Сценарій свята "Дент української мови та писемності". Використані авторські задуми, що розкривають творчі здібності дітей третього класу. До сценарію можна додати танці, які прикрасять свято. Наш ранок починався гарним танцем, а потім виходили мудреці. Сподіваюсь, що мої задуми стануть комусь у пригоді.
Свято мови та писемності
Мета: Формувати розуміння того, що українська мова – наш скарб, без якого не може існувати ні народ, ні Україна як держава. Розширювати знання про красу і багатство української мови. Ознайомити дітей з українськими обрядами і звичаями. Пробудити почуття національної гідності. Виховувати любов до рідної мови, рідного краю, його традицій, почуття поваги до всього свого, українського, бажання розмовляти рідною мовою.
Сценарний хід
Звучить музика . Виходять мудреці
Мудрець 1: Ох і далека ж дорога пролягла до вашого порогу!
Мудрець 2: Вітаємо вас, наше юне покоління у новому 21 сторіччі! Прийшли ми до вас недаремно! Світ такий широкий і безмежний, що нерідко і заблукати в ньому!
Мудрець 3: А допоможе знайти вірний шлях багатовікова особливість народу – мова! Адже в давні часи всі люди однією мовою говорили й усі одне одного розуміли.
Мудрець 1: І закортіло ж людям лишити пам’ять про себе довічну. Оту Вавілонську вежу звести.
Мудрець 2: Ото, якби до богів не захотіли б дібратися, то і по сьогодні однієї мовою рекли і один одного розуміли б.
Мудрець 3: Ох, чого вже нарікати. Добре що люди до писемності прийшли і можуть свої знання та вміння передавати один одному.
Мудрець 1: Та й поглянь, не тільки мовами люд різниться, а й своїми звичаями та традиціями.
Мудрець 2: А як же зробити так, щоб кожен чоловік на Землі шанував досвід минулого та примножував своїм внеском?
Мудрець 3: Знаю. Волею та силою мені даною наказую: дев’ятого листопада кожного року відзначати День мови та писемності.
Мудрець 1: Підтримую. Так народи не забудуть своєї історії.
Мудрець 2: І вшанують свою мову, передану їм предками.
Учень 6: Тож, сьогоднішня зустріч – це ще одна сходинка до взаєморозуміння, до мовного єднання до якого ми всі так прагнемо.
ПІСНЯ 1 Хай живе надія
Пташка маленька - в небі літати. Вітер блакитно жито колише.
Вірить у диво кожна людина, Ми збережемо нашу єдину,
Вірить матуся в доньку і в сина. Рідну вкраїну, славну родину.
Пр. Хай живе, хай живе надія,
Хай земля, хай земля радіє,
Хай печаль серце оминає
І добро всіх людей єднає.
Учень 1: Ми несподівано зустрілись із часткою старовини,
Адже з легендами знайомі, і з ними разом ми росли.
Тепер запросимо усіх вас на наш космічний корабель!
І помандруємо, де мови жива одвічна колибель.
Учень 2: На цій планеті живе вона – у віковічному серпанку
Та калиновому вінку, вродлива, бо прокинулася зранку
Струнка і горда серед руж червоних
і солов’їв у сукнях волошкових!
Учень 3. Мова – краса спілкування,
Мова – як сонце ясне,
Мова – то предків надбання,
Мова – багатство моє.
Учень 4. Мова – то чиста криниця,
Де б’є, мов сльоза, джерело,
Мова – це наша світлиця,
Вона, як добірне зерно.
Учень 5. Мова – державна перлина,
Нею завжди дорожіть:
Без мови немає країни –
мову, як матір любіть!
Учень 6: Мова – найпрекрасніше диво, скарбниця, в якій зберігається історія кожого народу, його душа, звичаї, традиції та культура.
