Виховний захід присвячений першій книзі - букварику. Конкурсна програма, де дітки розповідають вірші, співають пісні, танцюють, виконують завдання різного типу, зустрічаються з героями мультфільму "Фіксики" та шкільним бібліотекарем
Конкурсна програма на свято Букваря.
«Стежинками Букварика».
Учитель.В який дім ми б не зайшли, у якій родині не побували, скрізь обов’язково побачимо книги – у шафі, на столі, у шкільному ранці, а у декого навіть під подушкою.
Але всі, хто вміє читати, спочатку тримали у руках книгу, без якої неможлива була б зустріч зі всіма іншими, – Буквар!
Під святкову музику на сцену виходять діти.
1. У небі сонечко сіяє,
Заглядає в перший клас.
І воно, напевно, знає,
Що сьогодні свято в нас.
2.Не позначено це свято
На листках календаря,
Та святкують всі малята
Разом: Радо свято Букваря!!!
3. Відкриваємо щомиті
Таємниці оксамитні,
Звуки, букви… От дива!
Вже складаємо слова.
4. Я школярка, ти школярик,
Вже читаємо букварик,
Букви всі від «А» до «Я»
Ми вивчаємо щодня.
5 . І у школі, і удома
Проганяємо лінь і втому,
І в навчанні, і у грі
Ми старанні школярі!
Пісня «Ми навчилися читати»
Учитель. За уроки, дні, місяці спілкування з цією чарівною книжкою ви дізналися багато нового.
Буквар – книжка, якій понад чотириста років. За цей час він змінювався багато разів. В Україні навіть намагаються створити музей цієї книги. Ми з вами не маємо змоги його відвідати. Але можемо зазирнути в далеке минуле і подивитися ,який вигляд мав перший друкований букварик?
Погляньте, якими були перші сторінки друкованого букваря Івана Федорова!
А ось буквар Василя Бурцова 1637 р.
З пливом часу змінювався і букварик. І сьогодні у кожного з вас на партах лежить ось така книга.(показую)
Ой, щось випало з букварика. Давайте подивимось, що це?
Це завдання, які підготував для нас букварик. Він дуже хоче побачити, чогось ми навчилися за цей час.
Отже, завдання 1.
У нас є малюнки(пазли). Їх потрібно зібрати і вибрати серед них малюнок, який буде відповіддю на запитання ДЕ ЖИВУТЬ КНИГИ?
1.Бібліотека
2. Ліс
3. Фабрика
Підсумок. Молодці, добре справились з завданням
Ой, дітки, налетів веселий вітер і переплутав у словах букви.
Нам треба переставити букви, щоб отримались слова і знайти в цих словах тваринку, яка не відходить від свого будинку ні на крок.
ДМІВЕДЬ (ведмідь), ЦЬЗАЄ (заєць), ІЛБАК (білка). РАКЛИВ (равлик)
Час трішки перепочити . Давайте виконаємо руханку «А ти готовий?»
Ваші батьки щось теж трішки засумували, давайте і їх задіємо, адже вони брали активну участь у нашому навчанні.
(До батьків) Думаю, ви добре знаєте гру «Хто зверху» Тож ви отримуєте букви які чіпляєте спереду і ззаду діткам. Відповіддю на мої запитання будуть слова, які ви складете повертаючи діток (щоб утворилось потрібне вам слово). У грі беруть участь по 4 гравці у кожній команді.
Отже, перші 8 чоловік (дітей, а з ними і по одному з батьків)
М О В А
С А Р У
1. Вона є українська, російська, польська (мова)
2. Морський делікатес. (омар)
3. Її мила мама на вікні (рама)
4. Волосся під носом, їх носять чоловіки. (вуса)
5. Нічний птах з великими очима. (сова)
6. Зранку на траві. (роса)
(Якщо є час готуємо наступні 8 чоловік)
Н О Р А
К А С І
1. В ній живе лисиця. (нора)
2. Вона буває на дереві, земна та головного мозку. (кора)
3. Його косять на зиму. (сіно)
4. Колір очей, приправа. (карі)
5. Знаряддя праці, її заплітають дівчата. (коса)
6. Місце розрахунку в супермаркеті. (каса)
Добре справились із завданням і наші батьки Тож, зможемо сказати, що випробування вони пройшли.
А зараз пограємо в гру, яка називається «Так чи ні?» Гра на уважність. Хто правильно першим дасть відповідь на запитання – отримає приз-сюрприз
Приготувались? Почали.
Гра «Так чи ні»
Лисиця - хижа тварина? (так)
Кульбаба дика рослина? (так)
Тиждень це сім днів? (так)
Автобус довший за потяг? (ні)
Річка глибше за море? (ні)
Вода буває твердою? (так)
Кавун це ягода? (так)
Миші – корисні тварини? (ні)
Після осені наступає зима? (так)
Літаки належать до повітряного транспорту? (так)
Твердий стан води – це лід? (так)
Серед героїв казки «Ріпка» був віслюк? (ні)
Найбільша річка України – це Дніпро?
Кава – це напій? (так)
Підручник – це книга, що навчає? (так)
Столиця України – місто Черкаси? (ні)
Тіло тварини вкриває хутро? (так)
Влітку падає сніг? (ні)
Сани – це зимовий транспорт? (так)
Папуга – це перелітний птах? (ні)
Україна – це країна, в якій я живу? (так)
Букварик – це перша книжка, яка навчає?(так)
Чудово! Ви всі розумні і добре справились з цим завданням.
Учитель. Скільки букв в українському алфавіті?(33) Про них ви дізналися, звичайно, з букваря.
На своєму місці
Кожна з них стоїть.
Називаються всі вони
АЛ-ФА-ВІТ!
Розповідь дітей.
1. «А», «Бе», «Ве» -
Клас наш весело живе
2. «Ге», « ге», «Де»,
Нас завжди цікаве жде
3. «Е», «Є», «Же»,
Вміємо читати вже
4. «Зе», «И», «І»,
Ждуть знання нас ще нові
5. «Ї», «Йот», «Ка»,
Нам наука не важка.
6. «ЕЛ», «ЕМ», «ЕН»,
Кожен з нас це феномен
С 26 «О», « ПЕ», «Ер»
Всі ми дружимо тепер
8. «ЕС», «ТЕ», «У»
Візьмемо книжечку нову.
9. « ЕФ», «ХА», «Це»
Є на все у нас слівце.
10. « ЧА», « ША», «Ща»
Кожен друга захища.
11. «Знак м’який» і «Ю», і « Я» -
Хором. Перший клас - міцна сім’я!
Пісенька – танок «Мій букварик»
1. Беру Буквар останній раз,
Несу його з собою в клас.
І рідній книзі у журбі
Шепочу: «Дякую тобі!»
2.Бо перша книга ти моя,
Тепер читати вмію я.
На світі є багато книг,
Ти мені ключик дав до них.
3.Рідний наш, Букварику,
Ми тебе любили,
Ми з тобою радісно
Й весело дружили. .
4.Літеру по літері
Старанно вивчали.
Ось тебе, Букварику,
Ми вже прочитали
5.Віднині будеш серед книг
На місці першому стояти.
Ти – найдорожчий від усіх,
Бо ти навчив дітей читати!
Учитель .Ви слова казали гарні,
Та сумуєте ви марно!
Бо на світі, першачки,
Є і інші книжечки!
А познайомить нас з ними наш шкільний бібліотекар Катерина Миколаївна.
(Виступ бібліотекаря)
Вчитель.Ой, хтось стукає. Мабуть, ще хтось завітав до нас на свято.
Давайте подивимось хто це?
Та це ж фіксики. Вони прийшли нас привітати зі святом. (Запрошені герої проводять веселий танок разом з дітьми і вітають їх зі святом)
Вчитель. Наше свято підійшло до кінця. Я хочу побажати вам, діти, насолоджуватися новими відкриттями шкільних наук, добре навчатись, рости розумними, веселими, життєрадісними; любити свій рідний край, свою домівку, своїх рідних; бути добрими, ввічливими, дбайливими, співчутливими….
У нас є повітряні кульки. Ми їх зараз запустимо в небо, але перед тим, як випустити, загадаємо бажання – МИРУ, ПРОЦВІТАННЯ НАШІЙ НЕНЬЦІ УКРАЇНІ! ШВИДШОЇ ПЕРМОГИ! Нехай наші захисники якнайшвидше здобудуть перемогу і щоб на нашу землю більше ніколи не ступала нога окупанта.(Виходимо на подвір'я, запускаємо кульки)
Всього найкращого!.
Додаток 1