Учитель: Школьнік Наталія Миколаївна
ТЕХНОЛОГІЧНА КАРТА УРОКУ
|
Предмет |
Українська література |
|
Клас |
7 клас |
|
Базовий підручник (назва, автор) |
Глазова О.П. Українська мова: підруч. для 7 кл. загальноосвіт. навч. закл./О.П. Гллазова. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2016. – 272с.: іл.. |
|
Тема уроку |
«Ліна Костенко. «Крила» |
|
Тип уроку |
Удосконалення знань, вмінь, навичок Комбінований Урок художнього сприйняття твору |
|
Мета уроку у відповідності з очікуваними результатами |
Продовжувати ознайомлювати семикласників із особистістю Ліни Костенко на прикладі її творів, зокрема вірша «Крила»; розвивати вміння декламувати вивчений напам’ять вірш; удосконалювати навички виразного читання, аналізу поезії за алгоритмом, роботи із текстом поезії (пошук композиційних елементів, трактування образів-символів, аналіз художнього обрамлення тощо); сприяти зацікавленню декламаторським та акторським мистецтвом, творчістю Богдана Ступки; виховувати повагу до творчості Ліни Костенко, тонке відчуття поетичного слова, сприйняття прихованих образів-символів. |
|
1. Учні знатимуть: зміст, тему, ідею твору, образи-символи; 2. Учні вмітимуть: аналізувати образи, організовувати власні дослідження, аргументувати свої думки. |
|
|
Міжпредметні зв’язки |
кіномистецтво, мовознавство. |
|
Змістові лінії, які будуть реалізовуватися |
Ціннісна, літературознавча, культурологічна, компаративна |
|
Ключові компетентності |
Спілкування державною мовою Уміння вчитися Інформаційно-цифрова компетентність Обізнаність та самоствердження у сфері культури Математична компетентність
Літературна компетентність |
|
Види використаних ІКТ, Інтернет-ресурси (вказати джерела) |
|
|
Матеріали і обладнання |
Комп’ютер, мобільний телефон, текст поезії
|
СТРУКТУРА І ХІД УРОКУ
№ |
Етап уроку |
Діяльність учителя |
Діяльність здобувачів освіти |
Очікувані результати |
1 |
Актуалі-зація знань здобува-чів освіти
Пригадати… |
1.Слово вчителя Сьогодні на уроці ми з вами продовжуємо працювати над знайомством із особистістю Ліни Костенко, вивченням її творчого доробку. Перед тим, як продовжити роботу із творчим доробком Ліни Василівни, доречним вважаю пригадати вивчене на попередніх уроках. Для цього зайдіть, будь ласка, на нашу віртуальну дошку Padlet. Перед вами завдання №1. Спробуймо виконати його. Перейдіть за посиланням чи зіскануйте QR - код. Виконайте завдання, скріншот пройденої гри прикріпіть, будь ласка, у стовпець 2. https://learningapps.org/display?v=pujhy7mtt20
|
Працюють із віртуальною дошкою Padlet, пригадують вивчене на попередніх уроках, перевіряють свої знання за допомогою гри на сайті LearningApps |
Учні продов-жують ознайомлю-ватися із особистістю Ліни Костенко на прикладі її творів, зокрема вірша «Крила». |
2 |
Вивчен-ня нового мате-ріалу |
1. Слово вчителя Ліна Костенко говорить «Для мене лиш той край є найкращим, Де виросли крила мої.» 2.Бесіда
Ліна Василівна пропонує своє бачення того, чи є крила у людини. Послухайте, будь ласка, поезію «Крила» у виконанні Богдана Ступки https://youtu.be/kkHMxXsnE5k Виразне читання поезії учнями 3.Бесіда
4. Слово вчителя Які емоції викликала у вас поезія? Пропоную виразити їх у своїх малюнках і не просто малюнках, а у створенні «хмари тегів». Перейдіть до виконання завдання 3. Прикріпіть у стовпець "Виконання завдання 3" посилання на вашу хмару тегів. https://wordrt.com 5. Робота за схемою Завдання: Опрацюйте подану схему. Що символізують крила у світовій культурній традиції? Крила – символ духовності, багатства думки, емоційного піднесення, могутності, незалежності й упевненості. У греків крила – символ любові та перемоги. Давньогрецький філософ Платон вважав крила символом розуму. Завдання: запишіть у зошит кілька трактувань цього символу. 6. Аналіз поезії за алгоритмом Алгоритм аналізу поезії Автор: Ліна Костенко. Рід літератури: лірика. Вид літератури: філософська лірика. Жанр: ліричний вірш. Образи-символи: крила. Римування: паралельне. Тема: роздуми ліричної героїні про сенс життя та місце в ньому людини. Ідея: уславлення духовних поривань людини |
Ведуть бесіду, ознайомлю-ються з творчістю Б. Ступки, виражають свої емоції за допомогою створення «хмари» слів на сервісі wordrt.com. Працюють за схемами, конспектують, аналізують поезію |
Розвиток комунікативних вмінь, удосконалення навичок виразного читання, аналізу поезії за алгоритмом, роботи із текстом поезії, тонко відчувати поетичне слова, сприймати приховані образи-символи. |
3 |
Рефле-ксія |
В українському фольклорі є низка фразеологізмів, у яких фігурує образ крил. Спробуймо їх пояснити.
Завдання: Перейдіть за посиланням чи зіскануйте QR-код. Встановіть відповідність між фразеологізмами, у яких фігурує образ крил та їх значенням. Випишіть у зошит 5 фразеологізмів. Скріншот пройденої гри помістіть на стіну. Завдання: складіть із одним фразеологізмом на вибір речення, запишіть речення у зошит.
|
Пригадують, що таке фразеологіз-ми, встановляють відповідність між фразеологізмами та їх значенням у формі гри, працюють на сервісі LearningApps, складають речення |
Учні розвивають асоціативне та логічне мислення; естетичний смак. |
4 |
Домашнє завдання |
|
Записати домашнє завдання |
|