Тема: Алгоритм та його властивості.

Про матеріал
Цілі:  навчальна: удосконалити знання поняття алгоритму; формувати знання про виконавців алгоритму та їхніх систем команд; формувати вміння наводити приклади виконавців та команд, які вони виконують;  розвивальна: розвивати інформаційну культуру учнів;  виховна: виховувати інформаційну культуру, виховання уміння працювати в групі; формування позитивного ставлення до навчання. Тип уроку: засвоєння нових знань. Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, навчальне відео. Хід уроку І. Організаційний етап ІІ. Актуалізація опорних знань. Фронтальне опитування 1. Хто «живе» в середовищі Scratch? 2. Як називають головне вікно програми Scratch? 3. Як можна переміщувати кота сценою? 4. Що називають алгоритмом? IІІ. Мотивація навчальної діяльності — Щодня ми з вами автоматично користуємося різноманітними інструкціями та правилами, навіть не замислюючись про них. Йдемо до школи — дотримуємося правил дорожнього руху, навчаємося в школі — виконуємо правила для учнів, купуємо продукти — дотримуємося правил здійснення покупки, готуємо їжу — користуємося рецептами приготування справ… Як ви вважаєте, чи було б можливим існування сучасної людини без правил та інструкцій? V. Повідомлення теми, цілей, завдань уроку VІ. Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу Пояснення вчителя з елементами демонстрування Алгоритмом називають зрозуміле і точне розпорядження виконавцю про виконання послідовності дій, спрямованих на досягнення зазначеної мети чи на вирішення поставленої задачі. В цьому означенні використовується поняття “виконавець”. Що це означає? Під виконавцем алгоритму ми розуміємо будь-яку істоту (живу чи неживу), яка спроможна виконати алгоритм. Все залежить від того, якої мети ми намагаємося досягнути. Наприклад: риття ями (виконавці – людина або екскаватор), розв’язування математичної задачі (учень або комп’ютер) тощо. Поняття алгоритму в інформатиці є фундаментальним, тобто таким, котре не визначається через інші ще більш прості поняття (для порівняння у фізиці – поняття простору і часу, у математиці – точка). Будь-який виконавець (і комп’ютер зокрема) може виконувати тільки обмежений набір операцій. Алгоритмічне мислення допомагає чітко побачити кроки, що ведуть до мети, замітити всі перешкоди і уміло їх обійти. Тому алгоритми повинні мати певні властивості, разом з тим, не кожна інструкція або послідовність дій може називатися алгоритмом. V. Фізкультхвилинка VI. Засвоєння нових знань, формування вмінь Робота за комп’ютером 1) Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером. 2) Інструктаж учителя. 3) Практична робота за комп’ютерами. Підручник ст. 94-96 4) Вправи для очей. 1.Швидко кліпати очима протягом 15 с. 2.Заплющити очі. Не відкриваючи очей, начебто подивитися ліворуч на рахунок _раз-чотири», повернутися у вихідне положення. Так само подивитися праворуч на рахунок «п’ять-вісім» і повернутися у вихідне положення. Повторити 5 разів. 3.Спокійно посидіти із закритими очима, розслабившись протягом 5 с. VIІ. Узагальнення та систематизація знань Питання для самоперевірки: Що таке алгоритм? Властивості алгоритму? Види алгоритму? VIІI. Домашнє завдання ІX. Підсумки уроку X. Оцінювання роботи учнів
Перегляд файлу

Урок 20.

Тема: Алгоритм та його властивості.

Цілі:

  • навчальна: удосконалити знання поняття алгоритму; формувати знання про виконавців алгоритму та їхніх систем команд; формувати вміння наводити приклади виконавців та команд, які вони виконують;
  • розвивальна: розвивати інформаційну культуру учнів;
  • виховна: виховувати інформаційну культуру, виховання уміння працювати в групі; формування позитивного ставлення до навчання.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, навчальне відео.

Хід уроку

І. Організаційний етап

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Фронтальне опитування

1. Хто «живе» в середовищі Scratch?

2. Як називають головне вікно програми Scratch?

3. Як можна переміщувати кота сценою?

4. Що називають алгоритмом?

IІІ. Мотивація навчальної діяльності

— Щодня ми з вами автоматично користуємося різноманітними інструкціями та правилами, навіть не замислюючись про них. Йдемо до школи — дотримуємося правил дорожнього руху, навчаємося в школі — виконуємо правила для учнів, купуємо продукти — дотримуємося правил здійснення покупки, готуємо їжу — користуємося рецептами приготування справ… Як ви вважаєте, чи було б можливим існування сучасної людини без правил та інструкцій?

V. Повідомлення теми, цілей, завдань уроку

VІ. Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування

Алгоритмом називають зрозуміле і точне розпорядження виконавцю про виконання послідовності дій, спрямованих на досягнення зазначеної мети чи на вирішення поставленої задачі.

В цьому означенні використовується поняття “виконавець”. Що це означає? Під виконавцем алгоритму ми розуміємо будь-яку істоту (живу чи неживу), яка спроможна виконати алгоритм. Все залежить від того, якої мети ми намагаємося досягнути. Наприклад: риття ями (виконавці – людина або екскаватор), розв’язування математичної задачі (учень або комп’ютер) тощо.

Поняття алгоритму в інформатиці є фундаментальним, тобто таким, котре не визначається через інші ще більш прості поняття (для порівняння у фізиці – поняття простору і часу, у математиці – точка). Будь-який виконавець (і комп’ютер зокрема) може виконувати тільки обмежений набір операцій. Алгоритмічне мислення допомагає чітко побачити кроки, що ведуть до мети, замітити всі перешкоди і уміло їх обійти.

Тому алгоритми повинні мати певні властивості, разом з тим, не кожна інструкція або послідовність дій може називатися алгоритмом.

 

V. Фізкультхвилинка

VI. Засвоєння нових знань, формування вмінь

Робота за комп’ютером

  1. Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
  2. Інструктаж учителя.
  3. Практична робота за комп’ютерами.

Підручник ст. 94-96

  1. Вправи для очей.

1.Швидко кліпати очима протягом 15 с.

2.Заплющити очі. Не відкриваючи очей, начебто подивитися ліворуч на рахунок _раз-чотири», повернутися у вихідне положення. Так само подивитися праворуч на рахунок «п’ять-вісім» і повернутися у вихідне положення. Повторити 5 разів.

3.Спокійно посидіти із закритими очима, розслабившись протягом 5 с.

VIІ. Узагальнення та систематизація знань

Питання для самоперевірки:

Що таке алгоритм?

Властивості алгоритму?

Види алгоритму?

VIІI. Домашнє завдання

ІX. Підсумки уроку

X. Оцінювання роботи учнів

doc
Додано
18 квітня 2020
Переглядів
688
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку