Технологічна карта уроку "Інструктаж з БЖД. Апаратна і програмна складові інформаційної системи".

Про матеріал
Представлена технологічна карта уроку для 5 класа. Ознайомити учнів з апаратною і програмною складовими інформаційної системи, пояснити їх взаємозв’язок між собою.
Перегляд файлу

Технологічна карта уроку 3

Програма

Програма курсу «Інформатика» для 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (автори: Мирослав Жалдак, Наталія Морзе, Ганна Ломаковська, Галина Проценко,  Йосиф Ривкінд, Віктор Шакотько).  Наказ Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

Клас

5 клас

Розділ

Тема 1. Інформаційні процеси та системи

Тема уроку 3

 

 

Інструктаж з БЖД. Апаратна і програмна складові інформаційної системи.

Цілі навчання

навчальна: ознайомити учнів з апаратною і програмною складовими інформаційної системи, пояснити їх взаємозв’язок між собою,

розвивальна: розвивати логічне мислення, увагу, збагачувати словниковий запас, пояснювати й узагальнювати сприйняте, робити висновки;

виховна: виховувати зосередженість та охайність під час виконання завдань, самостійність, організованість і відповідальність за виконану роботу, допитливість, повагу до думки іншої людини.

Тип уроку

Комбінований.  

Основний зміст теми

Правила поведінки під час роботи з комп’ютером, апаратне забезпечення інформаційної системи,   програмне забезпечення інформаційної системи.

Терміни й поняття

Апаратна складова інформаційної системи, програмна складова інформаційної системи.

Заплановані результати навчання

Особистісні вміння

Метапредметні уміння (пізнавальні, регулятивні, комунікативні)

Предметні уміння

О1: навчально-пі­знавальний інтерес до нового навчаль­ного матеріалу;

О2: повага до інфо­рмаційних резуль­татів інших людей;

О3: осмислення мо­тивів своїх дій при виконанні завдань з життєвими ситуаці­ями.

М1: застосування за­собів представлення інформації для розв’язування навча­льних і практичних задач;

М2: встановлення причинно-наслідко­вих зв’язків;

М3: побудова логіч­ного ланцюга мірку­вань;

М4: аргументування своєї точки зору;

М5: слухання й ве­дення діалогу.

 

П1: усвідомлює взає­мозв’язок між апарат­ною та програмною складовими інформа­ційної системи;

П2: називає складові комп'ютера та їх призна­чення;

П3: дотримується пра­вил безпеки життєдія­льності під час роботи з комп'ютером.

Організація освітнього простору

Міжпредметні  зв’язки

Основи  здоров'я

Ресурси  (інфор­маційний, демон­страційний, інтер­активний мате­ріал)

1. Й.Я. Ривкінд, Т.І. Лисенко, Л.А. Чернікова, В.В. Шакотько.  Підручник для інформатики в 5 класі. Київ, «Генеза», 2016.

2. Відео, зошити, комп’ютери, картки.

Форми роботи

Індивідуальна робота, практична робота,  робота з карткою, робота в парах.

Технологія вивчення теми уроку

Етап уроку

Діяльність учителя

Діяльність учня

1. Організаційний момент

Мета: перевірити готовність учнів до уроку; створити сприя­тливе психологічне на­лаштування на роботу.

Заплановані результати: О1, М4.

Привітання учнів, переві­рка готовності до уроку.

Вже закінчилась перерва.

І дзвенить для нас дзвінок.

Всі зібралися у класі?

Починаємо урок!

Привітання учителя.

2. Актуалізація опорних знань

Правила техніки безпеки під час роботи за комп’ютером.

Перевірка домашнього завдання.

Тестування на ПК.

Робота в зошиті за картками.

Мета: виявлення вже набутих знань, встановлення типових помилок, їх усунення.

Заплановані результати: О2, О3, М1, М3.

Проведення повторення правил техніки безпеки під час роботи за комп’ютером.

Перевірка виконання  пи­сьмового домашнього за­вдання.

Проведення тестування на комп’ютері  (додаток 6).

Проведення та перевірка роботи за картками (додаток 7).

 

Учні називають правило з техніки безпеки, коменту­ють його.

Зачитують виконане до­машнє завдання (вибір­ково), черговий  перевіряє виконання усіма школя­рами.

Відповідають на тести за комп’ютером.

Робота в зошиті за картками.

 

3. Мотивація навчальної діяльності

 

Мета: оголошення теми і мети уроку

Заплановані результати: О1, О3, М1, М4.

Перегляд відео:

обговорення, визначення

головної ідеї та зв’язку з уроком.

https://www.youtube.com/watch?v=t79yLf62EyM 

QR код

 - Як ви гадаєте, про що ми будемо сьогодні розмовляти на уроці?

 

 

Учні переглядають відео, відповідають на питання вчителя, визначають тему і мету уроку.

 

4. Пояснення нового матеріалу

 

Мета: ознайомити з інформаційними процесами, інформаційними системами та технологіями.

Заплановані результати: О1, О2, М2, М3, П1, П2.

Пояснення нового матеріалу (демонстрація відеоуроку) https://www.youtube.com/watch?v=lRayd3dgk14

QR код

1. Апаратна складова інформаційної системи.

2. Програмна складова інформаційної системи.

Учні переглядають відео,  заповнюють таблицю:

Складові частини інформаційної системи

Апаратна складова

Програмна складова

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Обговорення складеної таблиці, основних моментів уроку.

5. Фізкультхвилинка

Мета:  підвищити розумову працездатність дітей на уроках, забезпечити короткочасний активний відпочинок для школярів під час заняття.

 

Декламування вірша:

 

Руки за голову ставимо сміло,

І повертаємось вправо і вліво,

Двічі на ліво, двічі направо,

зробимо чітко, діти, цю вправу.

Двічі наліво, двічі направо,

Будемо мати гарну поставу.

 

Учні виконують вправи разом з учителем.

6. Закріплення нового мате­ріалу

Робота за комп’ютером: інтерактивні вправи.

Офтольмологічна хвилинка.

Вправа "Знайди пристрій".

Мета: акцентування уваги на опорних моментах матеріалу, перевірка усвідомлення нової навчальної інформації, зв'язок теоретичного матеріалу з практикою.

Заплановані результати: О1, О2, О3, М2, М3, М4, П2, П3.

Проведення практичної частини уроку, допомога учням.

 

Проведення вправ для очей.

Подивились вправо, вліво,

Вверх, вниз, собі на ніс.

Знову вправо, знову вліво,

І покліпали очима.

 

 

 

Робота за комп’ютером, самостійне виконання практичного завдання:

  • QR кодКросворд з інформатики на тему Інформаційні процеси та системи   

 

https://learningapps.org/view4633647

 

  • Інформаційні процеси  

QR кодhttps://learningapps.org/view5245902

 

 

Учні виконують вправу "Знайди пристрій" (додаток 8).

 

 

 

7. Підсумки.  Оціню­вання.

Рефлексія

 

Мета: підбиття підсумків уроку

Заплановані результати: М4, О3

Забезпечує рефлексивну діяльність учнів.

Виставляє оцінки.

1. Під час уроку я

  • дізнався…
  • зрозумів…
  • навчився

2. Найбільше мені сподоба­лося…

3. На уроках найкраще в мене виходило…

4. Я мав (-ла) труднощі з…

5. Я хотів би ще дізнатися про…

 

 

 

8. Домашнє завдання

 

Мета: закріплення, пог­либлення, систематиза­ція та узагальнення знань, набутих на уроці; формування відповіда­льного ставлення до навчання.

Заплановані результати: М5, О3.

Записує на дошці  дома­шнє завдання і пояснює його виконання.

Записують завдання:

читати стор. 17-20, від­повідати на питання;

підготувати повідомлення або презентацію: види сучасних комп’ютерів.

 

docx
Додано
25 жовтня 2020
Переглядів
2809
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку