Таблиця множення на 4. Обчислення значень виразів. Складені задачі на знаходження суми, які містять знаходження добутку. Урок-пригода з математики 2 клас (Листопад)

Про матеріал

Математика 2 клас

Тема. Таблиця множення на 4. Обчислення значень виразів. Складені задачі на знаходження суми, які містять знаходження добутку

Мета: закріпити знання таблиць множення та ділення чисел 2, 3; формувати вміння користуватися переставним законом множення та розуміння конкретного змісту множення; удосконалювати обчислювальні навички та вміння виконувати вправи на засвоєння таблиці множення на 4; формувати вміння розв'язувати задачі; розвивати логічне мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій: аналізу, синтезу, порівняння; поповнювати словниковий запас учнів; стимулювати інтерес до вивчення математики; виховувати охайність, старанність.

Обладнання: лупа, лист, прищепки з лупами, загадка, зразок цифри 4, девіз, плакат «Кількість, вартість, ціна».

Форма проведення: урок-пригода.

Перегляд файлу

Математика 2 клас

(18.03.21 р.)

Тема. Таблиця множення на 4. Обчислення значень виразів. Складені задачі на знаходження суми, які містять знаходження добутку

Мета: закріпити знання таблиць множення та ділення чисел 2, 3; формувати вміння користуватися переставним законом множення та розуміння конкретного змісту множення; удосконалювати обчислювальні навички та вміння  виконувати вправи на засвоєння таблиці множення на 4; формувати вміння розв’язувати задачі; розвивати логічне мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій: аналізу, синтезу, порівняння; поповнювати словниковий запас учнів; стимулювати інтерес до вивчення математики; виховувати охайність, старанність.

Обладнання: лупа, лист, прищепки з лупами, загадка, зразок цифри 4, девіз, плакат «Кількість, вартість, ціна».

Форма проведення: урок-пригода.

Хід уроку

І. Вступна частина

1. Організація класу

Дзвоник дав усім наказ:

До роботи швидше в клас!

Працюватимемо гарно,

Щоб урок минув не марно.

 Любі діти! У наш клас

Завітали гості щирі!

Привітайте в добрий час

Гостей усмішкою!

2. Мотивація навчальної діяльності

- Сьогодні, діти, запрошую вас до детективного агентства, попрацюємо детективами (Показую лупу).  Хто ж такий детектив? (Слухаю відповіді учнів та демонструю зображення з визначеннями).

Детектив - це співробітник детективного бюро або приватна особа, що здійснює розшукові роботи в інтересах своїх замовників.

Відомо, що за кордоном детективами називають не тільки приватних осіб, але й співробітників поліції, що займаються розслідуванням карних або цивільних справ, збором доказів і встановленням істини. Однак, у нашій країні в системі правоохоронних органів не існує посади «детектив», тому розкриттям злочинів у нас займаються фахівці-слідчі.

3. Усні обчислення. Уточнення конкретного змісту множення

- Щоб переконатися в тому, що ви зможете виконати цю роль, хочу вас перевірити. Коли я діставала свій підручник, то з нього випав лист. Давайте відкриємо його разом. (Діти відкривають листа)

ОБОВ'ЯЗКИ ДЕТЕКТИВА

  • вивчення завдання поставленого клієнтом;
  • збір необхідних матеріалів;
  • систематизація фактів і формування висновків;
  • видача матеріалів замовнику.

Тому, як ви бачите, детективам дуже часто доводиться вдаватись до обчислень та розрахунків. Якщо виконаєте все правильно – отримаєте незамінний інструмент детектива.

  1. Знайдіть в підручниках номер 711 та дослідіть чим схожі вирази і чим різняться, а потім обчисліть їх.
  2. В друкованому зошиті на сторінці 60 виконайте подібне завдання.

Вітаю, ви справжні детективи, подивіться уважно на полицю під вашою партою.

Діти оглядають та знаходять прищепки з лупами. Прикріплюють їх до одягу.

4. Каліграфічна хвилинка

- Детектив усе, що почув чи знайшов, записує у блокнот. Запишіть і ви дату у зошит.

- Погляньте, що це? (З-під дошки виглядає шматочок папірця з загадкою. Дістаю його)

Хтось вночі старий стілець

Спинкою вниз перевернув.

І тепер у нас в квартирі

Став він цифрою … (Чотири)

- Цифра 4 складається з трьох елементів: короткої прямої похилої лінії, короткої горизонтальної лінії та довгої прямої похилої лінії. Починаємо писати цифру посередині верхньої сторони клітинки і ведемо вниз ліворуч коротку похилу пряму лінію нижче середини клітинки. Потім пишемо другий елемент – горизонтальну пряму коротку лінію праворуч, не доводячи її до правої сторони клітинки. Від верхнього правого кутка клітинки  ведемо вниз довгу пряму похилу лінію так, щоб вона торкнулась  другого елемента цифри, і опускаємо вниз до середини нижньої сторони клітинки.

- Напишіть каліграфічно рядок цифри 4.

- Назвіть двоцифрові числа, що містять 4 одиниці; 4 десятки. Назвіть кругле двоцифрове число з цифрою 4.

- Назвіть вирази на множення чи на ділення з відповіддю 4.

5. Повідомлення теми і мети уроку

- Нам належить провести розслідування у справі та винести вирок знаку множення за його хуліганське ставлення до числа 4.

- Девіз уроку:

Міркуємо – швидко!

Відповідаємо – правильно!

Лічимо – точно!

Пишемо – гарно!

ІІ. Основна частина

1. Ознайомлення з таблицею множення на 4

- Отже, слідство розпочинається… Я пропоную вам дослідити всі вирази на знаходження суми в номері 712.

- Чим схожі вирази на додавання?

- Що ви можете сказати про вирази на множення?

- Порівняйте таблицю з якою ми ознайомились сьогодні та вчора. Що ви помітили?

- Як звучить переставний закон дії множення?

2. Вдосконалення обчислювальних навичок

- Детектив повинен мати вміння використовувати спеціальну техніку у своїй роботі, тому зараз і ми використаємо таблиці в обчисленнях виконуючи завдання від мультимедійного видавництва «Розумники».

Частина 5, тема 9, №3

Гра «Від якого замка ключ?» № 715

- Для початку давайте простежимо за порядком дій у виразах, що містять множення або ділення.

 

 

 

                

                

 

 

 

 

72 – 4 ∙ 9

8 ∙ 4 + 29

(98 - 90) ∙ 2

(18 + 6) : 3

36

61

16

8

- Виконайте письмово обчислення.

Перевірку здійснюють з ключами.

3. Фізкультхвилинка

- Детективи перебувають у відмінній фізичній формі, тож встаємо на ноги та виконуєм танцювальні рухи.

4. Формування вмінь розв’язувати задачі

- Ви як професійні детективи повинні висувати припущення, здогади. Пропоную вам розв’язати задачі.

Розв’язуємо задачу від мультимедійного видавництва «Розумники» частина 5, тема 9, №4

Прочитайте задачу №717 самостійно.

- Про що ця задача?

- Скільки купили лимонів?

- Що нам ще про них відомо?

- Скільки купили ананасів? Яка його вартість?

- Що потрібно знайти в цій задачі?

- Чи можемо ми одразу знайти вартість всієї покупки? Чому?

- Як знайти вартість лимонів?

ІІІ. Заключна частина

1. Підсумок уроку

- Сьогодні ви стали справжніми детективами! Справу закрито, матеріали вивчені! Винесіть вирок: де була помічена цифра 4? (У таблиці множення)

- З чим ви впорались легко?

- Над якими завданнями довелося більше помізкувати?

2. Пояснення домашнього завдання (№718, №719)

Спасибі всім, хто працював,

Уважно слухав й рахував,

Хто на уроці відповідав

І нові знання здобував.

1

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
20 жовтня 2022
Переглядів
431
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку