Тема "Елементи грамоти споживача" 5 клас (конспект уроку)

Про матеріал
Матеріал містить конспект уроку "Елементи грамоти споживача" для учнів 5-го класу
Перегляд файлу

Тема. Елементи грамоти споживача. Торговельні мережі. Інформація про товари. Термін придатності харчових продуктів.

Мета: познайомити учнів з видами торговельних мереж; маркуванням товарів, які реалізуються через торговельні мережі; вчити знаходити необхідну інформацію на етикетках товару; розвивати уважність, спостережливість; виховувати культуру споживача.

Основні поняття: торговельна мережа, магазин, інформація про товари, термін придатності харчових продуктів.

Матеріали, обладнання, наочність: комп’ютер, різновиди упаковок товарів.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку.

 

I.Організаційна частина.

  • Доброго дня, діти! Сьогодні урок я хочу розпочати такими  віршованими рядками:

Бажаю усім, щоб до кожного з вас

        Завітало натхнення  сьогодні у клас.

        Збудило бажання здобути знання,

         Щоб потім в житті ви не йшли навмання.

         Щоб вам захотілось новеньке пізнати,

         Самим научитись та інших навчати.

         Тож я побажаю, щоб лінь ви прогнали

          І на уроці активними стали!

II. Актуалізація опорних знань.

Відгадайте загадки:

1.Є цей прилад в кожній хаті,
   Що це, можете сказати?
   Для матусі серіал і футбол для тата
   Може скринька ця чудова легко показати! (Телевізор)

2.  Мию, мию без жалю,
      Мию там, де брудно.
      А купатись не люблю,
      Бо від того худну.  (Мило)

3. В розмальованій хустині,
    Солоденька всередині.
    Коли нею почастують,
    Діти тішаться, ласують.  (Цукерка)
 

4. І поживне, і смачне,
    Біле, пінне, запашне.
    Залюбки малята п'ють,
    Здоровенькими ростуть.   (Молоко)

- Діти, де можна придбати ці товари та продукти, про які йшла мова у загадках?

- Чи могли б ми в даний час обійтись взагалі без магазинів?

Слайд 1

IІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.

Слайд 2

Тема уроку. « Елементи грамоти споживача».

Ви повинні знати: що таке торговельна мережа, види магазинів, інформацію про товари, термін придатності харчових продуктів.

Ви повинні уміти: знаходити необхідну інформацію на упаковці товару.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Слайд 3

 

  1. Торговельні мережі.

Торговельна мережа – це сукупність торгових підприємств, які займаються постачанням та продажем товарів населенню.

Види торговельних підприємств.

  • Кіоск , павільйон – торгове приміщення, розраховане, як правило, на одне робоче місце.
  • Магазин – спеціально обладнана будівля, призначена для продажу товарів та надання послуг покупцям. Має торгові зали та підсобні приміщення для зберігання товарів.

Слайд 4

Розрізняють такі види магазинів:

  • Універсальний магазин( універмаг) – магазин із універсальним асортиментом непродовольчих товарів та відділом продовольчих товарів.
  • Супермаркет – магазин самообслуговування з універсальним  асортиментом продовольчих товарів і обмеженим асортиментом непродовольчих товарів повсякденного попиту.

Слайд 5

  • Гіпермаркет – магазин з дуже великою торговою площею, який торгує як товарами широкого вжитку, так і предметами розкоші. Близько 80 тисяч найменувань різних товарів. У таких магазинах, як правило, роблять великі покупки раз на тиждень.
  • Спеціалізований магазин – реалізує одну групу товарів.

Слайд 6

  • Міні - маркет (міні-продукти) – магазин з обмеженим асортиментом продовольчих товарів, невеликою площею торгового залу.
  • Магазин із комбінованим асортиментом поварів – реалізує кілька груп товарів, що пов’язані спільністю попиту.
  • Магазин із змішаним асортиментом товарів – реалізує окремі види продовольчих і непродовольчих товарів. Більшість таких магазинів знаходиться в сільській місцевості.

Перегляд  комічного слайд-шоу. (підібрати йому назву)

  1. Інформація про товар.

 На прилавках магазинів знаходиться велика кількість товарів. Як розібратися в них, зробити правильний вибір?

Слайд 7

Інформація про товар повинна містити:

  • Назву продукту
  • Назву фірми
  • Адресу виробника
  • Дату виготовлення
  • Термін придатності
  • Склад
  • Вагу
  • Штрих – код
  • Додаткову інформацію

Однією з найдоступніших для споживача видів інформації є маркування – це етикетки, ярлики, вкладки, штампи, клейма. Вони називаються носіями інформації.

Інформацію про товар можна отримати і за допомогою спеціальних знаків, розміщених на упаковці.

Слайд 8

  • Товарні знаки – спеціальні позначки, що відрізняють його від інших товарів того ж виду.
  • Знак відповідності, або якості – означає, що товар відповідає вимогам національних стандартів.
  • Компонентні знаки – використовують для інформації про харчові добавки. Вони позначаються буквою Е з цифровим кодом. Вказують на барвники Е 100-Е182; консерванти – Е200-Е299, підсилювачі смаку –Е600-Е699.
  • Експлуатаційні знаки – ознайомлюють із правилами експлуатації.
  • Маніпуляційні знаки – правила поводження з товаром.
  • Попереджувальні знаки – використовуються для гарантування безпеки споживачів і навколишнього середовища.
  • Екологічні знаки – інформують споживачів про екологічну чистоту споживчих товарів.
  • Штриховий код – призначений для машинного зчитування інформації про товар, закодованої у вигляді цифр і штрихів.

 

  1. Термін придатності харчових продуктів.

- Яку важливу інформацію потрібно знати, щоб купити якісні продукти харчування?

Одне з правил – вибір продукту з правильним терміном придатності.

Продовольчі товари – це продукція яка швидко псується. Тому виникла потреба у встановленні термінів придатності.

Слайд 9

Термін придатності харчового продукту визначають календарною датою.

«Вжити до 05.12.2013» Якщо вжити такий продукт після вказаної дати, то можна отруїтися.

Термін зберігання – термін, протягом якого продукт харчування зберігає свої корисні властивості. Якщо термін зберігання вийшов, то продукт міг загуснути, змінити колір.

Термін реалізації – встановлює виробник з огляду на те, у яких умовах продукт зберігається вдома.

- Де  зберігаються продукти харчування вдома?

Слайд 10 – 11

Аналіз етикеток

Слайд 12

Термін зберігання продуктів у холодильнику:

  • Вершкове масло – не більше 10 діб.
  • Сметана – 5 діб.
  • Твердий сир – не більше ніж 20-30 діб.
  • Солена риба – не більше ніж 5 діб.
  • Копчена риба – 2-3 місяці.
  • Варена ковбаса – 15 діб.
  • Копчена ковбаса – 45 діб

Вологість може прискорити псування продуктів.

Не слід купувати несвіжі продукти, з пошкодженою упаковкою, у нелегальних місцях торгівлі, а також ті продукти, що містять шкідливі речовини.

 

V. Фізкультхвилинка.

 

VІ.  Практична робота. Ознайомлення з різними видами інформації про товар.

Гра «Магазин»

Цікаві професії.

Супервайзер – керівник групи агентів з продажу.

Мерчандайзер – фахівець із просування продукції в роздрібній торгівлі.

PR-менеджер – фахівець, що займається формуванням і підтримкою позитивної громадської думки про компанію, її продукт.

Копірайтер – фахівець, який рекламно повідомляє інформацію про переваги товару.

 

VII. Закріплення вивченого матеріалу.

Слайд 13

Гра «Блеф – клуб»

 (учитель зачитує питання, учні обговорюють їх у групах і дають правильну відповідь, показуючи картка «Так» чи «Ні». Якщо відповіді різні, то обговорюється питання і знаходять правильну відповідь)

  1. Кіоск – це велика, спеціально обладнана будівля для торгівлі.(Ні)
  2. Гіпермаркет магазин з дуже великою торговою площею, який торгує   товарами широкого вжитку.(Так)
  3. Інформація про товар знаходиться на етикетці.(Так)
  4. Продукти харчування можна вживати після закінчення терміну придатності.(Ні)
  5. Не слід купувати  продукти, з пошкодженою упаковкою.(Так)

VIII. Рефлексія.

Слайд 14

 Сьогодні на уроці ми …

 Найбільше мені сподобалося …

 Я дізналась …

 Сьогодні на уроці активно працювали…

IX. Підсумок уроку. Домашнє завдання.

Завдання для домашньої роботи – прочитати параграф 34 з підручника. Навчитись знаходити інформацію про товар на упаковках.

Наближається  прощання час…

Я з любов’ю вчила  вас

У майстерні працювати,

Намагалась  вам віддати

Все, що вміла, все що знала  –

Усе вам передавала.

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Снегова Лариса
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Irina
Додано
7 жовтня 2020
Переглядів
3460
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку