Мета: формувати вміння декламувати вірші та інсценувати їх; розвивати в дітях артистичність, пам'ять, уяву, збагачувати мовлення; виховувати любов до книги як джерела знань; формувати інтерес до читання.
Свято Букварика
Ведуча : Добридень! Раді вас вітати на нашім урочистім святі! Ну що, усі зібралися у залі?
Ведучий: Та ні, когось не вистачає…
Ведуча: Кого? Самі ж бо відгадайте, а потім радо привітайте.
Ведуча :– Що ж, вітайте! Ось він – наш 1-В клас!
Заходять учні першого класу.
Звучить пісня «Ми першокласники» у виконанні першокласників.
1 дитина: Любі гості, мами й тата,
В нас букварикове свято.
Спасибі, що прийшли до нас,
У наш найкращий перший клас.
2 дитина: Ми всіх гостей вітаємо
І дуже вам радіємо.
Бо всі ми букви знаємо,
Бо ми читати вміємо.
3 дитина: Є книг багато – радісних, тонких, товстих,
Повчальних, барвистих – наче жар,
Але одна - усім книжкам начальник,
Це наш улюблений Буквар.
4 дитина: Ми Букварика чекаєм,
А його усе немає.
Де ж так довго забарився?
Може в лісі заблудився?
(Забігають дівчата у костюмах сорок)
1 сорока: Скре-ке-ке! Скре-ке-ке!
Чи ви чули отаке:
Нині свято букваря,
А Букварика нема
Не прийшов до діток вчасно,
Може трапилось нещастя?!
2 сорока: Так, я чула в нашім лісі диво коїться якесь.
Усі подівались десь, ще й казки забунтували:
Лихо хто таке накоїв?
Сороки (одна до одної)
Ой, не знаю! Ой, не знаю!
Під пісню «Незнайка на Луне» (В. Меладзе) заходить Незнайко
Незнайко: Хто це тут мене чекає?
1 сорока: Ось хто лиха тут накоїв,
Хто читати не хотів,
2 сорока: Хто не вчився гарно в школі
Й Букварик загубив!
Незнайко: Це все наклеп і брехня!
Доведіть, що винен я!
(Заходять діти в костюмах букв, плачуть, розповідають.)
Буква „Ш”: Була Шапочка Червона –
Стала Синя Борода,
Ще був Карлсон, а віднині-
Цибулина голова.
Буква „Г”: А Дюймовочка маленька
Стала вище Гулівера.
Дядя Стьопа – Бармалеєм
Став із міліціонера.
Буква „Л”: У Буратіно ніс відпав,
А Мальвіну смерч забрав.
Колобок лисичку з'їв,
В невід діду вовк заплив.
Буква „Щ”: Щуку в небі кінь впіймав,
А лисицю глечик вкрав.
Кіт Базиліо на плоті
Кукурікує щодуху.
Буква „Ц”: А Іван-Царевич скаче,
Щоб впіймати білу муху.
Ще продовжувати, чи досить?
Порятунку усі просять!
1 сорока: Що, хлопчя ледачкувате,
Скажеш, що не винуватий?
Незнайко: Це якась страшна облуда!
Більш чинити так не буду!
Гарно я навчусь читати,
Зможу все переказати.
Але як тепер нам бути?
Як казки всі повернути?
Казкар: Це завдання не просте!
Допоможу вам проте
Зможе казки врятувати
Той хто дружбою багатий.
Хто веселий і сміливий,
Хто в роботі не лінивий.
Той Букварика врятує,
Хто в науці силу чує.
Чистий хто і хто завзятий –
Зможе друзів виручати.
Тож перевірим, для початку,
Чи дружні ви, наші малятка.
Казкар: Оця стежина чарівна
Вам вкаже шлях до Букваря.
Вручає дітям аркуші із фрагментами з відомих казок. Діти повинні відгадати назви цих казок (користуючись допомогою залу) і викласти аркуші за кольорами веселки від червоного до фіолетового
Діти відгадують назви казок та викладають стежку
«Казкар: Бачу, вправні ви, малята,
Дружні, віддані, завзяті.
Час настав вам вирушати,
Пісню дружби заспівати!
Песня "Дружба"
КАЗКАР:
Оця стежина Веселкова
Веде вас в казку чарівну,
Країну, де панує слово
Про віру в щастя і весну…
ВЕДУЧИЙ:
– А тим часом у казковому лісі…
Баба Яга (розглядаючи книгу, що у неї в руках):
Книгу я знайшла чарівну,
У чаклунстві так потрібну…
Буду Яглика навчати,
Щоб умів людей лякати!.. (залякує глядачів у залі)
Яглику! Ти де сховався?
Подивись-но, в мами цяця!
(шукає Яглика і ніде не знаходить)
Ото капосний малюк!
Геть відбився вже від рук!
Зараз мамця почаклує,
Вітерцем тебе придує…
(чаклує)
Чуфир-чуфир…
На сцену забігає Яглик помічає Буквар, вихоплює його з рук матері та відкриває
Яглик:
Що ж це, матінко моя,
Знову Чорна магія?!
Якісь знаки та карлючки!
Чи не татові це штучки?..
А це що? (вказує на літеру «О» у Букварі)
Баба Яга (забираючи книжку, з докором): О!
Яглик:
О-отрута?!. Не бери!
Мерщій викинь, поклади!
Баба Яга:
Нумо, Яглик, угамуйся!
І за мене не турбуйся…
Справді, книга чари має,
Бо дітей читать навчає…
Будь-який малий школяр
Зна, що книга ця – Буквар!
Ось і ти навчись читати,
Досить вже байдикувати!
600 років лише й знаєш,
Що гуляєш та гасаєш!
Яглик:
– Я – читати? Ти жартуєш!
Баба Яга (беручи мітлу і погрожуючи синові):
– Ти мене погано чуєш?!.
Яглик намагається утекти, але Баба Яга хапає його дає Буквар
Баба Яга:
Букви вчи, не йди нікуди,
А то гірше тобі буде.
Ось тобі секундомір –
Потім себе перевір.
А прийде Кощій, наш тато,
Йому будеш звітувати!
Я ж лечу в ліс на нараду
І даю тобі пораду:
Краще справою займися…
Бо підеш до школи вчиться!
Яглик бере Буквар, сумно зітхає. Баба Яга виходить, прихопивши мітлу.
Букварик:
Я – Букварик чарівний,
Швидше ти мене відкрий…
Сам тобі допоможу,
Вмить читати научу!
Лиш мене не ображай,
А люби і поважай!
Коли дуже ти захочеш,
Все на світі знати зможеш!
Яглик:
Ой! Хочу… Хочу! Ну, давай!
Мене вчити починай!
Яглик починає розглядати букви, називає їх .
Забігає Незнайко тягне Букварика до себе
Яглик: – Це мій Буквар! Моя мама його перша знайшла!
Незнайко: – А от і ні! Це мій Буквар, бо я його перший загубив!
Заходить Киця
Киця: Мур-няу!..
Хто це галас в лісі зняв?!.
Знову діти! От морока!
Треба вам оті уроки?
Краще грайтесь, розважайтесь
І нічим не переймайтесь…
Літери? Це просто дивно!
І кому вони потрібні?
У – горбате, А – нерівне..
Ну а цю… Не треба й вчити! (показує на літеру «Ж»)
Я без них не знаю лиха
І гуляю у дворі!
Краще б літери сиділи
У своєму Букварі! (різко закриває Буквар)
З мене приклад всі беріть
І уроки не учіть!
Киця намагається викинути Буквар, але на неї нападають Незнайко та Яглик. Забігають діти.
Діти:
– Ой, що ж тут коїться?!
Киця (вириваючись і залишаючи Буквар у руках Незнайка та Яглика):
От знайшли, за що сваритись!
Зі сміху можна і вдавитись!
Ой, дивіться, що то там?!
Яглик і Незнайко озираються на дітей, а Киця вихоплює у них Буквар.
Киця: – Обдурила! Не віддам!
Дражнить Яглика та Незнайка і вони починають плакати
Діти: – Не сваріться, не дражніться!
– Витріть сльози, помиріться!
– В нас сьогодні свято гарне!
– І сумуєте ви марно!
Киця:
Свято буде? «Віскас»!.. Няв!..
Я Букварика віддам!
Діти: На веселе свято щиро
Ми запрошуємо вас!
За Буквариком прийшли ми…
Поспішаймо, бо вже час…
Гра бубен
Діти стоять у колі. Під музику починають передавати один одному бубен, промовляючи: "Ти лети веселий бубен швидко, швидко по рукам. У кого веселий бубен, той танцює гопака." Як тільки музика зупиниться, той із дітей, у кого опинився бубен,танцює з мамою. ( Можна взяти окуляри, капелюх.)
Ведуча: Ось і повернулись діти!
Ведучий: Як за них нам не радіти!
Ведуча: Стежина шлях їм показала…
Ведучий: І дружба їм допомогла…
Ведуча: І пісня радісна, дзвінка…
Ведучий: І Букварик відшукали!
Ведуча: І казки всі врятували!
Ведучий: Що ж, настав вже свята час…
Ведуча та ведучий (разом):
Йди, Букварику, до нас!
МЕЛОДІЯ «БУКВАРИК»
До зали заходить хлопчик-Букварик
Діти:
Любий наш Букварику!
Наш найперший друже!
Ми тебе порадувать
Хочем дуже-дуже!
Бо ти сьогодні – іменинник!
І вік твій зовсім немалий…
Справляв свої ти іменини
сто сімдесят шість разів!
Ми іменинників вітаєм –
Є в нас традиція така!
Святковим тортом пригощаєм…
Сюрпризів в нас завжди – гора!
Що ж ми для тебе зготували?
Вже час дізнатися настав…
В чарівнім місті побували,
Куди ти шлях нам показав…
Живуть там літери в словах…
А кожне слово – звір чи птах…
Травиця чи барвистий цвіт…
Отож в похід! За нами вслід!
Пісня "Букварик"
Веселе місто зветься Алфавіт.
В нім кожне слово – цілий світ.
В нім кожна літера жива –
Із них складаються слова.
Ми розпізнати їх зуміли,
Запам'ятали, зрозуміли …
Зустрінемось в нових книжках -
Тепер уже у читанках.
Бажає нам щасливих літ
Веселе місто Алфавіт!
Букварик:
Ну що ж, давайте попрощаймось…
Сьогодні вже в останній раз.
Нехай ми з вами розлучаймось,
Та пам’ятайте повсякчас:
Мої уроки – найпростіші,
Вони вели вас по казках,
Тепер ви друзі – найщиріші!
Бо ваша сила – у словах…
Ви вмієте пісень співати,
Виразно віршики читати,
Навчились навіть танцювати,
Та головне – допомагати!
Я вдячний вам за порятунок,
І за красиве свято це,
Прийміть й від мене подарунок –
Нехай він щастя вам несе!
Букварик дарує дітям велику квітку з 12-ма кольоровими пелюстками
Букварик:
Квітку цю чарівну я вам подарую.
З нею в клас із класу впевнено крокуйте.
Кожен рік бажання щирі загадайте
І мерщій від квітки пелюстку відривайте!
І як торкнеться пелюстка землі,
Реальними стануть бажання оті!
Діти: – Дякуємо!
Діти відривають пелюстку і разом з глядачами промовляють чарівні слова:
Лети, лети, пелюсточко,
Всім щастя принеси,
Лишень торкнешся рідної
Ти матері-землі!
Діти: Прощавай, Букварику, наш найперший друже!
Ми тобі, Букварику, дякуємо дуже!
Подякувать,звичайно, ми хочемо батькам,
За те, що терпеливо допомагали нам.
Бувало і сварили, як щось було не так,
Та дбали і любили, не чекаючи подяк.
Матусю, рідна, тату, вклоняємося вам,
За батьківську науку, заніжну ласку мам.
І просимо пробачення за всі малі грішки,
Ми чесними й слухняними будем залюбки.
Це перший крок!
Попереду ще 10років!
Отож, навчайтеся, батьки,
І кожен день робіть уроки!
Сьогодні кожен першокласник заслуговує подарунок за старання та перші успіхи у навчанні. Вручення подарунків.
І для наших батьків заспіваємо частівки
1. Приготуйте фотоплівки
І зніміть на згадку нас.
Заспіває вам частівки
Наш веселий перший клас.
2. Продзвенів уже дзвінок,
Починається урок.
Ой, коли він вже мине,
В нас голівонька гуде.
З Задають учителі
Нам такі задач,
Що над ними дуже часто
Тато й мама плачуть.
4.Діти літери учили,
Ночками не спали,
Їсти, питоньки хотіли.
Та часу не мали.
5. Хоч і важко вчитись нам,
Та ми не здаємся,
Головне уміть писати,
Ось тобі "прорвемся".
6. Не сумуйте мама й тато
Вчіть за нас уроки
І тоді в житті ніколи
Не буде мороки.
7. Якби не було води,
Не було б і кружки,
Якби не було хлоп’ят,
Хто б співав частушки.
Ми не просто малючки,
А вже справжні першачки.
А за років так дванадцять
Підростем на всі сто двадцять.
Обіцяєм не лінитись
Тільки на відмінно вчитись.
Рано з сонечком вставати,
Щоб у школу не проспати.
Книги й зошити любити,
Берегти, а не бити.
Акуратним завжди бути,
Щоб нічого не забути.
На уроках не жувати,
Не дрімати і не спати.
І домашні всі завдання
На «дванадцять» готувати.
Будем вчитись ми сумлінно
І поводитись відмінно,
Щоб батьки могли радіти,
Що в них такі гарні діти.
Перший раз у перший клас!
Рік тому зустрів він нас.
Скоро підем в клас наступний,
Вітер хай нам дме попутний!
Один одного ми любим.
Станем всі за одного.
Вчитись в другім класі будем,
Всі ми хочемо цього.
Ну, а вчителька, як буде?
Що покине усіх нас?
Ні, вона разом із нами
Переходить в другий клас.
Буквар: Від нині буду серед книг
В бібліотеці я стояти.
А восени, інших діток,
Почну я знов навчати читати і писати.
У добру путь!
Всі літери прочитані
Усіх їх тридцять три.
Тепер дітей учитимуть
Підручники нові.
(Виходить Читанка, Математика, Рідна мова, Природа.)
Буквар: Цих діток я прошу навчати
Того, що знаєте самі.
А вас прошу не лінуватись.
І вчить уроки день при дні.
Українська мова: Як найчарівніша колискова
Плекає з дитинства вас рідна мова
То пісню злине, то гарною казкою,
То словом догани, то ніжною ласкою.
Під мамине слово ви виросли нишком
Шануйте, малята, цю добру книжку.
Природа: А де лягає сонце спати,
І звідки вітер, звідки тінь,
І сніг чому такий лапатий,
І заєць чом такий вухатий,
Чому бджолі дрімати лінь,
Чи справді гірша стала глина
Від чого запашна малина
Куди повзе рогатий жук, -
Це я, малята, розкажу.
Читанка: Я читанка нечитана
Навчатиму ваш клас.
Я з вами говоритиму
Про наш прекрасний час.
Букварику, мій братику,
Розумна голова
Твої веселі літери
Складуть мої слова.
А ти спочинь до вересня
Чи просто погуляй
Букварику, мій братику,
Спасибі, прощавай!
Математика: 1, 2, 3, 4, 5
Вміють діти рахувать
А хто мене не знає,
Хай даремно не гуляє.
Гра «Великі та малі»
Діти становляться в коло. На команду «Великі!» всі повинні стати навшпиньки. На команду «Малі!» - присісти. Ведучий спочатку виконує завдання з учнями правильно, а потім - навпаки. Хто помиляється, виходить зі гри.
Букварик
Закінчується наше свято.
Мені, Букварику, пора –
Чекає інша дітвора.
Діти:
Ніколи не забудемо
Ми друга Букваря.
І завжди вчитись будемо
Для щастя і добра.
Пісня «Не давайте суму жити».