Т.Г.Шевченко – великий Кобзар. Історія України. 9 клас. Урок-практикум.

Про матеріал
Розробка уроку для 9 класу з історії України. Урок удосконалення вмінь та навичок.
Перегляд файлу

Т.Г.Шевченко – великий Кобзар.

Історія України. 9 клас. Урок-практикум.

 

Очікувані результати

Після цього уроку учні зможуть:

  • характеризувати  погляди та переконання поета;
  • аналізувати тематику творів Т.Шевченка;
  •  визначати, як твори поета впливали на формування національної свідомості українського народу.

Тип уроку: урок удосконалення вмінь та навичок.

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент уроку

Повідомлення теми, мети, завдань уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Вікторина «Мій Шевченко»

(Див. додатоку 1)

Конкурс знавців творчості Т.Шевченка

  • Назвати твір, з якого наведено рядки.

(Див. додаток 2)

Відповідь: 1. «І мертвим, і живим…»; 2. «Сова»; 3. «Тече вода з під явора…»; 4. «Сон».

Учитель. Дорогоцінним внеском у скарбницю української та світової культури стала спадщина геніального поета і художника Тараса Григоровича Шевченка.

Могутньою силою свого таланту діяч пробуджував розум і серця народу, відчайдушно закликав усіх до боротьби за волю, за незалежну та соборну державу.

Презентації учнів

  1. «Суспільно-політичні погляди Т.Г.Шевченка».
  2. «Мої улюблені твори Т.Г.Шевченка».
  3. « Т.Г.Шевченко - митець».

«Мозковий штурм»

(Див. додаток 3)

Конкурс «Декламатор»

(Див. додаток 4)

ІV. Підсумки уроку

Бесіда

  1. Чому український народ з такою пошаною ставиться до Т.Г.Шевченка?
  2. Про яке життя для свого народу мріяв поет?
  3. Які твори і чому вам найбільше запам’ятались  у Т.Г.Шевченка? Чому?

 

V. Домашнє завдання

  • Скласти кросворд на 10 слів «Життя і діяльність Т.Г.Шевченка».

Додаток 1.

Вікторина «Мій Шевченко»

  1. Коли народився Т.Г.Шевченко?
  2. У якій родині зростав поет?
  3. Як проходило дитинство діяча?
  4. Хто і коли звернув увагу на талановитого хлопця?
  5. Які теми порушував Шевченко у своїй поетичній творчості?
  6. Назвіть твори поета.
  7. Завдяки кому вдалося викупити Т.Шевченка з кріпацтва?

Додаток 4.

Заверши вірші Т.Г.Шевченко

  1. І мене в сім’ї великій,

В сім’ї вольній, новій,

Не забудьте пом’янути….

  1. Мені тринадцятий минало

Я пас ягнята за селом….

  1. Садок вишневий біля хати.

Хрущі над вишнями гудуть….

  1. Заридала Катерина

Та бух йому в ноги.

- Прости мене, мій батечку!

Що я наробила….

    

Додаток 3

«Мозковий штурм»

  1. Шевченко народився в сім’ї:

А кріпаків;

Б міщан;

В робітників.

  1. Які таланти мав малий Шевченко?

А. співати;

Б малювати;

В майструвати.

  1. Т.Г.Шевченко – великий……:

А поет та художник;

Б поет та композитор;

В поет та співець.

  1. У вірші «Зацвіла в долині» поет порівнює калину з …:

А із зорею;

Б із дівчиною;

В із росою.

  1. До чого закликав діяч український народ?

А до боротьби;

Б до виступів;

В до реформи.

  1. Де народився художник?

А у селі Кирилівка;

Б у селі Кирпай;

В у селі Кринки.

 

Додаток 2.

Назвати твір, з якого наведено рядки.

  1. Учітесь, читайте

І чужого научайтесь,

Й свого не цурайтесь….

 

  1. І день і ніч працювала,

Подушне платила…

І синові за три копи

Жупанок купила.

 

  1. А кругом їх верболози

Й лози зеленіють.

Тече вода із-за гаю

Та попід горою…

 

  1. Гори мої високії,

 Не так і високі….

 

D:\Яцко\eefd0f3f0d19777bad545e5457014dde.jpgДОДАТОК 5

D:\Яцко\shevchenko_borites.jpgD:\Яцко\uchitesia_63.jpgD:\Яцко\e7c3cc5527df53fb5c1bc352a243f91a.jpg