Вчитель: Спробуйте уявити один день свого життя без мови: ось ви прокинулись, мовчки одягаєтесь, снідаєте, йдете до школи. А що тут? Мовчазні друзі походжають широкими коридорами – ніхто ні з ким не спілкується, не розповідає про свої пригоди. Стоїть мертва тиша. І ось лунає дзвоник. Ви тихенько заходите до класу, сідаєте за парту. А що далі? Чи змогли б ми за таких обставин отримати освіту, відчути себе часткою суспільства? Вважаю, що ні. Отже, мова – найважливіший засіб спілкування. Життя без неї уявити неможливо, це найбільше і найдорожче добро кожного народу.
ПІСНЯ 2 Українська мова
1.Українська мова,
Мова барвінкова,
В лузі запашнім квітка польова.
Поруч ти зі мною,
Чаруєш красою,
У серцях гарячих ти жива.
Мово пустотлива,
Дзвінка і грайлива,
Мелодійна, легка, сонячна й проста.
Веселково-ніжна,
І морозно-сніжна –
Ти лікуєш серце і вуста.
Приспів:
Мово лебедина,
Ти одна-єдина,
Ти як соловейка пісня у гаю.
Мово калинова,
Дивна, загадкова,
Рідну свою мову я люблю.
Лагідна, святкова,
Й будеш ти з народом завжди навіки!
Тож шануймо мову,
Бережімо мову,
Що дали навіки нам батьки!
Монолог Мови: Я невтомна й працьовита, не омину жодного закутка, жодної оселі. Загляну і в Карпатські гори , і в поліські простори , покружляю дзвінкою луною і по Наддніпрянщині, і в деснянських долинах. Не шкодую ні сили, ні багатоголосих барвів, дарую всім і кожному частинку своєї самобутної незрівнянної душі. Дзвеніла потічком у смерекових зрубах, співала жайворонком над білосніжними мазаночками і розливалася сосновим духом у поліських хатинах… От лиш панське ярмо уривало шию, напувало гірким потом.
Летіли роки, а я все не старіла, а я розквітала більше і яскравіше. Ніжними співанками, войовничими гімнами і просто старовинними стрілецькими піснями перекочувалася в степовому різнотрав’ї. Свічка надії ще палахкотить у моєму серці, і сію , сію свою запашну житню любов і колоскове мелодійне слово з гірким калиновим присмаком. Допоки живу я дзвінка і солов’їна , любіть і шануйте мене!
Учень 7: Яка велична і сумна планета рідної мови! Самотньо їй було, але це в минулому, адже ми розуміємо, що наше майбутнє, безперечно, пов’язане тільки з нею!
Учень 8: І коли, як не сьогодні на весь світ нам вигукнути українською: «Хай живе рідна мова!»
Учень 9: Російською: Пусть жывёт родной язык!
Учень 10: Білоруською: Няхай жыве родная мова!
Учень11: Польською: Niech żyje rodzimy język (Нєх жиє родзіний єдзик) Назар
Учень 12: Німецькою: Lang lebe die Muttersprache (Ланг лебе ді мутешпрехе)
Учень 13: Французькою: Vive la langue maternelle (Вів ла лянг матернель)
Учень 14: Італійською: Lunga vita alla lingua madre (Лунга віта аля лінгуа мадре)
Учень 8: Англійською: Long live the native language (Лонг лів зе нетів лангуеч)
І чуємо, як нас підтримують люди різних народів, які також не дозволяють знецінитися, зникнути мові!
Учень 9: О, рідна мова, світанкове диво!
В тобі чарівність, щастя, шум лісів,
Ти ніжна, світла, трепетна, красива,
Найбільше диво в світі серед див.
Учень10. Бо ж мовою все можна розказати,
Минувшину і пройдені путі,
І почуття найвищі передати,
І радощі, й жалі усі в житті.
Учень 11. На всі події, є слова у мові,
На всі предмети, дії і думки.
І ці слова чарівні, пречудові
Душі ліричній, мабуть, завдяки.
Учень12. Тих українців, що її творили,
Що захищали дім свій і поля.
Що мріяли, кохали і любили
І їх почула матінка-земля.
Учень 13. Тому і мова стала промениста,
Чарівна, ніжна, світла і ясна.
І трепетна, співоча, чиста-чиста,
Казкова, мила, як сама весна.
Учень 14. Купана – цілована хвилями Дніпровими,
Люблена – голублена сивими дібровами,
З колоска пахучого, з кореня цілющого,
Із усмішки і сльози, сонця, вітру і грози.
Пісня 3 «Мова єднання»
Ти під ним відчуєш волю і дитячий спогад слів.
Як побачиш синє море, степ безкрайній в далині,
Закохаєшся в дівочість української землі.
Приспів:
Краща мова єднання це українська
Нам Україну народила,
Краща мова кохання це українська
Сила небес їй дала крила.
2.Ми талантами своїми і красою вразим всіх
Бог нам дав єдине щастя, а у злі нам жити гріх.
Не цураймося ніколи усім серцем полюбить.
Бо життя безкрайнє поле, все життя безкрайня мить.
Приспів.
Сценка «Частини мови»
Вчитель: У 1934 році в Парижі на лінгвістичному конгресі провідні фахівці світу українську мову визнали третьою з-поміж усіх мов (після французької та фарсі) за мелодійністю, лексичним і фразеологічним багатством, величезними словотвірними можливостями, синтаксичною гнучкістю. Ще через кілька років на аналогічному форумі мовознавців у Швейцарії, де за головний критерій оцінки бралася евфонічна система мови, її мелодійність, милозвучність, українську мову було названо другою після італійської.
Та ось якось між частинам мови виникла суперечка, хто із них найважливіший у мові.
Частини мови сперечаються, вигукують: «я – головний, ні я – головний».
Іменник: (виступивши вперед, поважно і гордовито промовив). Годі вам хвалитися. Скажіть, хто приносить найбільше користі нашій матері Мові? Безумовно, що я. Без мене ніхто не мав би імені. Я даю назви всім подіям, яких одягаю у свої сім відмінків,у два числа, три роди і чотири відміни. І в реченні можу виступати будь-яким членом…
Прикметник: (перебиваючи). Гов, Іменнику! Я маю таке саме право. І, здається, без моєї прикмети ти не був би такий гарний і зрозумілий. Я прикрашаю всіх осіб і всі предмети. Візьмемо, наприклад, речення: «Надійшла весна». Воно бідне і просте. А запроси мене до цього речення і побачиш, яке воно стане гарне: «Надійшла весна прекрасна, багатобарвна, тепла, ясна». Візьми втямки, що я вказую і на приналежність предмета певній особі. У реченні виступаю означенням і присудком.
Числівник: (вступає в розмову). От сидіть тихо. Без мене не знаєте в якому році народилися, скільки років живете на цьому світі. А ну, спробуйте без мене купити у крамниці бубликів, цукерок чи ще щось. Серед вас я не пасу задніх, бо також маю відмінки, числа, а часом і три роди. У сполученні з Іменником буваю в реченні головним або другорядним членом.
Займенник: (виходить і вступає в бесіду). Не тільки ви, а й я маю відмінки, роди й числа. Але скажіть мені, хто вас замінює, як іноді вас немає в реченні? От тоді я заступаю і тебе , Іменнику, і тебе, Прикметнику, і тебе, Числівнику, вказую на особи і предмети, на їх кількість та ознаки. З моєю допомогою присвоюють собі значення особи багатьох істот і неістот. А як про всіх вас запитати в реченні без мене? Хіба я так само в реченні не граю роль підмета, присудка, означення чи додатка?
Дієслово: (озивається). То все байки. Ви разом ледарі. Без мене ви тільки байдики б’єте, лежите на місці, як гнилі колоди. Я є тим механізмом, що вас усіх запускає в дію. От, наприклад, іменник «завод». Чи знаєте без мене, що він робить, або що з ним діється? Ні. А мої три часи в однині і множині,думаєте не мають великої вартості? Хто знає, чи була б нині написана Історія, коли б не мій минулий час. Окрім цього, своїм майбутнім часом потішаю старих і малих, малюю перспективу завтрашнього життя. У реченні також виступаю головним і другорядним членом.
Прислівник: (весь час крутячись біля Дієслова, бере слово). Дерете носа, не знаючи чому. Хіба тому, що кожна людина може змінювати вас, як їй заманеться. А я не з таких! Себе викривляти у різних відмінках, числах і родах не дам! От ще тримаюсь Дієслова і з Прикметником трохи родичаюсь. У реченні можу бути обставиною.
Прийменник: (вигукуючи). Отак, брате! Я також належу до тих, які нізащо не дадуть себе змінювати. Яким народився, таким буду назавжди. То лише такі, як Іменник, Прикметник, Числівник, Займенник, Дієслово, змінюють своє обличчя. Правда, я роблю їм послугу. Пояснюючи або зв’язуючи, я уточнюю думку в реченні. Подумайте самі, чи хто-небудь зрозуміє без мене таке речення: «Учень іде … школи». А покличте мене, і стане зрозуміло:: «йде він до чи зі школи».
Сполучник: І навіщо підіймати стільки галасу? Я не дам себе змінити так само, як Прислівник і Прийменник. Зарубайте собі на носі, що я вас усіх з’єдную і без мене будь-яке з вас ходило як загублене телятко.
Частка: (протискуючись крізь інші частини мови). А чи обійдетесь ви без мене, коли в реченні треба щось заперечити або обмежити? Я допомагаю Дієслову утворити форму умовного і наказового способу, висловити запитання, оклик, сумнів та інші почуття.
Вигук: (засмучено). Ой-ой, які тепер часи настали. Діти однієї матері не можуть порозумітися. Ох, коли б я умів говорити зрозуміліше, я б навчив вас розуму та довів до згоди. А то я тільки від радості, горя, страху, здивування можу піднести голос.
Виходить Мова, усміхнена.
Мова: Не сваріться, мої любі діти. Кожен з вас мені потрібний і важливий. Коли б не ви, мої соколята, не була б я така гарна мила у піснях і розповідях, у розмові й на письмі. Хай панують між вами дружба і злагода.
Усі частини мови беруться за руки і в один голос промовляють.
Всі: У дружбі і злагоді будемо здорові і щастя дамо нашій матері Мові.
Пісня 4 Райдуга
1.Хмарка вгору стелиться, наче дим, 2.Вітер повернувся й побіг у гай,
Плаче небо дощиком золотим. Крикнув до хмаринки він - "Доганяй!"
Ой, принесло ж літечко нам тепла, Як прибіг до райдуги на місток,
І у небі райдуга розцвіла. Запросив хмаринку він у танок.
Приспів:
Райдуга, райдуга в барвах золотих,
Радості, радості зичу я для всіх.
Сонце закохано в небі посміхається,
Все про що мріяли нехай Вам збувається!
Вчитель: Прекрасна, багата, мелодійна українська мова. Слова – це крила ластівки, вона їх не відчуває, але без них не може злетіти. Тож маємо зробити все для того, щоб не згорнулися крила, щоб не обірвалася золота нитка, яка веде з давнини в наші дні.
Учень 15. Мова, наша мова – пісня стоголоса,
Нею мріють весни, нею плаче осінь.
Нею марять зими, нею кличе літо.
В ній криваві рими й сльози Заповіту.
Учень 16.Вона, як ніжна пісня колискова,
Заходить в серце й душу з ранніх літ,
Ця мова, наче пташка світанкова,
Що гордо лине в свій стрімкий політ.
5 Легенда про пісню відео
Якось Господь Бог вирішив наділити дітей всього світу талантами. Французи вибрали елегантність і красу, угорці – любов до господарювання, німці – дисципліну і порядок, діти Росії – владність, Польщі – здатність до торгівлі, італійці отримали хист до музики…
Обдарувавши всіх, підвівся Господь Бог зі святого трону і раптом побачив у куточку дівчину. Вона була боса, вдягнена у вишивану сорочку, руса коса переплетена синьою стрічкою, а на голові багрянів вінок із червоної калини.
– Хто ти? Чого плачеш? – запитав Господь.
– Я – Україна, а плачу, бо стогне моя земля від пролитої крові пожеж. Сини мої на чужині, на чужій роботі, вороги знущаються з вдів і сиріт, у своїй хаті немає правди і волі.
– Чого ж ти не підійшла до мене скоріш? Я всі таланти роздав. Як же зарадити твоєму горю?
Дівчина хотіла вже піти, та Господь Бог, піднявши правицю, зупинив її.
– Є в мене неоцінний дар, який уславить тебе на цілий світ. Це пісня.
Узяла дівчина-Україна дарунок і міцно притисла його до серця. Поклонилася низенько Всевишньому і з ясним обличчям і вірою понесла пісню в народ. З тих пір і дивує весь світ українська пісня.
Учень 23. Завдяки мові ми маємо ще один національний дар, яким можемо пишатися. Це – пісня, милозвучна, як дзвінок, легка, мов пушинка. Дякуючи пісні, ми можемо висловити свої почуття, переживання, радість і смуток, любов і гнів.
Пісня 6 «Пісня солов’їна» (Маша)
Не просила, не молила
Не стелилася до ніг
Розправляла доля крила
Тай казала мені:
"Треба жити, як співати
А співати наче жить
Людям душу віддавати
Бо інакше болить."
А наша пісня солов"їна
Аж до неба лине.
В горі не загине і не чекай.
Все вже з вами буде
Як ми добрі люди
Тільки ж ти цю пісню не забувай.
Пісня солов"їна рідна Україна,
В горі не загине і не чекай.
Все в нас з вами буде
Бо ми добрі люди
Тільки ж ти цю пісню не забувай.
Як погляну на дорогу
Тай нікуди не піду
Бо немає більш нікого
Соловейка в саду.
Учень 17. О мово, ти, як дивная сопілка,
То звеселяєш, то хвилюєш нас,
Тобі вклонялась Леся Українка,
Й благословенний батько наш Тарас.
Учень 18. В тобі черпають силу життєдайну,
Ті, хто зі злом вступають у двобій.
У мові цій я бачу незвичайну
Твою красу, народе славний мій.
Учень 19. Як гірко, що така пісенна мова
Для декого „не в моді” стала вже,
Вони соромляться простого слова,
Невже це може статися, невже?
Учень 20. Ніхто не має права забувати
Своєї мови рідної ніде,
Як ті пісні, які співала мати,
І як своє дитинство золоте.
Учень 21. О рідна мово! Твої ніжні звуки –
Це радості і щастя глибина.
Так ти свята, як ті невтомні руки,
Що хліб ростять зі щедрого зерна.
Учень 22. Ти зіткана із сонця і блакиті,
Неначе доля чиста, осяйна,
Хоча багато різних мов на світі,
Але в моєму серці ти одна.
Пісня 6 Діти України (Світлана Весна)
1.Дав нам Бог лани широкі і степи й поля
Дав нам Бог гори високі, ріки і моря
Дав нам Бог гаї зелені, пісню солов'я
Дав нам Бог молитву неба, мамині слова.
Приспів:
Діти України, квіти України
Діти України чисті як сльоза
Діти України, квіти України
Діти України це ти і я
Діти України, квіти України
Діти України це ти і я.
2.Дав нам Бог чудову мову, слово кобзаря
Душу сповнену любові, мудрості й добра
Тож співаймо українці, разом ти і я
Що би квітами рясними розцвіла земля.
Учень 24: Мова кожного народу неповторна і – своя;
в ній гримлять громи в негоду, в тиші – трелі солов’я.
На своїй природній мові і потоки гомонять;
зелен-клени у діброві по-кленовому шумлять.
Учень 25: Солов’їну, барвінкову, колосисту – на віки –
українську рідну мову в дар мені дали батьки.
Берегти її, плекати буду всюди й повсякчас,
бо ж єдина – так, як мати, мова в кожного із нас!
Учень 26: Мова, наша мова, мова кольорова,
В ній гроза травнева, тиша вечорова.
Мова наша, мова - літ минулих повість,
Вічно юна мудрість, сива наша совість
Учень 27: Мова, наша мова - мрійнику - жар-птиця,
Грішнику - спокута, спраглому - криниця.
А для мене, мово, ти - як синє море,
У якому тоне і печаль, і горе
Учень 28: Мова наша, мова - пісня стоголоса:
Нею мріють весни, нею плаче осінь.
Нею марять зими, нею кличе літо,
В ній криваві рими, сльози "Заповіту
Учень 29: Я без тебе, мово, - без зерна полова,
Соняшник без сонця, без птахів діброва.
Як вогонь, у серці я несу в майбутнє
Незгасиму мову, слово незабутнє .
Учень 30: Мово, наша мово – мова кольорова.
Нею зазвучала вкраїнська діброва.
В ній співає щедро мій рідненький край.
Мово, веселися, радій, розквітай!
Пісня 7 Мй рідний край
Вдалині за річкою срібний зорепад
І вином порічковим всіх частує сад,
Літньою долиною йду не поспіша
Вишнею й калиною втішена душа.
Приспів:
Це край, де я родилась і живу,
Де все для мене рідне — не байдуже,
Де зірка з неба впала у траву,
Щоб ти мене побачив милий друже.
Це край моєї втіхи і сльози,
Із рідним словом, з рідними піснями
Тулюся до вкраїнської краси,
Бо це взяла від батька і від мами.
Пахнуть луки травами, пахнуть до знемог
Грішне разом з праведним в силуетах двох,
Музика над тишею, хоч на струнах грай
І душа утішена — це мій рідний край!
Учень 26. Сила слова безмежна. Особливо, коли воно живе, іскристе, емоційне. Коли воно сліпуче, “як проміння ясне”, і могутнє, “як хвилі буйні”. Коли слова – палкі блискавиці. Тоді воно здатне робити чудо і хвилювати найтонші струни людського серця.
Учень 29. Говоріть, як навчав у дитинстві татусь,
Легко так, вільно так, щоб слова були в русі,
Не тримайте слова, віддавайте комусь.
Щиро так, м’яко так, починайте казати,
Як воліла б відкритись ваша душа.
Може хочеться їй у словах політати.
Учень 30. Привітати когось, а чи дать відкоша.
Слів у мові мільйон, вибирайте найкращі,
Кожне з них, лиш торкни, – як струна, виграва,
Зрозумілі, вагомі й усі вони ваші –
Мелодійні, дзвінкі, українські слова.
Учень 31. Говоріть про любов і про віру у щастя,
Уникайте мовчання, нудьги і ниття,
Говоріть, хай в розмові слова веселяться,
Говоріть і продовжуйте мові життя.
Учень 32. Любіть, вивчайте рідну мову,
Бо скільки ще не звіданого в ній
І бережіть, як пісню вечорову,
Як зірку ясну всіх земних надій.
Вчитель. Ось послухайте, яка багата наша мова.
Маша
З вулиці прибігши в хату,
Запитали тата ми: —
Поясни — що значить, тату,
«Накивати п’ятами»?
Чом Грицько з Петра сміявся
І казав про нього,
Що, коли той пса злякався,
«Взяв на плечі ноги»?
А що значить «дременути»?
«Датидрапа»? «змитись»?
«Ушиватися»? «чкурнути»?
«В землю провалитись»?..
Усміхнувшись загадково,
Відповів нам тато:
— Так, багата наша мова,
Слів у ній багато.
Ці ж замінить одне слово —
Слово «утікати».
Вчитель. Жодна мова не може похвалитись віршами , де усі слова починаються з однієї букви
Учень 33. Приснилась Піща... Підморгує погода,
Піднесено палкі привіти посила.
Приємною панянкою представилась природа,
Прикраси- перли, пишні плаття приміря.
Прокинувшись, подумала : "Пташиною полину,
Поїду, підбадьорена, помчусь!
Присплю проблеми, плани похапцем покину,
Просторами піщанськими потішусь- повернусь."
Учень 34. Цінуйте українську мову, люди,
І рідну землю, рідні береги…
Бо рідна мова — це найбільше диво
Ми доти жити будемо щасливо,
Аж поки наша рідна мова є.
Пісня 8 ГІМН УКРАЇНСЬКІЙ МОВІ
1.Так багато різних мов існує в світі,
Знають добре навіть це маленькі діти.
Кожна кращою є для свого народу,
Богом українська дана в нагороду.
Всім гостям ми раді, хто повагу має,
До традицій наших й мову хто вивчає.
Тим, кому до українського байдуже,
Ми не подамо руки з тобою, друже.
Приспів. Стань поруч і заспіваймо, брате,
Мову батьківську всім треба знати.
Мову держави, в якій живемо,
Прапор якої у світ несемо.
Хто б ти не був і якої віри,
Насамперед ти є українець.
Тож гідним будь України-неньки,
Мову козацьку люби серденьком.
Що несе Вкраїні лихо і покару.
Мову продає, що від дідів зосталась,
Віру віддає чужинцям на поталу.
Але станем ми пліч-о-пліч проти змови,
Занедбати не дамо своєї мови.
Всі ми патріоти неньки України,
В нас вона одна і мова в нас єдина!
Молитва до мови
Мово! Пресвята Богородице мого народу! З чорнозему, рясту, любистку, м'яти, євшан-зілля, з роси, з дніпровської води, від зорі і місяця народжена!
Мово! Мудра Берегине, що не давала погаснути вогнищу роду нашого і тримала народ на небесному олімпі волелюбності, слави і гордого духу.
Мово моя! Ти зцілювала втомлених духом, давала силу, здоров'я, довгий вік і навіть безсмертя тим, що пили Тебе, цілющу джерелицю.
Прости! Воскресни! Повернися! Возродися! Забуяй віщим і вічним Словом від лісів – до моря, від гір – до степів. Освіти від мороку і освяти святоруську землю. Русь – Україну возвелич! Порятуй народ її на віки!
Учень 27. Бережімо кожну хвилину, у якій ожива рідне слово,
І шукати не бійтесь планету, на якій щось побачите нове!
Учень 28. Бо допоки ми небайдужі, толерантні, гідні багатства,
Обдаровані будем нащадки, що живуть у любові й братстві.
Учень 35. І тоді оживу, як і вперше! Сколихну ваші душі й серця!
І задумане зможемо звершить, бо усі ми разом сім’я!
ПІСНЯ 9 «Діти України»
1.Народом співучим звуть нас у світі
В терпіннях і смутках він завше співав
Чи в тернях чужини
Чи в вічному гніті
Кобзар гучний голос завжди подавав
Приспів:
Ми діти України
В нас матінка одна
В нас пісня солов*їна
І щастя п’єм до дна
Надіючись на Бога
На матір пресвяту
Ми знайдемо дорогу|3 рази
Бо знаємо мету
2.Історія наша в віночку терновім
Писалася кров’ю на згарищі літ
Вона оживала від світла любові
І знов дивувала піснями весь світ
Приспів:
3.Тепер наша пісня дзвінка й голосиста
Бо пута одвічні упали з грудей
Бо воля і віра свята і Пречиста
Упевненим кроком іде до людей
Приспів:
Ми знайдемо дорогу|3рази
Бо знаємо мету
Ми знайдемо дорогу|3рази
Бо знаємо мету
Ми знайдемо дорогу
МИ ЗНАЙДЕМО ДОРОГУ(говорити)
Ми знайдемо дорогу
Бо знаємо мету!