Матеріал створено для учнів 6 класу НУШ, що навчаються за підручником Коршунова О. В., Завадський І. О. 2023р.
Урок 20. Табличні процесори та їх призначення. Середовище табличного процесора
До розділу "Електронні таблиці" створюється електронний підручник для користування учнями. Переглянути можна за посиланням
https://read.bookcreator.com/6VNy8bu9fEeSZ0DqhETZZtYAbKj1/QhNrye7ZQgmMqT-Ydwg03Q
Урок 20. Табличні процесори, їх призначення. Середовище табличного процесора Цілі:
ü навчальна: сформувати поняття табличний процесор; розглянути призначення табличного процесора; ознайомити із середовищем табличного процесора;
ü розвивальна: розвивати логічне мислення, тренувати пам’ять та увагу, сприяти розвитку пізнавального інтересу;
ü виховна: виховувати старанність та відповідальність; формувати і підтримувати прагнення учнів до відкриття нового.
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, навчальна презентація.
Програмне забезпечення: Microsoft Excel.
Хід уроку
І. Організаційний етап
• привітання
• перевірка присутніх
• перевірка готовності учнів до уроку
ІІ. Актуалізація опорних знань ІІІ. Перевірка домашнього завдання
1. Що таке таблиця?
2. Що таке електронна таблиця?
3. Де вам траплялися дані, що подані у вигляді таблиці? Наведіть приклади таблиць.
IV. Вивчення нового матеріалу
Пояснення нового матеріалу з демонструванням презентації
На минулому уроці ми дізналися що таке електронна таблиця. Сьогодні ви дізнаєтесь:
- що таке табличний процесор;
- ознайомитеся з середовищем табличного процесора;
- дізнаєтесь про призначення табличного процесора.
Табличний процесор – це програма, призначена для роботи з даними, поданими в табличній формі, тобто з електронними таблицями. Документи, створені в таких програмах, називають електронними книгами. Вони складаються з окремих аркушів, на яких можуть розміщуватися електронні таблиці та діаграми.
Основні операції, які можна виконати в табличному процесорі:
- уведення даних у клітинки електронних таблиць;
- редагування та форматування даних і електронних таблиць;
- виконання обчислень за формулами;
- побудова діаграм на основі даних таблиці;
- друкування електронних таблиць і діаграм;
- робота з файлами (відкриття, збереження, перегляд тощо) та інші.
Які табличні процесори сьогодні найпопулярніші?
- Microsoft Excel – входить до складу пакета Microsoft Office
- LiberOffice Calc – входить до складу вільнопоширюваного пакета офісних програм LiberOffice
- Таблиці Google – онлайновий табличний процесор, доступний за адресою docs.google.com
Ми з вами будемо вивчати один з найпопулярніших табличних процесорів Microsoft Excel.
Як відкрити програму табличного процесора Excel?
1) Пуск àMicrosoft Office à Excel 2013
2) ПКМ на Робочому століà Створити à Microsoft Excel
3) Ярлик на Робочому столі чи Панелі задач.
Вікно табличного процесора Microsoft Excel
1. Панель швидкого доступу
2. Рядок заголовка
3. Кнопки керування вікном
4. Стрічка
5. Поле Ім’я
6. Рядок формул
7.
Заголовок рядка
8. Заголовок стовпця
9. Виділена клітинка
10. Смуги прокручування
11. Назва аркуша
12. Аркуш електронної книги
Де ж використовуються електронні таблиці?
Табличний процесор можна використовувати в бухгалтерії, для нарахування заробітної платні, фізик – проведення опрацювання даних експерименту, учитель – ведення журналу успішності учнів і учениць, розв’язування математичних задач, опрацювання результатів досліджень.
Робота з підручником: § 9
V. Фізкультхвилинка
Набігли хмаринки, подув вітер, зашурхотіло листя на деревах - (діти труть руки одна об одну).
І ось уже перші крапельки дощу забарабанили по листях, дахах - (клацають пальчиками-вказівним та середнім).
Полив сильний дощ - (плескають руками по колінах).
Блиснула блискавка, загримів грім- (тепер ще тупочуть ногами по підлозі).
Та ось дощ почав вщухати - (плескають руками по колінах),
останні краплі падають на землю - (клацають пальчиками-вказівним та
середнім).
Подув легенький вітерець, висушуючи листя - (діти труть руки одна об одну).
І, нарешті, виглянуло сонечко! - (діти розводять руками зверху в сторони).
VI. Засвоєння нових знань, формування вмінь Практичне завдання.
Робота за комп’ютером
1) Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
2) Інструктаж учителя.
Розглянемо завдання 2 ст. 78-79 (підручник Коршунова Ольга, Завадський Ігор)
3) Практична робота за комп’ютерами.
4) Вправи для очей.
Очки вліво подивись – Там нічого не змінилось.
Вправо повели зінички – Ні зайчика, ні лисички.
Очки сплять, вони втомились.
Знов відкрились, подивились. Сплять – відкрились (2 рази) І на цьому зупинились.
VIІ. Підсумки уроку
- На цьому уроці я вдосконалював свої вміння…
- На сьогоднішньому уроці найважливішим було…
- На уроці я навчився ( навчилась)… - Я пригадав ( пригадала) на уроці…
VІІI. Домашнє завдання
Підручник § 9 ст. 84 (питання 4 «Що таке електронна книга?»), ст. 85 (2 завдання)
ІХ Оцінювання роботи учнів