Свято українського вареника

Про матеріал
Підсумкове інноваційне інтегроване заняття з формування мовленнєвої компетентності дітей старшого дошкільного віку з елементами театралізації, народознавства та використання ляльки-персони
Перегляд файлу

Інноваційне інтегроване заняття з формування мовленнєвої компетентності дітей старшого дошкільного віку з елементами театралізації, народознавства та використання ляльки-персони

«Українські страви. День українського вареника»

Мета:

Виховна: Виховувати почуття гордості за свою Батьківщину, за свій народ, за свою мову, почуття патріотизму, любов до України та її традицій.

Розвиваюча: Продовжувати збагачувати активний словник дітей. Розвивати світогляд, широту думки.

Навчальна: формувати в дітей знання про Україну, її національні страви. Дати уявлення про продукти що є корисними для людей. Формувати навички утворювати прикметники від слів-назв круп. Залучати дітей до вивчення прислів’їв, приказок. Вчити шанувати українські обряди. Продовжувати роботу над спілкуванням з лялькою-персоною.

Методи й прийоми:

Наочні: інтерактивні  методи використання коректурних таблиць, сигнальних карток

Словесні: вживання прислів’їв, жартівливих монологів, загадок, використання ляльки-персони

Ігрові: д/вправа «Мікрофон», д/г «Ложку передавай- страву називай», інсценування

Словникова робота: активізувати мовлення дітей іменниками, прикметниками, дієсловами; правильно узгоджувати їх в числі, роді, часі

Робота з батьками: словникова робота, вивчення монологів українською мовою, підготовка святкового вбрання

Хід заняття.

І. Комунікативна діяльність:

1-дитина: Гостей дорогих ми вітаємо щиро,

Стрічаємо з хлібом, любов’ю і миром.

Хліб ясниться в хаті, сяють очі щирі,

Щоб жилось по правді! Щоб жилося в мирі!

В-ль: Доброго дня Вам, дітки. Давайте привітаємося один з одним.

Скажи(звертається до хлопчика), як тебе звати?

Хлопчик: А як мого тата.

В-ль: Ну то скажи, як тебе кличуть, коли час їсти?

Хлопчик: О, мене їсти кликити не треба, я сам прихожу.

(В-ль підходить до дівчинки, яка вдає,що плаче)

В-ль:Чого ти плачешь?

Дівчинка: Загубила гривню.

В-ль: На тобі дві, та тільки не плач

(дитина взяла гривню, плаче ще дужче)

В-ль: Та чого ж ти плачеш?

Дівчинка: Якби не загубила ту гривню, то вже мала би три.

В-ль(звертається до хлопчика): ---- чому ти такий замурзаний? Я навіть можу вгадати, що ти сьогодні їв.

Хлопчик: Ну то вгадайте.

В-ль: Яєчню.

Хлопчик: А от і не вгадали, то яєчню я вчора їв.

В-ль(звертається до наступної дитини)---- а тебе мама вчора посилала кіз рахувати?

Хлопчик: Так.

В-ль: Ну що, порахував?

Хлопчик: Та нарахував дев’ять, а одна коза так стрибала, що я не міг її порахувати.

В-ль: А ось Карина і Богдан. Богдане, ти поділив ті три тістечка, що я тобі дала порівну на себе і Каріну?

Хлипчик: Еге, тільки ніяк не міг поділити порівну  три, тому то я спершу одне з’їв.

В-ль: --- , а ти була вчора у зубного лікаря?

Дівчинка: Була.

В-ль: Ну й що? Тепер зуб вже не болить?

Дівчинка: Не знаю, він у лікаря.

В-ль: --, а тобі сподобалося на весіллі?

Хлопчик: Ні

В-ль: Чому?

Хлопчик: Бо всі там наїлися чогось гіркого й весь час про це кричали.

Дитина: Наталю Миколаївно, а Назар мене побив.

В-ль: Треба було дати йому здачі.

Хлопчик: А я дав ще перед тим.

В-ль: А, оно он як.

Дівчинка: Наталю Миколаївно! Чи любите ви слухати казки?

В-ль: Авжеж, моя дитино!

Дівчинка: Хочете, щоб я вам розсказала?

В-ль: Певно.

Дівчинка Вона зовсім не довга

В-ль: Та розсказуй вже.

Дівчинка: Була собі ….Пляшка з олією, і я….її….розбила.

В-ль: Ох, і гарна ж казка.

Та й жартівники ж сьогодні мої діти, от молодці, розвеселили!!!!

В-ль: Добрий день , кажу я всім:

І дорослим, і малим!

Добрий день, любі друзі!

Яке чудове привітання «Добрий день». Це означає, що у нас гарний настрій, хороше на серці. Добрий день - це означає, що всі ми бажаємо один одному добра.

-А ви любите смачненько поїсти?

-Які ваші улюблені страви?

-Що готують ваші мами?

-Смачно готувати- це велика майстерність. Українці завжди славилися смачною кухнею.

(Стукіт в двері)

- Діти, хтось до нас прийшов. Давайте подивимось – хто там?

(Заходить гість з іншої країни, Він приносить чіпси, кока-колу). 

- Хто ти такий? Чого до нас завітав?

Гість – Мене звати Санчо. Я прийшов до вас, бо подорожую по різних країнах. Лечу на літаку – та бачу таку гарну землю: де річки та озера, ліси та безмежні поля. Такої краси я ще не бачив. Що це за країна? Що за люди тут живуть? Розкажіть мені. А за це я вас пригощу подарунками, їх я привіз з Америки.

- Діти давайте нашому гостю розкажемо про нашу країну.

ІІ. Пізнавальна діяльність: ( д/вправа «Мікрофон»)

  1. - Як називається наша країна?
  2. -Як називається столиця нашої країни(головне місто)?
  3. - Яка річка протікає по самому центру нашої країни?
  4. - Як ми називаємось?
  5. - Яка наша мова?
  6. - Дівчина, що живе в Україні – як вона називається?
  7. - А хлопчик, що живе в Україні – як вона називається?
  8. – Як звати президента України?
  9. -Як називається наше місто?
  10. -Як звалися воїни, що жили в Запорізькій Січі?
  11. - Що вони робили?
  12. – Якого кольору прапор України?
  13. – Що означає блакитний колір прапора?
  14. – Що означає жовтий колір прапора?
  15. – Що носили дівчата на голові?
  16. – Що носили козаки на поясі?
  17. – Грошова одиниця українців?
  18.  – Як називається розмальоване символічними знаками яйце?
  19.  – Як називається вишита сорочка?

 

Гість – Дякую, діти, я все зрозумів – ви живете в дуже гарній країні. У вас дуже гарні, привітні люди. Ходіть до мене – подивіться, що я вам привіз, які гостинці

(діти роздивляються)

- Діти а такі страви корисно їсти, чи ні?

- Чому? (відповіді дітей)

Д/г «Корисне чи ні?»

Діти отримують по дві карти( зелену, червону).Вихователь показує картинки з продуктами харчування, стравами. Якщо їжа корисна- показують зелену картку, якщо некорисна-червону.

 

-  Ти, Санчо, зрозумів вже, що цієї їжі їсти не можна? Вона шкідлива.

-  Діти, а давайте розкажемо Санчо про страви, які їдять в нашій Україні. Вони смачні і корисні.

(сідають на місця)

-На обід сім’я збиралася разом. Кожен за столом мав своє місце. Першим сідав за стіл господар, за ним- господиня, потім старі батьки, останніми-малі діти. Їли разом з великої миски дерев’яними ложками. За столом заборонялося стукати ложками, голосно розмовляти, сміятися. Найголовнішою стравою на столі був хліб. З хлібом їли навіть кашу.

Популярна в українців каша: і гречана, і вівсяна, і пшоняна.

-Як називається каша із пшоном? (пшоняна)

- Із рисом? (рисова)

- З гречкою? (гречана)

- З вівсом? (вівсяна)

-  З пшеницею? (пшенична)

-  З гарбузом? (гарбузова)

 

- А  ще печуть в Україні пироги, пампушки, також популярні галушки (це різані або рвані шматки прісного тіста, зварені на воді або молоці). Люблять українці й сало, голубці, капусняк, куліш.

 

Фізкультхвилинка:

«ВЕЛЕТНІ»

 

Раз-два! Дружно встали,

Всі ми велетнями стали (руки вгору)

Руки в сторони, як крила, (змахи руками)

І на пояс — три-чотири.

Вправо-вліво повернулись,

Нахилились і прогнулись.

Раз — присіли, два — присіли.

І на місце дружно сіли.

 

В-ль:  Українці люблять готувати ще одну страву. Щоб дізнатися яку, відгадайте загадку.

Місили, місили, ліпили, ліпили,

А тоді-хіп, та в окріп!

В масло та сметану.

Хто зуміє вгадати, того будемо частувати.

Про що мова?

Діти разом: Про вареники.

Страву з різною начинкою готують в усьому світі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вихователь роздає кожній дитині коректурні таблиці на тему «Вареники» та картки синього, зеленого, червоного кольору .

  1. Накрийте зеленим овалом продукти з яких готують тісто для вареників
  2. Накрийте червоним кружечком начинку, яку кладуть у вареники
  3. Накрийте жовтим квадратиком те, з чим можна їсти вареники
  4. Накрийте синім кольором посуд, в якому готують вареники
  5. Накрийте зеленим кольором столові прибори, якими їдять вареники

А ви знаєте, що люди створили пам’ятник улюбленому варенику(демонстрація фото з пам’ятниками)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Гра «Ложку передавай- страву називай»

Діти стають у коло і передають ложку, промовляючи слова: «Українські ми малята, будем страви називати». Дитина, у якої на закінчення фрази опиниться ложка, називає українську страву (борщ, вареники, пампушки, галушки, сало, гречаники, капусняк, голубці, картопля, куліш, юшка, узвар, каша).

 

В-ль: Санчо, скажи будь ласка, чи сподобалася тобі наша розповідь про нашу країну та наші національні страви?

 

Гість – Дякує. Каже, що дізнався багато про Україну та українців. Вони гарні, щедрі, гостинні. І страви в них дуже смачні і корисні.

Але мені вже час. Мені тепер є що розповісти про Україну у себе вдома .До нових зустрічей.

  • (гість уходить)

 

В-ль: Діти, але це ще не усі гості. Давайте привітаємося з казковими гостями.

 

Інсценування казки «Колосок»

 

В-ль: Діти, чи правильно вчинив Півник? Яке прислів’я доречне до цієї казки? ( Без труда не виловишь рыбку из пруда,  Без труда нема плода,  Діло майстра величає!, Праця чоловіка годує, а лінь марнує.…та ін.)

  • Ну, а зараз час пригощатися пирогами від Півника.(частування дітей)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
24 січня 2020
Переглядів
1154
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку