Урок 20.
Тема: Алгоритм та його властивості.
Цілі:
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, навчальне відео.
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Фронтальне опитування
1. Хто «живе» в середовищі Scratch?
2. Як називають головне вікно програми Scratch?
3. Як можна переміщувати кота сценою?
4. Що називають алгоритмом?
IІІ. Мотивація навчальної діяльності
— Щодня ми з вами автоматично користуємося різноманітними інструкціями та правилами, навіть не замислюючись про них. Йдемо до школи — дотримуємося правил дорожнього руху, навчаємося в школі — виконуємо правила для учнів, купуємо продукти — дотримуємося правил здійснення покупки, готуємо їжу — користуємося рецептами приготування справ… Як ви вважаєте, чи було б можливим існування сучасної людини без правил та інструкцій?
V. Повідомлення теми, цілей, завдань уроку
VІ. Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування
Алгоритмом називають зрозуміле і точне розпорядження виконавцю про виконання послідовності дій, спрямованих на досягнення зазначеної мети чи на вирішення поставленої задачі.
В цьому означенні використовується поняття “виконавець”. Що це означає? Під виконавцем алгоритму ми розуміємо будь-яку істоту (живу чи неживу), яка спроможна виконати алгоритм. Все залежить від того, якої мети ми намагаємося досягнути. Наприклад: риття ями (виконавці – людина або екскаватор), розв’язування математичної задачі (учень або комп’ютер) тощо.
Поняття алгоритму в інформатиці є фундаментальним, тобто таким, котре не визначається через інші ще більш прості поняття (для порівняння у фізиці – поняття простору і часу, у математиці – точка). Будь-який виконавець (і комп’ютер зокрема) може виконувати тільки обмежений набір операцій. Алгоритмічне мислення допомагає чітко побачити кроки, що ведуть до мети, замітити всі перешкоди і уміло їх обійти.
Тому алгоритми повинні мати певні властивості, разом з тим, не кожна інструкція або послідовність дій може називатися алгоритмом.
V. Фізкультхвилинка
VI. Засвоєння нових знань, формування вмінь
Робота за комп’ютером
Підручник ст. 94-96
1.Швидко кліпати очима протягом 15 с.
2.Заплющити очі. Не відкриваючи очей, начебто подивитися ліворуч на рахунок _раз-чотири», повернутися у вихідне положення. Так само подивитися праворуч на рахунок «п’ять-вісім» і повернутися у вихідне положення. Повторити 5 разів.
3.Спокійно посидіти із закритими очима, розслабившись протягом 5 с.
VIІ. Узагальнення та систематизація знань
Питання для самоперевірки:
Що таке алгоритм?
Властивості алгоритму?
Види алгоритму?
VIІI. Домашнє завдання
ІX. Підсумки уроку
X. Оцінювання роботи учнів