Мета : Закріпити знання дітей про значення води в житті людини, всього живого. Познайомити дітей з явищами: сніг, град, роса , туман. Продовжувати вчити дітей всановлювати зв”язки та взаємозалежність у природі. Розвивати вміння логічно мислити , робити самостійні висновки, міркувати.
Виховувати дбайливе ставлення до води, як основу життя .
Обладнання : Картинки з зображенням води, сніжинки, росинки, дзеркальце.
Хід зайняття.
“ То тверда , а то м”яка”,
та здебільшого рідка.
То нечутна, то шумить,
або навіть кипить.
Як нема її - біда !
Люди звуть її ... (вода)
От сьогодні на занятті ми будемо продовжувати знайомитись із водою, її значенням , якою вона буває.
Діти, скажіть, що таке воді? (дощ, вода, річки)
-Так, правильно вода є скрізь. Ось погляньте на глобус – це наша земля в зменшеному вигляді. Синім кольором показано воду, а жовтим сушу, тобто землю.
-Якого кольору більше синього чи жовтого, що це означає? (відповіді дітей)
- Так правильно води більше ніж суші, але це вода не та, що можна вживати. Прісну воду можна вживати , вонаТема. Дітям про сестрицю - голубу водицю
(старша група)
Мета : Закріпити знання дітей про значення води в житті людини, всього живого. Познайомити дітей з явищами: сніг, град, роса , туман. Продовжувати вчити дітей всановлювати зв”язки та взаємозалежність у природі. Розвивати вміння логічно мислити , робити самостійні висновки, міркувати.
Виховувати дбайливе ставлення до води, як основу життя .
Обладнання : Картинки з зображенням води, сніжинки, росинки, дзеркальце.
Хід зайняття.
“ То тверда , а то м”яка”,
та здебільшого рідка.
То нечутна, то шумить,
або навіть кипить.
Як нема її - біда !
Люди звуть її ... (вода)
От сьогодні на занятті ми будемо продовжувати знайомитись із водою, її значенням , якою вона буває.
Діти, скажіть, що таке воді? (дощ, вода, річки)
- Так правильно води більше ніж суші, але це вода не та, що можна вживати. Прісну воду можна вживати , вона в нас в колодязі в крані, а солона вода – в морях , океанах. Вчені попереджають , що прісної води дуже мало. Діти , скажіть , що станеться коли не буде води. (Відповіді дітей).
-Скажіть де ми зустрічаємось з водою, де люди її беруть?
-Так , вода буває в колодязях, джерелах, кранах. Джерельна вода чиста прозора без запаху. “Вода джерело енергії, вода це життя”, “Вода – це здоров”я”. “Вода – це краса”. Такі прислів”я склав народ користуючись водою, бо вода – це колиска життя на землі, це безцінний дар природи. Будь здоровий , як вода, говорять люди , коли хочуть побажати здоров”я, тому що вода несе здоров”я, дає енергію. Коли людина вмивається зникає втома. Отже вода має лікувальні властивості і її називають цілющою. Вона змиває бактерії, негативну енергію. Воду освячують в церкві на Водохрещення , Різдво і Стрітення. Зберігають її, бо вірять – якщо окропити хату свяченою водою – піде з неї лихо. Дати напитися хворому, умити його – він почне одужувати. Освячена вода захистить людину і тварину від поганого ока.
Отже,- вода – це диво, це здоров”я, це життя.
А ще з давніх давен загартовувались люди: купалися в річках, ходили в ранці босими по росі, що дуже корисно для організму. Тварин випасали на росі. “ травнева роса - корисніша від вівса “.
А ви , діти, теж любите ходити вранці по росі ? Ви знаєте що таке роса ? Так, це краплинки найчистішої води, які опускаються на траву, рослини, а вранці приграють як діаманти на сонці. Давайте ми з вами помилуємося цим дивом.
Рослини, на які впадають росинки віддають їм частинку своїх цілющих сил. Ви ж знаєте, що рослини мають лікувальні властивості, тому роси називають в народі “живою водою”, в них можна купатися. Отже, роса це теж вода. Роса це сестра води і ще є одна сестра – пара.
Діти, розкажіть де ви бачили пару?
Так, коли кипить суп, чайник утворюється пара, на весні коли виорані городи і пригріває сонце пара піднімається в гору. Над теплим морем піднімається пара, зникає вона в синьому небі, перетворюється на хмарки. Паринки дуже малі крапельки води, тому ми їх можемо побачити як туман, на довго зависає над лісом, ставом, низиною.
Є ще у водички братик – бешкетник, його звати град. А ви бачили град. Що ви про нього знаєте? Ось послухайте таку розповідь. Град – це замерзлі краплинки води. Коли водичка піднімається високо в хмари, де дуже холодне повітря, вона замерзає у вигляді горошинок-градинок і потім випадає на землю.
Як ви думаєте, він корисний для людей, птахів, рослин?
Так, звичайно, він бешкетник завдає всім шкоди. Знищує рослини , бо він летить з великою силою і дуже боляче б”є. Вбиває тваринок, пташок, курчат, каченят, жучків.
В водички ще є сестричка і братик – це дощик і сніжиночки. Братик дощик буває добрим на весні і в літку і злим сердитим восени. Весною він наповає рослинки , вбиває пил, влітку вбиває спеку, очищає рослинки від пилу. Давайте ми відтворимо як стукає дощик. Ще дощик наповає все живе: птахів, рослин, тварин. Кожна краплина води – це коштовний дар природи. І водичка наповає годує людей і тварин. Як вона годує? Так , чи можна зварити м”ясо, борщ, кашу без води? (Ні). А що станеться із людською шкірою без води. Отже, “ без води і не туди і не сюди” . А як ми можемо піклуватися про воду? Як ми можемо допомагати водичці- ссестричці бути чистою ?
Отже ми не повинні не накидати сміття в річки, озера, ставки, не засипати криниці джерела, не розкидати папірців, закривати крани, щоб не витікала бе потреби вода, Є таке прислів”я “ не плюй в пустий колодязь, прийдеться води ще напиться”. Читаю вірш “Кап –кап”.
Якби на всьому світі не стало вмить води,
І висохлиб всі ріки, озера та ставки,
Тоді би дощ не капав, непадав білий сніг,
Ніхто з гори на санках кататися не зміг,
Кап-кап-кап тече водичка,
Кап-кап-кап помиєм личка,
Кап-кап-кап поп’єш водички
Кран скоріше закрути ,
Якби на всьому світі не стало вмить води, пожовкли би городи,
Загинули б садки.
І в морі океані, не плавали б кити,
Бо в тому океані ні крапельки води.
Хлюп-хлюп-хлюп тече струмочок,
З джерельцем іде в танок,
Бо на світі без води ні туди і ні сюди.
Якби на всьому світі не стало вмить води,
То не було би більшої для людей біди ,
Щоб чиста та цілюща вода була завжди,
Як скарб безцінний ми її повинні берегти.
Сестрички сніжиночки живуть взимку. Вони дуже тендітні, гарні, витончені, вони дуже люблять нашу землю, рослини, тому турбуються про них, вкривають м”якою білою ковдрою землю, одягають шуби на дерева, щоб не промерзли. Вони дуже люблять кружляти, танцювати. Давайте і ми з вами покружляємо , як сніжиночки під пісеньку “Білесенькі сніжиночки”.
Підсумок заняття:
Чи сподобалося заняття?
Як звати братиків та сестричок водички?
Що вони вміють робити?
Кого з них найдужче люблять діти , люди.
“Гра, Сонечко та Дощик”.