Цикл уроків за технологіє модульного навчання. Технологічна картка на основі підручника "Фізика 8 клас" (за ред. Бар'яхтар В. Г., Довгого С.О.) та розробок уроків за редакцією Туманцової О.О. (Ранок, 2016), зошита для контролю навчальних досягнень (за ред. Божинова Ф.Я., Кірюхина О.О.)
Ключі
до тесту
зміна температури |
маса |
питома теплоємність |
кількість теплоти поглинається |
внутрішня енергія збільшується |
маса |
питома теплота плавлення |
температура плавлення |
кількість теплоти поглинається |
внутрішня енергія збільшується |
маса |
питома теплота пароутворення |
температура кипіння |
кількість теплоти поглинається |
внутрішня енергія збільшується |
Технологічна картка уроку
Тема: Розв’язування задач, пов’язаних зі зміною агрегатних станів
Необхідно знати формули
|
Необхідно знати графіки
|
Кількість теплоти, що виділяється при нагріванні, плавленні, кипінні і в зворотних процесах |
|
Етапи уроку |
Діяльність учнів |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Гра «Броунівський рух» |
Хаотичний рух по класу |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Повторення домашнього завдання За ключовими словами з’ясувати фізичний процес. На графіку показати ділянку, що відповідає цьому процесу. Що відбувається в цей час з внутрішньою енергією. |
Підготувати відповіді на питання (2 хв) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Відповіді на кросворд |
Відповіді на кросворд (2 хв), кожна правильна відповідь 0,5 балів |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Фізичний футбол. Відповідно до таблиць задайте питання група-групі |
Робота з таблицями 1-5 ст. 229-230 (5 хв) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Склади пазл (Робота з формулами та фізичними величинами) |
Скласти пазли (5 хв). |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Алгоритм розв’язування задач на зміну агрегатних станів |
Колективне обговорення (5 хв) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Задача. У калориметрі міститься 1 кг води за температури 10 0С. Скільки пари за температури 100 0С потрібно ввести в калориметр, щоб температура води в ньому піднялася до 60 0С? |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Розв’язування задач в групах (5 хв) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Група №1. Яку кількість теплоти треба витратити для перетворення льоду масою 4 кг, що має температуру -30 0С, на пару з температурою 100 0С? |
Група №2. Яка кількість теплоти потрібна, щоб 2 кг льоду з температурою -20 0С перетворити на воду з температурою 40 0С? |
Група №3. Яку кількість теплоти потрібно витратити, щоб із 4 кг снігу з температурою -10 0С отримати 4 кг окропу? |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Пояснити фізичний зміст прислів’їв Група №1. Узимку сонце так сміється, що вікна плачуть. Група №2. Літній туман - на ясну погоду Група №3. Без хмари дощ не приходить. |
Групи працюють над поясненням прислів’їв (2 хв)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Розв’язування графічних задач по міні-групах |
Мін-групи працюють над графічними задачами (10 хв) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Задачі-питання Група №1. У каструлю з водо, що кипить, помістили посудину з невеликою кількістю води. Чи закипить вода в посудині? Група №2. Над багаттям повісили казанок з водою. У якому випадку вода закипить швидше: коли казанок закритий кришкою чи ні? Чому? Група №3. Перед закипанням чайник «гуде». Чим це зумовлено? |
Групи працюють над задачами-питаннями (5 хв)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Самостійне тестування
|
Дати відповіді на питання (10 хв), кожна правильна відповідь 1 балу
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Для учнів, які швидко справилися з тестом
|
Додаткова оцінка (12 балів)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Домашнє завдання |
Експериментальне завдання 2 (ст. 72) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Дякую за урок
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||