учень 27: Мова, наша мова - мрійнику - жар-птиця,

Грішнику - спокута, спраглому - криниця.

А для мене, мово, ти - як синє море,

У якому тоне і печаль, і горе        

Учень 28: Мова наша, мова - пісня стоголоса:

Нею мріють весни, нею плаче осінь.

Нею марять зими, нею кличе літо,

В ній криваві рими, сльози "Заповіту

Учень 29: Я без тебе, мово, - без зерна полова,

Соняшник без сонця, без птахів діброва.

Як вогонь, у серці я несу в майбутнє

Незгасиму мову, слово незабутнє .

Учень 30: Мово, наша мово – мова кольорова.

Нею зазвучала вкраїнська діброва.

В ній співає щедро мій рідненький край.

Мово, веселися, радій, розквітай!

            Пісня 7  Мй рідний край

Вдалині за річкою срібний зорепад

І вином порічковим всіх частує сад,

Літньою долиною йду не поспіша

Вишнею й калиною втішена душа.

Приспів:

Це край, де я родилась і живу,

Де все для мене рідне — не байдуже,

Де зірка з неба впала у траву,

Щоб ти мене побачив милий друже.

Це край моєї втіхи і сльози,

Із рідним словом, з рідними піснями

Тулюся до вкраїнської краси,

Бо це взяла від батька і від мами.

Пахнуть луки травами, пахнуть до знемог

Грішне разом з праведним в силуетах двох,

Музика над тишею, хоч на струнах грай

І душа утішена — це мій рідний край!

Учень 26. Сила слова безмежна. Особливо, коли воно живе, іскристе, емоційне. Коли воно сліпуче, “як проміння ясне”, і могутнє, “як хвилі буйні”. Коли слова – палкі блискавиці. Тоді воно здатне робити чудо і хвилювати найтонші струни людського серця.   

Учень 29. Говоріть, як навчав у дитинстві татусь,

                 Легко так, вільно так, щоб слова були в русі,

                 Не тримайте слова, віддавайте комусь.

                 Щиро так, м’яко так, починайте казати,           

                 Як воліла б відкритись ваша душа.

                 Може хочеться їй у словах політати.

Учень 30. Привітати когось, а чи дать відкоша.

                 Слів у мові мільйон, вибирайте найкращі,

                Кожне з них, лиш торкни, – як струна, виграва,   

                Зрозумілі, вагомі й усі вони ваші –

                Мелодійні, дзвінкі, українські слова.

Учень 31. Говоріть про любов і про віру у щастя,

                  Уникайте мовчання, нудьги і ниття,                       

                  Говоріть, хай в розмові слова веселяться,

                  Говоріть і продовжуйте мові життя.

Учень 32. Любіть, вивчайте рідну мову,

                  Бо скільки ще не звіданого в ній                       

                  І бережіть, як пісню вечорову,

                  Як зірку ясну всіх земних надій.

Вчитель. Ось послухайте, яка багата наша мова.

Маша


З вулиці прибігши в хату,

Запитали тата ми: —

Поясни — що значить, тату,

«Накивати п’ятами»?

Чом Грицько з Петра сміявся

І казав про нього,

Що, коли той пса злякався,

«Взяв на плечі ноги»?

А що значить «дременути»?

«Датидрапа»? «змитись»?

«Ушиватися»? «чкурнути»?

«В землю провалитись»?..

Усміхнувшись загадково,

Відповів нам тато:

 — Так, багата наша мова,

Слів у ній багато.

Ці ж замінить одне слово —

Слово «утікати».


Вчитель. Жодна мова не може похвалитись віршами , де усі слова починаються з однієї букви

 Учень 33. Приснилась Піща... Підморгує погода,

Піднесено палкі привіти посила.                             

Приємною панянкою представилась природа,

Прикраси- перли, пишні плаття приміря.

Прокинувшись, подумала : "Пташиною полину,

Поїду, підбадьорена, помчусь!

Присплю проблеми, плани похапцем покину,

Просторами піщанськими потішусь- повернусь."

Учень 34. Цінуйте українську мову, люди,

                 І рідну землю, рідні береги…

                 Бо рідна мова — це найбільше диво

                Ми доти жити будемо щасливо,

                Аж поки наша рідна мова є.

Пісня 8    ГІМН УКРАЇНСЬКІЙ МОВІ

1.Так багато різних мов існує в світі,

Знають добре навіть це маленькі діти.

Кожна кращою є для свого народу,

Богом українська дана в нагороду.

Всім гостям ми раді, хто повагу має,

До традицій наших й мову хто вивчає.

Тим, кому до українського байдуже,

Ми не подамо руки з тобою, друже.

Приспів. Стань поруч і заспіваймо, брате,

Мову батьківську всім треба знати.

Мову держави, в якій живемо,

Прапор якої у світ несемо.

Хто б ти не був і якої віри,

Насамперед ти є українець.

Тож гідним будь України-неньки,

Мову козацьку люби серденьком.

  1. Ти не будь в своїй державі яничаром,

Що несе Вкраїні лихо і покару.

Мову продає, що від дідів зосталась,

Віру віддає чужинцям на поталу.

Але станем ми пліч-о-пліч проти змови,

Занедбати не дамо своєї мови.

Всі ми патріоти неньки України,

В нас вона одна і мова в нас єдина!

Молитва до мови

Мово! Пресвята Богородице мого народу! З чорнозему, рясту, любистку, м'яти, євшан-зілля, з роси, з дніпровської води, від зорі і місяця народжена!

 

Мово! Мудра Берегине, що не давала погаснути вогнищу роду нашого і тримала народ на небесному олімпі волелюбності, слави і гордого духу.

 

Мово моя! Ти зцілювала втомлених духом, давала силу, здоров'я, довгий вік і навіть безсмертя тим, що пили Тебе, цілющу джерелицю.       

 

Прости! Воскресни! Повернися! Возродися! Забуяй віщим і вічним Словом від лісів – до моря, від гір – до степів. Освіти від мороку і освяти святоруську землю. Русь – Україну возвелич! Порятуй народ її на віки!   

 

Учень 27. Бережімо кожну хвилину, у якій ожива рідне слово,

І шукати не бійтесь планету, на якій щось побачите нове!   

Учень 28. Бо допоки ми небайдужі, толерантні, гідні багатства,

Обдаровані будем нащадки, що живуть у любові й братстві.

      Учень 35.   І тоді оживу, як і вперше! Сколихну ваші душі й серця!

І задумане зможемо звершить, бо усі ми разом сім’я!     

ПІСНЯ 9 «Діти України»

1.Народом співучим звуть нас у світі

  В терпіннях і смутках він завше співав

  Чи в тернях чужини

  Чи в вічному гніті

  Кобзар гучний голос завжди подавав

                  Приспів:

             Ми діти України

             В нас матінка одна

             В нас пісня солов*їна

             І щастя п’єм до дна 

             Надіючись на Бога

             На матір пресвяту

             Ми знайдемо дорогу|3 рази

             Бо знаємо мету

 

2.Історія наша в віночку терновім

  Писалася кров’ю на згарищі літ

  Вона оживала від світла любові

  І знов дивувала піснями весь світ

                  Приспів:

3.Тепер наша пісня дзвінка й голосиста

  Бо пута одвічні упали з грудей

  Бо воля і віра свята і Пречиста

  Упевненим кроком іде до людей

                  Приспів:

            Ми знайдемо дорогу|3рази

            Бо знаємо мету

            Ми знайдемо дорогу|3рази

            Бо знаємо мету

            Ми знайдемо дорогу

            МИ ЗНАЙДЕМО ДОРОГУ(говорити)

            Ми знайдемо дорогу

            Бо знаємо мету!

docx
Додано
17 листопада 2018
Переглядів
1349
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку