СЮРПРИЗИ ВІД БУКВАРЯ
Розробка виховного заходу для учнів 1 класу
Мета заходу:
ХІД СВЯТА:
Голос в запису: До уваги пасажирів!
Паровозик вже чекає,
Білий дим із труби випускає.
Першокласників везе на чудове свято,
На якому із Буквариком будемо прощатись!
Зустрічаючим слід долоні приготувати
Аплодисментами подорожуючих стрічати
МУЗИЧНА ГРА «ПАРОВОЗИК ІЗ ЗУПИНКАМИ»
(Діти стають врозтіч)
ПІСНЯ-ВІТАННЯ «ЦЬОМОЧКИ»
Ведуча: Благословенна та ясна година,
Коли Буквар до рук бере дитина.
Яка ж бо це відповідальна мить,
Нехай Господь всіх вас благословить.
Доброго дня, шановні гості! Дорогі діти!
Ось і настав той день, коли ми завершили працювати з першим у своєму житті підручником – Букварем і проводимо свято Прощання із цією мудрою, і для кожної людини необхідною в житті книгою.
Сьогодні тут зібрались первачки
І в школі вони вже не новачки.
- Добридень! – ми звертаємось до вас.
А МИ – це дружній та веселий перший клас!»
Та навчатися щасливі,
Працьовиті, дружні й милі.
Сьогодні доведемо це на ділі.
Найменших школярів
Усі навчилися читати
Із власних букварів
Не позначено це свято
На листках календаря,
Та святкують всі малята
Радо свято букваря
ПІСНЯ ПРО БУКВАР
Всім показує Буквар.
Йде за ним у цю країну
Зацікавлений школяр.
Від дзвінка і до дзвінка
Робота наша нелегка:
Рахуй, пиши, а ще – читай,
Учителю відповідай.
Бо ми старанний перший клас!
У школі нас всього навчать,
І роки весело промчать!
Ми ─ школярі, ми ─ перший клас,
Щасливі дні чекають нас!
ЧАСТІВКИ
Ведуча: Здійсняться всі мрії, я впевнена в цьому,
Бо вчаться усі, відганяючи втому
Спитай у тата чи у мами,
Які професії у них.
Професій в світі є чимало,
Сповна їх вистачить на всіх.
Та є одна поміж професій,
Якої вчаться всі в житті,
Яка для кожного найперша,
Якої вчитиметесь ви.
Учитель, лікар чи геолог,
Письменник, слюсар чи шахтар.
Всі називають головною
Одну професію – школяр!
Кажуть, роки швидко мчать.
Якщо будемо старанні,
В школі нас всьому навчать!
Бо всім відомо, що без школи,
Без знань, що мусиш там набути,
Не станеш у житті ніколи
Тим ким з дитинства мрієш бути.
Ведуча: Треба гідно рости і навчатись,
В мирі з собою й людьми зоставатись.
ПІСНЯ – ДІАЛОГ «ЯК ПОДОБАЄТЬСЯ НАМ»
Ведуча: Дитячий світ на казку схожий,
То ж казка завжди допоможе.
Сьогодні в казку наша путь,
Змогли щоб успіхи наші збагнуть.
Сторінка перша казки розкривається,
Казка для першокласників розпочинається
ЗВУЧИТЬ МУЗИЧНИЙ КАЗКОВИЙ ФОН
Ведуча: Не за високими горами, не за далекими морями, не знаю, вірити чи ні, а у Подільській стороні у місті Волочиську 5 –та школа є. Там стоїть мала хатинка, що зветься, діти, Букваринка. Живе сім’я там невеличка: мати Абетка (виходить), Тато Буквар (виходить) і чудові букви-діти. Розумні і завзяті,бо вміють вони, друзі, слова самі складати.
Буквар: Куди не глянь – усюди квіти.
Та де ж поділись наші діти?
Абетка: Я усе вже обійшла
Й наших діток не знайшла…
Букварик: Це мені усе цікаво…
Здається, кепські наші справи….
Ведуча: Букварику, Абетко, не переживайте,
Краще допомоги у малюків попрохайте.
Вони всі букви добре знають,
То ж швидко їх всі розшукають.
Напевно щось трапилось, раз їх немає..
Ой, здається, до нас хтось сюди поспішає…
ДО ЗАЛИ ЗАБІГАЮТЬ ДВІ СОРОКИ
Сорока 1: Скре-ке-ке! Скре-ке-ке!
Чи ви чули отаке?
Лихо яке у Букварика сталось –
Діти його всі порозбігались.
Сорока 2: Чула я - вони злякались
І тому порозбігались.
Хто ж їх налякав і що робить?
Та він сюди уже біжить…
Сороки разом: Втікаймо!!!
ДО ЗАЛИ ЗАБІГАЄ НЕЗНАЙКО
Незнайко: Ой! Ой! Ой! Насилу врятувався!
Вчитель: Що це за несподіваний гість? Ви його впізнали, діти?
(Діти відповідають)
Незнайко: Добрий вечір!
Вчитель: Який же це вечір? Це ж день!
Незнайко: А я не знаю, чи вечір, чи день….
Вчитель: А чому ти так кричав?
Незнайко: Я від злодія втікав!
Вчитель: Від злодія? Від якого?
Незнайко: Від звичайного, який хотів у мене вкрасти шапку.
Вчитель: Твою шапку? А навіщо вона йому?
Незнайко: Як це навіщо? Ви хіба не знаєте, що, чим більша шапка, тим розумніша голова.
Вчитель: Незнайку, не сміши нас! В тебе розумна голова… Ось ми зараз перевіримо, що ти знаєш і що вмієш. Ось яка це літера? (Показує К)
Незнайко: Пів жука!
Вчитель (до дітей): А точніше?
Діти: Літера «К»
Вчитель (показує О): А оце?
Незнайко: Та це ж кругле яйце.
Вчитель: Діти, а ви що скажете?
Діти: Літера «О»
Вчитель: Щось мені говорить про те, що Незнайко доклав своїх зусиль до того, що всі літери поховалися…Таких помилок вони не могли витримати! Треба тобі, Незнайко, залишатися із нами, навчитися всьому, що знають діти. Розшукаємо всі літери, виправимо помилки і наведемо лад в казковій країні. Візьмемось за діло – ставай до дітей навчатися.
ГРА З ЛІТЕРАМИ
Ведуча: Отже, Незнайко, ти маєш до школи записатись,
Щоб багато цікавого і розумного дізнатись.
Всьому навчив Букварик наших маляток.
Час всі літери його на свято погукати.
Всі кличуть: Літери, повертайтеся!
ГОЛОС В ЗАПИСУ: Ха-ха-ха! Я – прикра, славнозвісна Помилка! Незнайко так часто дружив зі мною, що я встигла зачарувати всі букви! Тепер вони повернуться лише після того, як ви зможете усі їх відкрити! Ключ від загадок – в руках Незнайка!
(Ведуча бере з рук Незнайка папки, в яких лежать перемішані букви до слів, які стануть назвами тематичних блоків)
ДАЛІ СВЯТО ПРОХОДИТЬ ПО ТЕМАТИЧНИХ БЛОКАХ. ПЕРЕД ТИМ, ЯК РОЗПОЧАТИ ВІДКРИВАТИ БУКВИ, ЯКІ КРІПЛЯТЬСЯ НА СТІНІ, ПРОВОДИТЬСЯ ГРА МІЖ ДІТЬМИ «СКЛАДИ СЛОВО».
ДІТИ СКЛАДАЮТЬ СЛОВО «ШКОЛА»
Ведуча: На яку букву розпочинається слово «школа?». (Відповідь) Ось відкрили першу букву – ВІДКРИВАЮТЬ «Ш».
Що є школа для всіх нас?
Це і парта, це і клас,
І портфелик загадковий,
Що погратися готовий.
ФОН НА ВИХІД ДІТЕЙ
1 дитина (кладе портфелик на голову):
Ось дощик полився раптово рясний,
За хмари сховалося сонце.
Та я не боюся ніяких дощів –
У мене портфель-парасолька.
2 дитина (кладе голову щічкою на портфель):
Чи в лісі, приміром, в тяжкому поході
Портфель за подушку слугує мені.
І сняться на ньому на диво солодкі,
Смачні, кольорові та лагідні сни.
3 дитина (кладе портфель на долівку і сідає на нього):
А взимку в санчата обернеться він
Та буде з гори мене мчати,
Бо, що не кажіть, я давно зрозумів –
Портфель це найкращі санчата.
4 дитина: Ще можна в портфелі сховати ворону,
Там темно і тепло, нехай собі спить.
(гладить портфель рукою).
А грати у сніжки почнем коло дому –
Портфелик мені послугує за щит.
(прикривається портфелем як щитом).
Такий цей старенький портфель чарівний…
Його не віддам ні за який новий!
Ведуча: Універсальний портфелик має загадки,
Усі розгадаємо, діти, спочатку.
Щоб букви наступні змогли відкритись,
Треба усім буде нам потрудитись
ЗАГАДКИ ПРО ШКІЛЬНЕ ПРИЛАДДЯ
Де носом поведе, там помітку кладе (Олівець) ВІДКРИВАЮТЬ «О»
За собою чорні сліди залишає (Ручка) ВІДКРИВАЮТЬ «Р»
І не тільки я – весь клас!
Пишем гарно, як один!
Бо «обличчя учня» він (Зошит) ВІДКРИВАЮТЬ «З»
А вона усе злизала.
Олівців моїх сусідка
Ця вертлява буквоїдка (Гумка) ВІДКРИВАЮТЬ «Г»
І домашнє завдання.
На сторіночках – оцінки
Кожного шкільного дня (Щоденник) ВІДКРИВАЮТЬ «Щ»
В мене олівці складає,
Гумку, пензлик, олівець.
То ж я – справжній молодець! (Пенал) ВІДКРИВАЮТЬ «П»
Коли піде в перший клас.
Бо, хоча, він і мовчить,
Та читати вас навчить (Буквар) ВІДКРИВАЮТЬ «Б»
Ведуча: Книга чарівна – Буквар, нам допоможе,
Ще декілька літер відкрити зможе.
- З букви А ми почали вчити «Букваря».
- Буква Ї до неї радісно прийшла
- Потім И, І, Е – звуки голосні.
Все цікаво розвивалось, мов в чарівнім сні
Підморгнувши А, поруч з нею стала.
Ще раз М-А, знову МА.
ВІДКРИВАЮТЬСЯ БУКВИ НАСТУПНІ – А, Ї, И, І, Е, М
Ведуча: Час наступне слово складати,
Наступний ключ до загадок узнати
ДІТИ СКЛАДАЮТЬ СЛОВО «ЖАРТИ»
ВІДКРИВАЮТЬ ПЕРШУ ЛІТЕРУ СЛОВА - «Ж»
Ведуча: Думаю, що це слово невипадково з’явилося серед слів-ключів до завдання, яке нам загадала прикра Помилка. Адже жарти нам допомагають у всьому – і в навчанні, і в спілкуванні. То ж, саме жарти допоможуть нам повернути наступні букви.
ФОН НА ВИХІД ДІТЕЙ
Ну й художник! Ха-ха-ха!
Це не хрестик, - каже Хрюша,
Я вивчаю букву «Ха»
ВІДКРИВАЄТЬСЯ БУКВА «Х»
«Гвалт! Прогавив я сніданок,
Бо газдиня пізно встала
Й довго ґудзик пришивала».
Ґедзь від сміху впав із ганку –
Набив гулю спозаранку.
ВІДКРИВАЄТЬСЯ БУКВА «Г» (З ХВОСТИКОМ)
Через річку чап-чалапа.
Куди, чапле чепурненька,
Чимчикуєш так швиденько?
«Кличе чайка гостювати,
Буде чаєм пригощати»
ВІДКРИВАЄТЬСЯ БУКВА «Ч»
Зі спортом дружить дітвора!
То ж оголошую розминку –
Фізкультхвилинку для відпочинку
ВІДКРИВАЄТЬСЯ БУКВА «Ф»
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА «АНІМАШКА-ПЕРШОКЛАШКА»
Ведуча: Діти, скажіть мені, будь ласка, на яку літеру розпочинається слово «телеграма»? (Відповідь) Щоб відкрити цю літеру , треба розгадати, від кого прийшли наступні казкові телеграми:
ВІДКРИВАЄ БУКВУ «Т»
Ведуча: Знають діти, що жарти і пісенька поруч ідуть.
То ж вони у пісеньці літери останні знайдуть
ФОН НА ВИХІД ДІТЕЙ
КУПЛЕТИ ПРО ЛІТЕРИ:
Й
Йоржик з йоржиком дружив
Йому ласти він купив.
Йоржики сміялися.
Йоржики раділи.
Йоржики ті ласти
Й разу не наділи.
К
Котик котику хвалився:
- Коло мене кущ вродився!
- Котик з котиком жартує,
- Котик з котика кепкує:
- Коло тебе вродить хата,
- Коли будеш довго спати!
Ц
Цілий день і цілу ніч
Цвіркуни кричать на піч.
- Цвіркунчики, цвіркуни,
- Цей ваш крик чому сумний?
- Це тому, що дні холодні,
- Це тому, що ми голодні!
Ю
- Юро, Юро, до роботи! -
- Юра - ложкою до рота.
- Юро, Юро, як це так?
- Юра каже: - Маю смак! -
- Юру всі сусіди знають,
- "Юшкоїдом" прозивають
Ь
Я - не шість!
Я - м'який знак.
Це повинен знати всяк.
Я - не літера нoва.
Я пом'якшую слова.
А у слові "Олівець" -
Забігаю аж в Кінець.
ВІДКРИВАЮТЬСЯ БУКВИ –Й, К, Ц, Ю, Ь
Ведуча: Окрім того, що діти вчилися писати,
Навчилися вони і рахувати.
Перевірити ваші знання бажаємо,
То ж у веселу гру пограємо
ГРА «МУЗИЧНИЙ ГОРОХ»
Ведуча: А зараз, шановні батьки, ваші діти дуже хочуть перевірити, як ви, допомагаючи їх робити уроки, вивчили математику!
Задача 1
Півень голосно кричить,
Сто душ може розбудить.
Скільком півням досадити,
Щоб душ двісті розбудити. (1)
Задача 2
В клас зайшов Мишко,
А з ним — Петько,
А за тим Маринка, .
За нею Ярина,
А за нею Ганна.
Скільки хлоп'ят всього? (2)
Задача З
Чотири груші Ваня мав,
Ще чотири братик дав,
На подвір'ї Ваня сів,
Вісім груш відразу з'їв.
І подумав — чи не мало?
Скільки груш іще зосталось? (0)
Задача 4
Миколка з'їв чотири сливи,, а шестеро — Настуся.
Скільки слив з'їла їхня бабуся? (Жодної)
Задача 5.
Сидить Яцків, ловить зайців. Як ще одного спійма, то ще 9 зостанеться, щоб було 10. Скільки зайців зловив Яцків? (Жодного)
Ведуча:Подякуємо вашим рідним за відповіді.
Від першого вересня і до сьогоднішнього дня з вами були і ваші найдорожчі люди - мама, тато, бабусі , дідусі. Вони будуть разом з вами ще багато шкільних років і все життя. Побажаємо їм щастя і наснаги.
ФОН НА ВИХІД ДІТЕЙ
Спасибі хочемо сказати,
За ночі, що недосипали,
Коли задачі ви рішали!
І за малюнки з малювання -
Тут кожна бабуся участь брала,
Тепер прийміть від нас вітання!
Отож, навчайтеся батьки
І кожен день робіть уроки -
Ми вдячні будем залюбки.
І всі підросли ми, дорослими стали.
А попереду багато ще справ -
Відкриття і нові п'єдестали !
Ведуча: Для настрою гарного ваших рідненький,
Танок розпочнемо ми свій веселенький
ПОЛЬКА «ЦІЛУНОЧКИ»
Ведуча: Декілька літер залишилось відкрити,
Треба останнє слово-ключ підключити
ДІТИ СКЛАДАЮТЬ СЛОВО «БУКВАРИК»
Ведуча: Букварику, прошу, тобі слово,
З тобою прощатися діти готові!
Букварик: Я щасливий дуже і тому радію,
Що всі діти в вашім класі вже читати вміють.
Перед тим, як попрощатись, мої дорогенькі,
Дозвольте представить підручники новенькі.
Ведуча: Нові підручники? На них ми чекаєм
На знак поваги аплодувати розпочинаєм.
ДІТИ АПЛОДУЮТЬ. ДО ЗАЛИ ЗАХОДЯТЬ ПІДРУЧНИКИ.
Математика :1, 2, 3, 4, 5 –
Вміють діти рахувать,
Але хто мене не знає,
Хай даремно не гуляє.
Хай в науці кожен привчиться
Покуштувати і хрону, й перчиці
Завжди треба намагаться,
Знать уроки на „12”.
Довкілля :А де лягає сонце спати,
І звідки вітер, звідки тінь
І сніг чому такий лапатий,
І заєць чом такий вухатий,
Чого бджолі дрімати лінь,
Чи справді гірша стала глина,
Від чого запашна малина,
Куди повзе рогатий жук –
Про все вам, діти, розкажу.
Читанка: Я іду, іду, іду, слово рідне вам несу.
З вами познайомимось охоче,
Кожен з вас читати хоче.
В мене є казки на різні теми,
Вірші є, байки, статті, легенди.
Стану другом кожному із вас –
«Читанку» полюбить весь ваш клас.
Та прийшла я не сама.
Ще й подругу привела.
Українська мова: Як найчарівніша колискова,
Хай звучить для вас рідна мова.
У моїй державі – правил море,
Хто не вчить їх, в того – сум і горе.
В нашій рідній українській мові
Золоте зернятко – кожне слово.
Вчіться мови рідної, малята,
Я ж вам в цьому буду помагати.
Однак,зараз хочу знати,
Чи можете ви «Букварю»
До побачення сказати.
Математика: А зараз, школярі, настає урочиста мить – ви даєте присягу:
Буду я в школі вчитись читати,
Гарно писати і рахувати.
Буду в альбомі своїм малювати
Твори писати, вірші вивчати.
Діти: Присягаюсь!
Довкілля: Обіцяю не лінитись,
Добросовісно трудитись.
Вчителів всіх поважати
І оцінки гарні мати.
Діти: Присягаюсь!
Читанка: Книги й зошити любити
Берегти, а не губити.
Акуратним завжди бути,
Щоб нічого не забути.
Діти: Присягаюсь!
Українська мова: Буду вчитись я сумлінно
І поводитись відмінно,
Щоб батьки могли радіти,
Що такі в них гарні діти
Діти: Присягаюсь!
Букварик: Від себе пораджу усім вам, діти,
Завжди Батьківщину свою любити.
Останні літери відкрити час –
Самі важливі, мабуть, для нас!
Ведуча: Що то, діти за країна –
Неба синього блакить,
На ланах у серпні жито
Стиглим золотом блищить?
Ведуча: У якій, скажіть, країні
Клімат лагідний, м’який?
Бог відводить буревії,
Негаразди всіх стихій?
Люди мудрі, працьовиті
У країні тій живуть.
На чуже не зазіхають
І свого не віддадуть.
У якій іще країні
Так земля родить охоча?
Наче пісня солов’їна –
Мова ніжна і співоча?
Гори є і полонини,
Є моря, річки, ліси…
Загалом, то є країна
Невимовної краси!
Гордо, голосно, дитино,
Ти назви ім’я країни,
У якій, хвалити Бога,
Народився і живеш.
Їй дочкою є чи сином
І, коли ти підростеш,
Будеш їй творити славу,
Розбудовувать державу.
Отже, зветься ця країна
ДІТИ: Наша рідна Україна!
ВІДКРИВАЄТЬСЯ ЛІТЕРА «У»
ПІДРУЧНИКИ СТАЮТЬ В СТОРОНУ. ДІТИ ВИХОДЯТЬ І СТАЮТЬ ВРОЗТІЧ.
- У всьому світі- кожен зна
Є Батьківщина лищ одна
Батьківщина в нас єдина
Це наша славна Україна
На білому світі є різні країни,
Де ріки, ліси і лани.
Та тільки одна на землі Україна,
А ми — її доньки й сини.
Ведуча: Щоб відкрить наступні літери, побажаєм Україні,
Те, що на душі в кожної дитини
Віри!
Надії!
Любові!
Єдності!
Дружби!
Золотого колосся!
Синього неба!
Ясного сонця!
Ведуча: Бажаємо вам добра, любові, затишку у ваших душах і серцях!
Чистого неба над головою, спокійного і радісного життя!
Хай пісня тут лине,
Хай сміх тут лунає,
У кожного радісна усмішка сяє!
Всі дружні, веселі
Радійте за нас,
Ви всі перейшли
В другий клас!
Підручники нові чекають на вас.
В добру путь у другий клас!
ПІДРУЧНИКИ ВИХОДЯТЬ ІЗ ЗАЛИ. ДІТИ – ЗА НИМИ.
1