Виховний захід "Я вірю в силу доброти"

Про матеріал
Шляхом створення психологічних ситуацій вибору підвести учнів до розуміння важливості взаємодопомоги в колективі, сприяти створенню дружнього дитячого колективу. Виховувати чемне ставлення учнів одне до одного.
Перегляд файлу

 «Я вірю в силу доброти»

Мета: Формувати моральні основи дитячої особистості, сприяти вихованню доброї, чуйної, лагідної людини. Виховувати потребу в самовдосконаленні та самовихованні. Формувати в учнів ціннісну орієнтацію, здатність формулюва­ти моральні судження, розвивати вміння відрізняти погане від доброго, виховувати позитивне світосприйняття. Шляхом створення психологічних ситуацій вибору підвести учнів до розуміння важливості взаємодопомоги в колективі, сприяти створенню дружнього дитячого колективу. Виховувати чемне ставлення учнів одне до одного.

«Людина для добра приходить в світ

І має лиш добро творить» 

Вчитель. Діти, сьогодні ми поговоримо про найважливішу цінність людської душі - про доброту. Кажуть, що весь світ стоїть добром людського серця. Злі та недобрі почуття - пригнічують та нівечать наші душі. А доброта творить,  відроджує, лікує…

-         Що людині потрібно для щастя? Так,  здоров’я, хороші друзі, щоб рідні довго жили. А ще потрібно, щоб поруч з нами були завжди добрі чуйні люди.

Учень: Є поміж нас багаті й бідні.
Кому, що треба, доля не питає.
Та є дві речі всім нам необхідні:
У світі мир, а в душах доброта.

Учитель. Діти, сядьте, будь ласка, зручно, прислухайтесь до стану вашої душі та уявіть, що кожен із нас має у своєму внутрішньому світі струмок чистоти. Цей струмок дає нам силу вміння приймати правильні рішення. Адже кожна хвилина нашого життя — це вибір. Вибір поведінки, вибір вчинку, вибір життєвого шляху.

Тож візьміться за руки, потиском долоні передайте краплинку своєї чистоти товаришам, щоб бути відкритими і відвертими один перед одним.

Учень: Ця історія трапилась дуже давно у старовинно­му місті, де мешкав один мудрець. Слава про його мудрість розійшлася далеко за межі міста. Та жив у тому місті один чо­ловік, який заздрив славі мудреця. І от вирішив він придумати таке запитання, щоб мудрець не зміг на нього відповісти. Пі­шов чоловік на узлісся, спіймав метелика, заховав його в до­лонях і подумав: «Спитаю я в мудреця: скажи, о наймудріший, який метелик у мене в руках — живий чи мертвий?». Якщо він скаже «живий», я стисну долоні, і метелик помре; а якщо скаже «мертвий», я розкрию долоні, і метелик полетить. Ось тоді всі зрозуміють, хто з нас розумніший.

Так усе і сталося. Зловивши метелика, лихий чоловік попрямував до мудреця і запитав у нього: «Який метелик у мене, о наймудріший, живий чи мертвий?». І мудрець, який і на­справді був дуже розумною людиною, відповів: «Усе у твоїх руках, чоловіче».

Учитель: Отже, друзі, як ви гадаєте, що мав на увазі мудрець, коли так відповів чоловікові?

Учні відповідають: «Що від самої людини залежить, житиме метелик чи помре».

Учитель. Правильно. Але в цих мудрих словах є ще один зміст: від людини залежить, чого у світі стане більше — доб­ра чи зла.

 

 Уч.

Не говори про доброту,
Коли ти нею сам не сяєш,
Коли у радощах витаєш,
Забувши про чужу біду.
Бо доброта - не тільки те,
Що обіймає тепле слово,
В цім почутті така основа,
Яка з глибин душі росте.
Коли її не маєш ти,

То раниш людяне в людині.
Немає вищої святині,
Ніж чисте сяйво доброти.

Вчитель. 

Що ж таке доброта? Доброта - це уміння співчувати іншій людині, відгукуватися на її горе, яке може спідкати кожного з нас, це милосердя по відношенню до того, хто потребує допомоги, це добре ставлення до всіх людей. Все своє життя, починаючи з дитинства, людина пізнає, що таке «добре», а що таке «погано».

Вчитель. Доброта людини - у її погляді, лагідних очах, щирій   ( про усмішку)         

посмішці. А ще в доброму привітному слові. Часом, нам так не вистачає його. Кажуть, що словом можна і ранити боляче, якщо воно зле і безсердечне, і вилікувати, оживити, якщо воно чуйне та сповнене безмежної турботи.

Бути добрими та чуйними, ставитися до людей з теплом вчить нас українська мудрість - прислів’я та приказки.

Робота з прислів’ями. (вчитель роздає учням роздруковані картки з частинами прислів’їв. Один учень читає першу частину, а інші підбирають закінчення.

  • Краще добро робити, ... (ніж гарно говорити).
  • Злий не вірить, ... (що є добрі люди).
  • Не одяг красить людину, ... (а добрі діла).
  • Добре діло твори ... (сміливо).
  • Добрі діла тихо ходять, а злі ... (як дзвони дзвонять).
  • Хто людям добра бажає, той ... (і собі має).
  • Без доброго діла немає ... (доброго імені).
  • Роби добро скільки можеш - від цього ... (не занеможеш).
  • Добрий чоловік … (надійніше кам'яного мосту).
  • Все добре переймай…( а зла уникай).
  • 3 добрим дружись…( а лихих стережись).
  • Про добро пишуть на піску…( а про зло на камені)
  • Краще добро робити, ...  (ніж гарно говорити). 
  • Злий не вірить, ...     .(що є добрі люди).
  •  Не одяг красить людину, ... (а добрі діла).                      
  • Добре діло твори ...   .(сміливо).      

                           

Уч.Я вірю в силу доброти,
Добро завжди сильніше злого,
Дає наснагу, щоб цвісти
І світлу обирать дорогу.
Я вірю в силу доброти,
Що має долю роботящу.
Що хоче, щоб і я, і ти,
І все було у світі кращим.

 

Ми сьогодні маємо бути милосердними не тільки до людей, а й до всього,

 


Вчитель. Поруч із добром по життю йдуть його друзі:

Чуйність - турботливе, уважне ставлення до людей.

Гуманізм - чуйне, добре ставлення до людей.

Щирість - відкритість душі, чесне став¬лення до людей.

Доброзичливість - побажання людям добра, радості, готовність прийти на допомогу.

Любов –

Ласка –

Щедрість -

Вчитель. Ставитися до  інших відкрито, по-товариськи, дружньо, з прихильністю може лише добра людина. Давайте дізнаємось на скільки товариськими є кожен з вас.

 Проведемо такий тест. При відповіді «так» зараховується один бал.
Тест і анкета

1.Чи звертаєш увагу, який настрій у однокласників, коли заходиш до класу?

  1. Чи приємно тобі називати однокласників по імені?
  2. Під час сварки ти намагаєшся образити однокласника?
  3. Якщо кого-небудь із дітей звинуватив без причини вчитель, ти будеш його захищати?
  4. Якщо однокласник попросив у чомусь допомогти йому, ти погодишся?

Ключ до тесту:

4-5 балів - ти хороший товариш.
3 бали - ще трішки придивись до себе, в тебе все вийде.
1-2 бали - все залежить тільки від тебе, хочеш бути кращим -зміни себе сам.

- А зараз пропоную вам відповісти на невеличку анкету. Відповідати на неї треба «так» або «ні».

1. Чи можна примусити людину бути доброю?

2. Чи згодні ви з думкою, що «добротою світ живе»?

3. Чи можна стати добрим лише на деякий час?

4. Чи потрібно виявляти доброту у ставленні до будь-кого?

5. Чи можна сказати, що доброта - найбільша окраса душі?

6. Чи легко бути добрим?

7. Чи можна доброту порівняти із сонцем?

8. Чи є у вас бажання чинити добрі справи?

- Порахуйте, яких відповідей у вас виявилося більше: «так» чи «ні». Якщо більше відповідей «так», то ви прагнете чинити добро. І це дуже правильно, адже воно приносить радість оточуючим. Доброта, як чарівні ліки, здатна вилікувати від суму, скрути, безпорадності. Я впевнена, що ви у своєму житті вже встигли зробити чимало добрих справ, про які ви зараз згадаєте.

Вчитель. Не випадково люди провели чітку межу між людиною доброю і добренькою. Добра справа - це справа кропітка. І тут гарними фразами не обійдешся. Потрібно діяти - в будь-який момент прийти на допомогу, вміти поступитися своїм заради чужого.  

Добро - завжди дієве, воно не буває пасивним, а пасивне добро - це вже не добро.

Створення дерева доброти.

- У нас на дошці виросло чарівне дерево. Чого не вистачає на ньому? (Листочків )

- Дійсно, листочків. На столі у вас зелені листочки. Щоб наше дерево ожило, напишіть на листочку, яку добру справу ви зробили і листочок прикріпить до дерева. Ось і подивимось, оживе наше дерево, чи ні. Зробити це потрібно швидко та акуратно. (Робота дітей).

- Подобається вам наше дерево? Давайте прочитаємо, які добрі справи ви зробили. (Вчитель зачитує кілька записів).

 

Тепер натупне випробування. Не менш складне. А називається воно «Конституція дружби». Річ у тім, що в королівстві Добра діють злі закони, які заважають мешканцям королівства потоваришувати одне з одним. Повсюди тут сварки, негаразди, ворожнеча. Тож вам потрібно придумати такі закони, що об'єднають мешканців королівства і зроблять їх добри­ми і дружніми.

Гра «Конституція дружби»

Учасни­ків гри поділяють на команди. Кожній команді дають аркуш паперу й олівець. Завдання командам — за дві хвилини при­думати якнайбільше добрих законів дружби, за якими мають жити мешканці казкового королівства. Перемагає команда, яка придумає найбільше законів.

Пам’ятка добрих i корисних справ

  1. Завжди дотримуйтесь свого слова.
  2. Не будьте самовпевненим.
  3. Не лiнуйтеся.
  4. Нiколи не вимагайте винагороди.
  5. Виконуйте все вчасно.
  6. Допомагайте людям самі, не чекайте, доки вас проситимуть.
  7. Завжди виконуйте тiльки добрi справи, за якi нiколи не червонiтимете.
  8. Завжди прислухайтеся одне до одного;
  9. Не брешіть одне одному;
  10. Не кривдіть та не обзивайте одне одного;
  11. Завжди підтримуйте одне одного;
  12. Не залишайте одне одного в біді;
  13. Завжди чиніть по справедливості;
  14. Завжди поступайтеся одне одному;
  15. Допомагайте одне одному.

Вчитель: Цей звіт добрих законів я обов'язково залишу меш­канцям нашого королівства Доброти. Але для того, щоб во­ни змогли їх прочитати, вам потрібно подарувати їм чарівну «Абетку дружби», тобто до кожної літери абетки дібрати добре слово.

Вносять великий аркуш паперу, на якому в стовпчик написані літери абетки. Учні добирають до літер відповідне слово.

«Абетка дружби»

А — акуратність

Б — бадьорість

В — веселощі

Г — гідність

Ґ — ґречність

Д — доброта (дружба)

Е — ерудованість

Є — єдність

Ж — життєрадісність

З — злагода

І   — інтелігентність

К — красота

Л — любов

М — милосердя (мудрість)

Н — надійність

О — освіченість

П — повага

Р — радість

С — сміливість

Т — талановитість

У — уміння

Ф — фантазія

X — хоробрість

Ц — цілеспрямованість

Ч — чесність

Ш — шанування

Щ — щирість (щедрість)

Ю — юність

Я — ясність

 

Учитель: Бачите, як багато в нас гарного, доброго. Намагатимемось i надалi берегти i примножувати цi добрi вчинки. Щоб вашi обличчя були завжди радiснi вiд того, що ви зробили доброго, а на обличчi нiколи не зникала усмiшка.

Добро спішіть творити, люди!

Воно як сонце зігріва.

В добрі нам всім зручніше буде.

Без нього затишку нема.

Живіть, добро звершайте,

Та нагород за те не вимагайте!

Хай оживає істина стара:

Людина починається з добра.

Мультфільм «Просто так!»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Краще добро робити, ...     (ніж гарно говорити).

 

Злий не вірить, ...                 (що є добрі люди).

 

Не одяг красить людину, ...        (а добрі діла).

 

Добре діло твори ...                         (сміливо).

 

Добрі діла тихо ходять, а злі .як дзвони дзвонять).

 

Хто людям добра бажає, той ...         (і собі має).

 

Без доброго діла немає ...            (доброго імені).

 

Добрий чоловік …     (надійніше кам'яного мосту).

 

Все добре переймай                  ( а зла уникай).

 

3 добрим дружись                   ( а лихих стережись).

 

Про добро пишуть на піску…( а про зло на камені)

 

  • Краще добро робити, ...         (ніж гарно говорити). 
  •  
  •                  

  

 

                         

 

Чуйність - турботливе, уважне ставлення до людей.

Гуманізм - чуйне, добре ставлення до людей.

Щирість - відкритість душі, чесне ставлення до людей.

Доброзичливість - побажання людям добра, радості, готовність прийти на допомогу.

Ласка доброзичливе, привітне ставлення до кого-небудь. 

Співчуття доброзичливе, прихильне ставлення до кого-небудь; підтримка, схвалення.

Щедрість те, що не шкодується  витрачати на когось..

Любов - глибока повага, шанобливе ставлення чи приязнь до людини

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Шмагайло Ірина
Додано
24 січня
Переглядів
121
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку