Цикл уроків за технологіє модульного навчання. Технологічна картка до §§ 13-14 на основі підручника "Фізика 8 клас" (за ред. Бар'яхтар В. Г., Довгого С.О.) та розробок уроків за редакцією Туманцової О.О. (Ранок, 2016)
Група 1. Налити у дві склянки по 1 мл гарячої та холодної води, попередньо вимірявши її температуру. Виміряйте час випаровування гарячої та холодної води.
Група 2. Налити у склянку та блюдце по 1 мл води, взятої за однакової температури. Виміряти час випаровування води в обох посудинах.
Група 3. Капнути на пластикову поверхню з медичної піпетки краплю олії, спирту (або рідини для зняття лаку), води. Виміряти час випаровування рідин.
Група 4. Налити у два блюдця по 1 мл води, взятої за однієї температури. Над однією поверхнею за допомогою фену створити «вітер». Виміряти час випаровування води в обох посудинах.
Де туман клубиться
Над рікою в полі,
Місяць зачепився
За вершок тополі.
Картка 5
Картка 6
Картка 1
Картка 2
Картка 3
Картка 4
Картка 7
Картка 8
Картка 9
Основні поняття |
Формули |
|
кількість теплоти, що виділяється при кипінні
|
Фізичні величини |
Графіки |
питома теплота пароутворення |
кипіння
|
Агрегатний стан речовини |
Розташування частинок речовини |
Характер руху та взаємодія частинок речовини |
Збереження форми речовини |
Збереження об’єму речовини |
Твердий |
Розташовані в положення рівноваги, щільно |
Коливальний рух навколо положення рівноваги |
Зберігають |
Зберігають |
Аморфний |
Частинки в аморфних тілах не утворюють кристалічної гратки, розташовані безладно |
Коливальний рух навколо положення рівноваги |
Зберігають |
Зберігають |
Рідкий |
|
|
|
|
Газоподібний |
|
|
|
|
Технологічна картка уроку
Тема: Пароутворення та конденсація. Кипіння
Основні поняття
|
Формули
|
Фізичні величини
|
Графіки
|
|
кількість теплоти, що виділяється при кипінні
|
питома теплота пароутворення
|
кипіння
|
Етапи уроку |
Діяльність учнів |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Повторення домашнього завдання
|
Підготувати відповіді на питання (2 хв) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Індивідуальна робота за картками |
Робота з карткою (5 хв) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Вивчення нового матеріалу |
Такий опорний конспект повинен залишитися в робочому зошиті (15 хв) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Температура кипіння [tк.] – створені спеціальні таблиці і розміщені в довідниках з фізики
Питома теплота пароутворення [r] (спеціальні таблиці)
[r] =1
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Питання
|
Дати відповіді на питання (1 хв) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Аналіз домашніх експериментів Схема «Чинники, що впливають на швидкість випаровування» |
Презентація роботи груп (10 хв) Заповнення схеми |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Інтерактивний тест «Так чи ні» |
Самостійно дати в зошиті відповіді на питання (5 хв), кожна правильна відповідь 0,5 балів |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Застосування явищ випаровування та конденсації |
Робота в групах. Розподілити запропоновані завдання по блоках «Природа», «Тваринний світ», «Медицина», «Побут», відповіді обґрунтувати (4 хв) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Епіграф до уроку |
Про який фізичний процес йдеться мова у вірші? |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Процес кипіння. |
Самостійно опрацювати п.1 §14 ст. 66-67 підручника (5 хв). Які сили діють на бульбашки під час кипіння? |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Робота з графіком Нагрівнання-плавлення-кипіння |
Показати на графіку ділянку, що відповідає кипінню (2 хв) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Фізичний зміст поняття питомої теплоти пароутворення |
По аналогії з фізичним змістом питомої теплоти плавлення дати визначення питомої теплоти пароутворення (2 хв) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Кросворд |
Розгадати кросворд, записавши відповіді в зошит (7 хв) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Питання з початку уроку «Чому, виходячи з річки спекотного літнього дня, ми відчуваємо прохолоду???» |
Підказка ст. 61 підручника (2 хв) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Домашнє завдання |
На блозі кросворд та домашнє тестування Як називається процес випаровування з поверхні твердих тіл? |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Дякую за урок
|
|
Чинники,
що впливають на швидкість випаровування
Температура
рідини
Площа вільної поверхні рідини
Рід рідини
Наявність потоків повітря (вітру)
над рідиною
ПРИРОДА
ТВАРИННИЙ СВІТ
МЕДИЦИНА
ПОБУТ
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|