Тема. Елементи грамоти споживача. Торговельні мережі. Інформація про товари. Термін придатності харчових продуктів.
Мета: познайомити учнів з видами торговельних мереж; маркуванням товарів, які реалізуються через торговельні мережі; вчити знаходити необхідну інформацію на етикетках товару; розвивати уважність, спостережливість; виховувати культуру споживача.
Основні поняття: торговельна мережа, магазин, інформація про товари, термін придатності харчових продуктів.
Матеріали, обладнання, наочність: комп’ютер, різновиди упаковок товарів.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку.
I.Організаційна частина.
Бажаю усім, щоб до кожного з вас
Завітало натхнення сьогодні у клас.
Збудило бажання здобути знання,
Щоб потім в житті ви не йшли навмання.
Щоб вам захотілось новеньке пізнати,
Самим научитись та інших навчати.
Тож я побажаю, щоб лінь ви прогнали
І на уроці активними стали!
II. Актуалізація опорних знань.
Відгадайте загадки:
1.Є цей прилад в кожній хаті,
Що це, можете сказати?
Для матусі серіал і футбол для тата
Може скринька ця чудова легко показати! (Телевізор)
2. Мию, мию без жалю,
Мию там, де брудно.
А купатись не люблю,
Бо від того худну. (Мило)
3. В розмальованій хустині,
Солоденька всередині.
Коли нею почастують,
Діти тішаться, ласують. (Цукерка)
4. І поживне, і смачне,
Біле, пінне, запашне.
Залюбки малята п'ють,
Здоровенькими ростуть. (Молоко)
- Діти, де можна придбати ці товари та продукти, про які йшла мова у загадках?
- Чи могли б ми в даний час обійтись взагалі без магазинів?
Слайд 1
IІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.
Слайд 2
Тема уроку. « Елементи грамоти споживача».
Ви повинні знати: що таке торговельна мережа, види магазинів, інформацію про товари, термін придатності харчових продуктів.
Ви повинні уміти: знаходити необхідну інформацію на упаковці товару.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Слайд 3
Торговельна мережа – це сукупність торгових підприємств, які займаються постачанням та продажем товарів населенню.
Види торговельних підприємств.
Слайд 4
Розрізняють такі види магазинів:
Слайд 5
Слайд 6
Перегляд комічного слайд-шоу. (підібрати йому назву)
На прилавках магазинів знаходиться велика кількість товарів. Як розібратися в них, зробити правильний вибір?
Слайд 7
Інформація про товар повинна містити:
Однією з найдоступніших для споживача видів інформації є маркування – це етикетки, ярлики, вкладки, штампи, клейма. Вони називаються носіями інформації.
Інформацію про товар можна отримати і за допомогою спеціальних знаків, розміщених на упаковці.
Слайд 8
- Яку важливу інформацію потрібно знати, щоб купити якісні продукти харчування?
Одне з правил – вибір продукту з правильним терміном придатності.
Продовольчі товари – це продукція яка швидко псується. Тому виникла потреба у встановленні термінів придатності.
Слайд 9
Термін придатності харчового продукту визначають календарною датою.
«Вжити до 05.12.2013» Якщо вжити такий продукт після вказаної дати, то можна отруїтися.
Термін зберігання – термін, протягом якого продукт харчування зберігає свої корисні властивості. Якщо термін зберігання вийшов, то продукт міг загуснути, змінити колір.
Термін реалізації – встановлює виробник з огляду на те, у яких умовах продукт зберігається вдома.
- Де зберігаються продукти харчування вдома?
Слайд 10 – 11
Аналіз етикеток
Слайд 12
Термін зберігання продуктів у холодильнику:
Вологість може прискорити псування продуктів.
Не слід купувати несвіжі продукти, з пошкодженою упаковкою, у нелегальних місцях торгівлі, а також ті продукти, що містять шкідливі речовини.
V. Фізкультхвилинка.
VІ. Практична робота. Ознайомлення з різними видами інформації про товар.
Гра «Магазин»
Цікаві професії.
Супервайзер – керівник групи агентів з продажу.
Мерчандайзер – фахівець із просування продукції в роздрібній торгівлі.
PR-менеджер – фахівець, що займається формуванням і підтримкою позитивної громадської думки про компанію, її продукт.
Копірайтер – фахівець, який рекламно повідомляє інформацію про переваги товару.
VII. Закріплення вивченого матеріалу.
Слайд 13
Гра «Блеф – клуб»
(учитель зачитує питання, учні обговорюють їх у групах і дають правильну відповідь, показуючи картка «Так» чи «Ні». Якщо відповіді різні, то обговорюється питання і знаходять правильну відповідь)
VIII. Рефлексія.
Слайд 14
Сьогодні на уроці ми …
Найбільше мені сподобалося …
Я дізналась …
Сьогодні на уроці активно працювали…
IX. Підсумок уроку. Домашнє завдання.
Завдання для домашньої роботи – прочитати параграф 34 з підручника. Навчитись знаходити інформацію про товар на упаковках.
Наближається прощання час…
Я з любов’ю вчила вас
У майстерні працювати,
Намагалась вам віддати
Все, що вміла, все що знала –
Усе вам передавала.