Тема. Таблиця множення числа 4. Розв'язування вправ і задач на засвоєння таблиці.
Мета: ознайомити учнів з таблицею множення числа 4 і її практичним застосуванням; формувати вміння знаходити значення виразів на дії різних ступенів, розв’язувати задачі; розвивати логічне мислення; удосконалювати навички усного рахунку, уміння аргументувати свої думки, точно відповідати на поставлене запитання. Виховувати інтерес до рідного краю, любов та бережне ставлення до природи, допитливість, активність в роботі
Обладнання: малюнок весни, квітів, картки, таблиці для усного рахунку, гри, хмаринки.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
ПСИХОЛОГІЧНИЙ НАСТРІЙ НА УРОК
Гра –медитація «Я - квітка»
Лунає ніжна, приємна мелодія. Діти стають у коло, уявляють, що вони квіти, і виконують рухи, що відповідають словам вчителя. «Я – маленька зернинка. У мені спить квіточка (діти присідають, кладуть долоні під щічку). Пригріло сонечко, і вона прокинулась, не кваплячись простягає до сонечка свої листочки, вітається з вітром, потім піднімає до гори своє личко і радіє весні. (Повільно встають, піднімають руки в гору і кружляють на місці.) Підставляє личко теплому дощикові, а він ретельно вмиває її (імітують вмивання.) Вона кружляє у танці з метеликами, вони пестять її личко, лоскочуть очки, носик, вушка.) (Погладжують собі обличчя, очі, носик.) Квіточка усміхається, зустрічаючи новий день і весну. (Посміхаються одне одному.)
Потягніться вгору, розплющить очі. Ви відпочили,набралися сили,наповнилися життєвою енергією сонечка ,вітру, дощу і спроможні плідно працювати на уроці.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
- Діти, яка зараз пора року?
- А яка пора року настає після зими?
- Весна – це пробудження природи,це веселе сонечко, теплий дощик і вітер пустунець, і різнобарвний килим запашних весняних квітів. До нас на урок теж завітала весна. Принесла вона з собою ці мрійливі хмарки. Кожна має своє завдання. Ви його виконаєте, піде дощик…
- Діти, чи потрібен нам дощ? Навіщо?
- З наших хмарок теж піде дощик і виростуть весняні квіти.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
5 збільшити у 3 рази
4 збільшити у 6 разів
8 444 збільшити у 9 разів
2 збільшити у 10 разів
Яка геометрична фігура у першому завданні?
- назвати компоненти дій множення, додавання, віднімання, ділення
- Попрацювали гарно, вітерець дмухнув, дощик пішов – і з’явилася перша квіточка весни – пролісок.
Пролісок
Весно моя мила
Ти мене вродила
Ясним сонцем, наче хлібом
Поблагословила
Учень. Пролісок з’являється – ще не встиг зійти сніжок, а він відкриває свої блакитні оченята. Їх рвати не можна, бо їх мало і занесені вони в червону книгу України.
IV. Каліграфічна хвилинка
Можливі питання:
- І підняли свої білі голівки у лісі підсніжники. Їх теж не рвуть, заборонено.
Підсніжник
Я тендінтний, дуже ніжний
А зовуть мене – підсніжник.
Їх у лісі не рвуть теж – заборонено!
- Працюємо в парах. Обмінялися зошитами. 4 8 12 16 20 24 28 32 36
- Яку закономірність має цей ряд чисел?
- Переконали ми хмарку, що вміємо гарно думати. Пустила вона дощик і з’явилася квітка... Відгадайте.
Із перлин разочок,
Зелений листочок.
Аромат духмяний
Тішить ліс весняний.(конвалія)
І ця квітка, діти, також занесена до Червоної книги України.
VІ. Повідомлення теми, мети уроку
У лісочку на горбочку
4 тополі і 4 дубочки
4 берізки, 4 кленочки.
Скільки друзі на горбочку
Всіх дерев росте в лісочку?
4+4+4+4=16
Фізкультхвилинка
Хмарка сонечко закрила
Слізки дрібнії згубила
Ми ті слізки пошукаєм
У травичці позбираєм
Пострибаєм, як зайчата,
Політаєм, як пташата,
Потанцюємо ще трішки,
Щоб спочили ручки, ніжки,
- Всі веселі? – от чудово,
А тепер до праці знову.
VІІ. Вивчення нового матеріалу
- Діти, хмарки хочуть перевірити, які ви уважні.
10 12 15 20 24 25 30 32 36 40 45
VІІІ. Закріплення умінь і навичок
4· 3+1= 4 ·7-3= 4· 2-8= 4 ·4-9= 4· 5-3= 4 ·8-12= 4 ·2+9= 4· 3+0= |
|
|
А) Задача. На 8 Березня хлопчики подарували нашим 4 дівчаткам квіти. Скільки всього квітів подарували хлопчики?
- Розв’яжемо ще 1 задачу №697
Б) – Прочитайте задачу і підготуйтесь відповісти на запитання.
- Про що йде мова в задачі?
- Скільком покупцям відрізали тканину?
- По скільки метрів тканини?
- А скільки залишилося?
- Що треба дізнатися в задачі?
- Чи зможемо ми відповісти на це питання?
Запис короткого запису.
Було - ?м
Відрізали – 2п. по 4м
Залишилося – 12м
- Запишіть самостійно розв’язання.
Задоволена хмаринка нашою роботою і віддає нам ще одну квітку.
Нарцис
Я – дуже ніжна квітка
Струнка, як кипарис
Чудовий маю запах
А звуть мене – нарцис.
Хвилинка – цікавинка.
- У Карпатах є унікальне місце дикорослих нарцисів, яке називається Долиною нарцисів. Багато дощів – ще більше квітів. (Показую фото)
ІХ. Підсумок. Математичний бліц-турнір. І остання хмаринка приготувала нам математичну скриньку
Компоненти при діленні? (ділене, дільник, частка)
Частка – яка це дія? (:)
Що означає поділити порівну? (2)
Як знайти другий додаток? 8 : 2 = 4
8 – це ділене?
Протилежна дія множення? (ділення)
Трикутник має 4 сторони;
Після зими до нас приходить осінь;
Результат множення – сума;
Перший множник 4, другий множник 9. Добуток 35
А хто з’явився до нас. (Едельвейс.)
Квіти бережіть, і даремно їх не рвіть!
Бо чарівної краси не побачиш я і ти.
Хай вони, ростуть у лузі. Бо всі квіти – наші друзі!
Вчитель. Ось і закінчилась наша подорож весняним лісом.
Підберіть прикметники до нашого уроку.