Технологічна картка_Розв’язування задач, пов’язаних зі зміною агрегатних станів (випаровування та конденсація)

Про матеріал

Цикл уроків за технологіє модульного навчання. Технологічна картка на основі підручника "Фізика 8 клас" (за ред. Бар'яхтар В. Г., Довгого С.О.) та розробок уроків за редакцією Туманцової О.О. (Ранок, 2016), зошита для контролю навчальних досягнень (за ред. Божинова Ф.Я., Кірюхина О.О.)

Перегляд файлу

C:\Users\A4F7~1\AppData\Local\Temp\FineReader12.00\media\image1.jpeg

D:\Фізика\Фізика_8 кл\Модуль_Зміна агрегатного стану речовини. Теплові двигуни\Розв.задач_плавл.-випар\media\image2.jpeg

.задач_плавл.-випар\Епіграф.jpg
Перегляд файлу




 

Перегляд файлу

Ключі

до тесту

 

  1.       Б
  2.       В
  3.       Б

 

Перегляд файлу

зміна температури

маса

питома теплоємність

кількість теплоти поглинається

внутрішня енергія збільшується

 

маса

питома теплота плавлення

температура плавлення

кількість теплоти поглинається

внутрішня енергія збільшується

 

маса

питома теплота пароутворення

температура кипіння

кількість теплоти поглинається

внутрішня енергія збільшується

 

.задач_плавл.-випар\Кросворд.jpg
Перегляд файлу

http://forum.assistant.group/uploads/monthly_2017_07/7a61662s-960.jpg.f69718ae160b722f151b3daff67136ec.jpg

Технологічна картка уроку

Тема:  Розв’язування задач, пов’язаних зі зміною агрегатних станів

Необхідно знати формули

 

Необхідно знати графіки

 

Кількість теплоти, що виділяється при нагріванні, плавленні, кипінні і в зворотних процесах

  • нагрівання, охолодження;
  • плавлення, кристалізація;
  • кипіння

 

Етапи уроку

Діяльність учнів

Гра «Броунівський рух»

Хаотичний рух по класу

Повторення домашнього завдання

За ключовими словами з’ясувати фізичний процес. На графіку показати ділянку, що відповідає цьому процесу. Що відбувається в цей час з внутрішньою енергією.

Підготувати відповіді на питання (2 хв)

Відповіді на кросворд

Відповіді на кросворд (2 хв), кожна правильна відповідь 0,5 балів

Фізичний футбол. Відповідно до таблиць задайте питання група-групі

Робота з таблицями 1-5 ст. 229-230 (5 хв)

Склади пазл (Робота з формулами та фізичними величинами)

Скласти пазли (5 хв).

Алгоритм розв’язування задач на зміну агрегатних станів

Колективне обговорення (5 хв)

Задача. У калориметрі міститься 1 кг води за температури 10 0С. Скільки пари за температури 100 0С потрібно ввести в калориметр, щоб температура води в ньому піднялася до 60 0С?

  • Які процеси проходять?
  • В результаті цього енергія віддається чи поглинається?
  • Які додаткові фізичні величини необхідні в задачі, де їх взяти?

Розв’язування задач в групах (5 хв)

Група №1. Яку кількість теплоти треба витратити для перетворення льоду масою 4 кг, що має температуру -30 0С, на пару з температурою 100 0С? 

Група №2. Яка кількість теплоти потрібна, щоб 2 кг льоду з температурою  -20 0С перетворити на воду з температурою 40 0С?

Група №3. Яку кількість теплоти потрібно витратити, щоб із 4 кг снігу з температурою -10 0С отримати  4 кг окропу?

Пояснити фізичний зміст прислів’їв

Група №1. Узимку сонце так сміється, що вікна плачуть.

Група №2. Літній туман  - на ясну погоду

Група №3. Без хмари дощ не приходить.

Групи працюють над поясненням прислів’їв (2 хв)

 

 

Розв’язування графічних задач по міні-групах

Мін-групи працюють над графічними задачами (10 хв)

Задачі-питання

Група №1. У каструлю з водо, що кипить, помістили посудину з невеликою кількістю води. Чи закипить вода в посудині?

Група №2. Над багаттям повісили казанок з водою. У якому випадку вода закипить швидше: коли казанок закритий кришкою чи ні? Чому?

Група №3. Перед закипанням чайник «гуде». Чим це зумовлено?

Групи працюють над задачами-питаннями (5 хв)

 

Самостійне тестування

1. Вода у відкритій каструлі скипіла. Щоб перетворити  100 г на пару, потрібно передати воді кількість теплоти:

А. 23 кДж

Б. 230 кДж

В. 2,3 МДж

Г. 23 МДж

2. Щоб розплавити  4 кг свинцю, узятого при температурі плавлення, необхідна кількість теплоти:

А. 25 кДж

Б. 6,25 кДж

В. 100 кДж

Г. 0,16 кДж

3. Питома теплота пароутворення ефіру становить:

А. 0,4 кДж/кг

Б. 400 кДж/кг

В.40∙106 Дж/кг

Г. 0,04 МДж/кг

Дати відповіді на питання

(10 хв), кожна правильна відповідь 1 балу

 

 

 

 

 

 

Для учнів, які швидко справилися з тестом

C:\Users\A4F7~1\AppData\Local\Temp\FineReader12.00\media\image1.jpeg

Додаткова оцінка (12 балів)

 

 

 

 

 

Домашнє завдання

Експериментальне завдання 2 (ст. 72)

Дякую за урок

 

 

 

 

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

zip
До підручника
Фізика 8 клас (Бар’яхтар В. Г., Божинова Ф. Я., Довгий С. О., Кі-рюхіна О.О. (за ред. Бар’яхтар В. Г., Довгого С.О.))
Додано
9 липня 2018
Переглядів
1745
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку