Технологічна карта уроку вивчення нового матеріалу з використанням дистанційних освітніх технологій за темою "Знаходження числа за його відсотками. Розв’язування задач"

Про матеріал
Урок розроблений для учнів 5 класу в умовах дистанційного навчання, що нині є актуальним і важливим для організації безперервної освіти, коли неможливо проводити та відвідувати традиційні заняття в школі, коли взаємодія вчителя та учнів відбувається на відстані, інтерактивно, з використанням широкого спектру мережевих інтернет-технологій та медіаресурсів. Надалі розробка цього уроку може бути використана для організації дистанційного навчання дітей з обмеженими фізичними можливостями та дітей, які часто хворіють.
Перегляд файлу

Технологічна карта уроку вивчення нового матеріалу

з використанням дистанційних освітніх технологій

 

Пояснювальна записка

Урок розроблений для учнів 5 класу в умовах дистанційного навчання, що нині є актуальним і важливим для організації безперервної освіти, коли неможливо проводити та відвідувати традиційні заняття в школі, коли взаємодія вчителя та учнів відбувається на відстані, інтерактивно, з використанням широкого спектру мережевих інтернет-технологій та медіаресурсів.

Надалі розробка цього уроку може бути використана для організації дистанційного навчання дітей з обмеженими фізичними можливостями та дітей, які часто хворіють.

 

Тема уроку. Знаходження числа за його відсотками. Розв’язування задач

Програма: Модельна навчальна програма «Математика. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Мерзляк А.Г., Полонський В.Б.,  Якір М.С.).

Матеріально-технічне забезпечення уроку:

комплект комп'ютерного обладнання (з підключенням до Інтернету), обладнання для відеозв'язку (веб – камера, мікрофон);

програмне забезпечення: Microsoft Office, Power Point, ZOOM (для здійснення спілкування вчителя з учнями), додаток Viber (для здійснення зворотного зв'язку з учнями).

Навчальні платформи: Google Classroom.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу

Форма проведення уроку: on-line-режим

Форма організації діяльності: фронтальна, індивідуальна.

Мета уроку: засвоєння учнями правила знаходження числа за його відсотками, формування навичок розв’язання задач на відсотки й практичне застосування здобутих знань у житті; формування в учнів ціннісного ставлення до суспільства, держави та до самого себе, відчуття своєї належності до України, усвідомлення єдності власної долі з долею своєї країни, активної за формою і моральної за змістом життєвої позиції, що є домінантою національно-патріотичного виховання учнів у процесі шкільного навчання, у тому числі навчання математики; прищеплення шанобливого ставлення до Збройних сил України, підготовка до оволодіння військовими професіями, мотивація учнів до військової служби.

Універсальні навчальні дії

Метапредметні:

1) особистісні: розвиток прагнення дотримання моральних норм, уміння налаштувати себе на робочий лад; здатність до самооцінки своїх дій; уміння концентрувати свою увагу;

2) пізнавальні: формування основних розумових операцій під час усних обчислень; побудова логічного ланцюжка міркувань; уміння працювати з різними джерелами інформації; пошук і виділення необхідної інформації; застосування методів інформаційного пошуку, зокрема за допомогою комп'ютерних засобів;

3) регулятивні: уміння організовувати та планувати свою діяльність в умовах дистанційного навчання, цілепокладання; уміння обробляти інформацію; розвиток уміння виконувати дію за заданим зразком, правилом; оцінка проміжних результатів і саморегуляція для підвищення навчальної мотивації, формування вміння визначати успішність своєї роботи в діалозі з учителем; уміти складати план рішення, вибирати шляхи та засоби досягнення мети, вносити корективи у свої дії;

4) комунікативні: уміння слухати, вступати у діалог, будувати мовленнєвий вислів; брати участь у колективному обговоренні проблем.

 

 

 


Технологічна картка уроку

 

п/п

Етап уроку

Зміст етапу

Завдання для учнів, посилання на електронний носій

Діяльність учителя

Діяльність учнів

Час

1.

Організацій-ний етап

Привітання вчителя,

організація навчального місця учня та вчителя, знайомство з інструкцією уроку.

 

Підготувати робоче місце, налаштуватися на роботу, познайомитися з інструкцією до уроку (надсилається до групи Viber за 2 хв. до посилання на урок у ZOOM).

 

Привітання учнів, перевірка готовності до уроку.

Знайомляться з інструкцією до уроку, вітають учителя, організовують своє робоче місце, перевіряють роботу камери та мікрофона.

0,5 хв.

2.

Актуалізація опорних знань

Повторення вивченого матеріалу, необхідного для «відкриття нового знання»; створення умов формування внутрішньої потреби учнів у включенні в навчальну діяльність.

Учитель: Сьогодні ми продовжуємо вчитися вирішувати завдання на відсотки.                                    Слайд 1.

На минулих уроках ми познайомилися із правилом знаходження відсотків від числа. Давайте його повторимо.

Запитання: Як знайти кілька відсотків від числа?

Усна робота.

Знайдіть відсотки від числа.

Слайд 2.

 

 

  Слайд 3.

Виконайте завдання.

 

Слайд 4.

 

Слайд 5.

 

Учитель: Відкрийте зошити та запишіть дату уроку.

Організовує актуалізацію вимог до учня з позицій навчальної діяльності.

 

Створює умови для мотивації

(самовизначення) до навчальної

діяльності.

 

Виконують завдання на повторення раніше вивченого.

 

Виконують завдання у зошитах,

перевіряють правильність виконання.

3 хв.

3.

Відкриття нових знань

Створити умови для виконання учнями пробної навчальної дії;

організувати фіксування учнями індивідуальної скрути;

організувати аналіз учнями ситуації, що виникла, на основі чого виявити місця та причини труднощів; усвідомити, у чому саме полягає недостатність їхніх знань, умінь чи здібностей.

Постановка цілей навчальної діяльності й на цій основі – вибір способу та засобів їх реалізації.

 

Учитель: Знайоме нам правило – знаходження відсотків від числа для вирішення цього завдання?

 

1) Прочитайте завдання та розв'яжіть його в зошитах.

Слайд 6.

 

2) Перевірте своє рішення.

Слайд 7.

 

3) Складіть задачу, обернену даній.

Слайд 8.

4) Визначте, чим відрізняються умови цих завдань.

 

1) Розв'яжіть складену задачу.

Запропонуйте свій спосіб розв'язання.

Якщо ми знатимемо скільки сторінок становлять 1%, чи зможемо тоді знайти все число сторінок у книзі?

Як це можна зробити?

Як тоді знайдемо все число?

Отже, ми отримали розв’язання:

Слайд 9.

 

2) Як можна назвати нове правило?

Отже, запишіть у зошиті тему нашого уроку:

Слайд 10.

 

3) Сформулюйте правило знаходження всього числа за його відсотками. Запишіть його у зошит.

Слайд 11.

Організовує фіксування індивідуальної скрути, виявлення місця та причини скрути в зовнішньому мовленні, узагальнення актуалізованих

знань.

Виконують завдання у зошитах.

 

За допомогою вчителя формулюють мету своїх навчальних дій, що усувають причину труднощів, визначають спосіб побудови нового знання, засоби та ресурси. Складають спільний план дій. Називають алгоритм числа за його відсотком.

8 хв.

4.

Фізкультхви-линка

Виконання фізичних вправ та вправ для очей

 

А тепер трохи відпочинемо.

Фізкультхвилинка

5 кращих вправ для очей

1. РОБИМО ВЕЛИКІ ОЧІ.

Сядьте прямо. Міцно заплющте очі на 5 секунд, потім широко розплющте їх.

2. ЗАКРИВАЄМО ШТОРКИ.

Швидко й легко поморгайте 30 секунд.

3. ДИВИМОСЯ В ТОЧКУ.

Намалюйте маркером на вікні точку. Виберіть за вікном дальній об'єкт (будинок, вежу, дерево). Тепер 3-5 секунд дивіться в далечінь, а потім переведіть погляд на точку.

4. СТРІЛЯЙТЕ ОЧИМА.

Робіть рухи очима, «рухаючись» по траєкторії фігур на зображенні.

• Дивіться вгору-вниз з максимальною амплітудою.

• Кресліть коло за годинниковою стрілкою і назад.

• Малюйте очима діагоналі.

• Малюйте поглядом квадрат.

• Погляд «ходить» по дузі – опуклій та увігнутій.

• Обведіть поглядом ромб.

• Малюйте очима бантики.

• Пишіть очима букву S – спочатку в горизонтальному положенні, потім у вертикальному.

• Кресліть очима вертикальні дуги – спочатку за годинниковою стрілкою, потім – проти.

• Переведіть погляд з одного кута в інший по діагоналях квадрата.

• Зведіть зіниці до перенісся, наблизивши палець до носа.

5. МАЛЮЄМО КАРТИНКУ.

Заплющте очі й уявіть / згадайте що-небудь приємне, гарне. Потріть долоні рук одна об одну і прикрийте ними очі, схрестивши пальці на середині чола – це підсилює розслаблюючий ефект.

Допомагає змінити вид діяльності, забезпечити емоційне розвантаження учнів.

Повторюють вправи для очей за вчителем.

1 хв.

 

5.

Первинне закріплення знань

Засвоєння учнями нового способу дії під час вирішення типових завдань.

Формування навички застосування алгоритму знаходження числа за його відсотком.

Учитель: На закріплення нового правила розв'яжемо задачі в зошитах із промовлянням виконання кожної дії.

 

Слайд 12.

 

Слайд 13.

 

Слайд 14.

 

Слайд 15.

 

 

Слайд 16.

 

Слайд 17.

 

Спрямовує та координує відповіді учнів, звертає увагу на спосіб короткого запису умови задач такого типу.

Вирішують задачі, промовляючи правило та перебіг розв’язання.

7 хв.

6.

Контроль

знань

Виконання учнями онлайн-тесту на первинну перевірку отриманих на уроці знань

Учитель: А зараз вам потрібно виконати онлайн-тест, для цього перейдіть за посиланням:

ТЕСТ (https://naurok.com.ua/test/vidsotki-zakriplennya-materialu-kr-1622002.html)

 

 

Зміст тесту

Запитання 1

Знайди 34% від 50.

Варіанти відповідей:

 14.7              11.6

 17                  15

Запитання 2

Знайди число, 25% якого становлять 50.

Варіанти відповідей:

 12.5                   20

 255                    200

Запитання 3

Що більше: 45% від 150 чи 60% від 110?

Варіанти відповідей:

Порівну                   не можливо порівняти

Запитання 4

Наталка прочитала 36 сторінок, що складає 12% усієї книжки.

1) Скільки сторінок у всій книжці?

2) Скільки сторінок залишилось їй прочитати? (Укажи дві відповіді.)

Варіанти відповідей:

200    300   400

250    264   246

274

Запитання 5

У магазині було 500 кг овочів. Першого дня продали 15%, другого – 45%. Скільки кілограмів овочів продали за 3 день?

Варіанти відповідей:

 100 кг      200 кг

  300 кг     400 кг

Коментар до тесту:

Тест складається з 5 питань на тему «Відсотки», на кожне запитання одна правильна відповідь.

Після виконання тесту, необхідно перевірити свій результат (отриману оцінку) і подивитися, у якому завданні допущена помилка.

Скріншот результату виконання тесту відправити до групи Viber.

Організовує виконання учнями самостійної роботи на нове знання.

 

 

 

Виконують завдання самостійно в режимі онлайн-тесту, здійснюють самоперевірку.

Надсилають результат учителю.

 

Самооцінка результатів діяльності.

 

9 хв.

7.

Рефлексія навчальної діяльності

Рефлексія та самооцінка учнями власної навчальної діяльності.

А зараз я пропоную вам оцінити себе, як ви працювали на уроці, чи все вам було зрозуміло і як упоралися із завданнями.

Я відправляю у Viber варіанти "Сходинок успіху" – відзначте те повідомлення (поставте лайк), яке, на вашу думку, найбільше вам підходить.

Слайд 18.

1) Усе розумію, усе вийшло.

2) Розумію, але треба ще попрацювати.

3) Погано розумію новий матеріал.

 

Організовує зворотний зв'язок з метою оцінки ефективності роботи учнів.

Самооцінка результатів діяльності.

0,5

хв.

8.

Домашнє завдання

Учитель ставить домашнє завдання

Учитель: Діти, закінчується наша цікава мандрівка по відсоткових задачах. Отже, наш онлайн-урок добігає кінця. Запишіть домашнє завдання:

скласти задачу на відсотки про наше місто;

прочитати параграф 5, пункт 37; розв’язати №1137, 1152 .

Слайд 19.

 

Я думаю, що відсотки ще неодноразово зустрінуться на вашому шляху, ще не раз змусять вас поламати голову, здивують гарними розв’язками, допоможуть у вивченні нових предметів.

Друзі, я вам бажаю 100% здоров’я, радості, удачі. Дякую вам за роботу на уроці. До зустрічі та наступних подорожей!

 

Коментує домашнє завдання.

Записують домашнє завдання в щоденники.

1 хв.

 

 


Медіаресурси:

  1.                Презентація до уроку на сайті Українського освітнього онлайн-порталу для вчителів «На Урок».
  2.                Тест: (https://naurok.com.ua/test/vidsotki-zakriplennya-materialu-kr-1622002.html).

Слайд 1

Розв'язування задач на відсотки

Слайд 2

Знайти 1% від числа: 300; 237; 43; відповіді: 2,37; 3; 0,43.

Слайд 3

Знайти 9% від 400; 35% від 200; 2% від 14; 10% від 56; 50% від 8,6; відповіді: 36; 0,28; 5,6; 4,3.

Слайд 4

Розв'язати усно задачу. На території однієї з областей України знаходилось 10 військових баз рашистів. Наші Збройні сили знищили 80% всіх баз. Скільки баз знищили й скільки залишиться знищити?

(8 знищили та 2 бази залишиться знищити.)

Слайд 5

Діти допомагали в’язати маскувальні сітки для ЗСУ. Із 8 сіток вони зв'язали 25%. Скільки сіток виготовили діти?

(2 сітки.)

Слайд 6

Класна робота. Розв'язати задачу.

Україна фінансує понад 600 лікарень на окупованих територіях і в зоні бойових дій (інформація 31.08.22). 23% лікарень становлять селищні лікарні. Скільки селищних лікарень фінансує Україна ?

Слайд 7

Розв’язання:

600 усього лікарень – 100%

?  селищних лікарень – 23%

600 : 100 = 6 (лікарень) – 1%

6 х 23 = 138 (селищних лікарень)

Відповідь: 138 селищних лікарень.

Слайд 8

Обернена задача:

На окупованій території знаходиться 138 селищних лікарень (станом на 31.08.22). Це становить 23% усіх лікарень. Скільки всього лікарень фінансує Україна на окупованій території?

Слайд 9

Розв’язання:

138 селищних лікарень – 23%

? усього лікарень – 100%

138 : 23 = 6 (лікарень) – 1%

6 х 100 = 600 (лікарень)

Відповідь:  600 лікарень.

Слайд 10

Знаходження числа за його відсотками

Слайд 11

Правило знаходження числа за його відсотками

Щоб знайти все число за його відсотками треба: розділити дане в завданні число на кількість відсотків;

отримане число помножити на 100.

Слайд 12

Задача №1

Наші  захисники отримали від своїх партнерів 6 HIMARSів (високомобільних артилерійських ракетних систем).  Це становить 30% від загального числа HIMARSів, які ще отримають наші ЗСУ. Скільки систем отримають наші захисники?

Слайд 13

Розв’язання: 

6 HIMARS. – 30%

 ? HIMARS. – 100%

1) 6 : 30 = 0,2 (систем) – 1%

2) 0,2 х 100 = 20 (систем)

Відповідь: 20 HIMARS отримають ЗСУ.

Слайд 14

Задача №2

Волонтери роздали 350 пакетів допомоги мешканцям, це становить 28% усіх пакетів, що привезли до одного із населених пунктів. Скільки пакетів гуманітарної допомоги привезли волонтери?

Слайд 15

Розв’язання: 

350 пакетів – 28%

? пакетів      100%

1) 350 : 28 = 12,5 (пакетів) - 1%

2) 12,5 х 100 = 1250 (пакетів) 

Відповідь: 1250 пакетів гуманітарної допомоги привезли волонтери.

Слайд 16

Самостійна робота

У будинок заселили людей – переселенців з окупованої території. Серед них було 7 дітей, 3 дорослі жінки, 2 бабусі та 2 дідусі, що становило 35% усіх переселенців цього будинку, яких заселили раніше. Скільки переселенців заселили раніше до цього будинку?

Слайд 17

Розв’язання: 

1) 7+3+2+2 = 14 (людей ) – заселили

2) 14 : 35 = 0,4 (людини) – 1%

3) 0,4 х 100 = 40 (переселенців) було у будинку

4) 40 – 14 = 26 (переселенців)

Відповідь: 26 переселенців було раніше.

Слайд 18

Рефлексія. Сходинка успіху

Слайд 19

Домашнє завдання:

скласти задачу на відсотки про наше місто;

прочитати параграф 5, пункт 37;

розв’язати №1137, 1152.

docx
Пов’язані теми
Математика, 5 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
26 вересня 2022
Переглядів
844
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку