Тарас Шевченко “Село! І серце одпочине”; “І досі сниться: під горою”

Про матеріал
У вірші « І досі сниться…” Т. Шеченко описує своє дитинство. Аналіз твору “І досі сниться: під горою” допоможе зрозуміти, яка тема, ідея, жанр, художні засоби.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Літературне читання 3 клас (за новою програмою)Черниш Світлана Петрівна вчитель-методист Білоцерківської гімназії слов’янських мов-початкової школи №1 Тарас Шевченко “Село! І серце одпочине”; “І досі сниться: під горою”

Номер слайду 2

Психологічний настрій

Номер слайду 3

Гра «Зайве слово»Дуб, тополя, клен, ялина. Соловей, ластівка, жайворонок, горобець. Моринці, Кирилівка, Канів, Канада___________________

Номер слайду 4

Анаграми. ПИСТЕ НИЛА БИВЕР ПОТОЛІ СТЕПИЛАНИВЕРБИТОПОЛІ

Номер слайду 5

Тестова перевірка. Коли народився Т. Г. Шевченко?а) 10 березня;б) 9 березня;в) 14 березня. В якому селі народився пот?а) Моринці;б) Кирилівка;в) Канів. В якому році народився поет?а) 1814 р.б) 1861 р.в) 1813 р. Ким були батьки Тараса?а) Панами;б) Кріпаками;в) Кобзарями. Що використовує поет у творах?а) Натюрморт;б) Пейзаж;в) Графіку.6. Про яку річку згадує поет у вірші «Зоре моя вечірняя…»?а) Десна;б) Дніпро;в) Рось.7. Про яку частину доби згадує Шевченко у творі «Сонце заходять, гори чорніють»?а) Ранок;б) Вечір;в) День.8. За чим журиться поет у творі «Сонце заходить, гори чорніють»?а) За Україною;б) За сестрою;в) За друзями.9. Чому «радіють люди» у вірші Т. Г. Шевченка «Сонце…»?а) Що спочинуть;б) Зустріч з рідними;в) Новому дню.10. На чому грав малий Тарас?а) На кобзі;б) На бандурі;в) На гармошці.

Номер слайду 6

Виразне читання віршів Т. Г. Шевченка. Україна… Це наша земля, наш край, наша країна зі славною багатовіковою історією й мудрими, талановитими людьми, з чарівною піснею, що дивує світ, багатющими народними традиціями, з мальовничою природою. Наші учні написали свої вірші до 200-річчя Т. Шевченка. Давайте їх послухаємо.

Номер слайду 7

Опрацювання вірша Т. Г. Шевченка «Село! І серце одпочине…»Про що розповідає поет у творі?

Номер слайду 8

Словникова робота. На одному диханні прочитати кожну колонку САМ БОГСЕЛО ДИВОСИНІ НЕНАЧЕСАДИ УКРАЇНІСЕРЦЕ ДНІПРОМСТОЯТЬ ШИРОКОЛИСТІ- У якому слові «сховалося» два слова?

Номер слайду 9

В яку пору описано село?Чому ви так думаєте?Інтерактивна вправа «Прес»

Номер слайду 10

Аналіз змісту. Які почуття охопили поета при згадці про українське село?Як поет описав село?Що росте біля села?Які порівняння використав поет?Прочитайте останні рядки вірша… («Сам Бог витає над селом»)Що цим хотів сказати поет?

Номер слайду 11

Гра “Знайди прикмети”ГОРИТОПОЛІГАЄМсинішироколистізеленим

Номер слайду 12

Фізкультхвилинка

Номер слайду 13

Опрацювання вірша Т. Г. Шевченка «І досі сниться…»Самостійне читання вірша. Який сон побачив поет?

Номер слайду 14

Словникова робота(прочитати слова подумки, вставляючи пропущені букви)М_ТИ СН_ТЬСЯДИТ_ С_ДИТЬВ_УЧА БАВ_ТЬД_Д ВИ_ШЛАД_СІ ХОР_ШЕЄЯке слово зайве у кожній колонці?Чому? А И Я И Н И І Й О О____ _________

Номер слайду 15

Аналіз змістуІнтерактивна вправа “Сам знаю і поділюсь”Які дві картини приснилися автору?Який настрій викликав у поета цей сон? Доведіть словами з вірша. Як ставляться члени родини один до одного? З чого це видно?Які почуття викликав у вас цей вірш?Що спільного і чим відрізняються вірші “Село! І серце одпочине...”, “І досі сниться”?

Номер слайду 16

Гра “Знайди і прочитай”Прочитайте ті рядочки вірша, в яких зустрічається слово з першої колонки. Гра “Незакінчене речення”На уроці я навчився …На уроці я дізнався …Цей урок змусив мене задуматися …

Номер слайду 17

Куди б не закидала доля Шевченка, він завжди пам’ятав і любив свій рідний край – Ураїну. Любіть і ви Україну, як любив її поет. Бережіть її, як берегли ваші діди і прадіди. Читайте його твори. Ваша мова буде від цього такою ж гарною та барвистою.

Номер слайду 18

Домашнє завдання. Вивчити напам’ять один із віршів. (ст. 135-136)

Номер слайду 19

Дякую за увагу!

pptx
Додано
19 березня
Переглядів
111
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку