26 серпня о 18:00Вебінар: Навчання в умовах пандемії: рекомендації ООН та світовий досвід

Тарас Шевченко - співець українського народу

Про матеріал
Моя розробка - це урок класного читання, ознайомлення з новими художніми творами. На ньому використано різні форми роботи: індивідуальна і робота у парах; різні види роботи: читання вголос, напівголосне, мовчки, словникова робота, вилучення зайвого, доповнення речень Маю надію, що ця розробка допоможе молодому вчителю.
Перегляд файлу

Мета. Вчити дітей правильно, виразно читати поетичні твори, осмислювати прочитане, бачити красу і барвистість Шевченкового слова. Збагатити словниковий запас дітей. Виховувати любов до природи краю, де народився.

Обладнання. Портрет Т. Г. Шевченка, «Кобзар», індивідуальні роботи учнів.

 

Хід уроку

 

  1. Організаційний момент.

Знову день почався, діти!

Всі зібрались на урок.

Тож пора нам поспішати –

Кличе в подорож дзвінок.

  1. Перевірка домашнього завдання.
  1. Читання вголос вірша Т. Г. Шевченка «Світає, край неба палає».
  2. Гра «Що я чую, що я бачу»
  1. Повідомлення теми і мети уроку.

Навесні, коли тануть сніги

І на рясті засяє веселка,

Повні сили й живої снаги

Ми вивчаємо твори Шевченка.

 

На деревах бруньки повняться соком,

Сонце підіймається на небі високо.

Ми нарвали квіток, сплели віночок,

І, за нашим звичаєм, портрет заквітчаєм.

 

Двоє дітей уквітчують портрет Шевченка.

 

   Крім «Кобзаря», якого знає весь світ, важливою сторінкою в житті Т.Шевченка була його участь в складанні підручників для початкового навчання дітей. Для цього Шевченко написав і видав «Буквар южноруський». У книзі всього 24 сторінки, але кожна з них цікава і важлива. Це алфавіт, і математичний матеріал, і молитви, і думи про життя простих людей.

   «Буквар» і «Кобзар» поета учать любові до рідної мови, до рідної землі. І сьогодні на уроці ми продовжимо знайомство з творчістю поета.

  1. Опрацювання вірша Т. Шевченка «Встала весна, чорну землю…».
  1. Виразне читання вірша учнем з індивідуального листка.
  2. Словникова робота.

            укрила                              р . стом

            розбудила                         б . рв . нком  

            уквітчала                          жа . вор . н . к

  1. Напівголосне читання учнями.
  2. Аналіз змісту.
  • У вигляді кого зобразив автор весну?
  • Які слова допомагають уявити весну, як живу істоту?  Прочитайте.
  • Як весна змінила землю? Прочитайте.
  • Які почуття у вас викликає вірш?
  • Доберіть із вірша слово, до якого відносяться усі дії, виражені словами

I стовпчика.

  1. Розвиток швидкості читання: читання «буксиром».
  1.  Опрацювання вірша Т. Шевченка «Вранці».
  1. Мовчазне читання вірша учнями.
  2. Робота в парах: читання по рядочку з сусідом по парті.
  • Яка пора року описана?
  • Хто зустрічає ранок?
  • Поясніть вислови «пішла луна гаєм», «червоніє за горою».
  • У якому темпі треба читати вірш?
  1. Читання вірша вголос.
  1. Фізкультхвилинка.
  2. Опрацювання вірша Т. Шевченка «Зацвіла у лузі».
  1. Виразне читання вірша учнем з індивідуального листка.
  2. Повторне читання вірша учнями вголос.
  3. Аналіз змісту.
  • Зєднайте стрілками слова з I і II стовпчиків.

                 Червона                        у лузі

                 Зраділа                          луна

                 Зацвіла                          калина

                 Пішла                            пташечка

  • Яку картину ви уявляєте, читаючи цей вірш?
  • Чому пташечка зраділа? А кому стало любо, любо?
  1. Підсумок уроку.
  1. Доповнити рядки віршів (робота з картками в групах). Яка назва твору?

Встала . . . , чорну землю сонну . . . ,

. . . її рястом, барвінком  . . .  .

 

Защебетав . . . , угору летючи,

Закувала . . . , на дубі  . . .  .

 

Зацвіла у лузі червона  . . .  ,

Ніби засміялась дівчина - . . .  .

  1. Який рядок зайвий? (робота з картками в групах)

Любо,  любо стало,

вечірня зіронька встає,

пташечка зраділа

                   і защебетала.

 

                   І на полі жайворонок,

                   соловейко в гаї

                   закувала зозуленька

                   землю убрану весною,

                   вранці зустрічають.  

 

                   Червоніє за горою,

                   Затихло все,

                   плугатар співає.

  1. Вивчити прислів’я.

Шевченко – наша слава, наш співець.

І за волю, за державу Богом даний нам борець.

  1. Рефлексія. Cмайлику намалювати ротик, який відобразить його настрій.
  • Український народ пам’ятає Кобзаря. Його іменем названо вулиці, театри, навчальні заклади. На майданах міст та сіл споруджено памятники. У нашому селі також є вулиця Т. Шевченка. Кожного року громадськість відзначає День памяті великого поета.
  1. Домашнє завдання.

Підготувати вірші Т. Г. Шевченка  не за програмою.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
3.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Чорногор Ірина Валентинівна
    Урок цікавий, відповідає темі, підібраний матеріал відповідає віку і можливостям учнів. Успіхів і творчого натхнення!
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Булат Марина
Додано
20 січня 2019
Переглядів
520
Оцінка розробки
4.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку