Тема. ЗДРАСТУЙ, ЗЕМЛИЧКО! (Зберігаймо землю та життя)

Про матеріал

Вихователь:

-Усе найкраще, що має людина – життя, щастя, здоров'я, радість, віру і любов. Все це йде від матінки-землі.

-Найкраща вона там де ми живем, де ступають наші маленькі ноженята.

-Діти, ви всі бачили землю? От сьогодні до нас прийшла в гості земличка.

-Давайте привітаїмось з нею.

Земличка:

-Доброго дня вам, діточки! Які ви всі слухняні, розумні. Я – Земличка, хочу з вами подружитися.

Вихователь:

-Для чого нам земля?

-Чи можна без неї жити?

Перегляд файлу

Тема. ЗДРАСТУЙ, ЗЕМЛИЧКО! (Зберігаймо землю та життя)

(середня група)

 

Мета: продовжувати знайомити дітей із землею її властивостями: суха, мокра, тверда й пухка. Розвивати мислення, мову, пізнавальний інтерес до матінки-землі. Виховувати любов до навколишнього, бажання працювати на землі.

 

 

 

Хід заняття

 

(Читання вірша про землю “Облітав журавель”)

Вихователь:

  • Усе найкраще, що має людина – життя, щастя, здоров’я, радість, віру і любов. Все це йде від матінки-землі.
  • Найкраща вона там де ми живем, де ступають наші маленькі ноженята.
  • Діти, ви всі бачили землю? От сьогодні до нас прийшла в гості земличка.
  • Давайте привітаїмось з нею.

Земличка:

  • Доброго дня вам, діточки! Які ви всі слухняні, розумні. Я – Земличка, хочу з вами подружитися.

Вихователь:

  • Для чого нам земля?
  • Чи можна без неї жити?

(Відповіді дітей)

Вихователь:

  • На землі ростуть рослини, живуть люди і тварини. Дуже багата і щедра наша українська земля, красива і цілюща наша природа. Що потрібно для того, щоб росли рослини?
  • В народі є прислівя: будь здоровий як вода, а  багатий як земля.
  • Діти, а якого кольору земля?
  • Де ви її бачили? Так, вона скрізь: і в саду, і в полі, і під річкою.
  • Вона дає життя всім: рослинам, тваринам, червякам, комахам.

Земличка:

  • По землі, тобто по мені, ходять люди, стоять будинки, їздять машини, бавляться діти, бігають тварини... Верхній мій шар, де ростуть рослини, називається грунтом. З грунту рослини п’ють воду і розчинені поживні речовини (вітаміни). Восени опадає листячко, відмирають стебла однорічних рослин, залишки відмерлих рослин, тварин, жучків – все це утрорює перегній, яким я підживлюю рослини. Рослинки своїми корінчиками закріплюються в грунті. Сонечко мене зігріває, дощик напуває. Від того, що в мені є перегній – я чорна та сильна. Бачите, яка я красива. Називають ще мене чорнозем. На чорноземі ростуть здорові рослини: дерева, кущі жито, пшениця, квіти...  Я даю добрі врожаї. А в мене є ще сестричка - Земля. Подивіться, ось вона – сіра, бліда.
  • Чому вона така?

Земля:

  • Бо дощу довго не було і я не пила водички.

Вихователь:    

  • Діти, як ми можем їй допомогти? (Полити) І ще тому вона така бліда, бо на ній росли буряни.

Земля:

  • На мені росли буряни і забрали з мене всі сили.

Вихователь:

  • Що треба зробити, щоб допомогти землі?
  • Так, підпушити, скопати або виорати, щоб земля стала мякою, збагаченою повітрям і підживити перегноєм. Чим можна ще підживити землю? (Мінеральними добривами)
  • Діти, візьміть в руки суху землю і мокру. Що ви відчуваєте? (Волога мяка, легко стискається з неї можна витиснути воду, суха – тверда, грудочки розсипаються). Отже, щоб земля наша не страждала потрібно її поливати та підживлювати.

Чути звуки. Говорить Земля:

  • Ой лишенько! Ой боляче! Що це мені так важко!

Вихователь:

  • Це плаче земля. Бо на неї накидано- сміття і непотрібні речі.
  • Тож давайте діти слідкувати за порядком, прибирати територію біля нашого садочку, не забруднювати її вдома, скрізь, де перебуваєте.
  • Не забруднюйте землю. Сміття викидайте у відведене місце, а матінка-земля нас пригостить своїми дарами, порадує чарівною природою.

Запитання:

-Про що дізналися на занятті?

  • Що таке грунт? Якого кольору мокра та суха земля?

 

 

 

doc
Додано
17 грудня 2018
Переглядів
864
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку