Центр творчості дітей та юнацтва Прилуцької міської ради Чернігівської області
Опис інноваційної технології “E-learning”
Інформаційні та глобалізаційні процеси сьогодення впливають на рівень і темп всіх сфер життя, в тому числі вони напряму стосуються освітнього процесую. Постає необхідність в активному впровадженні в систему освіти інформаційно-комунікаційних технологій навчання, у формуванні в здобувачів освіти інформаційної культури.
Однією з новацій початкової освіти є застосування переважно ігрових методів. Навчання через гру відповідає психофізіологічним особливостям дітей будь-якого віку, що відображено в такому принципі початкової освіти, як цінність дитинства.
Це зумовлює особливе місце в інформатизації початкової освіти електронних освітніх ігрових ресурсів. Їх створення і використання забезпечує модернізацію освіти, змістове наповнення освітнього простору, сприяє ефективності освітнього процесу, покращенню рівня мотивації та навчальних досягнень учнів, надає можливості для побудови індивідуальної освітньої траєкторії, гарантує рівний доступ учасників освітнього процесу до якісних навчальних і методичних матеріалів, створених на основі інформаційно-комунікаційних технологій, незалежно від місця проживання, форми навчання та інших особливостей.
E-learning – це комплекс використання інформаційних та електронних технологій із застосуванням комп’ютера чи телефона, мережевого, віртуального та мультимедійного навчання.
Які ж ключові складові E-learning? Отож, до елементів можна віднести:
- самостійна робота з електронними матеріалами, з використанням персонального комп'ютера, мобільного телефону, телевізора;
- отримання консультацій, порад, оцінок у віддаленого (територіально) експерта (викладача), можливість дистанційної взаємодії;
- створення розподіленої спільноти користувачів (соціальних мереж), провідних загальну віртуальну навчальну діяльність;
- своєчасна цілодобова доставка електронних навчальних матеріалів;
- стандарти і специфікації на електронні навчальні матеріали та технології, дистанційні засоби навчання;
- формування та підвищення інформаційної культури в усіх керівників підприємств та підрозділів групи і оволодіння ними сучасними інформаційними технологіями, підвищення ефективності своєї звичайної діяльності;
- освоєння і популяризація інноваційних педагогічних технологій, передача їх викладачам;
- можливість розвивати навчальні вебресурси;
- можливість у будь-який час і будь-якому місці отримати сучасні знання, що перебувають у будь-якій доступній точці світу;
- доступність вищої освіти особам з особливостями психофізичного розвитку.
Стрімкість сучасного світу вимагає застосування найбільш швидких і дешевих способів процесу генерації і передачі знань. E-learning є одним з можливих інструментів, які дозволяють вирішувати цю гостру проблему сучасності.
Широкий спектр методів дистанційного навчання дозволяє вибирати метод з урахуванням індивідуальних вимог та уподобань слухача і ще E-learning не виключає спілкування з викладачем лицем до лиця:
- зручний час і місце для навчання;
- міцне засвоєння знань;
- постійний контакт з викладачем;
- гнучкий графік навчання;
- економія часу.
Мобільні пристрої
Мобільні пристрої за рахунок своєї доступності та поширеності серед молоді, що навчається, активно використовуються в сфері електронного навчання. Основним способом є отримання інформації з різноманітних інтернет-ресурсів та додатків.
Поширеність операційної системи Android на глобальному мобільному ринку складає 87,5%. В офіційному магазині додатків цієї операційної системи (існують ще й неофіційні) близько 1000 програмних засобів. Вони можуть використовуватись для покращення та вдосконалення навчального процесу шляхом введення в нього сучасних технічних засобів, які забезпечуються саме мобільними пристроями.
Існують додатки для дітей дошкільного віку, спрямовані на всебічний її розвиток та підготовку до подальшого навчання.
Інші - для шкільної освіти. Прикладами служать різноманітні довідники та збірники завдань, подані в електронному варіанті.
Також існують додаткові матеріали, котрі не входять до шкільної програми, але можуть використовуватись для вивчення додаткової інформації, або використання в вищих навчальних закладах.
Використання E-learning на моїх заняттях
Wordwall - це додаток для створення інтерактивних ресурсів для навчання. Додаток дає можливість вчителям створювати ігри, вправи, кросворди та інші навчальні матеріали, що допомагають учням вчити нові слова, розвивати математичні навички та безліч інших навчальних завдань.
Wordwall (з англ. «стіна слів») – це засіб для розвитку грамотності, який складається з організованої (зазвичай за алфавітом) колекції слів, що відображаються на великому видимому письмовому матеріалі на стіні, на дошці або на іншій поверхні в класній кімнаті. Wordwall розроблено як інтерактивний ресурс для учнів або інших людей, і містить ряд слів, які можна використовувати під час письма або читання.
Незважаючи на те, що Wordwall зазвичай пов'язують з навчанням читання/письма, вони стають все більш популярними в класах для всіх предметів, завдяки їх здатності сприяти фонемній свідомості, відображенню зв'язків між словами, слугують для підтримки та посилення бажання вчитися, а також створюють зрозумілі досвіди з новими словами, що можуть допомогти підвищити робочі показники в навчанні.
Через їх гнучкість та здатність "рости" разом із здобувачами освіти, Wordwall може використовуватись на заняттях від дитсадка до старшої школи.
Wordwall містить широкий вибір шаблонів, що дозволяють створювати різні типи інтерактивних карток та ігор. Також є можливість додавати різні мультимедійні елементи, такі як зображення, відео, аудіо та інші.
Wordwall є корисним інструментом для організації різних типів уроків та зайнять. Вчителі можуть застосовувати його в широкому спектрі дисциплін, від математики до літератури й від мов до наукових предметів.
Крім того, Wordwall дозволяє вчителям створювати свої власні завдання та ігри з максимальною персоналізацією, сортувати їх по рокам вивчення, змінювати та доповнювати. Ці матеріали можна зберігати та використовувати в майбутньому. Крім того, використання Wordwall сприяє поліпшенню ефективності уроків, оскільки ігри та інтерактивні матеріали допомагають залучати увагу учнів та створювати позитивний інтерактивний досвід.
Для створення власних матеріалів надається 5 ігор безкоштовно. Подальше використання ресурсу потребує додаткової щомісячної оплати користування. Але завжди можна скористатися матеріалами інших викладачів.
Bamboozle - це сервіс, який дозволяє вчителям створювати кумедні та інтерактивні ігри для навчання своїх учнів. Цей сервіс є корисним інструментом для розвитку загальної ерудиції, практики граматики, а також для збільшення словникового запасу. Більшість ігор на Bamboozle зроблені у формі квізів та підходять для різних рівнів та вікових категорій.
Bamboozle має багато варіантів ігор, включаючи гру "Who wants to be a millionaire", "Jeopardy", "Hangman" та інші. Вчителі можуть використовувати готові ігри або самостійно створювати свої ігри з використанням фотографій, зображень та інших матеріалів.
Окрім навчальних ігор, Bamboozle також є корисним інструментом для підготовки до тестів та іспитів, оскільки він допомагає учням повторити та запам'ятати важливу інформацію.
Особлива перевага сервісу полягає у тому, що все це є безкоштовним та підтримується національними стандартами навчання. Bamboozle також є корисним інструментом для вчителів, які працюють з віддаленими класами або для дистанційного навчання, оскільки ігри можуть бути легко ділитись в Інтернеті та використовувати у відеоконференціях для навчання на віддаленій основі.
Kahoot - це безкоштовний сервіс для створення ігор та опитувань для навчальних цілей. З допомогою цього сервісу вчителі можуть створювати інтерактивні тестування, гру "Хто знає більше", анкети та інші завдання, що допомагають учням вивчати нові матеріали та ретельно повторювати вивчене.
Крім того, Kahoot надає широкий вибір готових ігор та питань, до яких вчителі можуть долучатись та використовувати їх у своїх уроках. Сервіс містить десятки тисяч готових ігор на різні теми - від математики та фізики до мов та культури різних країн. Вчителі також можуть додавати власні запитання та матеріали.
Однією з переваг Kahoot є його інтерактивний та розважальний аспект. Використання Kahoot на уроках може залучати учнів до активного вивчення матеріалу, а також забезпечувати особистісний зв'язок із матеріалами, що забезпечує легке засвоєння для кожного типу учня. Крім того, Kahoot дозволяє вчителям дивитись результати тестування та анкетування в режимі реального часу, що дозволяє їм вибрати оптимальну стратегію навчання.
Kahoot є дуже популярним серед учителів та учнів у всьому світі, тому можна знайти безліч ресурсів і матеріалів для користування сервісом. Крім того, Kahoot забезпечує максимальну конфіденційність даних користувачів та забезпечує доступ і навчання на основі законів та стандартів відповідних урядових органів.
Quizlet - це безкоштовна онлайн платформа для навчання, де вчителі, студенти та батьки можуть створювати, вивчати та ділитись навчальним матеріалами, такі як набори термінів, карти пам'яті, тести та інші завдання.
Для створення наборів термінів та карти пам'яті, вчителі та учні можуть завантажити власний матеріал або скористатися матеріалами, що існують на платформі. Крім того, Quizlet має набір інструментів для створення тестів, які допомагають студентам розширити свій кругозір.
Однією з найбільших переваг Quizlet є можливість ділитись матеріалами та співпрацювати з іншими користувачами. Вчителі можуть ділитись своїми наборами термінів та іншими завданнями зі своїми учнями, а учні можуть співпрацювати над одними матеріалами, щоб допомогти один одному вивчити інформацію.
Крім того, Quizlet надає можливість вивчати матеріали на різних мовах та із використанням різних типів завдань, що дозволяє здобувачам освіти вивчати нові матеріали якомога більш ефективно та із задоволенням.
Користувачі Quizlet також можуть використовувати мобільний додаток для доступу до матеріалів та виконання тестів на будь-якому пристрої, що забезпечує більш гнучкий та зручний процес навчання.
Узагальнюючи, Quizlet є корисним додатком для навчання, що може допомогти вчителям створювати та ділитись з учнями матеріалами для навчання, а також забезпечує зручний та ефективний спосіб вивчення нових матеріалів.
Це далеко не всі освітні сервіси, які можуть бути доступні кожному, проте, на мою думку, одні із найбільш вдалих. Процес здобуття нових знань в сучасному суспільстві невпинно змінює потребу у швидкому засвоєнні великих обсягів інформації. Вищезазначені ресурси значною мірою сприяють ефективному засвоєнню знань, удосконаленню та закріпленню навичок. Окрім того, процес вивчення будь-якого матеріалу відбувається ненав’язливо і з отриманням задоволення від освітнього процесу. А те, що ми вчимо із задоволенням – ми ніколи не забуваємо.