Урок на тему: «Тектонічна будова, рельєф та корисні копалини Північної Америки»
Мета уроку:
1.Навчальна:
- формування в учнів уявлень і знань про природу Північної Америки через усвідомлення впливу головних рис і закономірностей розміщення великих форм рельєфу;
- встановлення закономірностей розміщення корисних копалин в залежності від тектонічної будови материка.
2.Розвивальна:
- розвивати логічне мислення, вміння працювати з тематичними картами, аналізувати, порівнювати, класифікувати.
3.Виховна:
- виховувати в учнів почуття любові і дбайливого відношення до природи, вміння бачити красу навколишнього світу, виховувати екологічну культуру.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Обладнання: фізична карта Північної Америки, тектонічна карта світу, атласи, контурні карти , презентація «Геологічна будова та рельєф материка», комп’ютер, мультимедійний проектор.
Хід уроку.
1.Організаційний момент.
2.Актуалізація опорних знань і умінь.
Прийом «Продовжити речення»
1.Літосферна плита – це….
2.Платформа – це…
3.Складчасті області – це…
4.Рельєф – це….
5.Гори – це…
6.Щит – це…
7.Низовина – це….
3.Вивчення нового матеріалу.
Клас ділиться на чотири групи , кожна з яких отримує карточку з завданням.
Перша група (розглядає карту тектонічної будови Північної Америки).
Друга група (по фізичній карті розглядає основні форми рельєфу)
Третя група( встановлює зв'язок між рельєфом і тектонічною будовою)
Четверта група (вивчає закономірності поширення корисних копалин)
4.Заповнити таблицю, в якій встановити зв'язок між тектонічними структурами, формами рельєфу і корисними копалинами.
Тектонічна структура |
Форми рельєфу |
Корисні копалини |
|
Платформи |
|||
Канадський щит |
Лаврентійська височина |
Залізні, мідні, нікелеві, поліметалічні, уранові руди |
|
Осадовий чохол Північноамериканської платформи |
Великі рівнини Центральні рівнини |
Вугілля, нафта, природний газ, солі |
|
Молода платформа |
Примексіканська низовина , Приатлантична низовина |
Нафта і природний газ |
|
Області складчастості |
|||
Каледонська, герцинська складчастості |
Аппалачі |
Кам’яне вугілля, залізна руда |
|
Альпійська складчастість(зіткнення літосферних плит) |
Кордильєри |
Руди кольорових металів |
|
4. «Картографічна лабораторія» Нанесення на контурну карту основних тектонічних структур, форм рельєфу та корисних копалин Північної Америки.
5.Робота з підручником (стор.180).Користуючись фізичною картою Північної Америки, дати відповіді на запитання.
6. Випереджувальне завдання. Вплив зовнішніх сил на формування рельєфу Північної Америки.
Учні демонструють презентації з льодовиковими, карстовими формами рельєфу та каньйоном Колорадо.
7. Перегляд відеофрагменту «Великий Каньйон»
8.Контроль засвоєння вивченого матеріалу. Тести.
9.Домашнє завдання.
- опрацювати §38.
- підготувати матеріали про торнадо та тропічні циклони Північної Америки.