Мета:формувати уміння сприймати текст, опираючись на знання, отримані на уроках історії, географії, періодичних видань, визначити громадянську позицію поета стосовно імперської внутрішньої політики; пояснити мету звернення до образу Прометея; обґрунтовувати власні висновки, виразно читати уривки; визначати актуальність художнього твору; розвивати аналітичні здібності учнів, образне мислення учнів; виховувати повагу до інших націй, до борців за свободу свого народу, а також почуття національної гідності.
Ця поема являє собою такий шедевр революційної поезії, рівного якому не дала поезія xix століття ні в Росії, ні за кордоном. Н. МіцішвіліСучасний грузинський літературознавець Валер‘ян Імедадзе у книзі «Т. Г. Шевченко і Грузія », називаючи поему «Кавказ» геніальним і найпопулярнішим у Грузії твором Шевченка, пише, що він відомий там кожній освіченій людині і що «в Грузії немає письменника, який би не сказав теплого слова про Великого Кобзаря».