Технологічна карта уроку 3
Програма |
Програма курсу «Інформатика» для 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (автори: Мирослав Жалдак, Наталія Морзе, Ганна Ломаковська, Галина Проценко, Йосиф Ривкінд, Віктор Шакотько). Наказ Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804 |
|||||||||||||||||
Клас |
5 клас |
|||||||||||||||||
Розділ |
Тема 1. Інформаційні процеси та системи |
|||||||||||||||||
Тема уроку 3
|
Інструктаж з БЖД. Апаратна і програмна складові інформаційної системи. |
|||||||||||||||||
Цілі навчання |
навчальна: ознайомити учнів з апаратною і програмною складовими інформаційної системи, пояснити їх взаємозв’язок між собою, розвивальна: розвивати логічне мислення, увагу, збагачувати словниковий запас, пояснювати й узагальнювати сприйняте, робити висновки; виховна: виховувати зосередженість та охайність під час виконання завдань, самостійність, організованість і відповідальність за виконану роботу, допитливість, повагу до думки іншої людини. |
|||||||||||||||||
Тип уроку |
Комбінований. |
|||||||||||||||||
Основний зміст теми |
Правила поведінки під час роботи з комп’ютером, апаратне забезпечення інформаційної системи, програмне забезпечення інформаційної системи. |
|||||||||||||||||
Терміни й поняття |
Апаратна складова інформаційної системи, програмна складова інформаційної системи. |
|||||||||||||||||
Заплановані результати навчання |
||||||||||||||||||
Особистісні вміння |
Метапредметні уміння (пізнавальні, регулятивні, комунікативні) |
Предметні уміння |
||||||||||||||||
О1: навчально-пізнавальний інтерес до нового навчального матеріалу; О2: повага до інформаційних результатів інших людей; О3: осмислення мотивів своїх дій при виконанні завдань з життєвими ситуаціями. |
М1: застосування засобів представлення інформації для розв’язування навчальних і практичних задач; М2: встановлення причинно-наслідкових зв’язків; М3: побудова логічного ланцюга міркувань; М4: аргументування своєї точки зору; М5: слухання й ведення діалогу.
|
П1: усвідомлює взаємозв’язок між апаратною та програмною складовими інформаційної системи; П2: називає складові комп'ютера та їх призначення; П3: дотримується правил безпеки життєдіяльності під час роботи з комп'ютером. |
||||||||||||||||
Організація освітнього простору |
||||||||||||||||||
Міжпредметні зв’язки |
Основи здоров'я |
|||||||||||||||||
Ресурси (інформаційний, демонстраційний, інтерактивний матеріал) |
1. Й.Я. Ривкінд, Т.І. Лисенко, Л.А. Чернікова, В.В. Шакотько. Підручник для інформатики в 5 класі. Київ, «Генеза», 2016. 2. Відео, зошити, комп’ютери, картки. |
|||||||||||||||||
Форми роботи |
Індивідуальна робота, практична робота, робота з карткою, робота в парах. |
|||||||||||||||||
Технологія вивчення теми уроку |
||||||||||||||||||
Етап уроку |
Діяльність учителя |
Діяльність учня |
||||||||||||||||
1. Організаційний момент Мета: перевірити готовність учнів до уроку; створити сприятливе психологічне налаштування на роботу. Заплановані результати: О1, М4. |
Привітання учнів, перевірка готовності до уроку. Вже закінчилась перерва. І дзвенить для нас дзвінок. Всі зібралися у класі? Починаємо урок! |
Привітання учителя. |
||||||||||||||||
2. Актуалізація опорних знань Правила техніки безпеки під час роботи за комп’ютером. Перевірка домашнього завдання. Тестування на ПК. Робота в зошиті за картками. Мета: виявлення вже набутих знань, встановлення типових помилок, їх усунення. Заплановані результати: О2, О3, М1, М3. |
Проведення повторення правил техніки безпеки під час роботи за комп’ютером. Перевірка виконання письмового домашнього завдання. Проведення тестування на комп’ютері (додаток 6). Проведення та перевірка роботи за картками (додаток 7).
|
Учні називають правило з техніки безпеки, коментують його. Зачитують виконане домашнє завдання (вибірково), черговий перевіряє виконання усіма школярами. Відповідають на тести за комп’ютером. Робота в зошиті за картками.
|
||||||||||||||||
3. Мотивація навчальної діяльності
Мета: оголошення теми і мети уроку Заплановані результати: О1, О3, М1, М4. |
Перегляд відео: обговорення, визначення головної ідеї та зв’язку з уроком. https://www.youtube.com/watch?v=t79yLf62EyM
- Як ви гадаєте, про що ми будемо сьогодні розмовляти на уроці?
|
Учні переглядають відео, відповідають на питання вчителя, визначають тему і мету уроку.
|
||||||||||||||||
4. Пояснення нового матеріалу
Мета: ознайомити з інформаційними процесами, інформаційними системами та технологіями. Заплановані результати: О1, О2, М2, М3, П1, П2. |
Пояснення нового матеріалу (демонстрація відеоуроку) https://www.youtube.com/watch?v=lRayd3dgk14
1. Апаратна складова інформаційної системи. 2. Програмна складова інформаційної системи. |
Учні переглядають відео, заповнюють таблицю:
Обговорення складеної таблиці, основних моментів уроку. |
||||||||||||||||
5. Фізкультхвилинка Мета: підвищити розумову працездатність дітей на уроках, забезпечити короткочасний активний відпочинок для школярів під час заняття.
|
Декламування вірша:
Руки за голову ставимо сміло, І повертаємось вправо і вліво, Двічі на ліво, двічі направо, зробимо чітко, діти, цю вправу. Двічі наліво, двічі направо, Будемо мати гарну поставу.
|
Учні виконують вправи разом з учителем. |
||||||||||||||||
6. Закріплення нового матеріалу Робота за комп’ютером: інтерактивні вправи. Офтольмологічна хвилинка. Вправа "Знайди пристрій". Мета: акцентування уваги на опорних моментах матеріалу, перевірка усвідомлення нової навчальної інформації, зв'язок теоретичного матеріалу з практикою. Заплановані результати: О1, О2, О3, М2, М3, М4, П2, П3. |
Проведення практичної частини уроку, допомога учням.
Проведення вправ для очей. Подивились вправо, вліво, Вверх, вниз, собі на ніс. Знову вправо, знову вліво, І покліпали очима.
|
Робота за комп’ютером, самостійне виконання практичного завдання:
https://learningapps.org/view4633647
https://learningapps.org/view5245902
Учні виконують вправу "Знайди пристрій" (додаток 8).
|
||||||||||||||||
7. Підсумки. Оцінювання. Рефлексія
Мета: підбиття підсумків уроку Заплановані результати: М4, О3 |
Забезпечує рефлексивну діяльність учнів. Виставляє оцінки. |
1. Під час уроку я
2. Найбільше мені сподобалося… 3. На уроках найкраще в мене виходило… 4. Я мав (-ла) труднощі з… 5. Я хотів би ще дізнатися про…
|
||||||||||||||||
8. Домашнє завдання
Мета: закріплення, поглиблення, систематизація та узагальнення знань, набутих на уроці; формування відповідального ставлення до навчання. Заплановані результати: М5, О3. |
Записує на дошці домашнє завдання і пояснює його виконання. |
Записують завдання: читати стор. 17-20, відповідати на питання; підготувати повідомлення або презентацію: види сучасних комп’ютерів. |
||||||||||||||||