Тема: Таблиці, електронні таблиці. Табличний процесор, його призначення.
Мета: познайомити учнів з основними поняттями електронних таблиць, можливості використання електронних таблиць, поняттями «табличний процесор» і «електронна таблиця», сформувати поняття: комірка, рядок, стовпчик, адреса комірки, діапазон комірок, робочий аркуш, книга.
Сприяти всебічному розвитку особистості; розвивати практичні вміння та
навички учнів щодо наочного представлення інформації за допомогою комп’ютера;
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Облік присутніх, та перевірка готовності учнів до уроку.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Різноманітні фінансові документи (відомості на заробітну плату, табель робочого часу, інвентаризаційні описи, квартальні звіти, складський облік матеріалів тощо) мають вигляд таблиць. Для табличних обчислень характерні відносно прості формули, по яким проводяться обчислення, і великі об’єми вхідних даних. Для таких розрахунків слід використовувати комп’ютер. З цією метою людина створила електронні таблиці, завдяки чому ми з вами можемо
економити свій час. І який професійний шлях ви не оберете, електронні таблиці завжди стануть вам у пригоді.
ІІІ. Пояснення нового матеріалу.
1.Електронні таблиці (табличні процесори) – це прикладне програмне забезпечення спільного призначення, яке використовується для обробки даних, представлених у табличній формі . Електронна таблиця (ЕТ) дозволяє зберігати в табличній формі велику кількість вхідних даних, результатів, а також зв’язків (алгебраїчних і логічних співвідношень) між ними. При зміні вхідних даних всі результати автоматично перераховуються і заносяться в таблицю. Такі таблиці
можна переглядати, змінювати, записувати на носії зовнішньої пам’яті для зберігання, роздруковувати на принтері. Таблиця – це форма організації даних по рядкам і стовпцям. ЕТ – комп’ютерний еквівалент звичайної таблиці.
Табличний процесор – це комплекс програм, призначений для створення і обробки електронних таблиць. В комірках таблиці можуть бути записані данні різних типів: текст, дати, числа, формули та ін..
3) обчислення за формулами та з використанням вбудованих функцій;
4) побудова діаграм і графіків за даними, що містяться в клітинках електронних таблиць;
5) друкування електронних таблиць, діаграм і графіків;
6) робота з файлами (відкриття, збереження, перегляд тощо).
1.Для запуску необхідно виконати команду Пуск, Программы, Microsoft Excel.
Після запуску перед нами з’явиться вікно електронної таблиці. Давайте розглянемо основні елементи вікна. Це заголовок вікна, рядок горизонтального меню, панелі інструментів (стандартна, форматування), полоси прокрутки.
Вікно табличного процесора Excel 2007
Документ електронної таблиці називається робочою книгою. У кожному документі може розміщуватися від 1 до 255 таблиць – робочих аркушів. Документ Excel зберігається у файлі з будь-яким ім’ям і розширенням . xls.
2. Запуск програми MS Excel. Основні елементи вікна програми.
Для запуску необхідно виконати команду Пуск, Программы, Microsoft Excel.
Після запуску перед нами з’явиться вікно електронної таблиці. Давайте розглянемо основніелементи вікна. Це заголовок вікна, рядок горизонтального меню, панелі інструментів (стандартна, форматування), полоси прокрутки.
3. Основні елементи ЕТ. ЕТ складається із горизонтальних полос – рядків і вертикальних полос – стовпців. На перетині рядка і стовпця знаходиться комірка. Декілька суміжних комірок – це діапазон комірок. Комірка, виділена рамкою, є поточною коміркою. Кожен об’єкт електронної таблиці має свою адресу. Адреса рядка (ім’я, назва) – це число від 1 до 65 536, адреса стовпця(ім’я, назва) – буква латинського алфавіту (всього може бути 256 стовпців, напр. A, B, C,…,IV ). Адреса комірки складається з імені стовпця (на першому місті) та імені рядка (напр. A1, F123, AC72). Адреса діапазону складається з координат протилежних кутів. Усі команди використовуються тільки для поточної комірки (діапазону комірок).
IV. Робота з комп’ютером.
Робота в парах.
1. Учні порівнюють інтерфейси вікон програм MS Word, MS PowerPoint, з інтерфейсом MS Excel і записують у робочих зошитах відмінності інтерфейсу MS Excel.
2. Наприкінці вправи учні обговорюють і складають загальний список відмінностей інтерфейсів. Наприклад, у MS Excel є рядок формул, робоче поле у вигляді таблиці, книга тощо.
8. Підбиття підсумків уроку
V. Опитування.
Запитання для опитування
Для чого призначені електронні таблиці? (Відповідь: для обробки табличної інформації.)
Назвіть основні об’єкти табличного процесора. (Відповідь: книга, аркуш, електронна
таблиця, рядок, стовпець, клітинка, діапазон клітинок, діаграма.)
VI. Виставлення оцінок з урахуванням всіх видів діяльності учнів на уроці.
VII. Домашнє завдання. Опрацювати конспект та матеріал у підручнику.