Технологічна схема А.Камю "Чума"

Про матеріал

Роман "Чума" поставив людину у центр не тільки подій, викладених у формі хроніки, але й роздумів роману-алегорії. Камю створив роман-притчу, роман-пересторогу і попередження проти втрати моралі як запоруки самого існування людства

Перегляд файлу

Ж.П. Сартр про А.Камю:«Його впертий гуманізм, вузький і чистий, суворий і чуттєвий, вів сумнівну в своєму фіналі боротьбу проти нищівних і потворних віянь доби”.

За свідченням самого Камю, «Явний зміст «Чуми»» — це боротьба європейського Опору проти фашизму. «За допомогою чуми я хочу передати атмосферу задухи, від якої ми потерпали, атмосферу небезпеки й вигнання, в якій ми жили тоді. Водночас я хочу поширити це тлумачення на існування взагалі. Чума покаже моральне обличчя тих, кому минулої війни випало думати, мовчати і страждати».

Роман

 А.Камю «Чума»       

«З несправедливістю або співпрацюють, або борються» (А.Камю). Моральний вибір героїв роману

БернарРіє

РаймонРамбер

Тарру

Отець Панлю

Жозеф Гран

Коттар

Лікар, який організовує лікарні, налагоджує карантин, керує санітарними дружинами.

 «У всій цій історії мова йде не про героїзм… Мова йде про чесність… У моєму випадку вона полягає в тому, щоб займатися своїм ремеслом».

«Я не знаю, що на мене чекає, що буде по всьому цьому. Зараз є хворі, і треба їх лікувати. Роздумувати вони будуть потім, і я з ними також. Але найсильніша справа – лікувати їх. Я бороню їх як умію, та й усе».

Паризький репортер. Коли Рамбер знаходить можливість покинути місто, він раптово залишається і приєднується до роботи санітарних дружин.

 

«Ця історія стосується однаково нас усіх».

 

«Соромно бути щасливим одному».

Син прокурора відрікається від сімейного затишку,  чудової кар’єри заради пошуку правди й справедливості.

 

«Чума — не тільки хвороба, не тільки війна, це також смертні судові вироки, розстріл переможених, фанатизм церкви і фанатизм політичних сект, загибель безневинної дитини в лікарні, суспільство, влаштоване геть погано…»

 

«…як був, так і зостався «зачумленим», а сам відчайдушно вірив, ніби саме із чумою і борюся».

Учений-єзуїт постає не просто служителем церкви, а й утіленням християнського світорозуміння.

 

«Божий перст відокремить чистих від нечистих, праведних від винних, він – зло, що веде в царство доброти. Від нього не захистить мирська медицина, обранцям слід довіритися провидінню».

Позаштатний працівник мерії Гран уособлює образ «маленької людини» - дивакуватої, але чесної, що самовіддано виконує свою справу. Він добровільно береться вести статистику епідемії.

«Гран навіть більшою мірою, ніж Ріє, чи, скажімо, Тарру, утілював ту спокійну мудрість, що надихала дружини в їхній праці».

 

«Гран – і справді особа не геройська – став у ці дні ніби адміністративним серцем дружини».

Контрабандист, коли б не чума, його б заарештували. Під час епідемії Коттар розбагатів. Коли епідемія чуми йде на спад, Коттар, передчуваючи погане, дедалі віддаляється від людей і «замикається у своїй дивакуватості».

 

Він уособлює світ асоціальності, злочинності, бездуховності

«Люди більше заслуговують на захоплення, ніж на зневагу». (Ріє)

 

Роман "Чума" поставив людину у центр не тільки подій, викладених у формі хроніки, але й роздумів роману-алегорії.

Камю створив роман-притчу, роман-пересторогу і попередження проти втрати моралі як  запоруки самого існування людства.

 

 

docx
Додано
24 квітня 2018
Переглядів
2450
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку