Тектонічна будова, рельєф та корисні копалини Північної Америки

Про матеріал
Вивчення нового матеріалу. Формування в учнів уявлень і знань про природу Північної Америки через усвідомлення впливу головних рис і закономірностей розміщення великих форм рельєфу; встановлення закономірностей розміщення корисних копалин в залежності від тектонічної будови материка
Перегляд файлу

Урок на тему: «Тектонічна будова, рельєф та корисні копалини Північної Америки»

Мета уроку:

1.Навчальна:

- формування в учнів уявлень і знань про природу Північної Америки через усвідомлення впливу головних рис і закономірностей розміщення великих форм рельєфу;

-  встановлення закономірностей розміщення корисних копалин в залежності від тектонічної будови материка.

2.Розвивальна:

- розвивати логічне мислення, вміння працювати з тематичними картами, аналізувати, порівнювати, класифікувати.

3.Виховна:

- виховувати в учнів почуття любові і дбайливого  відношення до природи, вміння бачити красу навколишнього світу, виховувати екологічну культуру.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Обладнання: фізична карта Північної Америки, тектонічна карта світу, атласи, контурні карти , презентація «Геологічна будова та рельєф материка», комп’ютер, мультимедійний проектор.

 

Хід уроку.

1.Організаційний момент.

2.Актуалізація опорних знань і умінь.

Прийом «Продовжити речення»

1.Літосферна плита – це….

2.Платформа – це…

3.Складчасті області – це…

4.Рельєф – це….

5.Гори – це…

6.Щит – це…

7.Низовина – це….

3.Вивчення нового матеріалу.

Клас ділиться на чотири групи , кожна з яких отримує карточку з завданням.

Перша група (розглядає карту тектонічної будови Північної Америки).

  • В межах якої літосферної плити лежить Північна Америка?
  • Які тектонічні структури лежать в основі материка ?
  • Якому періоду в геохронолічній таблиці вони відповідають?
  • Які структури молоді , а які давні?
  • Розташування по території материка.

Друга група (по фізичній карті розглядає основні форми рельєфу)

  • Які гори є на материку і чим вони відрізняються?
  • Де вони розташовані?
  • Чи є на материку рівнини?
  • Як вони відрізняються за абсолютною висотою?
  • Де вони розташовані?
  • Чи є на материку плоскогір’я ?

Третя група( встановлює зв'язок між рельєфом і тектонічною будовою)

  • Порівняти фізичну карту і тектонічну.
  • Визначити форми рельєфу, які відповідають платформам, а які областям складчастості.
  • Чому в Кордильєрах відбуваються землетруси?
  • Які сили, крім внутрішніх, впливають на формування рельєфу Північної Америки?

Четверта група (вивчає закономірності поширення корисних копалин)

  • Які групи корисних копалин поширені в межах осадового чохла платформи?
  • Які групи корисних копалин поширені в передгірських прогинах та областях складчастості?
  • Чи існує закономірність розташування корисних копалин?

4.Заповнити таблицю, в якій встановити зв'язок між тектонічними структурами, формами рельєфу і корисними копалинами.

 

Тектонічна структура

Форми рельєфу

Корисні копалини

Платформи

Канадський щит

Лаврентійська височина

Залізні, мідні, нікелеві, поліметалічні, уранові руди

Осадовий чохол Північноамериканської платформи

Великі рівнини

Центральні рівнини

Вугілля, нафта, природний газ, солі

Молода платформа

Примексіканська низовина , Приатлантична низовина

Нафта і природний газ

Області складчастості

Каледонська, герцинська складчастості

Аппалачі

Кам’яне  вугілля, залізна руда

Альпійська складчастість(зіткнення літосферних плит)

Кордильєри

Руди кольорових металів

 

4. «Картографічна  лабораторія» Нанесення на контурну карту основних тектонічних структур, форм рельєфу та корисних копалин Північної Америки.

5.Робота з підручником (стор.180).Користуючись фізичною картою Північної Америки, дати відповіді на запитання.

6. Випереджувальне завдання. Вплив зовнішніх сил на формування рельєфу Північної Америки.

Учні демонструють презентації з льодовиковими,  карстовими формами рельєфу та каньйоном  Колорадо.

7. Перегляд відеофрагменту «Великий Каньйон»

8.Контроль засвоєння вивченого матеріалу. Тести.

9.Домашнє  завдання.

- опрацювати §38.

- підготувати матеріали про торнадо та тропічні циклони Північної Америки.

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Географія, Розробки уроків
Додано
13 березня 2022
Переглядів
1457
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку