Театралізація казки «Колобок».
Завдання :продовжувати знайомити дітей з казкою «Колобок», вчити дітей емоційно сприймати зміст казки, запам'ятовувати дійових осіб та послідовність дій . Формувати в дітей живий інтерес до театральної гри, бажання брати в ній участь. Розвивати увагу, мислення, формувати почуття співпереживання героям, розвивати емоційно -мовленнєве спілкування, вміння слухати. Виховувати цікавість до народних казок, прищеплювати любов до художнього слова.
Матеріали: театральна ширма, ляльки тварин, Колобок.
Хід заняття:
Вихователь :Дітки, я запрошую всіх вас піти на гостину до бабусі Казкарки.
Топ -топ, ніжки.
Прямо по доріжці.
До бабусі підемо,
Казочку послухаємо
-Ось наша бабуся Казкарка! Привітайтеся до неї, діти.
-Добрий день, бабусю! Ми прийшли до тебе казочку послухати.
Бабуся: Добрий день ,діти! Чи любите ви казочки?
-Які казочки ви знаєте?
-Пограйте в гру «Назви казочку».
Хід гри: Перед дітьми вихователь розміщує на дошці ілюстрації з різних казок, знайомих дітям. Звертає увагу на малюнки, діти уважно розглядають ілюстрації і називають казки .А що це за казочка вам потрібно відгадати.
-«Жили собі дід та баба , і була в них Курочка. (Ряба).»
-«Ішов дід лісом та й загубив (Рукавичку).»
-«Мишка за кішку, кішка за Жучку, Жучка за внучку, внучка за бабу, баба за діда -тягнуть -потягнуть (Ріпка)».
-«А лисичка Колобка гам і з’їла(Колобок).
Бабуся:
-Молодці , багато казок ви знаєте. А я на вас чекала, ось і казку приготувала.
В моїй казці живе багато героїв. Ось погляньте. (Виставляє зайчика).
Хто це, діти? В казці його називають побігайчиком. Чому?( Зайчик. В нього довгі ноги, він швидко бігає).
- А зайчик який?( – Сіренький, вухастий, маленький, куцохвостий).
А ще в цій казочці є Вовчик та Ведмедик ( виставляє вовка та ведмедика ). В казці до них звертаються, додаючи слово братик. Давайте повторимо: Вовчик – братик, ведмедик – братик ).
- Вовк, який? ( Сірий, великий, зубастий, страшний ). А ведмідь який? ( Великий, волохатий, клишоногий ).
- А ще в моїй казці живе ( виставляє лисичку ) – хто? ( Лисичка-сестричка). Яка вона? (руда, хитра ).
А тепер послухайте загадку, може разом відгадаємо, як називається казочка
На сметані замісили,
На вікні охолодили.
Круглий бік, скок – скок,
Покотився (Колобок).
Бабуся: Так, це колобок (під музику закочується колобок) погляньте, а ось і сам колобок. Він до нас прийшов і казочку із собою приніс. Скільки в казці колобків? (- Один). А вас скільки? (-Багато). Тож, будьте, уважні , слухняні й розумні. Зараз ми помандруємо з нашим Колобком у казку.
Вихователь: Жили собі дід і баба. І дожились до того, що й хліба не мали. Дід і просить:
-Бабусю! Спекла б ти колобка!
-Та з чого ж я спечу, коли й борошна нема ?
-От, бабусю, піди в хіжку та назмітай борошенця, той буде тобі на колобок.
Послухала баба, пішла в хижку, назмітала в засіку борошенця, витопила в печі, замісила гарненько тісто.
- Давайте покажемо, як баба місила тісто? Тепер скотимо колобок і поставимо в піч.( Діти імітують вимішування тіста, ліплення Колобка, випікання його в печі).).
- Виймаємо колобка із пічки. От і спікся Колобок! (Показує іграшку). Який вийшов колобок, діти ( Круглий, рум'яний, гарячий, смачний ).
Вихователь. Поклала його на вікні, щоб він прохолов . Понюхайте. Ой , як смачно він пахне!
Вихователь: Колобку нудно на віконці лежати, він стрибнув на доріжку й покотився .Котиться, котиться дорогою, коли це на зустріч йому зайчик. Покажіть, як стрибає зайчик. Що сказав зайчик колобку. (Колобок, колобок. Я тебе з’їм) Яким голосом (тоненьким)
Що відповів колобок? (Не їж мене, я тобі пісеньку заспіваю)
Як співав пісеньку колобок весело чи сумно? Давайте заспіваємо пісеньку колобка веселим дзвінким голосом. Яким голосом будемо співати ( Веселим, дзвінким ).
Я по засіку метений,
Я із борошна спечений,
Я від баби утік,
Я від діда утік,
То й від тебе утечу!
Та й побіг знову. Біжить та й біжить дорогою…Кого ще зустрів колобок (Вовка) Виставляємо. Покажіть, який вовк сердитий і які в нього гострі зуби А яким голосом вовчик говорив з колобком?(грубим сердитим)
Що саме сказав Вовк? Що відповів колобок? (Не їж мене, я тобі пісеньку заспіваю)
- І від вовка колобок утік. Покотився далі, а на зустріч йому... (Ведмідь).
- Покажіть, як ішов ведмідь, перевалювався. Діти, покажіть, яким Колобок був наляканим, коли звірі хотіли його з’їсти. Давайте його трішки розвеселимо, зробимо фізкультхвилинку.
Фізкультхвилинка
Колобки в садочку жили,
головою всі крутили.
Ось так, ось так , головою всі крутили.
Колобки друзів шукали,
Дружно ручки піднімали.
Ось так, ось так, дружно руки піднімали.
Вперевалочку ходили.
Із криниці воду пили.
Ось так, ось так, із криниці воду пили.
А ще вони танцювали,
Дружно ніжки виставляли.
Ось так, ось так, дружно ніжки виставляли.
- Так й від ведмедя колобок утік. Котиться колобок, а тут він зустрічається з ким? (З Лисичкою). –
Вихователька: Давайте покажемо як ішла лисичка, м'якенько ступаючи, оглядаючись по сторонах: подивилася вправо, подивилася вліво, хвостиком замела сліди.
Вихователька: А яким голосом лисичка говорила з колобком? ( П.В. – хитрим, лагідним ).
Вихователька: Скажіть хитрим голосом, як лисичка, що ви його з'їсте.
- А що ж відповідав колобок? (не їж мене, я тобі пісеньку заспіваю).
- Яким голосом говорив колобок? (лагідним, веселим).
- Лисичка й каже: «Ану, заспівай!». Допоможемо колобку заспівати пісеньку?
(так, діти разом із вихователем виконують пісеньку).
- Що далі сталося із колобком? (Лисичка його з 'їла).
Вихователь: Сподобалось вам наша казочка? Яку казку ми розповідали? Чому колобка з'їла лисиця?
Діти , коли дідусь не побачив Колобка на вікні , то дуже засмутився .Давайте разом спечемо Колобочків.
Я печу ,печу, печу
Діткам всім по Колобку.
Маком я притрушу.
В піч гарячу посаджу.
Випікайтесь Колобки,
У натопленій печі.
Буду я Віту й Нату
Колобками пригощати.
Молодці, діти.
Швидко час біжить-минає. Казочка нас залишає.
Бо й цікавій казці, діти, Часом треба відпочити.