Болградський НВК
«Спеціалізована школа І-ІІІ ступенів – ліцей»
Майстер – клас
ШМК
класних керівників
Підготувала
Дімова
Наталія Василівна
м. Болград
Ти існуєш за рахунок отриманого.
Ти живеш віддаючи.
В. Черчіль
Тема :« Формування нової генерації новаторів педагогів і учнівської
молоді в сучасному освітньому інформаційному просторі»
Форма : педагогічні етюди
Мета:
Хід заходу:
Вступ.
Інтерактивна вправа « Метелик».
Завдання 1.
Занурення в тему.
Завдання 2.
Прошу попрацювати в групах і виконати таке завдання - продовжити фразу. Для допомоги у вас є довідка, де ви знайдете потрібні закінчення. Обрані фрази будуть гаслом для кожної групи.
Яка цитата , на ваш погляд, може характеризувати педагога – новатора?
Тема нашого семінару « Формування нової генерації новаторів педагогів і учнівської молоді в сучасному освітньому інформаційному просторі».
Теоретичний блок
Педагог не повинен боятися змінюватися. Дуже важливо не боятися виходити із зони комфорту. Іноді треба вийти за рамки — там може бути ще комфортніше. Сучасна освіта стає занадто простою..
Потрібно полегшити донесення інформації, але не саму інформацію. У нас, на жаль, навпаки.
- Метою педагога сьогодення – це формування у учнів умінь працювати в інформаційному середовищі.
Це проходить через :
Завдання 3.
Вправа « Витинанка»
Висновок:учні, як і ми з вами, отримують інформацію однаково, але сприяння її і усвідомлення у всіх різне. Тому педагог повинен вдосконалювати свою професійну спрямованістьдля формування у учнів умінь обирати і обробляти інформацію.
Практичний блок.
Завдання 4. Знайти відповідність
Завдання 5. Розставте у порядку значимості
типи структури особистості.
комунікативні, предметні, соціальні, інформаційні.
Так визначені ключові компетентності в європейських державах
Висновок .
Бурхливий розвиток і глобальне розширення персональних комп'ютерних засобів, необмежені масштаби Інтернету ставлять нові задачі перед педагогами , які бажають заглянути в завтрашній день школи і навчитися працювати по - новому вже сьогодні.
Але гармонійне поєднання традиційних і комп'ютерно - орієнтованих методичних форм дозволяють зробити процес навчання і виховання змістовним і ефективним
Завдання 6.
1.Поетична вітальня- зустріч і знайомство учнів з творчістю певного поета, поезії певного стилю або епохи чи власних учнівських поезій. Учні беруть участь у підготовці та проведенні заходу, запрошують гостей, рекламують вечір, оформляють, тощо.
2. Дистанційні батьківські збори в режимі реального часу в мережі Інтернет 15 одночасних відеоучасників і необмежена кількість слухачів. Можливість демонстрації власного відеозображення з демонстрацією схем, презентацій і зворотній зв’язок через міні-чат.
3.Захист проектів – форма проведення виховної роботи, в ході якої відбувається захист або створення творчих учнівських проектів. Учитель об'єднує в малі групи та пропонує за правилами підготувати та презентувати проект з запрошенням журі або батьків.
4.Колаж - форма проведення колективного творчого заходу, спрямованого на створення колективного колажу, в якому продемонстровано різні види техніки. Учитель разом з учнями обирають тему, складають ескіз , розподіляють роботу, готують матеріали.
5.Відеоправовий лекторій – підбір і розсилання тематичної відеопродукції як для батьків, так і для учнів на правову тематику
6.Відеожурнал для батьків –своєрідні звіти про проведенні позакласні заходи: екскурсії, концерти , виховні години. Пряма трансляція загальношкільних заходів.
7.Флешмоб –форма проведення масової акції,зазвичай організованої через Інтернет. Мета: розвага, справити враження на оточення, отримати відчуття причетності до спільної справи .
Класичний флешмоб має девіз «Флешмоб поза релігією, поза політикою, поза економікою».
8. Черезвідеоблог– розкрутка і реклама свого класу, своєї школи. Демонстрація передових інноваційних напрацювань вчителя. Можливість об'явити про себе, про свою школу чи про свій досвід на весь світ.
9. Моделювання розвивально - виховних ситуацій –
Форма колективної або групової ситуації, під час якої проходить випробування артистичних, інтелектуальних , творчих умінь учнів, моделювання поведінки, пошук правильного рішення у різних обставинах.
10.Проведення відеозустрічей, відозверненьз цікавими людьми, які живуть в інших міста, інших державах.
11. Відеоконсультаціїшкільного психолога, вчителів - предметників, класного керівники через канал прямого мовлення , через відеорозсилання власне знятих відеофайлів ,
соціальних фільмів.
12.Квест - форма проведення колективного інтелектуального, спортивного змагання, підгрунтям якого є послідовне виконання заздалегідь підготовлених завдань. Після завершення чергового завдання команди переходять до наступного. Перемагає команда , яка виконала всі завдання швидше.
13. Проведеннябатьківських зборів через он - лайн трансляцію для зареєстрованих в даний момент абонентів. Дає можливість залучати спеціалістів управління освіти, поліції,охорони здоров'я і т.д., які територіально знаходяться в іншому місці і мають вихід в Інтернет.
Підбиття підсумків.
Рефлексивний блок.
Вправа « Галявина»
( очікування )
Кожний учасник читає своє висловлення , яке було написано на початку зустрічі.